Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar spelen jullie 7-jarigen mee?

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 27 Jun 2020 08:30

Waar spelen jullie 7-jarigen mee?

Verveling is op dit moment meer regel dan uitzondering bij onze 7-jarige dochter. In augustus wordt ze 8.
Ze weet zich niet zo goed zelf te maken en vraag daardoor vaak negatieve aandacht of gaat zich bemoeien met haar broertje die wel lekker speelde. En dan loopt het vaak uit op ruzie.
Ze had pas een nieuw doosje playmobil gekregen voor haar zwemdiploma. Ik denk dat ze er 2x mee gespeeld heeft.
En knutselsetjes die ze met sinterklaas had gehad zitten nog onaangeraakt in de doos.
We wilden de kinderen graag iets geven omdat hun broertje is geboren en het bijna vakantie is. Maar we weten gewoon niet zo goed wat.

Buiten is ze vaak op de trampoline. Maar dat was de afgelopen dagen met het warme weer natuurlijk niet zo fijn.
We wonen niet in een buurt met veel kinderen zodat ze die kan opzoeken om mee te spelen.
De skeelerd wel eens wat heen en weer over het fietspad.

Waar vermaken jullie kinderen van 7/8 jaar zich mee?
2012
2016
2020

Instagram
<<

Linvi

Bericht 27 Jun 2020 09:28

Re: Waar spelen jullie 7-jarigen mee?

Mijnn dochter (bijna9) is een echt buitenkind en heeft ook beel buitenspeelgoed. Favoriet is de trampoline, maar ze speelt ook veel met haar stuntstep, longboard, stelten en basketbal set. Afgelopen dagen met die warmte veel met waterpistolem, waterballonnen en in het zwembad.

Binnen knutselt ze veel en is ze uren zoet met haar moderne villa van playmobil. Beide denk ik minder passend voor jouw dochter.
<<

Anoniem313

Bericht 27 Jun 2020 09:35

Re: Waar spelen jullie 7-jarigen mee?

Mijn zoon is in maart 8 geworden en heeft ook net zo’n periode achter de rug. Hij houdt wel van Lego, maar na 1 x bouwen is het klaar. En elke week een nieuwe Lego doos kopen doen we natuurlijk niet.
Nu is hij er ineens weer uit! Hij speelt veel buiten, op de trampoline, zwemmen in de sloot, en met z’n stuntstep of skateboard op pad. Nu zijn dat misschien niet de dingen die jouw kind leuk vindt, maar ik wil maar zeggen: het gaat wel weer voorbij. Ze zal zelf moeten uitvinden waar ze plezier uithaalt. Misschien gewoon eens aan haarzelf vragen wat ze zou willen?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 27 Jun 2020 10:00

Re: Waar spelen jullie 7-jarigen mee?

We hebben haar inderdaad nu even over gepraat met haar en ze gaat er zelf ook over nadenken. Zodat we in de zomervakantie iets voor haar kunnen ophalen. Ze is ook jarig eind augustus. Dus kan ze daar ook alvast over nadenken.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 27 Jun 2020 10:05

Re: Waar spelen jullie 7-jarigen mee?

Lego kan mijn 7 jarige zich mee vermaken, ook nog met Duplo en kapla. Maar zeker geen uren en eigenlijk ook niet in z’n eentje.

Maar het is meer een buiten kind, skeeleren, skelter, fiets, step of space scooter
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 14:26

Bericht 27 Jun 2020 10:22

Re: Waar spelen jullie 7-jarigen mee?

Mijn zoon is 8 en als het aan hem ligt, kijkt hij de hele tijd op zijn I-pad. Hij speelt veel met de buurkinderen buiten, momenteel vooral op de trampoline en met de walkie-talkies. Als hij alleen is, gaat hij een stukje rijden op zijn step of trucjes oefenen op de trampoline, en bij slecht weer tekent hij graag. Heel soms, bij ernstige verveling, wordt de playmobil tevoorschijn gehaald.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 27 Jun 2020 10:23

Re: Waar spelen jullie 7-jarigen mee?

Mijn oudste van 8 is niet echt een speler. Hij kan wel samen met z’n broertje spelen en dan verzinnen ze verhalen met hun Lego of knuffels of de treinbaan. Maar uit zichzelf komt hij nergens toe, hij moet daarin echt een duwtje krijgen.

Zelf komt hij alleen tot lezen. En dat doet hij dan ook hele dagen lang. Ook wel lekker rustig :)

We hebben met hem een papier gemaakt waar hij een paar dingen op geschreven heeft die hij zo kan pakken en die hij wel leuk vindt om te doen. Dat papier hebben we op de kast geplakt. Zo kan hij iets makkelijker iets kiezen als hij van ons even in actie moet komen.

Zelf was ik vroeger ook niet zo’n speler. Ik las ook veel en zat graag in m’n kamer.
#teammaple🍁
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 27 Jun 2020 17:07

Re: Waar spelen jullie 7-jarigen mee?

Bedankt voor jullie tips en ervaringen.

Ze heeft van de kraamzus die vandaag kwam een vakantiegevoel gehad. En zit nu al een tijdje op haar kamer te lezen daarin.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem315

Bericht 27 Jun 2020 20:22

Re: Waar spelen jullie 7-jarigen mee?

Mijn 6,5 jarige speelt véél met vriendjes. Ik denk wel zo'n 4 keer per week. Zo niet, dan gaat ze ook vervelend lopen doen en haar zusje pesten. Ze kan heel mooi tekenen en knutselen, maar door de corona periode is ze daar wat op uitgekeken. Wat hier een succes is: de sproeier over de trampoline laten sproeien. Daarnaast: hutten bouwen met kleden en materialen, schilderen, fietsen en hindernisbaantjes maken. En een huisdier hebben, dat is ook leuk! Hebben jullie die?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi