Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomervakantie ideetjes

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Jul 2020 16:45

Re: Zomervakantie ideetjes

Haha oh nou hartstikke leuk plekje joh!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jul 2020 08:01

Re: Zomervakantie ideetjes

We hebben intussen een week of twee/drie een zandbak en helaas speelt ie er niet zo lekker in als ik had gehoopt. Hij vraagt nog steeds erg veel aandacht, blijft er niet uren in zitten opgaand in z'n spel zoals hij in de speeltuin kan. Dat is wel balen want dan kan ik alsnog op een simpel stoeltje er naast gaan zitten ipv lekker op de lounge set boven op 't terras. Gaat soms wel hoor maar 't valt beetje tegen. ? En de hele tuin en terras zit toch onder 't zand, zelfs al hebben we de regel dat de zandbak direct dicht gaat als hij expres zand er uit gooit. Wat ie gelukkig wel lijkt te leren dat dat niet mag maar in z'n graaf spel gaat er alsnog veel uit en ondanks 't afkloppen boven de zandbak zit toch het terras onder een waas van zand wat lastig weg te vegen is. We zijn er eigenlijk toch niet zo blij mee maar ja.

Vandaag ga ik nav de tips van Coco het Haarlemmermeerse Bos ontdekken met O'tje. ???
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 28 Jul 2020 08:33

Re: Zomervakantie ideetjes

Ik denk dat je verwachtingen van een 3jarig O'tje een beetje te hoog zijn Marin.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jul 2020 08:34

Re: Zomervakantie ideetjes

Hoezo?
Let's discover the world together.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 28 Jul 2020 09:38

Re: Zomervakantie ideetjes

Ik denk dat Kees bedoeld je verwachtingen over netjes spelen met zand, die klinkt mij ook niet helemaal realistisch.

Maar goed ik.heb wat dat betreft ook echt twee rommelkonten.

Veel plezier in het bos
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 28 Jul 2020 09:38

Re: Zomervakantie ideetjes

Dat niet veel 3jarige goed echt alleen kunnen spelen en het zand netjes in de zandbak kunnen houden.

In de speeltuin heeft hij zeeën van ruimte om te spelen en kan hij zich helemaal uitleven met het zand zonder bang te zijn dat hij zand morst.

E draagt het liefste water van de watertafel naar het zwembad en terug. Dat zou met zand ook zo zijn, niet alleen in die kleine vierkante meter spelen maar lekker ongeremd met je fantasie spelen.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jul 2020 09:42

Re: Zomervakantie ideetjes

Oh zo. Ja dat snap ik dat dat lastiger is in zo'n klein bakkie versus een speeltuinzandbak of het strand. Natuurlijk snap ik dat en daarom zei ik ook dat we bij expres eruit gooien wel corrigeren. Want dat mag niet. Maar als 't per ongeluk in z'n spel gebeurt ruimen we 't gewoon samen op (voor zover dat kan want een deel blijft echt wel liggen en dus overal zand in de tuin).
Maar vind 't gewoon wel tegenvallen. We kunnen zo drie uur in de speeltuin zitten en dan is ie echt non stop zoet maar hier inderdaad gewoon niet en moet ik steeds kijken en mee spelen. Dus het gaat z'n doel een beetje voorbij helaas.
Maar ik heb gewoon zo'n bloedhekel aan zand en nu zit het dus toch echt overal. Het is ook van dat fijnere stuifzand, dat speelzand, dat is nóg vervelender dan strandzand. Er ligt echt een waas over het terras, zelfs na 't vegen en de regen. Maar goed, alles voor je kind hè. ?
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Jul 2020 09:59

Re: Zomervakantie ideetjes

Wat hier altijd wel helpt is muziek aanzetten. Speelt lekkerder :) Ik heb playlists voor beide jongens. Of als ze met de treinbaan gaan spelen dan zet ik de thomas-playlist aan.
#teammaple🍁
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Jul 2020 10:10

Re: Zomervakantie ideetjes

Haha slim UN! De hele experience dus.

Marin, je bent misschien ook wel een geluksvogel juist met hoe goed hij speelt in de speeltuin. 3u zoet spelen?! Wat relax!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jul 2020 10:15

Re: Zomervakantie ideetjes

Ja haha das misschien ook wel echt waar.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 28 Jul 2020 10:20

Re: Zomervakantie ideetjes

In een speeltuin kan V ook veel beter alleen spelen dan thuis hoor. Zeker als er andere kinderen zijn. Thuis moet ik toch steeds kijken naar haar en owee als ik dat niet doe, haha!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 28 Jul 2020 12:31

Re: Zomervakantie ideetjes

Als 3u je referentie is dan snap ik de teleurstelling wel ja.
Ik moet ook wel veel kijken ja maar wij hebben niet zo'n grote tuin ?
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jul 2020 12:40

Re: Zomervakantie ideetjes

Kees schreef:Als 3u je referentie is dan snap ik de teleurstelling wel ja.
Ik moet ook wel veel kijken ja maar wij hebben niet zo'n grote tuin ?


Wij op zich ook niet persé maar wel een onhandige met een terras boven dus constant trap of trap af (tenzij ik er een stoel naast zet dus), alleen al opstaan en lopen kost energie momenteel. Het is gewoon super intensief merk ik, hij vraagt zoveel aandacht en ik kan gewoon niet meer zoveel geven momenteel. Heb al de halve ochtend met 'm gespeeld op de grond met m'n dikke buik maar verder zit ie maar wat tv te kijken. (= dus schuldgevoel van mij). Zit alweer de halve dag te janken. Naar het bos is niet gelukt, kreeg 'm met geen mogelijkheid mee en ik wilde naar 't tuincentrum voor wat plantjes maar dat lukt ook niet. Dus even een kut dag, sorry, excuse my language.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 28 Jul 2020 12:55

Re: Zomervakantie ideetjes

Rond die termijn besteedde ik dochter het liefste zoveel mogelijk uit. Ik had ook flinke bekkenklachten en trok haar heel slecht. Dus ik zou echt veel om hulp vragen voor O.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jul 2020 12:59

Re: Zomervakantie ideetjes

Ja m'n man doet zoveel hij kan. Hele weekend op stap met 'm geweest en hij vertelde net dat hij donderdagochtend met zoontje weer iets gaat doen en dan wilde hij als verrassing voor mij een manicure regelen maar er is geen enkele manicure te vinden die op dat tijdstip kan... Lekker handig.

Volgende week ga ik de hele week naar m'n moeder zodat zij kan zorgen voor 'm en dan kan ik veelal rusten.

De rest van de familie is op vakantie momenteel dus m'n netwerk is helaas niet zo groot momenteel.
Let's discover the world together.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 28 Jul 2020 13:24

Re: Zomervakantie ideetjes

Aah Marin, ik snap je zo goed. Hier spelen ze wel veel samen gelukkig.
Maar dat aandacht vragen kan zo vermoeiend zijn. En misschien voelt hij wel een beetje aan dat hij je nu nog voor zich alleen heeft. Als de baby er is dan moet hij niet aandacht delen. Lief dat je man helpt waar hij kan. Fijn dat jullie een weekje naar je moeder gaan. Nog even volhouden, de vakantie is al op de helft, dan kan hij weer naar de psz. ?
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Jul 2020 13:26

Re: Zomervakantie ideetjes

Ik zou je loungeset lekker verplaatsen en naast de zandbak zetten.

In een speeltuin zijn veel meer prikkels en kindjes om naar te kijken, dus logisch dat hij daar langer 'zoet' is. Maar snap ook dat je even rust nodig hebt. Helemaal nu met je termijn. Hopelijk vinden jullie hierin een balans, want straks met de baby erbij zal dat ook wel fijn zijn.

Overigens speelt hij hier er zo n 20 minuten in, en dat vind ik al een hele verademing. Kan ik snel even koken vaak, zonder hem aan mijn benen.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 28 Jul 2020 13:28

Re: Zomervakantie ideetjes

Wat jammer dat je je zo schuldig voelt Marin, nergens voor nodig. Je doet het prima. En dan kijkt je zoontje maar wat meer tv daar overkomt hem niks van. Ook goed voor je zelf zorgen hoor!

Qua tips heb ik er niet zoveel wij klooien soms dagen ook gewoon wat aan en dan ben ik niet eens hoogzwanger ;-)
Wij , nou ja mn dochter, kleit veel en speelt vaak met dat binnen speelzand. En verder stickers plakken, knutselen, kleuren etc. En buiten speelt ze oa ook met dr zandtafel, geeft ook bende maar ach dat laat ik maar.

Maar goed ik wilde alleen even reageren omdat ik dit bericht niet zo wou wegklikken.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 28 Jul 2020 13:44

Re: Zomervakantie ideetjes

Oh ik snap het heel goed hoor Marin! Het is ook gewoon zwaar.
Per dag bekijken wat je gaat doen en wat O wil lijkt me het handigste en gezelligste.
Miss kunnen jullie morgen naar het bos. Lekker laarzen aan en kabouters en blaadjes zoeken of plassen stampen.
Niet schuldig voelen over tv kijken als dat nodig is dan is dat nodig.
30-04-2017
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 28 Jul 2020 13:55

Re: Zomervakantie ideetjes

Ik weet niet of het al genoemd is, maar het voorleeshalfuurtje bij de bieb is hier nu grote favoriet. Eerst halfuurtje luisteren, dan zelf of wat uitzoeken. Daarna baby in de doek voor een dutje. Gaan wij nog even bij de fonteinen kijken en lunch halen bij de bakker. Op het plein spelen soms kinderen, als dat zo is blijven we wat langer hangen en speelt ze daarmee.

Het lijkt echt haar favoriete uitje momenteel en ik ben niet actief aan het entertainen. Grote bonus is dat het nagenoeg gratis is, op wat lunchbroodjes na.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jul 2020 15:15

Re: Zomervakantie ideetjes

De bieb is hier helaas heel saai momenteel Nan. Je mag alleen even naar binnen om boeken te halen en zelfs de leeshoekjes zijn afgesloten. Activiteiten zijn al helemaal niet aanwezig.
Normaal komen we daar graag inderdaad.

Bedankt voor de opbeurende woorden allemaal. ? De manicure is niet gelukt maar wel een zwangerschapsmassage (in mijn ogen zelfs nog relaxter) dus dat ga ik lekker donderdagochtend doen als m'n man met zoontje iets leuks gaat doen.
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Jul 2020 16:33

Re: Zomervakantie ideetjes

Lekker vooruitzicht Marin! En verder zou ik niet te streng zijn voor jezelf deze periode en bijvoorbeeld je normale normen over schermtijd even overboord gooien (voor zover je dat niet al doet hoor). Mijn oudste dochter kon ook zo slecht zelfs spelen toen ze nog alleen was, doodvermoeiend inderdaad.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jul 2020 16:37

Re: Zomervakantie ideetjes

Thanks! En net een manicure én gezichtsbehandeling geboekt voor volgende week bij m'n moeder. Dat soort dingen zijn wel even fijn, al moet ik ook zeggen dat 't gewoon al heerlijk is om even in stilte thuis te zitten.

En ja schermtijd is helemaal overboord ? maar probeer het toch waar het kan in te perken, zeker op de IPad ivm de oogjes, dan liever de grote tv.

Wat we trouwens ook veel doen is spelen op ons bed. Dan neemt hij speeltjes mee op bed (of zoals zonet doet ie alsof het dekbed een grot met beren is) en zit ik even lekker rechtop in bed met een kussen in m'n rug. Dan maar even zo hoor, en zo kan ik makkelijker mee spelen.
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 28 Jul 2020 16:39

Re: Zomervakantie ideetjes

Spelen ze nu wel samen Teun? Ik ben vaak ook de hele dag actief mijn driejarige aan het entertainen, terwijl mijn bijna eenjarige alles wel best vindt en zich overal vermaakt.

Jammer dat de bieb bij jullie nog zoveel restricties heeft. Het scheelt misschien dat het hier geen storm loopt. Vandaag maar 4 andere kinderen, vorige week eentje.

Hoogzwanger had ik een kast vol nieuw speelgoed. Soms ook tweedehands of gekregen. Als ik het dan echt niet meer trok, pakte ik daar wat van. Zo kon ik eens een dag amper lopen vanwege indalen. J heeft zich hele middag vermaakt met houten snijfruit. Zat er wel bij, alles weer aan elkaar plakken, maar hoefde tenminste niet te lopen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jul 2020 16:42

Re: Zomervakantie ideetjes

Wat lief dat ze zich de hele middag zo goed kon vermaken Nan.
Hij heeft idd al best wat gekregen in de zomervakantie (en ik ben nog niet eens echt hoogzwanger haha).

Oh God en ik hoop zo dat ze gauw indaalt. Ik kan geen stap zetten zonder te hijgen als een oud paard. Zeker nu met zoontjes kamer op zolder. Hele uitdaging ?
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers