Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 20 Jun 2020 07:50

Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Even jullie mening peilen. Misschien denk ik wat te makkelijk. En ach, wat meer topics kan geen kwaad.

Mijn dochter van 3,5 speelt graag in een speeltuin hier in de buurt met andere kindjes. Ik of man gaan dus (als we thuis zijn) dagelijks met haar naar die speeltuin. Nou kent ze al die kindjes inmiddels en speelt ze veel met een meisje van net 6. Dat meisje wil ook bij ons thuis spelen en komt hier tegenwoordig ook aanbellen om met dochter te spelen. Wat mij betreft prima. De eerste keer dat ze met ons mee naar huis ging gaf ik aan dat ze dat even tegen haar moeder moest zeggen, wat volgens haar niet nodig was omdat ze mag spelen als ze maar op tijd thuis is. Ook dat haar moeder boodschappen aan het doen was dus het niet kon vragen. Ik weet waar dit meisje woont, vlak achter het speeltuintje, een paar straten van ons vandaan. Een andere keer wou mijn dochter met dit meisje + andere kindjes in een ander speeltuintje spelen. Ik vind dochter te jong dus ga over met haar mee naar toe. Alle kindjes gingen aan hun ouders vragen of ze naar die andere speeltuin mochten, behalve dat vriendinnetje. Dat was niet nodig. Zegt haar zus van bijna 8 ook. Nou ja prima, ik dacht ook niet mijn probleem. Ik zie dat meisje immers altijd alleen op straat/in speeltuin rondhangen dus het zal wel. Ik weet wie de moeder is, maar daar houdt het ook wel op.
Nou ging ik laatst met dochter naar de kinderboerderij, aan eind van de wijk op fietsafstand. Vriendinnetje wou ook mee. Dus ik zei weer dat het mocht, maar dat ze dit wel aan haar moeder moest vragen. Ze ging toen haar fiets halen en zei dat het mocht. Vervolgens wou haar zus ook mee dus die ging ook fiets halen. Die kwam terug met de mededeling dat vriendinnetje het helemaal niet aan moeder had gevraagd en dat zij dat alsnog had gedaan. Kinderen mochten wel mee.

Nou ja, heel verhaal. Maar eigenlijk vind ik het nogal raar. Ten eerste dat die kinderen de hele buurt doorgaan en moeder nooit komt kijken waar ze zijn oid. Ten tweede dat moeder ze wel met mij mee laat gaan, maar ze niet weet wie ik ben. Mijn dochter komt daar namelijk niet thuis, ik wil niet dat zij ergens alleen gaat spelen. Ben benieuwd, zouden jullie dan zelf een keer naar die moeder stappen? Om eerlijk te zijn ben ik dit namelijk niet van plan. Ik bedoel, haar kind, dus vind dit aan haar. Wat mij betreft mag haar dochter hier spelen en ook mee als we ergens heen gaan (loop, hooguit fietsafstand dan). Ik snap geloof ik gewoon niet dat iemand het kennelijk niet echt boeit waar haar dochter is.
<<

Anoniem332

Bericht 20 Jun 2020 08:01

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Ik zou het ook een beetje een gekke gang van zaken vinden.
Voelt een beetje of je een ‘verloren’ dochter meeneemt. Wellicht een keer met dat meisje mee gaan naar haar huis om samen aan haar moeder te vragen of ze mee mag? Dan heb je een beeld van die moeder.
Laatst gewijzigd door Anoniem332 op 20 Jun 2020 10:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 20 Jun 2020 08:12

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Je kunt ook een keer aanbellen en zeggen dat je je even voor komt stellen omdat jullie kinderen zo leuk samen kunnen spelen. Dan heb je haar iig een keer gezien, en zij jou.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 20 Jun 2020 08:13

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Ik zou in de situatie van de kinderboerderij zelf even bij die moeder aangebeld hebben. Ik zou niet zo snel een kind van 6 meenemen zonder dat zelf af te spreken met de moeder.

Verder herken ik de situatie wel van een kindje hier in de straat. Ik verbaas me er altijd over en vind het ook wel eens sneu voor dat kindje maar ik doe en kan daar verder niks mee.
2010 2012
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 20 Jun 2020 08:25

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Ja, het voelde ook raar om dat meisje mee te nemen naar de kinderboerderij. Maar haar zus ging ook mee en ik weet wel dat zij het met haar moeder had besproken.

En eigenlijk heb ik dus geen zin om naar die moeder te gaan omdat ik vind dat zij dit zou moeten doen. Maar misschien moet ik mijn standpunt maar herzien. Als ik haar zie, ga ik haar wel sowieso aanspreken. Het lijkt haar alleen niet te boeien. Vriendinnetje was dus laatst jarig, toen kwam ze ook bij ons thuis. Was 13:00 ofzo en ze vroeg een boterham omdat haar moeder ontbijt vergeten was. Ze had een huissleutel bij zich, kennelijk was er ook niemand thuis. Zo sneu, vandaar dat ik haar dus wel hier laat spelen of mee neem in de buurt.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jun 2020 08:26

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Wil je dan niet juist weten hoe zo'n vrouw is en waarom die kinds schijnbaar alleen thuis zijn?
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 20 Jun 2020 08:33

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Ik zou juist enorm nieuwsgierig worden naar zo'n vrouw.

Sneu voor dat meisje.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Jun 2020 08:41

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Maar als die moeder niet weet wie jij bent, kan ze ook niet zo makkelijk naar jou toe stappen natuurlijk. Ik zou dus degene zijn die wel naar haar toe stapt. Ik denk/vind dat je er nu iets een te veel een principe kwestie van maakt omdat je geen zin hebt om op haar af te stappen omdat het haar dochter betreft en niet jouwe. Ik zou gewoon eens gedag zeggen en een kort praatje maken en dan aangeven dat haar kinderen wel eens bij / met jou zijn en of dat oké is.
Let's discover the world together.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 20 Jun 2020 09:03

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Marin schreef:Maar als die moeder niet weet wie jij bent, kan ze ook niet zo makkelijk naar jou toe stappen natuurlijk. Ik zou dus degene zijn die wel naar haar toe stapt. Ik denk/vind dat je er nu iets een te veel een principe kwestie van maakt omdat je geen zin hebt om op haar af te stappen omdat het haar dochter betreft en niet jouwe. Ik zou gewoon eens gedag zeggen en een kort praatje maken en dan aangeven dat haar kinderen wel eens bij / met jou zijn en of dat oké is.


Die moeder kan zeker wel naar mij toe stappen aangezien ik dus in speeltuin zit met dochter en haar dochter vervolgens thuis haar fiets gaat halen of wat dan ook. Nog geen 100 meter van speeltuin. Ik ben wel meegelopen toen trouwens, maar moeder was in huis. Ik ga niet naar binnen stappen als zij het niet nodig vindt buiten te komen. Maar sowieso, zij kan mij altijd vinden. In speeltuin of in mijn huis als haar dochter hier dan is.

En nieuwsgierig, nou eerlijk gezegd dus het tegengestelde. Het beeld wat ik nu van haar heb ( ja, vooroordelen enzo) is niet bepaald positief dus om nou te zeggen dat ik haar graag wil ontmoeten, nee. Mijn dochter mag daar ook niet spelen.

Maar, ik ben het wel eens hoor. Het is ook raar als haar kind bij mij is, terwijl we elkaar niet kennen. En als zij het kennelijk wel normaal vindt, moet ik toch maar mij gevoel opzij zetten en haar benaderen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 20 Jun 2020 09:04

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

De vraag is, wat klopt er van wat dat meisje zegt. Is moeder wel echt weg? Ze zegt ook dat ze gevraagd had om mee te mogen, terwijl blijkbaar ze dit niet had gedaan
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 20 Jun 2020 09:16

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Ik denk dat moeder inderdaad meestal gewoon thuis is. Dat het meisje niet altijd de waarheid vertelt is mij wel duidelijk. Haar zus geloof ik wel. Maar toen op haar verjaardag had ze dus een sleutel bij zich, toen was moeder wel echt weg.

En dan nog, zij laat haar kinderen hele dagen op straat rondhangen zonder dat ze weet waar of bij wie zij zijn. Of ze nou bij mij thuis zitten of ergens in een speeltuin, moeder heeft geen idee. Jullie hebben gelijk dat ik op z’n minst kan gaan kennismaken met moeder, maar ik vertik het om het te gaan melden als haar kind hier aanbelt en met dochter gaat spelen. Ik stuur haar wel bijtijds naar huis.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Jun 2020 09:18

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Wat lastig! Ik zou sowieso dat meisje niet meenemen op de fiets ergens naar toe en denk ik ook niet mee naar huis nemen zonder dat ik zeker weet dat de moeder het ok vindt. Ook al lijkt het erop dat het haar niet kan schelen, of als oudere zus dat zegt. Ik zou het toch vooral te anders vinden dan hoe ik het zelf zou doen ofzo.

Wat nou ook trouwens als er iets gebeurt onderweg?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 20 Jun 2020 09:33

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Ik lees vooral veel aannames. Waarom je niet even voorstellen, zoals Patsy beschreef? Je hoeft niet direct te vragen naar haar manier van opvoeden of de reden waarom zij niet buitenkomt.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 20 Jun 2020 09:36

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Ja, dat is ook wat ik het lastige vind. Wat als er wat gebeurt? Ik vind het alleen zo sneu voor het meisje. Ze was bijvoorbeeld nog nooit bij de kinderboerderij geweest en ook niet bij schapen in een natuurpark op 200 meter van haar huis. Moeder lijkt niet echt dingen te ondernemen zeg maar. Maar hoe meer ik jullie lees en er over nadenk, hoe stommer het voelt. Zal van de week maar moeder bezoeken.

Echt, vind dat hele spelen met vriendjes en vriendinnetjes nu al een gedoe. En dan gaat dochter nog niet eens naar school.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 20 Jun 2020 09:40

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Skyler schreef:Ik lees vooral veel aannames. Waarom je niet even voorstellen, zoals Patsy beschreef? Je hoeft niet direct te vragen naar haar manier van opvoeden of de reden waarom zij niet buitenkomt.



Nou die aannames vallen wel mee. Ik constateer dingen, dat vindt ik wat anders.

En waarom ik mij niet heb voorgesteld? Nou dus omdat ik dat van haar verwachtte en zij 0 intentie daartoe lijkt te hebben. Mijn kind speelt daar niet ofzo, die kent ze ook niet.
Ik gaf al aan dat ik dan maar naar gaar zal gaan.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Jun 2020 09:46

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Luisa schreef:Ja, dat is ook wat ik het lastige vind. Wat als er wat gebeurt? Ik vind het alleen zo sneu voor het meisje. Ze was bijvoorbeeld nog nooit bij de kinderboerderij geweest en ook niet bij schapen in een natuurpark op 200 meter van haar huis. Moeder lijkt niet echt dingen te ondernemen zeg maar. Maar hoe meer ik jullie lees en er over nadenk, hoe stommer het voelt. Zal van de week maar moeder bezoeken.

Echt, vind dat hele spelen met vriendjes en vriendinnetjes nu al een gedoe. En dan gaat dochter nog niet eens naar school.


Ja echt, dat ‘wat als’ zou ik vooral lastig vinden. En ik snap je helemaal hoor! Ik kan het soms ook nog steeds niet geloven dat ik inmiddels onderdeel ben van dat hele gebeuren met andere moeders en play dates etc en ik vind het vaak allemaal ook maar lastig!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem313

Bericht 20 Jun 2020 12:56

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Zij laat haar kinderen de hele dag rondhangen, zij zich moeten voorstellen - het is wel een gendered verhaal hee. Waarom komt dit allemaal op het conto van de moeder - is er geen vader in beeld?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 20 Jun 2020 15:13

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Vader is inderdaad niet in beeld. Verder praat ik vanuit mijzelf, maar mijn man loopt hier ook tegenaan. Ik ben wel de laatste die het anders allemaal op alleen moeder zou gooien, wees maar niet bang ?.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Jun 2020 15:33

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Maar als je niks aan de situatie wil doen, waarom dan dit topic?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 20 Jun 2020 15:50

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Caro, allereerst om te peilen hoe anderen dit zien. Misschien ben ik hier wel de gekke Henkie, is het juist normaal dat de moeder bij wie kindjes spelen dit komt melden. Dit is voor mij ook allemaal nieuw. Daarbij heb ik dus aangegeven hoe ik het zie, niet dat ik perse niets zou doen. Jullie hebben mij juist wel laten inzien dat ik wat moet doen omdat het zo natuurlijk ook gek is. En met name dan vanwege de ‘ straks gebeurt er wat’ kwestie.

Verder heb ik het topic ook geopend om te horen hoe het bij jullie kinderen met speelvriendjes gaat ofzo. En gewoon inzichten delen, een gesprek op gang brengen, een nieuw topic, omdat het kan.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Jun 2020 16:37

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Vroeg het me gewoon af! Snap dat je niet helemaal weet of dit ‘normaal’ is of niet :).
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 20 Jun 2020 16:42

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Als ik dit zo lees zou het over J kunnen gaan. Als ik hem z’n gang laat gaan dan zit hij ook overal en nergens. En als je hem vraagt of hij aan mij gevraagd heeft of het mag dan zegt hij ook ja. Nu weet ik meestal wel waar hij is maar dat is ook niet altijd zo.

Hoe lullig ook, kinderen van die leeftijd zou ik niet zomaar geloven als ik ze niet ken. Ze hebben een rijke fantasie en een heel aantal weet ook al precies welke antwoorden ze moeten geven om hun zin te krijgen.

Ik zou jezelf dus gewoon een keer voorstellen. Kwaad kan het sowieso niet. Wellicht kun je haar nummer krijgen voor als je het niet vertrouwd.

Daarbij als de situatie echt zo schrijnend is is dit een reden voor een melding bij veilig thuis. Ik zou alleen daarom al mezelf voor gaan stellen want kennelijk zit het je niet lekker.
2015 💙
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Jun 2020 17:07

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Ik zou mezelf gaan voorstellen. En ik zou bij moeder checken of het klopt dat dat meisje laatst met een sleutel op straat was terwijl er niemand thuis was. Want als dat zo is zou ik zeker even een melding doen bij Veilig Thuis, want dat hoort natuurlijk niet. Maar voor hetzelfde geld was er wel gewoon iemand thuis.

Dat die moeder dingen anders aanpakt dan jij is duidelijk. Daarom zou ik bepaalde verwachtingen (‘het is haar taak om zich te komen voorstellen’) laten varen. Het zou mij ook een beter gevoel geven om een beetje te weten hoe de vork in de steel zit en dan is het maken van de eerste move wel nodig.
#teammaple🍁
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11152

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Jun 2020 18:09

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

UN, mijn oudste gaat ook wel eens vast met de sleutel naar huis als ik nog even naar de AH ga of z'n broertje elders ophaal. Lijkt me geen zorgen voor veilig thuis. Kan natuurlijk goed zijn dat hij wilde verhalen verteld in de speeltuin.

Verder zou ik me inderdaad voorstellen of wat ik hier ook wel doe is even een briefje aan het kind meegeven met het verzoek om die aan de ouders te geven. Ik zet er dan iets op van 'Hoi! Ik ben Spencer, de moeder van R. Mijn telefoonnummer is 0638492, zou je mij een appje kunnen sturen zodat ik jou nummer ook heb? Kunnen we elkaar bereiken mocht er wat zijn. Thanks!'.
R. 2013
D. 2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Jun 2020 18:35

Re: Vriendinnetje dochter, zouden jullie hier wat mee doen?

Dat is toch een ander verhaal? Jouw oudste gaat dan niet op straat hangen of bij andere mensen op bezoek zonder dat jij het weet toch?
#teammaple🍁
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers