Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Succesrecept voor kinderen

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 23 Jun 2020 11:58

Succesrecept voor kinderen

Volgens mij was hier al een topic over maar die kon ik helaas niet terug vinden.

Welk gezond gerecht eet jullie kind graag? Help ons aan nieuwe inspiratie! Wat ons kind lekker vindt is A/G/V maar daar zijn wij zelf niet zo van. :smile: Bedankt alvast.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 23 Jun 2020 12:01

Re: Succesrecept voor kinderen

Wel een soort a/g/v, maar dan uit de oven, haha.
https://www.lekkerensimpel.com/spinazie ... el-met-ei/

Het enige dat onze jongste echt eet (afgezien van patat en pasta zonder saus).
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem316

Bericht 23 Jun 2020 12:03

Re: Succesrecept voor kinderen

Pasta saus, gestaafmixerd :'). Gewone rode pastasaus maken en dan de staafmixer er door. Boordevol groente en dochter eet hier heel veel van.

Verder zijn soepen hier favoriet, maakt haar niet uit welke; Linzensoep (waar ik dan heel veel groente in doe), bloemkoolsoep (minimaal 1 hele bloemkool), groentesoep, tomatensoep etc.

Ovenschotels vind ze ook altijd wel lekker. Kan je natuurlijk ook wel wat groente in verstoppen.

L is niet zo'n hele moeilijke eter. Ik besef net dat we eigenlijk verder niet echt iets speciaal voor haar maken. Sorry, ik kan je dus niet echt verder helpen!
<<

Anoniem326

Bericht 23 Jun 2020 12:12

Re: Succesrecept voor kinderen

Hier ook spinazie a la creme met ei en dan geprakt door gekookte aardappels met roomboter. Daar smullen ze echt van. Ik eet dan wat anders.

Verder:
- wraps zelf vullen met kip, roomkaas, paprika, komkommer, tomaat, mais en geraspte kaas
- zelf een broodje hamburger maken. Zelfde idee als wraps
- pasta waar ricotta inzit
- Courgettesoep
- pompoensoep


En verder toch ook vlees/vis, aardappels (liefst gebakken) en groente.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Jun 2020 12:14

Re: Succesrecept voor kinderen

De kinderen van mijn vriend eten graag kip in houd
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... in-de-hoed
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jun 2020 12:15

Re: Succesrecept voor kinderen

G. eet bijna geen groente en is een rasechte plukker. Mijn vriend eet ook amper groente.
Ik maak me er niet echt druk om want gezeik aan tafel vind ik erger.

Ik las hier van de week wel draken pannenkoeken ofzo. Met spinazie in het beslag. Dat vond ik wel een leuke tip.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Jun 2020 12:23

Re: Succesrecept voor kinderen

Ja dat was Arwyn! En ik maak vaak 'krokodilleneieren' voor zoontje, omeletje met spinazie er door.
Zoontje eet bijna niks dus helaas geen echte succes recepten op dat krokodillenei na maar dat is amper een gerecht te noemen.
Ik moet bijna huilen als ik er aan denk wat ik allemaal voor m'n kind zou kunnen maken als ie zou eten.

Een tijdje geleden ging er ineens een heel bord van Jamie Oliver's scruffy aubergine lasagne in. Die wil ik wel delen met je, hoewel het discutabel is of aubergine nou zo'n geschikte kinder groente is (wel heel zacht natuurlijk).
https://www.jamieoliver.com/recipes/pas ... e-lasagne/

Oh ja vorig jaar vond hij bladerdeeg 'slakken' leuk en lekker. Zo'n grote bladerdeeg rol vullen met wat spinazie, kaas en ham (of bedenk zelf wat leuks), oprollen en in reepjes snijden en dan klein stukje onopgerold laten zodat het net slakken zijn ipv echte rolletjes.
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 23 Jun 2020 12:39

Re: Succesrecept voor kinderen

Ja, die pannenkoeken werken ook idd!
Ik maak het beslag met volkorenmeel, melk en eieren en 400gr verse spinazie die ik even blender en heel fijn maak.

De jongste eet dus eigenlijk alleen spinazie, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 23 Jun 2020 12:41

Re: Succesrecept voor kinderen

Bedankt voor jullie tips! Wraps, verse soepen, tagliatelle en omelet eet ze op zich best wel goed. Ze is gewoon niet echt een fijne avondeter en is snel klaar met eten. Ze eet tussendoor veel rauwkost enzo maar echt gezellig mee-eten aan tafel, nee. Lunch en ontbijt is een heel ander verhaal. Holly, bedankt de spinazietip, lang geleden, maar ik denk dat ze dat wel oké vindt. Wij eten altijd gewokte spinazie en dat vindt ze dan weer niks. Je lasagne ziet er lekker uit Marin, dankjewel. SO, wat een bijzonder recept. Lijkt me erg zwaar en ik mis de groenten. :smile: Arwyn, drakenpannenkoeken, geweldig idee! Doe je er dan nog een sausje over o.i.d.?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 23 Jun 2020 12:53

Re: Succesrecept voor kinderen

R eet haast alles wel, maar bij de gastouder raakt hij nogal snel afgeleid door alle kindjes aan tafel en daardoor eet hij vaak wat minder. Behalve als ik zijn favoriete macaroni meegeef, met een sausje van spinazie, tomatenblokjes, wat gedroogde Italiaanse kruiden en een schepje kruidenroomkaas erdoorheen. Dat vindt hij zo ontzettend lekker dat hij dan snel zijn bordje leeg eet haha.

Maar hij is inderdaad ook geknop agv. Snap ik niets van, wij houden juist totaal niet van gekookte aardappelen (of het moet in een stamppot zitten) dus dat maak ik geregeld voor hem.

Deze kipnuggets zijn trouwens ook een groot succes: https://mamastuintje.nl/gezonde-zelfgem ... ipnuggets/
Hij helpt dan met het paneren, vindt ie helemaal geweldig om te doen. Soms eten we ze zo met gebakken aardappeltjes en groente, soms door een salade of in een wrap met rauwkost.
10.04.17
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 23 Jun 2020 12:54

Re: Succesrecept voor kinderen

Oh en paddestoelenrisotto en tomatencouscous met groente was ook altijd een succes, heb ik lang niet meer voor hem gemaakt. Kan ik wel weer eens doen!
10.04.17
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jun 2020 12:56

Re: Succesrecept voor kinderen

Ohja macaroni met 'matensaus' (tomatensaus dus) en geraspte kaas is hier echt een hit en daar plukt ze ook de groentes niet uit!
Andere pasta wil ze alleen kaal, zonder saus enzo.

Saga's macaroni klinkt ook wel lekker haha!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Jun 2020 12:57

Re: Succesrecept voor kinderen

SoGood schreef:Bedankt voor jullie tips! Wraps, verse soepen, tagliatelle en omelet eet ze op zich best wel goed. Ze is gewoon niet echt een fijne avondeter en is snel klaar met eten. Ze eet tussendoor veel rauwkost enzo maar echt gezellig mee-eten aan tafel, nee. Lunch en ontbijt is een heel ander verhaal. Holly, bedankt de spinazietip, lang geleden, maar ik denk dat ze dat wel oké vindt. Wij eten altijd gewokte spinazie en dat vindt ze dan weer niks. Je lasagne ziet er lekker uit Marin, dankjewel. SO, wat een bijzonder recept. Lijkt me erg zwaar en ik mis de groenten. :smile: Arwyn, drakenpannenkoeken, geweldig idee! Doe je er dan nog een sausje over o.i.d.?


Ik ook, maar ik denk er maar bij dat er fruit in zit en 1x in de zoveel tijd extra fruit ipv groente, is te overleven.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Jun 2020 13:09

Re: Succesrecept voor kinderen

Wat ze hier het allerlekkerst vinden:

- pasta met spinazie a la crème, spekjes, ui, boursin cuisine
- tortillas zelf beleggen. Of taco’s of tubs
- pasta met garnaaltjes, peterselie, peper en kaas
- plaattaart van chickslovefood met wortel en paprika
- risotto met tomaat, basilicum, en chorizo
- soep van zoete aardappel, wortel en paprika
- pasta bolognaise
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 23 Jun 2020 13:14

Re: Succesrecept voor kinderen

Hier werkt pasta het beste. Ik maak vaak een rode saus die ik zoet maak met best wat wortel er in, verder een beetje bleekselderij, een paprika en een courgette ed en dan pureer ik het. Normaal gesproken eten we altijd volkoren pasta maar soms als ik mijn kinderen echt gelukkig wil maken :palm: koop ik deze pasta: https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... -zoo-pasta
Hier eten we minstens 1 dag in de week pasta maar ik probeer dan zoveel mogelijk met de saus te varieren, ze eten hier graag carbonara ( ik verwarm het dan nog wel even op het vuur om het ei goed te verhitten), pasta pesto, roomkaas met spekjes en fijngehakte diepvriesspinazie ( en ui en knoflook en kerstomaatjes), cacio e pepe en gisteren hadden we pasta al limone en dat ging echt met twee handen tegelijk naar binnen bij de jongste https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... -al-limone (wij hadden daar een venkel/ veldsla salade bij met een citroen/olie/ munt dressing en de jongens wat doperwtjes)
En dan natuurlijk een schaaltje geraspte Parmezaan op tafel wat ze dan zelf op de pasta mogen doen.

En soep eten ze hier vaak ook nog best goed, ik pureer ze dan ook glad. De tomatensoep ( met wortel er in weer voor het zoete) is wel echt favoriet (voor de oudste met balletjes maar die laat de jongste dan weer liggen) en dan vinden ze het heel leuk om te dippen dus zorg ik altijd dat er voldoende brood en soepstengels met sesamzaadjes ed is zodat er ook keus is voor ze.
Doperwten soep met wat munt vinden ze ook lekker trouwens! Maar dat noemen we dan wel "kikkersoep".

Ze eten hier wel "graag" wortel (zowel rauw als gekookt), doperwtjes ( dat noemen we kikkerballen) en reepjes paprika en plakjes komkommer ed. Uit de komkommerplakjes snij ik vaak een klein driehoekje zodat je een soort van pacman over houd, dikke pret.

En ik merk dat mijn kinderen het fijn vinden als ze zelf een beetje regie hebben wat ze eten. Dus wij eten vrij vaak iets waarbij we allerlei schaaltjes op tafel zetten en iedereen zelf mag pakken wat hij/ zij wil. Denk aan een volkoren pita falafel met allerlei rauwkost er bij die ze in hun broodje kunnen doen. Een wrap met reepjes kipkrokant schnitzel, reepjes paprika, komkommer, augurk, sla, tomaat en een yoghurt sausje. Taco tubs met bonen, mais, tomaat, guacamole, zure room, rode ui, paprika ed. Nou ja, er is heel veel te verzinnen op die manier.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Jun 2020 13:26

Re: Succesrecept voor kinderen

Ik was deze nog vergeten! Vindt zoontje enig om zelf te maken, hij noemt het groene wormen pasta. We maken ook wel eens andere vormen pasta er van met steekvormpjes. Hij lust de rest niet hoor maar de spinazie pasta wel

https://www.jamieoliver.com/recipes/pas ... ici-pasta/
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 23 Jun 2020 13:46

Re: Succesrecept voor kinderen

Ow dat ga ik onthouden Marin, ik denk dat mijn jongste dat ook leuk gaat vinden.

Al moet ik dan wel de spinazie toevoegen zonder dat hij het ziet want hij weigert alles te eten wat ook maar een klein beetje op een blaadje lijkt ( alle vormen van sla, andijvie, maar ook verse spinazie ed). Hij eet namelijk geen blaadjes want hij is geen giraf :palm:
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Jun 2020 13:58

Re: Succesrecept voor kinderen

Hahaha en wij zeggen juist net als de giraf. ?
Wat een eigenwijze dreutels zijn het af en toe ook hè.

Ik ga ook eens even dit topic goed doornemen voor inspiratie want je weet maar nooit wanneer er ineens iets te eten in gaat.
Let's discover the world together.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1711

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 23 Jun 2020 14:11

Re: Succesrecept voor kinderen

De kinderen van man zijn niet zulke goede eters en eten het liefst geen groente.
Maar dingen als wraps, pasta’s en rijstgerechten zijn ook geen succes

Wat hier het beste wordt gegeten
Krieltjes Opbakken stukjes kipfilet Of shoarma en wokgroente in de wok gemixt

Gehakt rul bakken met een uitje, rode kool erdoor, stukjes appel erdoor, eventueel beetje appelmoes.
Dit in een ovenschaal doen en daar bovenop aardappelpuree en dan in de oven.

Krieltjes opbakken, gehakt, ui en paprika erdoor wokken, Broccoli erdoor (doe het zelf alTijd kort Koken eerst) en dan wat zoetzure Woksaus erdoor
Juli 2019
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 23 Jun 2020 14:14

Re: Succesrecept voor kinderen

Blenderen werkt hier dus averechts.

Recent succes is pasta pesto met doperwten, maar dan zonder het blenderen. Pasta en doperwten koken, geroosterde pijnboompitten en parmesan erbij en er is eten. De pitten maakte ik me eerst wat zorgen om, maar heb haar laren proeven tijdens het koken en nu is pasta met pitjes favoriet.

Bloemkool mac n cheese gaat er ook met grote happen in.

Bobotie is ook favoriet, daar eet ze vaak 2 dagen van, eten we de dag erna iets wat ze echt niet moet. Als er nog over is althans, begrijp vaak niet waar ze het laat.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Jun 2020 14:43

Re: Succesrecept voor kinderen

Oh ik ben nog falafel vergeten! In pitabroodjes met knoflooksaus, munt, ijsbergsla, komkommer, wortel, rode ui, wortel en feta of witte kaas.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 23 Jun 2020 14:54

Re: Succesrecept voor kinderen

Oh ja dat is hier ook een grote hit Zora!
10.04.17
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 23 Jun 2020 15:10

Re: Succesrecept voor kinderen

Falafel is hier ook een succes, inclusief knoflooksaus en pitabroodje. Sowieso eet die van ons vaak kikkererwten, zwarte bonen of maïs. Soms worteltjes en eerder ook doperwten.

Rode pastasaus gaat er hier echt niet in, wel kale pasta, rijst of gebakken aardappels. Vlees en vis ook. Zondag heeft ze zelfs gerookte zalm gegeten.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Jun 2020 15:20

Re: Succesrecept voor kinderen

Hier verschilt het per kind en per fase. Gelukkig gaan ‘groene soepen’ er de laatste tijd goed in, dus varieer ik met broccolisoep, courgettesoep of doperwtensoep.

Mijn jongste dochter eet graag boontjes, dus als wij een wat pittiger rijstgerecht eten bak ik voor haar een ei, geef ik los de boontjes en los de rijst.

Ik had laatst een recept dat ook in de smaak viel: kabeljauwfilet met kruidenkorstje uit de oven, met een knolselderij-doperwten stamppot erbij.

De tweeling eet graag pasta. In de saus verwerken we dan vaak heel klein gesneden courgette en aubergine, gaat zonder problemen naar binnen.

Oh en wraps doen het altijd goed. Voor de oudste beleg ik dat dan alleen met crème fraiche, rauwkost en kaas want die houdt niet zo van bonen en mais etc. De tweeling dan weer wel.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 23 Jun 2020 18:16

Re: Succesrecept voor kinderen

HollyGolightly schreef:Hier ook spinazie a la creme met ei en dan geprakt door gekookte aardappels met roomboter. Daar smullen ze echt van. Ik eet dan wat anders.

Niet verwacht, maar dit was een groot succes! Bedankt voor de tips allemaal.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron