Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ontharen

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Jun 2020 11:20

Re: Ontharen

Dames die m nu gekocht hebben of gaan kopen, benieuwd naar jullie ervaringen na een tijdje! UN’s verhaal klinkt al goed! Je zou ‘m idd gewoon met een aantal dames moeten kopen haha timesharen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 27 Jun 2020 11:59

Re: Ontharen

Ik heb het apparaat van Braun, deze is iets voordeliger.

Ik ben een aantal weken geleden weer begonnen met flitsen en merk duidelijk verschil!

Soms voelt het op de huid als een elastiekje dat je erop losschiet.

Ik gebruik het downunder en onder mijn oksel.
Benen ga ik ook weer mee beginnen. Deze epileerde ik eerst, maar heb het laten versloffen dus kan weer van voor af aan beginnen ?, plus veel ingegroeide haartjes, erg vervelend.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 27 Jun 2020 12:10

Re: Ontharen

Ben ook benieuwd naar meer ervaringen.
Ik las ergens dat het op moedervlekken vrij pijnlijk is, klopt dat? En is dat dan op grote of ook op kleine? Ik heb er op m'n benen namelijk wel 50 kleine zitten...
Juli 2015
Maart 2017
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 27 Jun 2020 12:12

Re: Ontharen

Is me nog nooit opgevallen dat het pijnlijk is als je op een moedervlek flitst.
Het is sowieso niet pijnlijk.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem300

Bericht 27 Jun 2020 17:34

Re: Ontharen

Mijne komt maandag binnen(hoop ik) dan ga ik meteen testen!
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 27 Jun 2020 18:03

Re: Ontharen

Bij mij kunnen de benen op de hoogste stand (5), de bikinilijn en oksels op stand 2. Hoger doet iets pijn, helaas duurt het door de lagere stand ook langer.
Ik heb nu denk ik ongeveer vijf flitssessies (elke twee weken) achter de rug en merk echt dat het minder begint te worden. Vooral op mijn benen komt er later haar en niet overal/dunner.
Bikinilijn en oksels duren langer voor ik echt resultaat heb. Maar normaal gesproken als ik smorgens scheer heb ik savonds alweer aardige stoppels.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 28 Jun 2020 19:37

Re: Ontharen

Ik heb de mijne vandaag binnen gekregen en meteen gebruikt. Ik was in totaal een uur bezig met volledige benen, bikinilijn, oksels, kin en bovenlip. Valt me mee. Ben nu al heel benieuwd of het wat gaat doen, al weet ik dat ik de komende maand sowieso nog geen verschil hoef te verwachten, maar toch. We zullen zien...
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 28 Jun 2020 20:42

Re: Ontharen

Ik vind het trouwens wel echt lastig om elk stukje huid te flitsen zonder stukjes twee keer te doen. T zijn zulke grote stukken, echt een beetje moeilijk te bepalen wat je nu precies wel en niet al hebt gehad, en niet schuin te gaan qua banen enzo.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Jun 2020 21:02

Re: Ontharen

Die handigheid krijg je vanzelf wel!
#teammaple🍁
<<

Anoniem300

Bericht 30 Jun 2020 09:14

Re: Ontharen

Nou ik hem heb hem vandaag ook voor de 1ste keer gebruikt, even goed zoeken hoe ik hem noet houden enz. Maar volgens mij heb ik alles wel gehad )alleen benen gedaan nu) 20 minuutjes bezog geweest ongeveer. Ik 'voel' nu wel dat ik iets heb gedaan aan mijn benen maar niet vervelend ofzo.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 30 Jun 2020 09:18

Re: Ontharen

Heb je ook de app op je telefoon? Die herinneringen voor wanneer je weer moet vind ik zelf wel handig!

Ik vind het zo prettig dat je gewoon kunt scheren wanneer je wilt, tussendoor bedoel ik. Met sugaren kon dat niet, dat moest dan echt groeien tot je weer kon sugaren.

Ik ben nu met m’n oksels bezig, die had ik voorgaande jaren niet serieus meegepakt. Dus ik ben nu ook weer elke twee weken bezig. Dat is zo gepiept.
Als ik m’n benen doe zet ik vaak een podcastje aan om er een gezellig momentje van te maken ?
#teammaple🍁
<<

Anoniem300

Bericht 30 Jun 2020 11:52

Re: Ontharen

Urban Naked schreef:Heb je ook de app op je telefoon? Die herinneringen voor wanneer je weer moet vind ik zelf wel handig!

Ik vind het zo prettig dat je gewoon kunt scheren wanneer je wilt, tussendoor bedoel ik. Met sugaren kon dat niet, dat moest dan echt groeien tot je weer kon sugaren.

Ik ben nu met m’n oksels bezig, die had ik voorgaande jaren niet serieus meegepakt. Dus ik ben nu ook weer elke twee weken bezig. Dat is zo gepiept.
Als ik m’n benen doe zet ik vaak een podcastje aan om er een gezellig momentje van te maken ?


Ja app heb ik inderdaad.
Dat is wel een goed idee om iets op te zetten inderdaad, ga ik onthouden. 14 juli 'moet' ik nu weer
<<

Anoniem297

Bericht 30 Jun 2020 13:30

Re: Ontharen

Toevallig iemand met PCOS hier die ervaring heeft met de Lumea? Ik overweeg al een tijdje om deze aan te schaffen, maar ben bang dat mijn overbeharing toch teveel hormoongedreven is waardoor dit niet gaat werken.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 30 Jun 2020 20:22

Re: Ontharen

Jelka schreef:Toevallig iemand met PCOS hier die ervaring heeft met de Lumea? Ik overweeg al een tijdje om deze aan te schaffen, maar ben bang dat mijn overbeharing toch teveel hormoongedreven is waardoor dit niet gaat werken.


Ik heb dit en ik heb geprobeerd om met laser mijn oksel, bovenlip en schaamstreek te ontharen, maar helaas is niet alles weggegaan. Het haar op mm bovenlip is dunner en lichter nu. Mn oksels zijn ook dunner en schaamstreek is minder en ook dunner. Ik heb veel behandelingen gehad, maar gestopt omdat meer resultaat helaas niet gaat lukken. Heel jammer. In het begin leek het echt goed aan te slaan.

Daarnaast groeide er bij mn oksel 3 haartjes uit 1 haarzakje. Sterke haargroei ook.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 30 Jun 2020 22:46

Re: Ontharen

Ik heb de Lumea ook liggen, maar moet ivm borstvoeding en straling nog even wachten tot dat voorbij is.. Tenminste, destijds werd het afgeraden met zwangerschap en borstvoeding.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 02 Jul 2020 06:10

Re: Ontharen

Podcast is idd wel een goed idee! Ik had de tv aangezet maar daar mis ik vervolgens de helft van omdat ik goed moet kijken wat ik doe.

Silver er staat nu idd nog steeds in de handleiding dat je de Lumea niet mag gebruiken als je borstvoeding geeft. Even geduld dus nog :-)

Ik heb zelf het gevoel dat m’n haar nu na de eerste behandeling al langzamer groeit, maar dat kan natuurlijk helemaal niet dus mijn hoofd zit me weer lekker voor de gek te houden.
<<

Anoniem300

Bericht 21 Jul 2020 08:59

Re: Ontharen

Even een update;
Ik heb nu mijn benen 2x met de lumea gedaan en merk al degelijk verschil, waar eerst de haren dezelfde avond alweer stoppels waren is dat pas na 2a3 dagen.
Tot nu toe dan ook super tevreden!
Tnx voor de tips voor deze.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Jul 2020 09:11

Re: Ontharen

Newby9 schreef:Even een update;
Ik heb nu mijn benen 2x met de lumea gedaan en merk al degelijk verschil, waar eerst de haren dezelfde avond alweer stoppels waren is dat pas na 2a3 dagen.
Tot nu toe dan ook super tevreden!
Tnx voor de tips voor deze.


Ik heb de Lumea ook aangeschaft na het lezen van dit topic. Ik moet vanavond de 2e keer rond. Ik hoop dat ik ook verschil ga merken! Ik had al wel het idee dat de haartjes op mijn benen wat zachter waren na de 1e keer.

Het leek me voor ik begon wel een heel gedoe maar toen ik eenmaal bezig was ging het best snel. Met een half uur had ik mijn benen, oksels en bikinilijn gedaan.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 30 Jul 2020 21:14

Re: Ontharen

En, merk je al meer verschil Tsjip?

Ik heb inmiddels de derde behandeling gedaan afgelopen maandag en het effect op mijn benen is echt super! Aanzienlijk minder haren, wat er groeit is zachter, minder donker en groeit minder snel. Daar ben ik wel echt megablij mee want dat betekent dat ik gewoon altijd gladde bovenbenen kan hebben vanaf nu. Dat had ik nooit want ik kreeg veel last van ontstekingen na het scheren waardoor ik dat dus alleen bij speciale gelegenheden schoot.

Wat wel een beetje jammer is, is dat t op mijn kin en oksels vrijwel geen effect lijkt te hebben. En ik had t ding eigenlijk juist gekocht om eindelijk van die baard verlost te zijn. Ik blijf nog even hopen, maar ik vrees er een beetje voor...
<<

Anoniem300

Bericht 31 Jul 2020 08:06

Re: Ontharen

Wat jammer sublimo dat het daar niet lijkt te werken. Bij mij werkt het dat wel minder snel merk ik maar het werkt wel, misschien nog even volhouden en hopelijk komt het nog!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 31 Jul 2020 08:36

Re: Ontharen

Ik heb hier ook al eens naar gekeken en door jullie goede ervaringen ga ik er denk ik ook 1 bestellen. krijg flinke korting via de ing, maar er zijn verschillende modellen. Welke gebruiken jullie? ING heeft deze: https://www.ing.nl/punten/search/lumea? ... -punten-(E)

En wat voor kleur haar hebben jullie? Haartjes op mijn benen zijn best licht, dus volgens mij kans dat het niet werkt? Als ze echt lang groeien zijn sommige wel donker. Bikinilijn en oksels zijn wel donkere haren.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 31 Jul 2020 09:02

Re: Ontharen

@Sublimo, ik merk zeker verschil! Nu heb ik na zo’n 24 uur pas de eerste stoppels, de haartjes groeien daarna veel langzamer en ze zijn zachter. Onder mijn oksels heeft het trouwens ook nog minder effect. Jammer dat jij dat ook op een paar plekken hebt. Wie weet komt het inderdaad nog.

Ik heb hele donkere haartjes. Ik heb de Philips Lumea Prestige BRI950/00.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem300

Bericht 31 Jul 2020 12:40

Re: Ontharen

Ik heb ook hele donkere haartjes en de bri950/00
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 31 Jul 2020 13:58

Re: Ontharen

Ik heb ook dezelfde, de Philips Lumea Prestige BRI950/00
#teammaple🍁
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 11 Sep 2020 19:50

Re: Ontharen

Hoe gaat het nu met iedereen en het ontharen?

Ik ben het een keer vergeten en pas een week later gedaan. Het lijkt wel alsof ik terug bij af ben! Alles is weer flink behaard.
Mijn benen waren zo goed als glad, oksel minder haar, groeit minder snel maar nog wel haren. Bikinilijn lijkt amper effect te hebben helaas. Zo jammer. Ik blijf volhouden en hopen dat het toch nog wat doet.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers