Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer naar groter bed?

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 28 Jun 2020 10:12

Re: Wanneer naar groter bed?

E. ging over toen ze net wel/net geen 2 was volgens mij. Bij L. hebben we er nog geen haast mee. Die wil zelf wel over volgens mij, haha, maar dan moeten we eerst een nieuw bed voor E. hebben. Die ligt nu in het meegroeibed. Op haar kamer past wel een eenpersoons, op die van L. niet (iig niet met een commode en kledingkast erbij).
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Jun 2020 10:17

Re: Wanneer naar groter bed?

Bliss schreef:
Zora schreef:Ja of als de ruimte beperkt is, juist eerst een peuterbed en daarna naar een half hoog slaper!


Ja dit vind ik ook geen slecht idee nu ik er zo over nadenk!


Ja! Alleen zonde dat je dan niet 1x een bed koopt maar goed, zo’n peuterbed kan dus heel goed ook van de Ikea.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem301

Bericht 28 Jun 2020 10:38

Re: Wanneer naar groter bed?

Bo ging met 3,5 maand naar een groter bed, (en grotere kamer) we kozen toch voor een eenpersoonsbed. Wel een kinderbed maar 90x200.
Dit leuke tipi-bed. Die van jouw plaatje is ook leuk Bliss!

post1235421.html?hilit=tipi%20bed#p1235421
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 28 Jun 2020 12:48

Re: Wanneer naar groter bed?

Ja zo'n tipibed vind ik ook superleuk!
❤ 7 juni 2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 28 Jun 2020 12:56

Re: Wanneer naar groter bed?

Carrie schreef:Bo ging met 3,5 maand naar een groter bed, (en grotere kamer) we kozen toch voor een eenpersoonsbed. Wel een kinderbed maar 90x200.
Dit leuke tipi-bed. Die van jouw plaatje is ook leuk Bliss!

post1235421.html?hilit=tipi%20bed#p1235421



Echt? Zo jong? Was je niet bang dat ze eruit rolde?
<<

Anoniem301

Bericht 28 Jun 2020 13:34

Re: Wanneer naar groter bed?

Luisa schreef:
Carrie schreef:Bo ging met 3,5 maand naar een groter bed, (en grotere kamer) we kozen toch voor een eenpersoonsbed. Wel een kinderbed maar 90x200.
Dit leuke tipi-bed. Die van jouw plaatje is ook leuk Bliss!

post1235421.html?hilit=tipi%20bed#p1235421



Echt? Zo jong? Was je niet bang dat ze eruit rolde?


?
<<

Pixie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 04 Jun 2020 20:49

Bericht 28 Jun 2020 21:19

Re: Wanneer naar groter bed?

Mijn dochter (2j2m) slaapt nog in haar ledikant en dat gaat prima. Het is er wel een van 70x140, die je kunt ombouwen tot bedje met uitvalplankje i.p.v. spijlen. Ik zou niet weten waarom ik een eenpersoonsbed voor haar zou kopen, dat doe ik pas zodra ze er zelf om vraagt of zodra het echt niet meer past. Ik wacht er het liefst zo lang mogelijk mee, want waarom zou ik iets nieuws kopen als het oude nog leuk en goed is?
De commode gebruiken we overigens al een hele tijd niet meer. Mevrouw wil er niet meer op helaas. Verschonen gebeurt dus staand (bij plasluiers) of anders op het verschoonkussen op de grond.

Voor degenen die zeggen dat een eenpersoonsbed niet op de kamer past: hoe gaan jullie dat in de toekomst dan oplossen? Uiteindelijk wordt een peuterbed natuurlijk te klein. Gaan jullie dan allemaal verbouwen of verhuizen of...?
04-2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Jun 2020 21:24

Re: Wanneer naar groter bed?

Ja Pixie ik laat M (2 jr en 4 mnd) ook nog lekker in zn ledikant idd! Zo lang we het kunnen Volhouden ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jun 2020 21:26

Re: Wanneer naar groter bed?

Zora schreef:Ja Pixie ik laat M (2 jr en 4 mnd) ook nog lekker in zn ledikant idd! Zo lang we het kunnen Volhouden ?


Haha oh men ik had wat mij betreft team crib till college mogen blijven maar toen hij er uit ging vallen was 't wel klaar... ?
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 28 Jun 2020 21:29

Re: Wanneer naar groter bed?

Ik lees hier trouwens dat de kinderen zelf in en uit het ledikant klimmen; dat is hier nog totaal niet aan de orde en ik snap sowieso niet hoe dat zou kunnen lukken?! Eruit zou misschien over een tijdje kunnen, maar erin klimmen, daarvoor is de rand veel te hoog volgens mij. Maar ik merk dat ik het zelf wel zwaar begin te vinden om haar erin te tillen en dan zo laag neer te leggen. Dus een bed waar ze zelf in en uit kan lijkt me eigenlijk wel makkelijk.

Ik wil dus nu echt zo'n bedhuisje en dan in 160x70. Dan kan ze er de komende jaren goed mee vooruit. Vind die dingen wel duur joh, je bent zo 300-400 euro kwijt! Maar ik zit dat voor mezelf goed te praten door te zeggen dat we 'm dan vast nog wel een keer kunnen verkopen op Marktplaats.
❤ 7 juni 2018
<<

Geel

Bericht 28 Jun 2020 21:32

Re: Wanneer naar groter bed?

Bedden zijn ook flink prijzig. Er moet ook nog een matras bij, dekbed, nieuwe lakensets - je bent idd zo een boel geld kwijt. Maar je brengt er flink wat tijd door, dus dan moet het wel goed zijn.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Jun 2020 21:33

Re: Wanneer naar groter bed?

Haha ja Marin M lijkt me ook wel het kind dat dat gaat doen, ben benieuwd!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jun 2020 21:33

Re: Wanneer naar groter bed?

Bliss je kan haar ook neerzetten (of zitten) misschien ipv echt neerleggen? Ik ben maar klein en neerleggen was voor mij altijd al klote, met buik is het helemaal niet meer te doen.
Maar neerzetten (of zitten) gaat wel. Beter voor de rug ook.

Wij gaan meteen voor eenpersoons omdat ik geen zin heb om om de paar jaar nieuw beddengoed (en de rest) te halen ook. Zonde van het geld.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 28 Jun 2020 21:36

Re: Wanneer naar groter bed?

Met uit bed halen zeg ik meestal al dat ze moet gaan staan inderdaad, neerleggen doe ik meestal nog wel.

Ja wel zonde van het geld, hoewel zo'n overtrekset 10-15 euro kost, dus dat zijn de kosten niet. Maar het bed zelf natuurlijk wel haha. Maar ik zit nogal snel in een sleur, dus ik houd er sowieso van om om de paar jaar iets te veranderen.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jun 2020 21:39

Re: Wanneer naar groter bed?

Kan je dan niet zelf ook het bed van marktplaats halen ipv nieuw kopen?

Wij gaan trouwens denk ik geen nieuw dekbed kopen voor zoontjes nieuwe eenpersoonsbed. Hij slaapt eigenlijk altijd onder z'n ledikantdeken tegenwoordig, maar daar past ie nog prima onder. Staat misschien beetje gek als 't niet helemaal tot 't einde van het bed komt maar als hij goed onder slaapt maakt me dat ook niet zoveel uit.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem332

Bericht 28 Jun 2020 21:44

Re: Wanneer naar groter bed?

Ik heb de zijkant van het ledikant weg gehaald. Omdat mijn buik in de weg zat, bij het erin, eruit halen en kusjes geven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jun 2020 21:46

Re: Wanneer naar groter bed?

Bliss schreef:Ik lees hier trouwens dat de kinderen zelf in en uit het ledikant klimmen; dat is hier nog totaal niet aan de orde en ik snap sowieso niet hoe dat zou kunnen lukken?!


Slaapzakjes maken eruit klimmen ook extra moeilijk gelukkig. Maar bij zoontje begon het meer met driftbuien, in een driftbui zichzelf zo erg tegen de rand gooien dat hij er overheen kiepte en dus gewoon eruit viel. Doodeng vond ik dat dus toen hebben we 't al gauw omgebouwd naar peuterbedje. Ik was erg bang voor nachtelijke of vroege ochtend escapades of eruit wanneer hij niet wil slapen maar dat valt heel erg mee. Het enige is dat hij écht moet liggen als we de deur uit lopen. Zodra hij ligt gaat ie gewoon echt wel slapen en blijft hij liggen.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 28 Jun 2020 22:26

Re: Wanneer naar groter bed?

Bliss schreef:Met uit bed halen zeg ik meestal al dat ze moet gaan staan inderdaad, neerleggen doe ik meestal nog wel.

Ja wel zonde van het geld, hoewel zo'n overtrekset 10-15 euro kost, dus dat zijn de kosten niet. Maar het bed zelf natuurlijk wel haha. Maar ik zit nogal snel in een sleur, dus ik houd er sowieso van om om de paar jaar iets te veranderen.

Ik had dus geen keus omdat een 1 persoons bed niet paste met een commode op de kamer.
Maar jemig een bed , matras, 4 seizoenen dekbed , waterdichte molton en dan nog onderlakens enzo . Ik wou dat we direct een groot bed konden nemen toen.
T kan nog een jaar in zijn peuter bed gok ik.
Gelukkig hadden we deze van Marktplaats.
2016
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2390

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 28 Jun 2020 22:35

Re: Wanneer naar groter bed?

Pixie schreef:
Voor degenen die zeggen dat een eenpersoonsbed niet op de kamer past: hoe gaan jullie dat in de toekomst dan oplossen? Uiteindelijk wordt een peuterbed natuurlijk te klein. Gaan jullie dan allemaal verbouwen of verhuizen of...?


Hoogslaper :)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 28 Jun 2020 23:00

Re: Wanneer naar groter bed?

Marin schreef:Kan je dan niet zelf ook het bed van marktplaats halen ipv nieuw kopen?

Wij gaan trouwens denk ik geen nieuw dekbed kopen voor zoontjes nieuwe eenpersoonsbed. Hij slaapt eigenlijk altijd onder z'n ledikantdeken tegenwoordig, maar daar past ie nog prima onder. Staat misschien beetje gek als 't niet helemaal tot 't einde van het bed komt maar als hij goed onder slaapt maakt me dat ook niet zoveel uit.


Op MP vind ik helaas niet wat ik zoek! Maar moet zeggen dat ik ook altijd liever nieuwe spullen heb en ze daarna verkoop.
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Jun 2020 23:20

Re: Wanneer naar groter bed?

Bliss schreef:Ik lees hier trouwens dat de kinderen zelf in en uit het ledikant klimmen; dat is hier nog totaal niet aan de orde en ik snap sowieso niet hoe dat zou kunnen lukken?! Eruit zou misschien over een tijdje kunnen, maar erin klimmen, daarvoor is de rand veel te hoog volgens mij. Maar ik merk dat ik het zelf wel zwaar begin te vinden om haar erin te tillen en dan zo laag neer te leggen. Dus een bed waar ze zelf in en uit kan lijkt me eigenlijk wel makkelijk.

Ik wil dus nu echt zo'n bedhuisje en dan in 160x70. Dan kan ze er de komende jaren goed mee vooruit. Vind die dingen wel duur joh, je bent zo 300-400 euro kwijt! Maar ik zit dat voor mezelf goed te praten door te zeggen dat we 'm dan vast nog wel een keer kunnen verkopen op Marktplaats.


Bed uit:
Op de korte kant gaan hangen, 1 been dan omhoog gooien zodat die over de lange kant hangt en je kind als het ware een driehoek maakt. Dan andere been erbij en je benen naar beneden gooien. En er zelf achteraan zakken.

Bed in: op het matras gaan staan tussen de spijlen door met je voeten. De korte kant pakken en je daar aan optrekken en jezelf dan in het bed laten glijden.

Dit was de tactiek van J. En dat was incl slaapzak binnen een halve minuut uit bed en er ook weer in.
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Jun 2020 07:27

Re: Wanneer naar groter bed?

Ah op die manier! Wat een vindingrijke kinders zijn er ook hè ?

Ik twijfel toch weer over het bedhuisje. De kamer van N is niet klein, maar heeft een L-vorm en beide delen zijn niet heel breed. Vraag me dus af of zo'n heel bouwwerk wel handig is in haar kamer. Ik twijfel dus nog even verder.
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 29 Jun 2020 08:20

Re: Wanneer naar groter bed?

E heeft echt een kleine kamer, er past een 1 persoonsbed en een kast in.
Ze heeft het omkeerbed van Ikea en daar hebben we 1 lengte balk weggehaald aan de bovenkant omdat we iedere keer ons er ontzettend aan stootte en als een soort apekooi door de kamer moesten.
Zo'n opbouw is heel leuk maar ook echt onhandig.
30-04-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Jun 2020 08:53

Re: Wanneer naar groter bed?

Ja dat hoofd stoten, daar zat ik ook mee. We zijn allebei lang en dan moeten we ons nog in bochten wringen om haar in bed te leggen waarschijnlijk. Dus ik denk toch dat ik op zoek ga naar een gewoon bed. Liefst wel zwart. Dus als iemand nog iets leuks tegenkomt ?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jun 2020 09:00

Re: Wanneer naar groter bed?

Bliss schreef:Met uit bed halen zeg ik meestal al dat ze moet gaan staan inderdaad, neerleggen doe ik meestal nog wel.

Ja wel zonde van het geld, hoewel zo'n overtrekset 10-15 euro kost, dus dat zijn de kosten niet. Maar het bed zelf natuurlijk wel haha. Maar ik zit nogal snel in een sleur, dus ik houd er sowieso van om om de paar jaar iets te veranderen.

Met 1 overtrekset ben je er ook niet natuurlijk. En G. is snel een spuger, dus ik moet toch wel aardig wat beddengoed hebben.
Maar ik ben dan ook weer geen sleur type haha.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers