Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


edit: Het gaat een hondje worden!

<<

Anoniem289

Bericht 24 Jun 2020 21:56

edit: Het gaat een hondje worden!

.
Laatst gewijzigd door Anoniem289 op 30 Jun 2020 12:11, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Anoniem292

Bericht 24 Jun 2020 22:03

Re: Hamsterlief hebbers hier ?

Geen ervaring met hamsters maar 1 tip: een kooi met eeb deurtje aan de voorkant ipv alleen boven is echt heel handig. Je haalt de hamster er makkelijker uit en het voelt voor de hamster veiliger. Veel plezier alvast van je hamster!
<<

Anoniem289

Bericht 24 Jun 2020 22:10

Re: Hamsterlief hebbers hier ?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem289 op 30 Jun 2020 12:10, in totaal 7 keer gewijzigd.
<<

Anoniem289

Bericht 24 Jun 2020 22:11

Re: Hamsterlief hebbers hier ?

Hugo schreef:Geen ervaring met hamsters maar 1 tip: een kooi met eeb deurtje aan de voorkant ipv alleen boven is echt heel handig. Je haalt de hamster er makkelijker uit en het voelt voor de hamster veiliger. Veel plezier alvast van je hamster!


Thanks voor de tip
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Jun 2020 22:17

Re: Hamsterlief hebbers hier ?

Kijk ook of je eventueel in de toekomst buizen wil koppelen aan de kooi. Mijn hamster vond het super en maakte er ook regelmatig het nestje in.
Deze vragen wel weer om een bepaalde aansluiting op de kooi.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem289

Bericht 24 Jun 2020 22:19

Re: Hamsterlief hebbers hier ? (Tips gezocht)

Kunnen we eventueel ook exclusief doen hoor van die buizen.
Die buizen kooien vind ik zo lelijk !!
<<

Anoniem288

Bericht 24 Jun 2020 22:32

Re: Hamsterlief hebbers hier ? (Tips gezocht)

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 21:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem295

Bericht 24 Jun 2020 22:35

Re: Hamsterlief hebbers hier ?

Hugo schreef:Geen ervaring met hamsters maar 1 tip: een kooi met eeb deurtje aan de voorkant ipv alleen boven is echt heel handig. Je haalt de hamster er makkelijker uit en het voelt voor de hamster veiliger. Veel plezier alvast van je hamster!

Oh dit wilde ik juist afraden. Mijn broertje en ik hadden vroeger hamsters, hij een mannetje op zijn zolderkamer en ik een vrouwtje op mijn slaapkamer op de eerste verdieping. Ben een keer in de nacht wakker geworden van geknaag aan mijn deur. Don Juamster zat dus achter de mijn hamster aan. Deurtje aan de zijkant zat nét niet helemaal recht waardoor hij eruit kon en weg was meneer, op zoek naar de ladies. Zo de hele zoldertrap af.

Hoewel het idd wel zo is dat het voor een hamster heel beangstigend is om van boven gepakt te worden.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 24 Jun 2020 22:38

Re: Hamsterlief hebbers hier ? (Tips gezocht)

Ik heb altijd geleerd dat hamster niet goed diepte zien, dus een kooi zoals de laatste zou ik niet aanraden.
Zoek eens op ‘hamsterscaping’, er zijn mooie en diervriendelijke dingen te vinden.

Welk ras, als je een hamster bij een fokker haalt (niet-niet bij een dierenwinkel/Boerenbond) dan zijn ze gewend aan gehanteerd te worden. Goudhamsters zijn wat groter en (dacht ik) ook iets langzamer, maar Syrische hamster kunnen ook heel tam worden.
(Dat gezegd hebbende: ik heb helemaal niks met hamsters en zou veel eerder gaan voor tamme rattten)
<<

Anoniem288

Bericht 24 Jun 2020 22:54

Re: Hamsterlief hebbers hier ? (Tips gezocht)

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 21:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 24 Jun 2020 22:58

Re: Hamsterlief hebbers hier ? (Tips gezocht)

Mooi schema Night owl. Ik zie nu dat ik een foutje maakte en niet een Syrische hamster maar de Siberische dwerghamster bedoelde. Ik ga mij even diep schamen, ik heb ze jarenlang verkocht.

De robo is een hamster die in groepen leeft, die kun je dus met 2 of meer houden.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jun 2020 23:17

Re: Hamsterlief hebbers hier ? (Tips gezocht)

Hier ervaring! Maar de nachtrust voor de deur! Zal morgen mijn tips geven!

Hier echt een aanwinst een hamster, zijn allemaal dol op dat beestje ?
<<

Anoniem331

Bericht 25 Jun 2020 07:23

Re: Hamsterlief hebbers hier ? (Tips gezocht)

Zo. Even een uitgebreide reactie.

De kooien van je plaatjes zou ik niet doen. Hamsters kunnen door tralies vallen, en dan vallen ze best van een hoogte. Arme pootjes.

Wij hebben een speciale sidetable gemaakt, voor de hamsterkooi en alle toebehoren. Een kooi van ferplast, inderdaad met die lelijke buizen. Het traliedakje gebruiken we niet, de kooi staat gewoon open. Omdat de rest van plastic is kan de hamster er niet uit. Kun je hem goed zien en makkelijk oppakken.
Nog een toptip; er zijn stille looprad(en) te koop, en dat is echt fijn wat je hamster loopt de hele nacht.

Wij hebben bewust een hamster via marktplaats gekocht. Van een meisje dat zo nu en dan een nestje had, en dus ook tamme hamstertjes had. Geen gebijt of wat dan ook. Uit de winkel zijn ze vaak een stuk wilder

Wij hebben een Russische dwerghamster, welke overdag ook veel wakker is. Mijn dochter sleept er best veel mee om. Kan gerust een half uur tv kijken met de hamster op schoot. Ook voor ze naar school gaat is het beestje up en running en vertoeft hij gewoon op de eettafel. Gek op korstjes brood

Qua onderhoud zit je met een hamster wel goed. Ze vragen niet veel van je. Om de zoveel dagen krijgt ie een schoon huisje (daar waar hij bepaalt te slapen) en 1 keer in de 2 weken een grote schoonmaak.
Nog een tip; wij gebruiken houtsnippers (beukensnippers) in de kooi, dat knoeit niet zo, en stukjes folders voor de hamster om z’n huisje mee te maken.

Vooral mijn vriend en ik vinden het ‘s avonds zo gezellig als ie wakker is. Komt dan echt voor z’n raampje zitten zo van hier ben ik! Pak me even. Kan echt wel gezelligheid aan zo’n beetje zitten.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 25 Jun 2020 07:49

Re: Hamsterlief hebbers hier ? (Tips gezocht)

Wat leuk, een hamstertje. Heb er zelf 2 gehad. Op deze site vind je heel veel fijne informatie over hamsters en huisvesting

https://www.licg.nl/konijnen-en-knaagdi ... uisvesting

=)
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2390

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 25 Jun 2020 09:55

Re: Hamsterlief hebbers hier ? (Tips gezocht)

Syrische hamsters kunnen erg goed klimmen, dwerghamsters niet. Dus dat is wel iets om rekening mee te houden qua hoogte van de kooi.

De laatste hamster die wij hadden zat in een liggende vitrinekast. De Detolf van Ikea. Als je googled op hamsterkast vind je veel ideeen. Vind ik zelf een stuk mooier dan een standaard kooi.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 25 Jun 2020 10:04

Re: Hamsterlief hebbers hier ? (Tips gezocht)

Syrische hamsters (goudhamsters) kunnen ook ouder worden dan Russische dwerghamsters. Ik had er twee en die waren in gevangenschap wel zo'n 4 a 5 jaar geworden ipv 3 jaar. Leukste wat ik er mee deed was van lego een doolhof maken waar ze dan doorheen moesten lopen naar voedsel. Ook had ik een bal waar je ze in kon zetten dat dan over de grond rolde als de hamster erin ging rennen. Omdat ze groter zijn heb je bij die hamsters wel een volledige kooi nodig.

Mijn broertje had woestijnratten. Die zijn niet tam te krijgen en hij had ze zo verwaarloosd dat ze op een gegeven moment elkaar begonnen op te eten.
<<

Anoniem289

Bericht 30 Jun 2020 12:00

Re: Hamsterlief hebbers hier ? (Tips gezocht)

.
Laatst gewijzigd door Anoniem289 op 30 Jun 2020 14:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem331

Bericht 30 Jun 2020 12:15

Re: edit: Het gaat een hondje worden!

Oh dat is nogal een verschil!
Zou me er wel even goed in verdiepen, want een hond heb je als het goed is wel voor 10 jaar of langer. En je bent altijd gebonden!
Ik slaap zelfs nooit meer uit, want de honden moeten er toch uit. En die wachten niet tot half 10 bij wijze van.
Jammer dat het door Corona zo belachelijk duur word. Zou dat er zelf echt niet voor betalen. In voer en onderhoud ben je ook best veel kwijt. Vooral het eerste half jaar.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 30 Jun 2020 13:10

Re: edit: Het gaat een hondje worden!

Superleuk een hondje! Wij zouden een baardagaam nemen maar toen werd het ook een hondje :love:

Ik zie alleen wel wat dingen in je verhaal waar je misschien nog wat over na moet denken. Wij hebben ook een pup, ze is inmiddels alweer 9 maanden. Maar 3 keer per dag uitlaten is zeker niet genoeg in het begin. De eerste tijd ging ze gemiddeld om de 2 uur ongeveer maar soms ook 3 keer in 2 uur. Inmiddels is dat minder vaak maar (nu zo'n 4-5 keer per dag) maar dan zijn we natuurlijk ook al maanden verder.
Verder werk ik minder dan jij doet maar als mijn man niet een kantoor aan huis gehad had dan was dat niet te doen geweest. Inmiddels kan ze wel even alleen blijven maar de eerste maanden ging dat echt niet.

Overigens is die prijs wel wat wij ongeveer voor onze hond betaald hebben maar we wilden dan ook een specifiek ras omdat ik op veel honden allergisch reageer.
2010 2012
<<

Anoniem331

Bericht 30 Jun 2020 13:47

Re: edit: Het gaat een hondje worden!

Wat heb je voor hond lexi?
Onze stabij is deze week 7 maanden, dikke schat maar wat een werk weer. Mijn andere hond is ruim 7 jaar, en die vragen gewoon veel minder ‘werk’. Een puppy is echt investeren. In ieder geval het eerste jaar en eigenlijk wel anderhalf jaar voor je daar de vruchten van kunt plukken.
<<

Anoniem289

Bericht 30 Jun 2020 13:59

Re: edit: Het gaat een hondje worden!

Dat komt wel goed hoor :-)
Laatst gewijzigd door Anoniem289 op 30 Jun 2020 14:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem331

Bericht 30 Jun 2020 14:10

Re: edit: Het gaat een hondje worden!

Wat voor soort willen jullie?? Ik werk ook gewoon hoor; nu zijn ze hier met z’n tweeën. Dus dat scheelt wel.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Jun 2020 14:33

Re: edit: Het gaat een hondje worden!

Oeh als je echt een pup wilt gaan opvoeden dan red je dat toch niet met hoeveel jullie werken?
#teammaple🍁
<<

Anoniem286

Bericht 30 Jun 2020 14:55

Re: edit: Het gaat een hondje worden!

waarom haal je alles weg blue? zo is het topic toch niet meer te volgen?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 30 Jun 2020 15:20

Re: edit: Het gaat een hondje worden!

Ik heb het niet gelezen maar ik sluit me wel aan bij m’n voorgangers. Ik heb altijd heel veel op honden gepast, zelfs met honden gewoond (toen ik in Canada woonde) maar nog heb ik me verkeken op hoeveel werk het is.
Zou hem voor geen goud meer willen missen maar het is best pittig en dan was de mijne al helemaal zindelijk toen ik hem kreeg en echt supermakkelijk (slaapt uit tot 11u, gaat overal mee naar toe, blaft nooit).

Het is echt heel erg leuk, een hond, maar je moet er echt dingen voor op gaan geven. Houd dat wel even in gedachte.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers