Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bang voor poppen/mascottes

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jun 2020 10:15

Bang voor poppen/mascottes

Dit gaat niet over mijn dochter, maar over m'n stiefdochter. Een paar jaar geleden waren we op een camping waar iemand in zo'n berenpak rondliep en daar was ze als de dood voor, één keer heeft ze het restaurant bij elkaar gegild toen hij binnenkwam. Nu zijn we wat jaren verder en ik dacht er niet meer over na eigenlijk, en we gaan over anderhalve week een weekje naar een park van Roompot waar kennelijk Koos Konijn de mascotte is. Nu liet ik dit laatst wel terloops vallen en probeerde het een beetje te bagatelliseren door te zeggen dat het gewoon een jongen of meisje met een vakantiebaantje is, maar nu moest ze van de week bij haar moeder huilen om ze er bang voor is. Ze is laatst al tien geworden, dus ik had hier totaal niet meer op gerekend eigenlijk! Herkent iemand dit? En hoe kom je hiervan af? M'n vriend heeft in elk geval al gezegd dat ze gewoon even weg kan lopen als dat konijn ergens opduikt. Ik weet trouwens niet wat m'n dochter ervan vindt, die heeft nog nooit zo'n ding in het echt gezien geloof ik.

Ondertussen zie ik al een beetje tegen de vakantie op, want ik heb weinig zin in allerlei drama's eerlijk gezegd. Ik vind het heel vervelend voor haar, maar hoop wel op een ontspannen vakantie natuurlijk. Dus als iemand tips heeft: graag!
❤ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 26 Jun 2020 10:27

Re: Bang voor poppen/mascottes

M’n neefje heeft dit ook een tijd gehad met al die malle mascottes van Roompot en landal. Hij is wel een stuk jonger dan je stiefdochter.

Ik heb niet echt een tip, maar meestal staat er aangegeven wanneer dat beest rondloopt of bij welke activiteit hij opduikt. Je zou nog even kunnen checken of dat ook echt zo is zodat je je stiefdochter gerust kunt stellen dat ze hem niet hoeft tegen te komen.
#teammaple🍁
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 26 Jun 2020 10:37

Re: Bang voor poppen/mascottes

Ik kan het me wel voorstellen dat ze daar oprecht bang van is. Je zegt dat je geen zin hebt in drama’s en nu op ziet tegen de vakantie, dat vind ik persoonlijk ook dramatisch, mag ik dat zeggen? ? Anyway, ik zou haar angst wel serieus nemen maar niet teveel aandacht aan schenken. Misschien kan je aan het begin van de vakantie naar de speler van Koos Konijn gaan, zodat ze een gezicht bij hem heeft en zijn pak kan zien?
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 26 Jun 2020 10:42

Re: Bang voor poppen/mascottes

Wat SoGood zegt dat mag vast wel. Wellicht helpt dit haar. Ik snap dat je geen zin hebt in drama's maar ik vind het wel sneu voor haar dat ze blijkbaar heel bang is hiervoor.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2020 10:47

Re: Bang voor poppen/mascottes

Ik zou zo'n angst ook wel serieus nemen. Dat ze al tien is vind ik ook niet heel relevant, er zijn ook volwassen mensen met een dergelijke fobie. Ik zou desnoods even navragen bij de camping bij welke activiteiten Koos Konijn voorkomt en of hij op vaste tijden op vaste plekken is, zodat je hem een beetje kunt ontlopen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jun 2020 10:54

Re: Bang voor poppen/mascottes

Nou, dat heb ik drie jaar geleden bij die andere camping ook gevraagd, maar dat mocht dus niet! Ik vond dat zo achterlijk toen, heb daarna nog een mail naar die camping gestuurd en nooit meer reactie op gehad. Toen ik het vroeg was de reactie dat de magie er dan af was voor de kinderen oid. Ja hè hè, daar ging het me ook juist om.

Maar goed, ik vraag me ook wel af of het helpt. Volgens mij is ze nog bang als haar vader zo'n pak aantrekt. Ik wil nog wel proberen te achterhalen waar haar angst nu precies in zit. Ik hoop in elk geval dat ze uiteindelijk gewoon een beetje relaxed kan zijn daar en niet de hele week schichtig om zich heen kijkt of dat ding ergens opduikt.

SoGood, klinkt vrij dramatisch zo ja ? maar ik ben nogal gevoelig voor stemmingen van anderen en neem ze ook over. Dus als zij zenuwachtig is, word ik dat ook. En ik hoop juist een beetje ontspanning te vinden op vakantie.
Laatst gewijzigd door Bliss op 26 Jun 2020 10:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jun 2020 10:58

Re: Bang voor poppen/mascottes

Susan schreef:Ik zou zo'n angst ook wel serieus nemen. Dat ze al tien is vind ik ook niet heel relevant, er zijn ook volwassen mensen met een dergelijke fobie. Ik zou desnoods even navragen bij de camping bij welke activiteiten Koos Konijn voorkomt en of hij op vaste tijden op vaste plekken is, zodat je hem een beetje kunt ontlopen.


Nou ja we gaan juist ook naar zo'n park voor de activiteiten, voor m'n dochter vind ik het leuk als ze gewoon mee kan doen met dansen of wat ze dan ook organiseren en dan wil ik niet dat m'n stiefdochter steeds alleen in het huisje blijft of wat dan ook. Ik wil de angst ook serieus nemen, daarom vraag ik hier om tips, maar het ontwijken is in mijn ogen niet echt een oplossing. Maar inderdaad niet te veel de nadruk erop leggen en er zelf gewoon relaxed over doen.
❤ 7 juni 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jun 2020 11:11

Re: Bang voor poppen/mascottes

Maar meestal komen die mascottes niet overal. Bij ons heb je Alex Avontuur en Sammy (waarvan Sammy dan de hond van Alex is, dus in een hondenpak zit) en die komen lang niet bij elke activiteit langs, volgens mij meer bij de kleintjes. Bij dansen hooguit alleen Alex Avontuur, die heeft niet zo'n pak, alleen rare kleren en wat sproetjes getekend. Ik kan me eigenlijk helemaal niet herinneren dat ik Sammy ooit ben tegengekomen.

Overigens bestaat de kans dat ze niet alleen bang is voor die mascottes op zich, maar ook voor het onverwachte element, dat ze opeens opduiken. Daarom juist zou ik het even vragen. Wie weet is Koos Konijn alleen bij een paar activiteiten die ze toch al niet boeiend vindt en tussen 18.00 en 18.30 in het pannenkoekenhuis (of zoiets) en is het makkelijk te vermijden. Die angst krijg je er namelijk niet in anderhalve week nog even uit en relativerende opmerkingen helpen ook niet altijd als zo'n angst nou eenmaal erin zit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jun 2020 11:17

Re: Bang voor poppen/mascottes

Het onverwachte element speelt denk ik wel een rol inderdaad. Ze wil altijd graag van tevoren weten waar ze aan toe is. Dit weekend gaan we ook nog even foto's van het park kijken, dan weet ze waar ze terechtkomt straks.
❤ 7 juni 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Jun 2020 11:37

Re: Bang voor poppen/mascottes

Ik was vroeger ook als de dood voor zulke dingen en nog steeds vind ik verklede mensen (clowns ook bijvoorbeeld, of van die straatartiesten) niet heel prettig. Ik zou haar vooral niet laten blijken dat jij gestresst bent, want dan ligt er voor haar nog meer druk op.
Ik kan me goed vinden in de tips die Susan geeft. Beter vermijden voor zover mogelijk, want zo’n angst ga je er nu niet uitkrijgen. Ik ben inmiddels bijna 31 en het zit er nog steeds in bij me.

♥♥
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 26 Jun 2020 12:46

Re: Bang voor poppen/mascottes

Mijn dochter (van 10) heeft dit ook.
(Plastic) poppen, clowns, mascottes, mime spelers, steltlopers die verkleed/geschminkt zijn...

Ik bespreek dat regelmatig met haar. Dat het kan en mag om daar angstig voor te zijn maar ze mag niet weglopen of gaan gillen. We hebben afgesproken dat ze mijn hand of die van haar vader vastpakt en een kneepje geeft en dat we dan met haar de andere kant op lopen.

Ik heb wel het idee dat het wat minder begint te worden trouwens. Op poppen en clowns na. Die blijft ze gewoon echt heel eng vinden. Ze heeft ook nooit zo'n baby born achtige pop gehad. Barbies daarentegen zijn wel weer prima.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 26 Jun 2020 13:03

Re: Bang voor poppen/mascottes

Ik ben er ook bang voor. Ik vind het zelf altijd prettig als ik weet dat ze niet op mij afkomen. Een universeel gebaar voor wegblijven is bijvoorbeeld je handen naar voren doen En ‘nee’ schudden.
Zoals dit:
Afbeelding
Als ze zo’n gebaar kent en weet dat de mascotte dan (hopelijk?) wegblijft, geeft dat zelfvertrouwen. Ze heeft dan een gevoel van controle over de situatie.
Spreek met haar af dat jullie hetzelfde doen, en zorg dan ook echt dat het beest wegblijft. Je kan dan wel kijken daarna naar hoe het beest danst en leuk omgaat met andere kinderen.

Edit: ik weet ook gewoon dat er een puber in zit die dit als vakantie werk doet, maar ik blijf het gewoon eng vinden. (Zo lang ze dus niet op me afkomen. Ik ben ooit (bijna) in tranen uitgebarsten toen zo’n pak uit het niets ineens naast mij stond.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jun 2020 16:29

Re: Bang voor poppen/mascottes

Fijn om herkenning te lezen!
Weilandjes, waarom mag ze niet zelf even weglopen, maar wel met jullie samen? Gewoon even nieuwsgierig hoor.
❤ 7 juni 2018
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 26 Jun 2020 16:40

Re: Bang voor poppen/mascottes

Mijn oudste zoon is hier ook bang voor, helaas geen tips, het zal ooit wel overgaan.
M:21072011
J :08012014
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 26 Jun 2020 18:03

Re: Bang voor poppen/mascottes

Bliss schreef:Fijn om herkenning te lezen!
Weilandjes, waarom mag ze niet zelf even weglopen, maar wel met jullie samen? Gewoon even nieuwsgierig hoor.


Ik weet niet of dit bij Weilandjes ook de reden is, maar ik vind het heel fijn als ik angst of paniek voel opkomen en uit de situatie ga, er iemand is die bij mij is. Het helpt mij heel erg om de angst te laten zakken als ik dan niet alleen ben, en hoe eerder de angst/paniek gezakt is hoe eerder ik weer kan relativeren en verder kan.
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 26 Jun 2020 19:08

Re: Bang voor poppen/mascottes

Ja, dat wat Jada zegt. En ik vind haar ook nog te jong om haar "alleen in paniek" te laten lopen/zitten o.i.d. Bij ons voelt ze zich veilig. Wij vinden het ook belangrijk om het er dan meteen over te hebben. Ze ziet dan ook dat haar broer er wel heen gaat en we blijven dan uitleggen dat het gewoon mens is. Net zoals haar.

Overigens hebben we ook ooit mee gemaakt dat er meerder mascottes en geschminkte mensen liepen en dat er 1 achter haar aanliep. Met alle goede bedoelingen hoor maar toen was de paniek wel compleet.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jun 2020 19:37

Re: Bang voor poppen/mascottes

Oh ja dat kan ik me voorstellen, wat sneu!

Zelf heb ik het trouwens niet op levend standbeelden die dan zo naar je gaan staan kijken of knipogen ofzo. :silent:
❤ 7 juni 2018
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 611

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 26 Jun 2020 20:30

Re: Bang voor poppen/mascottes

Geen herkenning, al vindt mijn dochter zulke poppen ooK niet echt leuk maar ze is natuurlijk stukken jonger. Maar we zijn vorige week naar een Roompot park geweest en daar was geen Koos Konijn ivm Corona dus misschien heb je “geluk”.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jun 2020 21:14

Re: Bang voor poppen/mascottes

Welk park was dat?
❤ 7 juni 2018
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 26 Jun 2020 21:15

Re: Bang voor poppen/mascottes

Mijn jongst dochter (4jaar) is ook heel erg bang voor mascottes. Ze wil dan ook nooit naar een kinderdisco of andere activiteit als zo’n figuur daar rondloopt. Ze gaat dan ook niet naar deze activiteiten en één van ons blijft bij haar. Ik wil zelf ook geen activiteiten doen waar ik bang van word, dus waarom zou zij dat dan wel moeten?
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 611

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 26 Jun 2020 21:50

Re: Bang voor poppen/mascottes

Bliss schreef:Welk park was dat?


Roompot de Banjaard, Kamperland (Zeeland)
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jun 2020 22:03

Re: Bang voor poppen/mascottes

Juliet schreef:
Bliss schreef:Welk park was dat?


Roompot de Banjaard, Kamperland (Zeeland)


Oké, wij gaan naar een ander park in Zeeland. Heb even een berichtje naar Roompot gestuurd om dit te checken.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Jul 2020 07:11

Re: Bang voor poppen/mascottes

We zijn sinds maandag op het park en het is geen issue! Koos nu een paar keer gezien en ze kwam tot de conclusie dat hij eigenlijk helemaal niet zo eng is. ??
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 10 Jul 2020 08:08

Re: Bang voor poppen/mascottes

Fijn Bliss!
30-04-2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny