Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer naar groter bed?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Jun 2020 08:46

Re: Wanneer naar groter bed?

Mijn zoon was ruim anderhalf toen hij naar een peuterbedje ging. Hij klom steeds over de rand van zijn ledikantje en dat vond ik gevaarlijk. Maar op die leeftijd vond ik een eenpersoonsbed nog wel groot. Hij is nu ruim 3,5 en slaapt nog in het peuterbedje. Zijn kamertje is niet zo groot dus ik wil straks een hoogslaper voor hem met een bureautje eronder.

De meisjes zijn bijna 1 en slapen logischerwijs nog in het ledikant. Ik zie dat binnen nu en een half jaar ook niet veranderen, maar zij beginnen ook nu pas een beetje te staan. Ik denk dat zij wel wat langer in het ledikant blijven liggen.

♥♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Jun 2020 09:31

Re: Wanneer naar groter bed?

Hiermee samenhangend: deden jullie de commode ook weg toen er een groter bed kwam? Wordt hier wat krap denk ik, om allebei neer te zetten! Het kan wel, maar houdt niet over.
❤ 7 juni 2018
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 724

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 27 Jun 2020 09:44

Re: Wanneer naar groter bed?

Commode ging hier weg toen ze zindelijk waren.
Bij de jongste iets eerder omdat de buren onze baby kamer wilden overnemen en hun baby bijna geboren werd, hij was toen bijna zindelijk. Maar toen hadden we een ander kastje neergezet met aankleedkusssn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Jun 2020 09:51

Re: Wanneer naar groter bed?

Bliss schreef:Hiermee samenhangend: deden jullie de commode ook weg toen er een groter bed kwam? Wordt hier wat krap denk ik, om allebei neer te zetten! Het kan wel, maar houdt niet over.


Niet helemaal zelfde situatie maar wij gaan op zijn nieuwe kamer geen commode meer plaatsen nee. De commode blijft gewoon staan en evt nog een mandje met luiers van zoontje omdat ie toch nog niet volledig zindelijk is.
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 27 Jun 2020 09:58

Re: Wanneer naar groter bed?

Wij hebben de commode nog nodig voor de jongste, maar als die op haar kamer slaapt, kan de oudste niet daar verschoond worden. Ze is ook te groot voor de commode. Dat is ook de reden dat we nu willen doorpakken wat betreft het zindelijk maken.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem304

Bericht 27 Jun 2020 10:03

Re: Wanneer naar groter bed?

Bliss schreef:Hiermee samenhangend: deden jullie de commode ook weg toen er een groter bed kwam? Wordt hier wat krap denk ik, om allebei neer te zetten! Het kan wel, maar houdt niet over.

Ja die blijft op de babykamer (en dus niet bij G haar nieuwe kamer/grote bed), maar we hebben de commode al zeker 1.5 jaar niet gebruikt.
<<

Anoniem332

Bericht 27 Jun 2020 10:06

Re: Wanneer naar groter bed?

Hier is ons kind sinds 2 maanden naar een 1 persoons bed. Ze slaapt er prima in.
We moesten haar wel ‘ s ochtends terug sturen naar haar kamer omdat ze te vroeg bij ons stond. Dus nu wacht ze tot ze iets hoort voordat ze naar ons toe komt.

Commode staat in de babykamer, haar oude kamer. Ze draagt amper luiers en die broekjes kan je ook makkelijk staan verwisselen.
Misschien dat ze een keer per dag op de commode ligt?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 27 Jun 2020 10:13

Re: Wanneer naar groter bed?

Bliss schreef:Hiermee samenhangend: deden jullie de commode ook weg toen er een groter bed kwam? Wordt hier wat krap denk ik, om allebei neer te zetten! Het kan wel, maar houdt niet over.


Hij moest weg anders paste het bed niet ?
Verschonen deden we op een hydrofiel op bed of als het alleen plas was dan staand.
30-04-2017
<<

Linvi

Bericht 27 Jun 2020 10:30

Re: Wanneer naar groter bed?

Onze dochter ging over vanwege een broertje op komst. Onze zoon was een hele slechte slaper en iemand gaf de tip om een groot bed uit te proberen en dat hebben we rond zijjn tweede verjaardag gedaan. Wierp zn vruchten af! Hij ging eindelijk goed slapen!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 27 Jun 2020 10:30

Re: Wanneer naar groter bed?

Bliss schreef:Hiermee samenhangend: deden jullie de commode ook weg toen er een groter bed kwam? Wordt hier wat krap denk ik, om allebei neer te zetten! Het kan wel, maar houdt niet over.


De commode heeft nog wel een paar maandjes gestaan toen we het ledikant hadden weggehaald. We hebben hem 2 maandjes geleden verkocht. Qua maat was het peuterbed even lang als het ledikant.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Jun 2020 10:34

Re: Wanneer naar groter bed?

[quote="Housebird"]Ze draagt amper luiers en die broekjes kan je ook makkelijk staan verwisselen. ["/quote]

Ook met poepluiers? Ik vind dat met die broekjes dus echt vies! Handige tips daarvoor? (zonder dat 't een smerig verhaal wordt haha).
Ik vind staand verschonen sowieso vervelend ivm m'n rug dus ik laat hem zelf tegenwoordig op de commode klimmen, dat is voor mijn rug en bekken veel fijner. Zeker met poep vind ik het toch wel erg prettig als hij ligt op normale hoogte.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 27 Jun 2020 10:36

Re: Wanneer naar groter bed?

Marin met een poepluier scheur je de zijkanten los en doe je het verder als een normale luier verschonen dan dus.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 27 Jun 2020 10:42

Re: Wanneer naar groter bed?

Op haar 2e verjaardag hebben we een peuterbedje neergezet en het ledikant er naast. Uitgelegd dat het ledikant voor de baby wordt. Ze mocht kiezen waar ze wilde slapen en ze zei zelf: die (ledikant) is voor de baby.
Ze ging in het peuter bed en vanaf moment 1 is dat goed gegaan. Ze heeft wel nog een half jaar in slaapzak willen slapen. En er zit een anti-uitvalrekje voor. Ze heeft geen kussen. Vinden we nog niet nodig.

Ze komt er pas sinds een week of 2 zelf uit. Ze is 3,5.

Op haar kamer paste geen 1 persoonsbed anders hadden we dat gedaan.

S zie ik nog lang niet naar een peuter bed gaan. Die is nu bijna 15 maanden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 27 Jun 2020 10:44

Re: Wanneer naar groter bed?

[quote="Bliss"]Hiermee samenhangend: deden jullie de commode ook weg toen er een groter bed kwam? Wordt hier wat krap denk ik, om allebei neer te zetten! Het kan wel, maar houdt niet over.

Ikvond het wel fijn voor onszelf om op de goede hoogte en in een makkelijke houding te verschonen.

Na de verhuizing is de commode naar S har kamer gegaan en heb ik V nog wel een tijdje daar verschoond.

Met jouw lichamelijke klachten zou ik de commode voorlopig nog wel houden!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Jun 2020 10:50

Re: Wanneer naar groter bed?

Joey schreef:Marin met een poepluier scheur je de zijkanten los en doe je het verder als een normale luier verschonen dan dus.


Ja dat snap ik maar dat vind ik dus juist vies met een staand kind. Ik scheur 't met een plasluier ook los trouwens. Ik vind liggend echt fijner denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 27 Jun 2020 11:00

Re: Wanneer naar groter bed?

Marin schreef:
Joey schreef:Marin met een poepluier scheur je de zijkanten los en doe je het verder als een normale luier verschonen dan dus.


Ja dat snap ik maar dat vind ik dus juist vies met een staand kind. Ik scheur 't met een plasluier ook los trouwens. Ik vind liggend echt fijner denk ik.


Met een poepluiers ging E liggen en met een plasluier deden we het altijd staand. Broekje openscheuren doekje erover en een nieuw broekje aan.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Jun 2020 11:02

Re: Wanneer naar groter bed?

Ja liggend vind ik 't prima hoor.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Jun 2020 11:11

Re: Wanneer naar groter bed?

Ja voor verschonen op de goede hoogte is de commode wel erg fijn natuurlijk. Op zich is er genoeg ruimte in haar kamer, alleen beetje onlogische indeling. Dus de commode zou dan even op een andere plek moeten staan.

Maar goed, we wachten er sowieso nog even mee hoor, na de zomervakantie weer eens bekijken of we dan voor een groot bed gaan. Ze heeft trouwens een traphekje in haar deuropening, dus ze kan sowieso niet zelf uit haar kamer.
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11587

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Jun 2020 11:44

Re: Wanneer naar groter bed?

De commode heeft bij J op z’n kamer gestaan tot we gingen verhuizen toen paste het niet meer. Als J een grotere kamer krijgt dan overweeg ik om de commode weer neer te zetten. Het is gewoon een prima kast dus waarom niet. Als je de ruimte hebt lekker laten staan.
2015 💙
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Jun 2020 11:52

Re: Wanneer naar groter bed?

R was ruim anderhalf toen hij uit zijn ledikant klom en toen kreeg hij een peuterbed. Daar heeft hij tot ruim 6 jaar ingeslapen.

D ging met 3 jaar en een beetje uit het ledikant omdat ze graag samen een stapelbed wilden hebben en heeft dus nooit in een peuterbed geslapen.

De commode ging weg toen het stapelbed kwam. Verschonen deed ik op een aankleedkussen op de grond. Was ook maar even natuurlijk, hij is nu al heel lang zindelijk.

Bij R bleef de commode wel, die was natuurlijk nog hartstikke klein.
R. 2013
D. 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 27 Jun 2020 13:03

Re: Wanneer naar groter bed?

D was net drie volgens mij. Of bijna drie. Ergens in die hoek.

Een peuterbed zou een mooi alternatief kunnen zijn, zodat je commode kan blijven staan. D is nu 5 en slaapt er nog steeds in :smile: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Jun 2020 13:07

Re: Wanneer naar groter bed?

Ik zie niet de meerwaarde van een peuterbed t.o.v. het ledikant geloof ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Jun 2020 13:09

Re: Wanneer naar groter bed?

Bliss schreef:Ik zie niet de meerwaarde van een peuterbed t.o.v. het ledikant geloof ik.


Een mooie overgang naar een groter bed! Dan kan ze vast wennen aan zonder spijlen liggen en leren slapen met een dekbed ipv slaapzakje (ik vind het te gevaarlijk met een slaapzak als ze zelf hun bed uit kunnen).

Oh en als O inderdaad niet naar zolder had gehoeven had hij echt nog geen grote mensen bed gehoeven wat mij betreft. Peuterbed kan volgens mij echt jaren qua lengte. Hij slaapt al vanaf baby zijn in dit bed (eerst als ledikant dus, daarna omgebouwd tot peuterbed) en hij komt echt nog niet bij de onderkant.
Let's discover the world together.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 27 Jun 2020 13:29

Re: Wanneer naar groter bed?

M vond het ledikant echt vreselijk, dus ze lag al voor haar 1e verjaardag in een meegroeibed. Een eenpersoonsbed paste niet in haar kamertje.
Ze heeft de Minnen van ikea, helemaal uitgeschoven is het eigenlijk een eenpersoonsbed.
80x200, dus wel iets smaller dan normaal. Maar dat is de Hemnes bedbank van de oudste (vroeger van mij geweest) ook.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 27 Jun 2020 13:37

Re: Wanneer naar groter bed?

Hier een ander geluid. Dochter wordt over een paar maanden 4. Ze slaapt pas sinds 2 wkn in een groot bed. Tot die tijd in haar ledikant. Niet in een slaapzak, gewoon onder dekbed. Ik vond het eigenlijk wel prima, neemt toch minder ruimte in beslag. Ze klom uiteraard wel zelf in en uit bed, maar dat vond ik nooit gevaarlijk. Nou is dochter ook heel klein hoor, dus qua grootte nooit een probleem geweest.

Omdat ze maar een klein kamertje heeft hebben we de kledingkast eruit gehaald en commode laten staan.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers