Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou jij doen met 10.000 euro?

<<

Anoniem290

Bericht 12 Aug 2020 13:36

Re: Wat zou jij doen met 10.000 euro?

Elliot schreef:Overigens snap ik het ook niet zo goed. Jullie wonen nu in een huis alleen van jou, dat ga je verkopen en daarna gaan jullie in een huis alleen van je vriend wonen? Dus dan bouw jij niets meer op? Waarom doen jullie dat zo? Ik zou daar nooit mee akkoord gaan, dan ben jij alles kwijt.



Ik verdien heel erg weinig, mijn salaris zou voor de hypotheek een druppel op een gloeiende plaat zijn. Ik wil misschien zelf nog wel investeren in vastgoed straks. Ik doe dus financieel niet mee met de hypotheek, maar we leggen uiteraard wel eea vast. Mochten we uit elkaar gaan, dan krijg ik een bedrag waarmee ik dan zelf weer een huis kan kopen (bepaald percentage van de waarde van het huis).
<<

Anoniem300

Bericht 12 Aug 2020 16:25

Re: Wat zou jij doen met 10.000 euro?

Mijn salaris is ook nooit meegeteld met de hypotheek, maar ik sta wel met mijn naam op de koopakte.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Aug 2020 18:02

Re: Wat zou jij doen met 10.000 euro?

Newby9 schreef:Mijn salaris is ook nooit meegeteld met de hypotheek, maar ik sta wel met mijn naam op de koopakte.

Dit inderdaad.
Dan is het huis wel van ons samen maar gebaseerd op 1 inkomen ☺️
2016
<<

Anoniem290

Bericht 12 Aug 2020 18:17

Re: Wat zou jij doen met 10.000 euro?

Newby9 schreef:Mijn salaris is ook nooit meegeteld met de hypotheek, maar ik sta wel met mijn naam op de koopakte.


Dat hebben wij ook. Ofja, mijn vriend heeft de grond gekocht en ik heb ook getekend voor de hypotheek van het huis (grond is al betaald). Maar ik stop er dus geen geld in (alleen straks voor wat spullen).

Maar daar ging het topic niet over ;).
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 12 Aug 2020 18:20

Re: Wat zou jij doen met 10.000 euro?

Hypotheek en koopakte zijn 2 verschillende dingen. Niet op de hypotheek lijkt mij helemaal prima, kan de bank niets op jou verhalen ( tenzij gemeenschap van goederen). Niet op de koopakte is wat minder want kan je geen aanspraak maken op de woning of bij verkoop op overwaarde. Maar dat heeft/gaat Poppy geregeld.

O, ik was te vroeg. Je staat dus wel op de hypotheek. Dan moet je echt niet mee akkoord gaan dat je niet op het koopcontract komt hoor. Dat zou betekenen alleen de lasten en niet de lusten.
Waarom dan wel de hypotheek mee tekenen?
<<

Anoniem313

Bericht 12 Aug 2020 19:59

Re: Wat zou jij doen met 10.000 euro?

Wat Luisa zegt. Straks ben je wel verantwoordelijk voor de schuld en geen eigenaar van het onderpand en daarmee ben je erg kwetsbaar.
<<

Anoniem290

Bericht 12 Aug 2020 21:50

Re: Wat zou jij doen met 10.000 euro?

Luisa schreef:Hypotheek en koopakte zijn 2 verschillende dingen. Niet op de hypotheek lijkt mij helemaal prima, kan de bank niets op jou verhalen ( tenzij gemeenschap van goederen). Niet op de koopakte is wat minder want kan je geen aanspraak maken op de woning of bij verkoop op overwaarde. Maar dat heeft/gaat Poppy geregeld.

O, ik was te vroeg. Je staat dus wel op de hypotheek. Dan moet je echt niet mee akkoord gaan dat je niet op het koopcontract komt hoor. Dat zou betekenen alleen de lasten en niet de lusten.
Waarom dan wel de hypotheek mee tekenen?


Ik heb het even nagevraagd en ik heb getekend dat ik uit het huis ga wanneer mijn vriend er uit moet. Wij regelen het iig wel goed hoor! Ik kom niet op straat te staan. Ik vind het evengoed toch wel een dingetje dat ik straks mijn eigen huis verkoop en dan geen echt eigen huisje meer heb. Dus tegen die tijd ga ik de mogelijkheden even verkennen of ik toch nog iets kan kopen voor mezelf (bv een appartementje of blokhutje ergens aan zee).

Dus geen zorgen, alles wordt goed geregeld. Zelfs zo goed dat ik, mocht het misgaan, een duurder huis kan kopen dan ik nu heb.

Zullen we het nu weer on topic gaan houden? Voel me een beetje verplicht om me te verantwoorden, wat natuurlijk helemaal niet hoeft.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 22 Aug 2020 11:22

Re: Wat zou jij doen met 10.000 euro?

Ik zou een busje kopen en deze opknappen zodat ik hiermee lekker op reis kan gaan. En de rest zou ik gebruiken om m'n studieschuld af te betalen.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers