Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Drank

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Jun 2020 11:45

Drank

Hebben jullie standaard alcoholische dranken in huis?
En drinken jullie thuis regelmatig?

Ik heb net boodschappen gedaan en wij borrelen eigenlijk elke zaterdag. We drinken dan niet veel (1 of 2 glazen) maar wel regelmatig. En alles was op dus ik heb echt flink ingeslagen. Ik moest vooral zelf heel hard lachen om mijn karretje dus appte dat in een groep door. En de rest bleek dus alleen een verdwaalde fles gekregen wijn in huis te hebben.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jun 2020 11:47

Re: Drank

Ja. ?

Zo'n 20 flessen sterke drank standaard in huis (gin, whisky, bourbon en andere dingen) en de wijnkelder schommelt tussen de 200 en 300 flessen wijn. Ja we drinken veel. ?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jun 2020 11:48

Re: Drank

Meestal wel. Beerenburg en witte wijn of rosé. Alleen wat we zelf drinken dus.
Maar ik sla dat niet groots in. Sonnema is eens in de zoveel weken in de aanbieding per 2 flessen bij de Poiesz en wijn haal ik gewoon wanneer ik er zin in heb (en nu dus niet).
En we drinken ook niet wekelijks.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 26 Jun 2020 11:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Jun 2020 11:48

Re: Drank

Ik heb altijd verschillende soorten wijn in huis, maar we drinken het niet wekelijks. M’n vriend is meer van de radlers dus die hebben we vaak ook wel en soms hebben we bier in huis (maar vaak niet). We zijn allebei niet zulke drinkers dus het is meer met gelegenheden dat we het halen. Al hebben we in het begin van de coronatijd wel veel meer wijn gedronken, best gek eigenlijk ?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Jun 2020 11:54

Re: Drank

Marin schreef:Ja. ?

Zo'n 20 flessen sterke drank standaard in huis (gin, whisky, bourbon en andere dingen) en de wijnkelder schommelt tussen de 200 en 300 flessen wijn. Ja we drinken veel. ?


Oprechte vraag: maak je je soms geen zorgen om jullie gezondheid op dit punt? En dan bedoel ik niet dat jullie alcoholist zijn oid, absoluut niet, maar meer over de lichamelijke gevolgen van stevig alcoholgebruik.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 26 Jun 2020 12:02

Re: Drank

We hebben meestal wel wat biertjes in huis, maar vooral in de winter niet eens altijd.
Nu in de zomer drinken we wel wat vaker, Radler of Hugo. Met dit warme weer sowieso wel wekelijks een glas (max 2 per dag vaak) denk ik, maar in de winter gaan we weken zonder.
Ik word er niet anders van.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jun 2020 12:07

Re: Drank

Scandic schreef:
Marin schreef:Ja. ?

Zo'n 20 flessen sterke drank standaard in huis (gin, whisky, bourbon en andere dingen) en de wijnkelder schommelt tussen de 200 en 300 flessen wijn. Ja we drinken veel. ?


Oprechte vraag: maak je je soms geen zorgen om jullie gezondheid op dit punt? En dan bedoel ik niet dat jullie alcoholist zijn oid, absoluut niet, maar meer over de lichamelijke gevolgen van stevig alcoholgebruik.


Ja tuurlijk zijn we ons daar wel bewust van. Maar het hoeft ook niet in één keer op he. Sommige dingen liggen al jaren. En ja soms zijn er avonden waar er teveel doorheen gaat. Maar over het algemeen drinken we doordeweeks niet of zeker weinig. (en ik drink nu natuurlijk sowieso niet).
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 26 Jun 2020 12:08

Re: Drank

Meestal wel wat wit- of speciaalbiertjes en een rode wijn. We hebben veel bubbels in de kast staan (niet liggen) maar die staan er al jaren. Kan je dat nog opdrinken? Marin?
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 26 Jun 2020 12:11

Re: Drank

Ja wij hebben standaard wel een vrij breed assortiment drank in huis. Sowieso pils, radler, Corona en wat speciaalbiertjes. Qua wijn heb ik altijd Grüner veltliner, Chardonnay, Verdejo, Grauburgunder, een paar flessen rood en een fles cava liggen. Verder nog wat sterke drank zoals gin, rum, whiskey, cognac en wodka maar dat drinken we eigenlijk zelden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jun 2020 12:15

Re: Drank

Oh ja(speciaal) biertjes! Die hebben we ook altijd wel. Nu ook lekkere 0.0 IPA 's die goed te doen zijn. Al zal ik die wel nu niet meer mogen ivm zwangerschapsdiabetes. ?

SoGood, hangt er beetje vanaf wat het is en hoe het bewaard is. Een ruimte met veel temperatuurschommelingen is voor geen enkele wijn goed en staand ook niet. Champagne is niet bedoeld om lang te bewaren, tenzij er een vintage (jaartal) op staat, dan kan het wel iets langer (maar de meeste champagnes zullen non-vintage zijn). Je kunt het altijd opentrekken en proberen. Wij hebben wel eens een champagne gedronken uit 1982 (ofzo, een echt oude) en die was compleet geoxideerd (dwz dat er lucht bij is gekomen en dan wordt ie beetje gelig, oranje zelfs soms en smaakt het ijzeriger of notiger, beetje zoals een Madeira ook kan smaken). Dat is niet goed maar niet persé vies. Wij hebben die champagne toen wel opgedronken maar je kunt 'm dan ook doorspoelen. Ik zou zeggen: probeer het! En anders weg!
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 26 Jun 2020 12:21

Re: Drank

Bedankt voor je reactie. Die kan ik dus weggooien want staat in een kast in de serre, over temperatuurschommelingen gesproken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jun 2020 12:22

Re: Drank

Hahaha. Ja die kans is dan niet heel groot nee. Ik zou een ander plekje voor je drank gaan zoeken!
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jun 2020 12:32

Re: Drank

Wat heb je trouwens voor lekkers gekocht om te drinken Minx?
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Jun 2020 12:34

Re: Drank

Marin schreef:Wat heb je trouwens voor lekkers gekocht om te drinken Minx?


6 flessen rosé
6 flessen wit (viognier)
12 flesjes Heineken schroefdop
6 flesjes jillz
8 flesjes liefmans
1 liter fles 43

Dus de koelkast staat weer goed vol. Ik was op de fiets en had dus 2 big shoppers vol, rinkelde gezellig op sommige stukken ??
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jun 2020 12:36

Re: Drank

Lekker! (alleen die laatste drie ken /weet ik niet)
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 26 Jun 2020 12:38

Re: Drank

Hier staan wat flessen whiskey in de kast maar die worden eigenlijk amper gedronken.
Verder heb ik meestal wel wijn in huis, toevallig heb ik gisteren weer een doosje rosé van mijn werk meegenomen.
En laatst had ik een keer een fles gin.
Vandaag komen er ook wat biertjes binnen, vriend is jarig dus vanavond krijgen we wat bezoek. Maar dat hebben we dus niet vsak in huis, vriend drinkt amper meer.
10.04.17
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 26 Jun 2020 12:43

Re: Drank

Wij hebben niet zo'n grote voorraad. Mijn vriend wel een beetje. Die heeft vaak wel krat bier op voorraad en wat speciaal biertjes in de koelkast. Ook heeft hij wiskey en rum maar dat drinkt hij niet heel regelmatig en wordt ook niet standaard vervangen. Hij drinkt 1-3x in de week. Als ik niet zwanger ik soms ook. Ik drink alleen wij maar dat hebben we niet op voorraad, kopen we bij de week boodschappen, 1 of 2 flessen. Ik vind wijn heel lekker, maar drink soms tijden niet omdat ik er eigenlijk heel slecht tegen kan. Ook als ik regelmatig 1 drink, merk ik gewoon dat ik minder fit ben.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Jun 2020 12:50

Re: Drank

Ja. Mijn vriend regelt dit (en drinkt ook het meeste). Bier, speciaal bier, wijnen (wit, rosé en rood). Laatst ook limoncello gekocht. Verder hebben we sterke drank maar dat staat er vooral al jaren. Wordt dan meestal voor een feestje gekocht en blijft staan. Zo hebben we Aperol, Bacardi etc. Port, ook lekker! Mijn vriend drinkt weleens whiskey.

Ik neem weleens af en toe een wijntje, hij drinkt wel veel vaker/meer. Ik ben daar niet per se voorstander van. Maar dat was de vraag niet :).
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 26 Jun 2020 12:58

Re: Drank

Ja, meerdere flessen wijn (rood & wit), likeuren (koffie, limoncello, etc.) en in de zomer ook bier.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Jun 2020 13:05

Re: Drank

Wij zijn twee grote speciaal bier drinkers. Dus momenteel hebben we 1 koelkast in de garage vol met bier liggen. Dat is wel qua formaat een tafelmodel. Daarin ligt ook witte wijn en rosé koud. In de koelkast in huis mag van mij Max in plank vol staan. Iets met ruimte voor ander eten moet er ook blijven

Verder ligt er in de kast rode wijn en diverse flessen sterke drank. Ook van andere landen wat mijn vriend heeft meegenomen met zijn reizen.

Qua bier hebben we vooral veel neipa’s staan. Daar ben ik verzot op en die drinken we graag samen. Ipa hebben we ook veel liggen. Trouwens.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 26 Jun 2020 13:10

Re: Drank

Hier staat wel het e.e.a.
Rode wijn, witte wijn, rosé, radler, bier, lolita. En ik zag nog een fles rum, wodka en dropshot staan van de week.

Wij drinken wel af en toe. Doordeweeks vrijwel niet maar met dit soort dagen als de bbq aan gaat dan kan ik best 3 glazen wijn drinken en mijn man 3 of 4 flesjes bier.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 26 Jun 2020 13:26

Re: Drank

Wij hebben standaard bier, 0.0 Radler en gewone Radler, zoete witte en droge witte wijn in de koelkast liggen.

De wijnen worden vooral door anderen gedronken.

Verder hebben we standaard een goedkope versie Malibu staan. En volgens mij staan er nu nog wel meerdere soorten mixdrank. En met regelmaat ligt er een speciaal biertje in de koelkast.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 26 Jun 2020 13:36

Re: Drank

Sterke drank altijd wel in huis. Gin, rum en wodka voor cocktails en mixjes. Whiskey en cognac kook ik soms mee. Wijn en cava haal ik vaak los, soms bestel ik online 1 of 2 doosjes. Dus nooit veel voorraad. Bier ligt in de zomer wat vaker dan in de winter in de koelkast maar ook wel weken niet. Ik drink 2 á 3 dagen in de week, gemiddeld 2 glazen. Uitschieters met feestjes en etentjes enzo.
<<

Kira

Bericht 26 Jun 2020 13:57

Re: Drank

Hmm lekker, drank!
Ik heb standaard wat in huis, ligt een beetje aan het seizoen, wat precies.
Momenteel heb ik biertjes in huis, ook speciaalbier, Radler 2.0, rosé en een fles rode wijn.
Witte wijn drink ik ook graag, en wodka of wiskey ook maar dat gaat te snel op dus dat haal ik niet te vaak.
Ik drink overigens bijna iedere dag wel een glaasje, meestal een wijntje op de bank. Maar nu met het mooie weer trek ik nog graag een speciaal biertje open in de tuin ''s avonds.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2020 13:59

Re: Drank

Alleen wat biertjes voor mijn man, en als er iemand op visite komt die graag een bepaald drankje drinkt. Zelf drink ik maar heel zelden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers