Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer naar groter bed?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jun 2020 22:59

Wanneer naar groter bed?

Wanneer deden jullie je peuter naar een groter bed? En ging je dan voor een peuterbed of een eenpersoons bed? Ik wil eigenlijk meteen voor een eenpersoons gaan, anders blijven we aan de gang met nieuwe bedden en accessoires.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem308

Bericht 26 Jun 2020 23:04

Re: Wanneer naar groter bed?

Ongeveer 2 maanden geleden, toen was onze zoon net geboren.
We hebben wel een peuterbed gekocht, van petit amelie. Vrijwel helemaal nog met hekken er langs, omdat ik verwachte dat de overgang voor haar anders lastig zou zijn. Ik vind het wel knus nog, zo’n klein bedje.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 26 Jun 2020 23:24

Re: Wanneer naar groter bed?

T. was 2 toen hij overging naar een peuterbed.
Nu terugkijkend hadden we liever meteen een 1-persoonsbed gehad.

N. ging met 2,5 naar het peuterbed, maar meer omdat dat er al was. Als ze straks (sept/okt) naar zolder verhuist met haar slaapkamer, krijgt ze ook een 1-persoonsbed.
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 26 Jun 2020 23:28

Re: Wanneer naar groter bed?

Dochter was 18 maanden. Met 22 maanden kwam haar broertje dus hadden we tijd om te oefenen. We hadden toen voor haar zo'n meegroei bed van de Ikea gekocht.

Zoon was denk ik zo'n 2 jaar (misschien wat ouder). Mijn man had toen een peuterbed voor hem gemaakt.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 26 Jun 2020 23:28

Re: Wanneer naar groter bed?

Mijn oudste ging met 3,5 naar een eenpersoonsbed. Toen ging het ledikantje naar de kamer van zijn zusje.

De jongste was net 3 toen ze overging naar een eenpersoonsbed.

Wij hebben nooit een peuterbedje gekocht, maar gelijk een eenpersoonsbed met een bedhekje.
2012 & 2016
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 26 Jun 2020 23:30

Re: Wanneer naar groter bed?

Onze oudste zoon ging met ruim 3 jaar naar een eenpersoonsbed. Tot die tijd sliep hij in zijn ledikant (van 1.20m lang dus). Hij is een lange jongen, maar heeft er nooit over geklaagd.
Zijn eenpersoons bed is met een klein opstaand randje, geen hekje dus, maar hij is er nog nooit uitgevallen.

Voor onze tweede zoon hebben we toen hij geboren werd een (extra) ledikant gekocht en ik ben van plan hem ook pas over ruim een jaar over te doen naar een eenpersoonsbed.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 26 Jun 2020 23:31

Re: Wanneer naar groter bed?

De oudste was bijna 3. Omdat zijn zusje toen niet meer in haar co sleper paste en het ledikant nodig was. Wij hebben ook gekozen voor een peuterbed. Wat meer geborgen dachten wij. Met 4 jaar hebben we een 1 persoons gekocht, daar is hij vanaf 4,5 in gaan slapen.

Jongste was 2 jaar en 11 maanden. Zelfde peuterbed weer in elkaar gezet. Een een persoons bed was ook prima geweest, maar aangezien we het peuterbed nog hadden, hebben we daarvoor gekozen voor zo lang ze er in past.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 26 Jun 2020 23:31

Re: Wanneer naar groter bed?

Mijn zoon was 2 jaar En 3 maanden ondat hij toen uit het ledikant probeerde te klimmen. We hebben gelijk een eenpersoons bed gekocht voor hem van flexworld. Deze heeft rondom randen zodat hij er niet uitvalt.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jun 2020 23:47

Re: Wanneer naar groter bed?

Wij hebben al een mooi eenpersoonsbed gekocht. Zodra het kamertje klaar is gaat ze naar haar nieuwe kamer en komt er daarna een nieuw bed. Ze zal dan ruim 2.5 zijn.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 26 Jun 2020 23:54

Re: Wanneer naar groter bed?

L. is in de kerstvakantie van 2019 over gegaan. We hebben direct een 1persoons bed gedaan. Hekje ervoor gemaakt en heeft praktisch geen probleem opgeleverd.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 27 Jun 2020 00:02

Re: Wanneer naar groter bed?

Onze jongste is bijna 3 jaar en gaat waarschijnlijk deze zomer ergens over naar een eenpersoonsbed. Hij slaapt nu nog heerlijk in zijn ledikant. Hij slaapt ook pas sinds een aantal maanden echt goed door 's nachts, dus we stellen het steeds nog even uit.
2011 2012 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Jun 2020 00:07

Re: Wanneer naar groter bed?

Tussen de 2 en 2.5 jaar hebben we z'n ledikant omgebouwd tot peuterbed. Dat gaan we binnenkort terug bouwen naar ledikant van de baby. Zoontje gaat dan naar zolder en daar krijgt ie een eenpersoonsbed, wel eentje van Bopita en met een uitvalrekje. Hij is nu dus ruim 3 dan. Hij krijgt dan ook voor 't eerst pas een peuter kussen eigenlijk. Laatst voor 't eerst in de Beekse Bergen geprobeerd in een groot bed en dat ging goed!
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 27 Jun 2020 00:25

Re: Wanneer naar groter bed?

Onze oudste ligt met 3,5 jaar nog steeds in een ledikant, wel met open zijkant sinds een half jaar. Dit past prima. Wij hebben geen peuterbed gekocht, omdat we met de geboorte van de jongste een extra ledikant hebben gekocht waarvan de zijkant er dus uit kan. Rond zijn verjaardag gaat hij naar een andere kamer, dan gaat hij naar een éénpersoonsbed, misschien al eerder.

De jongste ligt voorlopig nog prima in zijn ledikant. Zo lang hij goed slaapt, vind ik het vooral veel voordelen hebben dat ie er niet zelf uit kan.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 27 Jun 2020 02:08

Re: Wanneer naar groter bed?

R.is net 3 en slaapt nog steeds in zijn ledikant haha. Dit omdat we nu zo'n fijn schema hebben dat hij tot 7 uur in zijn bed blijft liggen (tot de klok geel wordt) en we 'bang' zijn dat hij er steeds uitgaat om te plassen of andere smoesjes gaat verzinnen (hij is nogal inventief). Maar baby nummer 2 krijgt dit ledikant straks dus we zullen er straks aan moeten haha. Krijgt hij wel meteen eenpersoonsbed.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 27 Jun 2020 05:19

Re: Wanneer naar groter bed?

Ik heb eens gelezen dat je het beste met 3 jaar kan overstappen naar een groter bed. Dit omdat je dan kan uitleggen wat er van je kind verwacht wordt en dat ze dat dan ook goed kunnen begrijpen.
Onze zoon was net 2 toen zijn broertje geboren werd. We hebben een extra ledikant gekocht.
Hij ligt ook altijd met zijn rug tegen het hoofdbord, dus in een gewoon bedje zie ik ook nog niet zo zitten. Komt wel! Hij slaapt supergoed nog, ook 's middags, dus ik zie ook geen reden om haast te maken met een ander bed.
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 27 Jun 2020 06:23

Re: Wanneer naar groter bed?

E was 2,5 en ging gelijk naar een 1 persoonsbed. Er was nergens een passend hekje te vinden dus ik heb 2 dekens opgerold en in de lengte onder d'r hoeslaken gedaan als bumper. Na 2mnd haalde ik die weg en ze is van de week er voor het eerst uitgevallen.
30-04-2017
<<

Anoniem316

Bericht 27 Jun 2020 06:24

Re: Wanneer naar groter bed?

L was 2 jaar en 2 maanden toen ze overging naar een 1-persoondbed. Ik had een opgerolde handdoek onder het hoeslaken gedaan zodat ze er niet uitrolde. Ging helemaal prima. Ik heb het nu van een peuterbed nooit begrepen en ben blij dat we gelijk voor een 1-persoons zijn gegaan.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 27 Jun 2020 06:27

Re: Wanneer naar groter bed?

Wij hebben met 2,5 jaar een peuter bed gekocht.
Maar dat is meer vanwege de ruimte in zijn kamer. Met commode erbij past een 1 persoons bed niet.
Het bed wat we hebben is trouwens een junior bed van 150cm. Hij kan er nog wel een jaartje in verwacht ik. Hij is net 4
2016
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 27 Jun 2020 07:19

Re: Wanneer naar groter bed?

Toen ik zwanger was hebben we een peuterbed gekocht van Rockwood. Deze heeft ook hogere zijkanten, want in het ledikant ligt ze altijd met haar hoofd tegen het hoofdeind en haar voeten tegen een zijkant. Daar had ze al een paar keer in geslapen, maar ze vond het nog niet zo fijn.
Gisteren is M. naar het ledikant gegaan op haar kamertje, want te klein voor het wiegje en A. definitief over naar haar peuterbed. Ben benieuwd. A is nu ruim 2,5 jaar.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 27 Jun 2020 07:33

Re: Wanneer naar groter bed?

Wij hebben met 15 maanden een meegroeibed van 150 cm gekocht omdat ik toen zwanger was van de tweede. Op een gegeven moment hebben we daar 2 spijlen uit gehaald zodat hij er zelf uit kon en met 2 jaar hebben we het omgebouwd naar een peuterbed. In eerste instantie nog met bedhekje. Over een maand krijgt hij een 1 persoonsbed (dan is hij dus bijna 3.5) en dan gaat de jongste in het meegroeibed. Ik vond dit een hele handige oplossing omdat R. nog zo jong was maar ik zou anders meteen een 1 persoonsbed kopen denk ik.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 27 Jun 2020 07:39

Re: Wanneer naar groter bed?

M was 2 jaar en 3 maanden. Ze sliep met veel knuffels in haar ledikant en dat werd te klein. En We hadden het ledika8nodigvoor haar broertje die 4 maanden later zou komen. Ik ben het merk even kwijt, maar het lijkt op een flexworld bed. Het is om te bouwen naar een halfhoogslaper, dus er zit een rand rondom het hele bed
december 2016
juli 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Jun 2020 07:47

Re: Wanneer naar groter bed?

T ligt sinds 2,5 in een meegroeibedje van de Ikea. Nu ligt hij nog steeds in het kleinste standje daarvan. Hij vindt het lekker knus geloof ik! En ik ben ook echt tevreden over dat bed! Helemaal niet duur en wel stevig.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 27 Jun 2020 07:55

Re: Wanneer naar groter bed?

Oudste was net 2 jaar, jongste 2 en een paar maanden. Overgegaan naar peuter bed wat we kregen van hun neef. De jongste van de twee slaapt nog in het peuter bed, hij is 4,5, zal zeker nog even passen maar hij zal na de zomer een nieuw bed krijgen.
Als we geen bed gekregen hadden waren we denk ik meteen op 1 persoons overgegaan. Zie, behalve ruimte besparing, geen voordeel in een peuter bed.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 27 Jun 2020 08:10

Re: Wanneer naar groter bed?

Beide meteen 1 persoonsbed en ging (na 1 moeilijk eerste slaapje) meteen goed.
Oudste toen ze 17 maanden was, jongste met 2 jaar. Beide waren we bang dat ze steeds uit bed zouden komen, was niet het geval. Kwam gewoon niet in ze op ofzo op jonge leeftijd.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Jun 2020 08:28

Re: Wanneer naar groter bed?

J was net 2 toen hij overging naar een ander bed. Hij kon toen al goed klimmen en klom dus met slaapzak en al in en uit het bed. Ik heb het wel eens gefilmd het kostte hem op die manier een halve minuut om uit bed te klimmen en binnen die halve minuut weer in bed te klimmen. Het sloeg dus echt nergens op om hem
in een ledikant te laten en het was zelfs veiliger om hem in een een eenpersoonbed te doen. Hij heeft nu een half-hoogslaper. Die heb ik gelijk gekregen maar wel 1 die ook op normale hoogte kan. Je kan de poten verlengen.
2015 💙
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron