Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Grootouders en kleinkinderen in de coronatijd

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 24 Jun 2020 16:01

Grootouders en kleinkinderen in de coronatijd

Laten jullie dit al meer los?
Mijn ouders, eigenlijk vooral mn moeder is risicogroep, ivm diabetes. Maar in mijn ogen vooral omdat zij in meerdere dingen de overtreffende trap krijgt. 1,5 jaar geleden longontsteking, maar wel meteen in het ziekenhuis voor nog een paar dagen. Ontsteken teen-> teen eraf, en een helingsproces van een half jaar. Ik ben dus ook bang dat als zij het krijgt, ze de overtreffende trap heeft en dit niet gaat overleven. Of het reëel is is iets anders.
Heb haar de eerste tijd dan ook ontzien, en alleen can een afstandje. Durfde niet binnen te komen, en wilde dat de kinderen niet bij haar kwamen in de buurt. Ik merkte al wel dat ze dat een beetje overtrokken vond. Begin mei gesprek gehad, omdat we schoonouders wel in de tuin kregen, en ik dat net hun ook nog eng vond. Maar zij niet, ze wilde zich niet opsluiten. Niet dat ze gekke dingen deed hoor, maar kwam wel in winkels, of op bezoek bij haar zus bijv. Maar zou dus bij wijze van spreken ook gewoon op de kinderen willen passen.
En nu vraag ik me best wel af wat ik er zelf mee wil. Tuurlijk is het handiger als ze kan oppassen. En dadelijk in de zomervakantie is het ook leuker voor de kinderen, kunnen ze daar een keer loigeren ofzo. Moet ik se dan nog een jaar tegen houden? En tja als ze het zelf graag willen? Het enigste wat me tegenhoudt is de gedachten, 1 risicogroepen moeten zoveel mogelijk vermeden worden en 2 wat als ze t nu toch krijgt, dat zou ik mezelf niet vergeten.
Zijn jullie hier ook al wat makkelijker in geworden?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 24 Jun 2020 16:10

Re: Grootouders en kleinkinderen in de coronatijd

Mijn vader valt in de risicogroep ivm Copd. Ik ben bang dat hij Corona niet zou overleven. Gelukkig neemt hij het zelf heel erg serieus, en is hij erg voorzichtig. In april en mei zag hij bijna niemand, af en toe mijn man of mij in zijn achtertuin of bij ons door het raam. 5 juni was onze jongste jarig. Toen is hij even op visite geweest, maar wel onder de voorwaarde dat hij de enige zou zijn die hier kwam. Hij wordt nu zelf iets gemakkelijker, omdat: 1 Hij er doodongelukkig van werd. Hij mistte zijn kleinzoons steeds meer.
2 Wij wonen in een regio waar weinig besmettingen zijn, dus dat maakt ook dat hij wel een klein risico durft te nemen.

Ik vindt het zelf wel heel erg eng hoor. Ik ben vooral bang dat hij via ons besmet raakt.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Kira

Bericht 24 Jun 2020 16:23

Re: Grootouders en kleinkinderen in de coronatijd

Wij zijn vanaf het begin bij mijn ouders gekomen, beide 60+ en m'n vader in de risico groep vanwege zijn hartstilstand van vorig jaar.
Juist dat we hem vorig jaar bijna kwijt waren is voor ons een reden geweest elkaar te blijven zien, hadden wel per gezin beperkt contact met anderen.
Nu er bijna geen besmettingen meer zijn zou ik er nu helemaal geen moeite meer mee hebben.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 24 Jun 2020 16:40

Re: Grootouders en kleinkinderen in de coronatijd

Wij hebben de opa's en oma's de eerste 2 maanden denk ik niet of nauwelijks (en dan op afstand) gezien. Inmiddels passen beide oma's weer op. Ze zitten niet in de risicogroep, hebben een goede conditie en hier zijn geen/nauwelijks besmettingen meer. Ze worden er zelf ook steeds makkelijker in weer.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17377

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 24 Jun 2020 17:24

Re: Grootouders en kleinkinderen in de coronatijd

Sinds deze week voor het eerst! We zijn er heel blij mee, ze hebben zoveel gemist. We brengen de kinderen een weekend bij mijn moeder en zijn daar dan zelf niet. Zelf gaan we dus okn niet knuffelen en bewaren we de afstand.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 24 Jun 2020 18:04

Re: Grootouders en kleinkinderen in de coronatijd

M'n schoonouders zijn we altijd blijven zien. Mijn moeder sinds een paar weken weer. Zonder 1.5 meter.

Ik kom ook weer bij mijn eigen beppe. Wel op afstand.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jun 2020 19:41

Re: Grootouders en kleinkinderen in de coronatijd

Mijn moeder mag intussen weer knuffelen van ons maar niet gezichten dichtbij en geen kusjes. Beetje alsof ze een koortslip heeft, zo heb ik 't uitgelegd aan haar.

Mn schoonouders mogen dat ook van ons maar dat durven zij nog niet.
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 24 Jun 2020 19:50

Re: Grootouders en kleinkinderen in de coronatijd

Vanaf dat de opvang dicht is heeft E de opa's en oma's niet gezien tot haar verjaardag 30/4.
Beide oma's zitten in de risicogroep maar beide hebben besloten dat het genoeg was op haar verjaardag en passen sindsdien ook weer op. Eerst 1x pw nu voorlopig nog 1x per 2 weken.
We hebben de keuze bij hun gelaten maar wel gezegd dat het of alles of niets is, dus niet wel knuffelen, niet kussen zoals bijvoorbeeld bij Marin. Ik wil niet dat E belemmeringen heeft in de omgang. Ik vind er trouwens niets van hoor als het bij andere wel zo is, zeker met dit moet je doen waar je je prettig bij voelt. Daarom heb ik de keuze ook bij de oma's gelaten.
30-04-2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Jun 2020 20:04

Re: Grootouders en kleinkinderen in de coronatijd

Sinds 4 weken passen de opa's en oma's weer op en houden geen afstand met de kinderen. Wel tot ons.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 24 Jun 2020 20:21

Re: Grootouders en kleinkinderen in de coronatijd

Wij zijn ouders en schoonouders gewoon blijven zien, ze vallen niet in de risicogroep en zijn allemaal relatief jong en vitaal (ook dat geeft geen garantie, I know).
Bij mijn oma's en oma van man zijn we een tijdje niet geweest. Mijn oma's zien we al weer een tijdje regelmatig en op hun eigen verzoek ook niet op 1,5m afstand. De oma van mijn man zien we nog niet, maar die zagen we voor Corona ook niet zo heel vaak.
Ik vind het echt de verantwoordelijkheid van de opa's/oma's zelf. Mijn oma belde me op een gegeven moment 3x per week of ik a.u.b. met F wilde langskomen en bleef maar aangeven dat ze liever dood zou gaan door Corona dan F en mij een tijdje niet zien. Dan kan ik niet voor haar bepalen dat dat niet verstandig is.
Insta: je_ei_kwijt
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Jun 2020 08:44

Re: Grootouders en kleinkinderen in de coronatijd

Wij hebben mijn ouders en schoonouders niet gezien vanaf het moment dat alles dicht ging tot het weekend voordat de kinderen weer naar school/ kinderdagverblijf mochten. Toen waren ze al zo lang met niemand in aanraking geweest dat het ons op dat moment verstandiger leek, dan nadat ze weer naar school waren geweest.

Inmiddels hebben we ze al regelmatig weer gezien op verzoek van de grootouders en hebben mijn ouders ook al weer op de kinderen gepast. De kinderen bewaren geen afstand tot de grootouders ( dat willen de grootouders zelf echt niet) maar wij wel en wij raken ze dus ook niet aan.

Dat was even gek, op de verjaardag van de jongste, de deur open doen en meteen de gang uit lopen om ze ruimte te geven om er door te kunnen, niet echt kunnen feliciteren en ieder aan een andere kant van de tafel, maar verder is het van ouds gezellig en heel veel waard om dat contact weer te kunnen hebben.

Wij hebben deze keuze ook wel bewust gemaakt met de wetenschap dat de kinderen eigenlijk bijna nooit de verspreider zijn en omdat het risico dat een kind het oppikt erg klein is. Het gemis werd ook echt gewoon te groot. Mijn vader is 70 en valt dus officieel wel in de risico groep maar hij is gelukkig wel heel gezond, de rest viel sowieso niet in de risicogroep.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 25 Jun 2020 09:31

Re: Grootouders en kleinkinderen in de coronatijd

Wij hebben 3 maanden niemand toegelaten en zijn ook nergens geweest.

Begin juni zijn we weer richting brabant gegaan. Het was prachtig weer dus konden buiten zitten. We hebben toen ook mijn schoonouders gezien.

Dit weekend komen mijn zus en haar vriend en de ex man van mijn zusje met hun kinderen. Mijn ouders komen ook nog een paar dagen. Ik ben er inmiddels ook echt wel aan toe. Ik kan ze goed een tijdje missen maar dat duurde nu wel erg lang!
Ze blijven allemaal in een hotel in de buurt. Ik durf niet te garanderen dat we de 1.5mtr kunnen volhouden. Ik wil zó graag even met mijn ouders knuffelen ?.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 25 Jun 2020 15:13

Re: Grootouders en kleinkinderen in de coronatijd

Grappig, hier lees je nu veelal geen risicogroep en wel contact. Of wel risicogroep en sinds kort/alleen op afstand.

Vandaag mn moeder gesproken en eigenlijk kwam er uit dat ze toch echt wel graag willen oppassen/leuke dingen doen. Ze had het wel over niet knuffelen, maar wel een aai over de bol. Maar zal ook op schoot zitten zijn, en verschonen. Dus zelf weet ik niet goed wat het verschil is met niet knuffelen (behalve dat dan de gezichten echt dicht bij elkaar zouden zijn).
Ik denk dat ik di tt ook maar meer los moet laten en toegeven, voor zowel grootouders als kleinkinderen leuk.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers