Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


3 dagen aaneengesloten opvang voor baby

<<

Anoniem332

Bericht 01 Jul 2020 06:09

3 dagen aaneengesloten opvang voor baby

Ik zou na mijn verlof een dag extra per week kunnen werken.
Nu heeft de opvang plek, alleen zijn het 3 aaneen gesloten dagen. Ik heb gevraagd of het mogelijk is om bijvoorbeeld 1 dag, dag thuis, 2 dagen of 2 dagen, dag thuis, 1 dag kan worden.
Helaas is hiervoor nog geen plek.

Wat is jullie ervaring met een baby van 3 maanden die 3 dagen aaneengesloten naar de opvang gaat?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 01 Jul 2020 06:39

Re: 3 dagen aaneengesloten opvang voor baby

Nou was mijn baby geen 3 maar 5 maanden toen hij voor het eerst ging, maar die ging meteen 3 aaneengesloten dagen omdat dat mijn werkdagen (ma di woe) zijn. Natuurlijk was het even wennen voor hem, maar hij was er zo aan gewend. Ik heb niet het idee dat het moeilijker/zwaarder was dan dat hij 2/1 dag zou zijn gegaan.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 01 Jul 2020 06:51

Re: 3 dagen aaneengesloten opvang voor baby

Bij ons waren ze geen baby meer bij 3 dagen aan elkaar maar ik wil mijn ervaring wel met je delen.

Ik heb het schema ma di don gehad. En vanaf dat onze dochter bijna 2 was ma di en woe. Ik merk wel dat ze de laatste dag wat vermoeider zijn. Maar het wegbrengen gaat wel weer makkelijk. Bij mijn eerste schema hadden ze donderdag wel een last dat ze weer mee terug wilde.

Zelf vind ik het 3 dagen aan elkaar een fijner schema, want daarna heb ik wel 4 dagen vrij met de kinderen. Het geeft mij en de kinderen meer rust.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Jul 2020 07:25

Re: 3 dagen aaneengesloten opvang voor baby

Ik denk dat het niet enorm veel uitmaakt hoor! Bij ons gaan ze altijd ma, di, do, maar ik geloof dat die do net zo goed woe had kunnen zijn. Het voelt misschien vooral voor jezelf even wat gek :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem313

Bericht 01 Jul 2020 08:00

Re: 3 dagen aaneengesloten opvang voor baby

Toen ik de topictitel zag dacht ik dat het inclusief de nacht zou zijn, dus maandagochtend brengen en woensdagavond halen :smile:
Wat Zora zegt, je had het zelf waarschijnlijk anders in je hoofd maar voor het kind zal het niet veel uitmaken.
<<

Anoniem332

Bericht 01 Jul 2020 09:08

Re: 3 dagen aaneengesloten opvang voor baby

Haha Claufield als dat even kon ?

Goed om te lezen dat jullie er positief over zijn.
Ik denk (lees: geef de hormonen de schuld) op dit moment dat ik er nog niet realistisch over na kan denken. Maar jullie berichten zetten mijN gedachten weer om naar iets wat haalbaar is.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 01 Jul 2020 13:05

Re: 3 dagen aaneengesloten opvang voor baby

Hier ook drie aaneengesloten dagen en dat gaat prima. Heb er eigenlijk nooit over nagedacht ?

♥♥
<<

Anoniem295

Bericht 01 Jul 2020 13:30

Re: 3 dagen aaneengesloten opvang voor baby

Haha sinds dat ik overal ineens Claufield lees ipv Caulfield, krijg ik het dus niet meer uit mijn hoofd ?‍♀️
Anyway, het kan wisselend gaan met drie dagen achtereen. Een baby zal wel in het begin heel erg moeten wennen aan het nieuwe ritme “, de geluiden en de drukte en daardoor waarschijnlijk overprikkeld of moe zijn, maar ik denk dat dat niet heel veel anders is als je bijv voor de ma-wo-vrij had gekozen.
<<

Anoniem332

Bericht 01 Jul 2020 20:28

Re: 3 dagen aaneengesloten opvang voor baby

Nu je het zegt, ik zie dat ik het verkeerd schrijf. Mijn excuus Caulfield
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Jul 2020 21:33

Re: 3 dagen aaneengesloten opvang voor baby

Hier wel voorstander van dagje er tussen. Voor kind fijn (veel van huis, bij ziekte 3 aan een gesloten dagen dat je iets moet regelen, kind vermoeid, makkelijker met kolven/voeden vond ik). Maar ook voor mezelf, even huishouden recht trekken, uitrusten en knuffelen met mijn kind.

Nu is mijn zoon wo bij oma en donderdag bij Kdv en vrijdag moet hij altijd al echt bijkomen. Slaapt dan veel en is niet echt energiek. En dat zijn dan pas twee aan een gesloten dagen.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 01 Jul 2020 22:51

Re: 3 dagen aaneengesloten opvang voor baby

Ik merk bij zoon wel flink verschil tussen wo + vr en nu wo + do.. hij is echt overprikkeld en moe na 1 dag, na 2 helemaal. Maar als baby had hij er sowieso veel minder last van & bleef die gewoon vrolijk en was hij niet meer moe.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem313

Bericht 02 Jul 2020 07:36

Re: 3 dagen aaneengesloten opvang voor baby

Housebird schreef:Nu je het zegt, ik zie dat ik het verkeerd schrijf. Mijn excuus Caulfield


Macht nichts, ik luister naar beiden!
<<

Pixie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 04 Jun 2020 20:49

Bericht 02 Jul 2020 20:15

Re: 3 dagen aaneengesloten opvang voor baby

Oh ik vind het juist heel fijn, 3 dagen aaneengesloten naar de opvang. Mijn kind gaat sinds ze 3,5 maanden is op wo, do en vr naar de opvang.
We hebben hier júist bewust voor gekozen, omdat het een heel voorspelbaar ritme is. Daardoor went het heel snel en weet je kind waar -ie aan toe is. Als het ritme ‘1 dag wel, 1 dag niet, 2 dagen wel, 3 dagen niet’ is dan heeft je kind toch geen idee wat hem te wachten staat die dag?
Nou ja, dat was onze theorie in elk geval. En voor mijn kind pakte het goed uit. Ze is op dag 3 niet meer vermoeid dan op dag 1 of na 4 dagen thuis.
Heel af en toe schuiven we een dag of blijft ze een dagje tussenin thuis, en dat vindt ze dan wel verwarrend, ze vraagt dan ook echt om naar ‘school’ te gaan (maar goed, ze is inmiddels 2, als baby had ze dat vast nog niet zo goed door).
04-2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 02 Jul 2020 22:16

Re: 3 dagen aaneengesloten opvang voor baby

Maar ze snappen dan toch ook niet dat ze dan 3 dagen naar Kdv gaan? En daarna weer vrij zijn?

Soms zie ik kids die 4 dagen gaan en daar goed tegen kunnen, dat wisselt misschien ook per kind. Ik haalde zoon vandaag weer op en die is dan echt klaar.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 02 Jul 2020 22:37

Re: 3 dagen aaneengesloten opvang voor baby

Ik heb beide gewerkt. Eerst ma-wo-do en later di-wo-do. Nou was mijn zoon toen geen baby, maar al 3. Maar ik vond zelf een dag vrij er tussen wel fijn.
Maar toen ik drie dagen achter elkaar werkte was ik ook zwanger, dus sowieso wel pittiger.
Ook mijn zoon had dat dagje er tussen wel even nodig. Op vrijdag was er na drie dagen opvang achter elkaar niet zo veel meer van hem over.
Als ik zou mogen kiezen zou ik liever niet 3 dagen achter elkaar willen werken. Maar als het niet anders kan, dan is het niet anders. Voordeel is wel dan je dan lekker lang weekend hebt.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx