Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oudste kindje tijdens bevalling

<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 29 Jun 2020 09:58

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Geel, ik herken dat emotionele enorm! Ik ben ingeleid en bracht D de dag ervoor al naar opa en oma. Ik ben weggegaan en vlakbij op een parkeerterrein geparkeerd om zo hard te huilen! Toen ‘s avonds bleek dat er nog geen ontsluiting was, had ik dat weer, worst case scenario dat ze geschetst hadden was dat ik pas zondag zou bevallen (ben ingeleid op woensdag), ik vond het zo vreselijk, het idee D zo lang niet te zien!

On-topic, hier stonden schoonouders stand-by, uiteindelijk geen gedoe gehad omdat de bevalling niet vanzelf op gang kwam.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 29 Jun 2020 10:01

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Oudste is naar mijn ouders gegaan. We hebben haar gebracht zodra ik wat begon te voelen ('s avonds kwart voor 10). Gelukkig wonen mijn ouders dichtbij. Ze heeft daar geslapen en de volgende ochtend kwam ze thuis om haar zusje te ontmoeten.
⁠♡♡♡
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 29 Jun 2020 10:24

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Mijn ouders stonden paraat, met name mijn moeder. Die werkt vlakbij en zou er binnen 5 minuten kunnen zijn.

Mijn weeën waren direct serieus, toen de VK er was en zei dat we naar het ziekenhuis moesten, heeft man mijn ouders gebeld en die stonden er binnen 5 minuten. L. lag al in bed, mijn moeder is hier blijven slapen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Jun 2020 11:51

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Ohja dat snap ik ook Geel en Zora!

Toen m’n jongste geboren was kwamen mijn ouders met m’n oudste naar het ziekenhuis. Maar bij de ziekenhuiskamer hebben ze m’n oudste in z’n eentje naar binnen laten gaan, zodat we 5 minuutjes met z’n viertjes hadden en de oudste even rustig kon komen kijken. Zo lief, hadden ze zelf bedacht en ik vond het zo waardevol.

Daarna kwamen zij pas binnen.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jun 2020 12:50

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Jeetje wat een razendsnelle bevalling HollyGolightly.

Ah Geel dat kan ik me heel goed voorstellen dat je dat emotioneel vond. En wel heel fijn dat je echt zo kon ontspannen samen.

Urban Naked, ja zoiets heeft Snirp volgens mij ook gedaan met haar oudste die met haar ouders mee kwam, kan ik me herinneren. Dat zou ik met m'n schoonouders ook willen afspreken. In principe thuis dan, want kinderen en anderen mogen momenteel nog steeds niet op bezoek in het ziekenhuis. Dus hopelijk kan ik snel weer uit het ziekenhuis dan, anders zou ik m'n zoontje ook missen inderdaad!

Madame Butterfly, fijn dat het je zo geholpen heeft om in jezelf te keren bij de bevalling. Dat kan ik me ook wel weer voorstellen. Wel rot dat hij haar pas zoveel later zag. Wat een gekke omstandigheden, dat zal je nooit meer vergeten.

Amandine was dat bij toeval dat dat nichtje er was of was zij altijd al de aangewezen persoon om op te passen geweest?

Lois, wat lastig zo in die corona periode he! Fijn dat de kinderen toch bij je ouders terecht konden.


Wij gaan in principe m'n schoonouders standby laten staan en m'n schoonzus en zwager ook voor het geval schoonouders toch niet kunnen/willen (mocht er een tweede corona golf komen bijv). Ze wonen allemaal binnen 15 min afstand dus dat valt wel mee. Ik ben met name benieuwd naar hoe snel je dan moet bellen, vind dat nog wel spannend of je dan niet te vroeg of te laat belt (zeker als het s nachts zou zijn). Ik weet nog zelf zo goed dat m'n zusje en ik naar vrienden gingen logeren omdat de baby (m'n broertje) kwam en het toen vals alarm was.

Oh en hebben jullie dan wel tegen de oudste gezegd dat ze gingen logeren omdat de baby kwam? Lijkt me zeker midden in de nacht zo gek voor ze maar anders snappen ze er natuurlijk al helemaal geen sikkepit van waarom ze uit bed geplukt worden. Beetje afhankelijk van hoe het allemaal gaat, zouden ze ook nog in de logeerkamer kunnen blijven slapen, ipv O mee nemen natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 29 Jun 2020 13:02

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Zelf geen ervaring, maar toen mijn moeder van mij aan het bevallen was, sliep mijn zus gewoon door in de andere kamer. Die werd dus wakker en had opeens een zusje gekregen s nachts.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 29 Jun 2020 13:14

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Om 8 uur rommelde het een beetje. Om 9u is V opgehaald door schoonouders. Die woonden toen nog vlakbij. Om 10.50 (ze was er toen al even denken we, maar toen keken we pas op de klok) is S geboren. V was rond 14u weer thuis.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 29 Jun 2020 13:16

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Ik zou dan denk ik voorstellen dat als het 's nachts begint, iemand bij jullie thuis komt slapen zodat O lekker door kan slapen.

Mijn oma kwam ook 's nachts naar ons toe toen mijn moeder naar het ziekenhuis moest toen ze van mijn zusje ging bevallen. Mijn ouders hadden dan ook geen tijd om mij weg te brengen wat mijn moeder werd met de ambulance opgehaald, maar het was sowieso de afspraak al.
Daardoor had mijn oma ook een vluchttas klaar staan en kon ze er heel snel zijn.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jun 2020 13:17

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Tabbie schreef:Zelf geen ervaring, maar toen mijn moeder van mij aan het bevallen was, sliep mijn zus gewoon door in de andere kamer. Die werd dus wakker en had opeens een zusje gekregen s nachts.


Als het heel snel gaat kan ik me dat voorstellen maar het lijkt mij niet ideaal. Ik zou me denk ik toch niet helemaal los voelen qua weeën, bang hem wakker te maken. En daarbij zou ik graag naar het ziekenhuis willen.

Jip ja jeetje jij had ook zo'n snelle bevalling!

En Saga, slim om schoonouders dan ook een vluchttas klaar te hebben laten staan ja! Ga ik denk ik wel opperen.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 29 Jun 2020 13:21

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Ik heb zo liggen schreeuwen dat ik blij ben dat V dat niet heeft hoeven meemaken.

Ja het ging best snel. De verloskundige was te laat.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Jun 2020 13:22

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Marin ik had de luxe dat T overdag op de crèche was. Rond 12u gestript en toen begon het rond 15u wat te rommelen. Dus toen konden we het eerst even aankijken. Pas rond 18u hebben ze hem toen opgehaald.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jun 2020 13:26

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Ja dat lijkt me ideaal Zora!

Ik merkte de vorige keer dat ik wel echt in m'n coconnetje moest voor het echt losbarstte.
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 29 Jun 2020 14:16

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Bij ons was het nichtje in huis om op te passen ja. Dat weekend waren net een aantal Corona-maatregelen aangekondigd (23 maart bevallen) waardoor oma niet op mocht passen. Achteraf maar beter ook, want oma is wat onzeker en het nichtje kan prima overweg met kleine kinderen (Heeft meerdere neefjes / nichtjes in die leeftijd). Heb me geen moment zorgen gemaakt om het thuisfront.

A lag dus al in bed toen wij naar het ziekenhuis gingen en hebben we ook niet verteld dat het nichtje bleef slapen, anders zou ze niet slapen, alleen maar keten :wink: Ze werd 's nachts wel 2 keer wakker en vroeg naar ons, maar dat was ook alles.
Laatst gewijzigd door Amandine op 29 Jun 2020 14:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jun 2020 14:16

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Klinkt als een goede oplossing dan Amandine!
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 29 Jun 2020 14:31

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Voor echt nood hadden we Oh la la achter de hand, we woonde toen niet meer in hetzelfde gebouw maar wel op redelijke rij afstand van elkaar. Voor de gewone opvang van de oudste hadden we mijn ouders on call staan.

Uiteindelijk heeft mijn man de oudste niks vermoedend in de ochtend naar de gastouder gebracht en is hij doorgereden naar zijn werk, ik had om elf uur een routine afspraak bij de verloskundige en werd ik doorgestuurd naar het ziekenhuis.
Mijn man gebeld die naar het ziekenhuis gekomen is en mijn ouders vast op de hoogte gesteld, toen ben ik later die dag ingeleid en die dag is de jongste ook nog geboren.

Dat was echt perfect want de oudste zou sowieso tot 18:00uur bij de gastouder blijven. Mijn ouders hebben dus nog een boodschap gedaan, hun spullen gepakt en zijn naar ons gereden ( 70minuten rijden), ergens eind van de middag hebben ze toen de oudste opgehaald bij de gastouder en ze zijn een paar dagen later pas weer vertrokken toen wij met zijn drieën weer thuis kwamen uit het ziekenhuis. Gewoon echt 0 stress over de opvang van de oudste dus, dat was zo fijn!

Ik moest 48uur blijven na de bevalling en mijn man is toen ook bij ons gebleven en mijn ouders zijn toen twee keer per dag met de oudste op bezoek geweest. Ik zie hem (2.5jaar oud) nog binnen komen met een paar babysokjes in zijn hand, die had hij uit de kast gehaald en mee genomen omdat hij dacht dat de baby die vast nodig had ?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem328

Bericht 29 Jun 2020 14:35

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Zora schreef:Heel herkenbaar Geel! Ik heb hem tijdens de weeen ook heel hard geknuffeld en gehuild. Zo’n gek idee dat hij zou weggaan!


Oh heel herkenbaar.
Ik werd ingeleid en moest 's avonds om 7 uur in het ziekenhuis zijn dus m'n man heeft D om 5 uur naar mn schoonouders gebracht. Ik heb zó hard gehuild. Ik vind het zo raar dat onze tijd alleen met hem voorgoed voorbij was.

Maar D was dus bij m'n schoonouders. Die stonden ook standby voor het geval ik spontaan zou bevallen ook al was die kans erg klein. De volgende dag ben ik begin middag bevallen en ik we waren in de avond thuis. D is de volgende ochtend thuis gekomen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jun 2020 14:36

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Oh dat laatste Minoes. ?
En klinkt heel relaxed ja! En zo leuk dat jij en OLL elkaar als back up hadden.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jun 2020 14:37

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Olijfje schreef:Ik heb zó hard gehuild. Ik vind het zo raar dat onze tijd alleen met hem voorgoed voorbij was.



Hier had ik nog nooit echt zo over nagedacht maar bij 't lezen krijg ik direct tranen in m'n ogen!
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Jun 2020 15:24

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Marin schreef:
Olijfje schreef:Ik heb zó hard gehuild. Ik vind het zo raar dat onze tijd alleen met hem voorgoed voorbij was.



Hier had ik nog nooit echt zo over nagedacht maar bij 't lezen krijg ik direct tranen in m'n ogen!


Ik had er tot die tijd alleen conceptueel bij stil gestaan zeg maar haha maar toen het moment daar was. Ohh boy ik vond het ergens ook zo sneu voor hem. Geen idee wat er boven zijn hoofd hing maar wij wisten allemaal dat er zoveel zou veranderen! Hormonen...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 29 Jun 2020 15:54

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Bij de tweede braken mijn vliezen ‘s middags en hebben we mijn ouders gebeld. Aangezien ik nog geen weeën had zijn ze nog blijven eten en hebben daarna zoon meegenomen naar hun huis om hem op bed te leggen. ‘s nachts begon de bevalling en toen moesten we ook snel naar het ziekenhuis omdat toen de VK kwam ik al 7 cm had. Was dus blij dat hij al bij opa en oma was.

Geen idee nog hoe het deze keer zal gaan, hopelijk kan ik je dat binnenkort vertellen. In elk geval hebben we nu met broertje en schoonzus afgesproken dat we hun bellen als er wat gebeurt. Afhankelijk van tijdstip komen hun hier logeren of nemen ze de kinderen mee of halen ze op van school/KDV. Door Corona en een vader in de risicogroep kunnen ze dit keer daar niet heen. Evt kunnen we mochten we snel weg moeten de buren waar we zeer goed contact mee hebben inschakelen alleen zij is ook hoogzwanger en net overtijd dus kan heel goed zijn dat ze net zelf een kleintje hebben.

Ik denk dat we wel snel zullen bellen aangezien de vorige bevallingen heel snel gingen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 29 Jun 2020 16:02

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Wij hadden mijn ouders stand-by staan voor als het zou beginnen. Toen de vliezen eenmaal gebroken waren, voelde ik dat we op moesten schieten en hebben we zoon bij mijn schoonouders gelaten (die wonen naast ons) mijn ouders hebben hem daarna opgehaald.
Dat we op moesten schieten klopte wel, want 1,5 uur daarna was dochter er al!

Net als bij un hebben mijn ouders ook eerst de oudste naar binnen laten gaan zodat we ons gezinnetje voor het eerst compleet hadden. Na een paar minuten kwamen ze binnen en hebben ook wat hele dierbare foto’s van ons vieren gemaakt.
Zoon is de nacht daarna ook nog bij mijn ouders geweest omdat dochter erg onrustig was en ik weinig melk had.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 29 Jun 2020 17:07

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

ik had mn moeder stand by en evt mn zusje.
ik moest blijven en werd ingeleid. mn man heeft haar toen opgehaald bij de opvang en naar oma gebracht. L is snachts geboren en sochtends heeft mn moeder haar naar het ziekenhuis gebracht. Ze is samen met mn man komen kijken. mn moeder heeft even op de gang gewacht zodat we met zn drieen konden kennismaken en daarna kwam ze natuurlijk ook snel.

bij de buren was ik standby voor s nachts. haar moeder woonde een eindje rijden dus als de nood hoog was zou ik even daar in huis zitten of met babyfoon tot haar moeder er was
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Jun 2020 17:38

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Wij hadden zoiets van we zien wel.

Mijn vader heeft rond 12.00 uur de oudste opgehaald en rond 14.00 uur was de jongste er. Mijn ouders hhebbende oudste hier gebracht. Eerst was de oudste even alleen met ons en haar zusje.
2014 2016
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 29 Jun 2020 17:50

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Marin schreef:Oh en hebben jullie dan wel tegen de oudste gezegd dat ze gingen logeren omdat de baby kwam?

Gezien L. lekker sliep, hebben we niets gezegd. Ik heb haar tussen de weeën door wel een dikke kus gegeven. Ze vond het 's morgens heel normaal dat oma er was. En we kregen al heel snel een lief filmpje van haar. En bij thuiskomst stond ze ons op te wachten op de oprit en stond ik te brullen op de oprit door de lieve ontmoeting tussen de meiden.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 29 Jun 2020 18:08

Re: Oudste kindje tijdens bevalling

Ik wilde graag thuis bevallen en had eigenlijk bedacht dat de oudste dan maar gewoon lekker bleef slapen als het in de nacht zou gebeuren en we haar wel weg zouden brengen naar mijn schoonouders als de bevalling overdag begon. Verschillende mensen vonden dat toch nogal wat, stel dat ze wakker zou worden en zou komen kijken.
Toen uiteindelijk om iets over 12 's nachts de eerste twee zich aandiende hebben we toch mijn schoonouders maar gebeld en uiteindelijk was dat maar goed ook omdat ik toch naar het ziekenhuis moest. S heeft daar keurig verder geslapen en 's morgens om 9u stond ze alweer aan ons bed om haar broertje te bewonderen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers