Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwanger trouwen

<<

Tissie

Bericht 03 Nov 2013 20:10

Zwanger trouwen

Zijn er hier dames die zwanger gaan trouwen of getrouwd zijn?
Waar hebben jullie rekening meegehouden? Of zou je nu anders doen ?


Wij willen graag trouwen, maar ook een tweede kindje. Ik vond het moeilijk om de keuze te maken om eerst zwanger te worden ( als dat al lukt) en dan in 2015 trouwen of gewoon de trouwdag plannen en dan een buik(je) hebben op de bruiloft met alle gevolgen van dien ( geen glaasje champagne, sneller moe, andere ongemakken?)


Lastig Lastig Lastig!
<<

Anoniem30

Bericht 03 Nov 2013 20:11

Re: Zwanger trouwen

Ik zou het lastig vinden met plannen omdat je niet zeker weet hoe je je voelt als je zwanger bent. Ik zou er dan voor kiezen om nu binnenkort te trouwen, en daarna voor een kindje te gaan :yes:
<<

Anoniem 63

Bericht 03 Nov 2013 20:27

Re: Zwanger trouwen

Ik heb er geen ervaring mee, maar zou er, als er een keuze is, niet voor kiezen om zwanger te trouwen. Wel vind ik zwangere bruidjes heel mooi, maar het lijkt me niet zo praktisch. Vaak moeten plassen, niet weten hoe je zwangerschap loopt en welke kwaaltjes je hebt, niet weten wanneer het kind komt en hoe ver je dan bent op je bruiloft. Het zou voor mij teveel stress zijn denk ik.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Nov 2013 20:37

Re: Zwanger trouwen

Ik ben goddank niet zwanger getrouwd. Ik ben 25 weken kotsmisselijk en doodmoe geweest en na 29 weken is ze geboren.
Het zou sowieso nooit mijn keuze zijn. Stel je voelt je niet goed, of je krijgt dus complicaties tijdens de zwangerschap, heb je of een belabberde dag, of je kunt alles afblazen.
<<

Anoniem28

Bericht 03 Nov 2013 20:46

Re: Zwanger trouwen

Ik ben (hoog)zwanger getrouwd. Ik was bijna 36 weken zwanger. Eigenlijk was het de bedoeling om eerder te trouwen, maar mijn zusje ging toen een aantal maanden naar het buitenland en kon niet zomaar terug komen. We hebben bewust gewacht met een datum plannen tot in zwanger was, omdat we heel graag wilden trouwen als ik zwanger was.
Ik had helemaal niet zo'n hele goede zwangerschap, maar door alle adrenaline voelde ik me de hele dag super goed. We hebben getwijfeld over een feest in onze tuin, maar door de zwangerschap besloten om het toch in een zaal te doen zodat we dat werk er niet bij hadden. Uiteindelijk hebben we het feest gehad in de zaal van de discotheek waar we elkaar ontmoet hebben, dus dat was eigenlijk ook wel weer heel speciaal. We hadden wel overal extra stoelen staan, tijdens het feliciteren en ipv alleen sta-tafels op het avondfeest hadden we ook wat zitjes neer laten zetten, maar daar heb ik uiteindelijk helemaal niet gezeten. Ik heb net zo hard mee lopen feesten en het was echt een geweldige dag.
<<

Tissie

Bericht 03 Nov 2013 21:08

Re: Zwanger trouwen

Pippa: " probleem" is, dat we nu in ronde 4 zitten en ik het moeilijk vind om dat dan los te laten om te trouwen. Het is zeker belangrijk voor me om man en vrouw te worden, maar minder omdat we al een hele mooie verbintenis hebben nl. onze dochter ( corny I know).

Lejow: misschien herken jij je hierin wat meer, maar de keuze om zwanger te trouwen is omdat mijn klas er dit jaar nog bij kan zijn. Volgend jaar zijn ze weg ( en ze zijn zo lief/ enthousiast)

Kenya: wat jij zegt heb ik dus ook, maar ook bovenstaande reden.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 03 Nov 2013 23:39

Re: Zwanger trouwen

Ik zou nooit zwanger willen trouwen. Inderdaad de mogelijke ongemakken en lijkt me een heel gedoe met je jurk ed.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Nov 2013 23:40

Re: Zwanger trouwen

Ik zou dat niet hebben gewild, als ik een zwanger bruidje zie, dan denk ik alleen: dat is een moetje.
<<

anoniem213

Bericht 04 Nov 2013 00:00

Re: Zwanger trouwen

-ED- schreef:Ik zou dat niet hebben gewild, als ik een zwanger bruidje zie, dan denk ik alleen: dat is een moetje.

Wat jammer dat je daar meteen zo bevooroordeeld over bent. Ik word altijd heel verdrietig als mensen niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is.
<<

Lies

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:08

Bericht 04 Nov 2013 07:24

Re: Zwanger trouwen

Wij trouwden toen ik 14 weken zwanger was. Heb me de hele dag prima gevoeld en had ook bijna nog geen buikje.
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 04 Nov 2013 09:35

Re: Zwanger trouwen

-ED- schreef:Ik zou dat niet hebben gewild, als ik een zwanger bruidje zie, dan denk ik alleen: dat is een moetje.



Waarom gelijk een moetje? Ze hebben toch al een kindje?
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 04 Nov 2013 09:43

Re: Zwanger trouwen

Ik ben getrouwd met 32 weken. Vond het geen probleem om geen drank te kunnen drinken en paste nog in een gewone trouwjurk. We hadden 's avonds een uitgebreid diner en dat duurde tot ca 23uur. Daarna lekker naar huis. Dus geen feest erachter aan. Dat halen we volgend jaar zo in.
Het was een hele geslaagde dag en ik heb zeker geen hinder ondervonden van het zwanger zijn op de dag zelf. Maar je weet natuurlijk nooit hoe jij je in de zwangerschap voelt. Wij hebben het ook pas kort van tevoren echt geregeld (binnen 2 maanden, dus we wisten dat ik geen last had van kwaaltjes dus durfden het wel aan). Dat vele plassen is iets waar ik pas de laatste maand v/d zwangerschap mee te maken heb.
Make happy memories
<<

Anoniem7

Bericht 04 Nov 2013 09:45

Re: Zwanger trouwen

Tiara schreef:
-ED- schreef:Ik zou dat niet hebben gewild, als ik een zwanger bruidje zie, dan denk ik alleen: dat is een moetje.



Waarom gelijk een moetje? Ze hebben toch al een kindje?

Inderdaad. Wat een verschrikkelijk ouderwetse gedachte ook, ED.
Laatst gewijzigd door Anoniem7 op 04 Nov 2013 09:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem17

Bericht 04 Nov 2013 09:47

Re: Zwanger trouwen

-ED- schreef:Ik zou dat niet hebben gewild, als ik een zwanger bruidje zie, dan denk ik alleen: dat is een moetje.


Wat een ouderwetse gedachtengang zeg. We leven in 2013, MOETEN trouwen voordat er kinderen geboren worden is toch helemaal niet meer van deze tijd?
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 04 Nov 2013 10:20

Re: Zwanger trouwen

-ED- schreef:Ik zou dat niet hebben gewild, als ik een zwanger bruidje zie, dan denk ik alleen: dat is een moetje.


Ja, want we leven nog in het stenen tijdperk namelijk....

Ik ben getrouwd toen ik 28 weken zwanger was. De datum was al geprikt en we waren ook al bezig voor een kindje toen. Heel toevallig heb ik mijn droomjurk gekocht op 03-03-2012 en was ik uitgerekend op 03-03-2013. Ik heb gelukkig een voorspoedige zwangerschap gehad. Ik vond het niet erg dat ik bijvoorbeeld geen champagne mocht drinken, heb gewoon een glaasje alcoholvrije gedronken. Het enige dat ik lastig vond is dat ik vreselijk vaak naar het toilet moest. En dat met een lange sleep en hoepel :p Verder heb ik er totaal geen last van gehad.
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem331

Bericht 04 Nov 2013 10:33

Re: Zwanger trouwen

Bleeeh.. Moetjes zijn ouderwets!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 04 Nov 2013 10:55

Re: Zwanger trouwen

Ik was 6 maanden zwanger van de eerste toen we trouwden, maar ik had een hele makkelijke zwangerschap en heb me die dag in geen enkel opzicht beperkt gevoeld. Het was een hele mooie dag waar ik nog vaak aan terugdenk.

Het was overigens echt geen moetje (het woord alleen al :thumbdown: ), we waren al 11 jaar samen en een kindje was heel gewenst. Maar we hadden beiden niets met trouwen en zagen er tijdens mijn zwangerschap pas de voordelen van in ;-)

Als je echter wel waarde hecht aan trouwen en een groot feest, zou ik dat liever doen als je niet zwanger bent. Gewoon omdat je dan echt al je aandacht op het trouwen kunt vestigen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Nov 2013 11:30

Re: Zwanger trouwen

Tissie schreef:Pippa: " probleem" is, dat we nu in ronde 4 zitten en ik het moeilijk vind om dat dan los te laten om te trouwen. Het is zeker belangrijk voor me om man en vrouw te worden, maar minder omdat we al een hele mooie verbintenis hebben nl. onze dochter ( corny I know).

Lejow: misschien herken jij je hierin wat meer, maar de keuze om zwanger te trouwen is omdat mijn klas er dit jaar nog bij kan zijn. Volgend jaar zijn ze weg ( en ze zijn zo lief/ enthousiast)

Kenya: wat jij zegt heb ik dus ook, maar ook bovenstaande reden.



Ja, dat snap ik wel.
Ik ga ook langs mijn werk, maar vier het gewoon voor de hele school :) Want kids die ik gehad heb op die school zitten nu tot en met groep 6. Dus het lijkt me leuk om (bij mooi weer), buiten op het schoolplein 2 mooie stoelen neer te zetten en de kids te laten optreden ofzo. Dan wat lekkers te trakteren aan iedereen en dan er weer vandoor.
En anders verplaatsen we naar de gymzaal :)
<<

Anoniem331

Bericht 04 Nov 2013 11:51

Re: Zwanger trouwen

Sneller trouwen omdat er misschien familie is waar je van weet dat ze het wellicht in het volgende jaar niet mee gaan maken kan ik wel begrijpen, maar om je werk er dan in te kunnen betrekken zou mij wel wat te ver gaan.
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 05 Nov 2013 11:15

Re: Zwanger trouwen

Ik ben ook twee maanden geleden getrouwd, was toen 7 maanden zwanger. En het was absoluut geen moetje en ik was ook niet onverwachts zwanger. Ik heb echt een geweldige dag gehad en zou het niet anders gewild hebben!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem44

Bericht 05 Nov 2013 11:21

Re: Zwanger trouwen

Haha, ik weet ook wel dat het ouderwets is om dat te denken, maar ik kan het niet helpen. Als ik een zwangere bruid zie is het echt het eerste dat in mijn hoofd opkomt:'een moetje'. Ik begrijp niet waarom je dan alles tegelijk wilt doen. Voor mij zou het vreselijk zijn geweest om zwanger te trouwen. Lijkt me echt heel onhandig, omdat je niet weet hoe je je dan voelt en ik zou niet moe en nuchter geweest willen zijn op mijn bruiloft.
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 05 Nov 2013 11:44

Re: Zwanger trouwen

Gelukkig was ik ook niet moe en kan ik nuchter ook echt een heel leuke dag hebben :)

En niet alles valt nou eenmaal zo goed te plannen, helemaal niet als je in het ziekenhuis loopt om zwanger te worden...
Afbeelding
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 05 Nov 2013 12:23

Re: Zwanger trouwen

Het zou mijn persoonlijke keus niet zijn.
Juist omdat het alle twee bijzondere dingen zijn en ik het leuk vind om dat een beetje te spreiden. Meer met het idee dat je dan twee keer iets hebt om naar uit te kijken.

Daarnaast zou ik het zonde vinden als ik niet optimaal van de dag zou kunnen genieten door zwangerschapskwaaltjes en hou ik ook te veel van een wijntje en een glaasje bubbels, hoewel het geen must is, vond ik het wel leuk om gewoon te kunnen drinken tijdens onze bruiloft.

Maar goed dat zijn echt mijn persoonlijke bezwaren en ik kan me heel goed voorstellen dat iemand anders daar heel anders over denkt. Er valt ook weer wat te zeggen voor mooie foto's met een dikke buik en de gedachte dat de kleine er al bij was op dat moment is ook wel speciaal.
En daarnaast valt uiteraard ook niet alles te plannen, dus heb je het niet altijd in de hand.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 05 Nov 2013 12:53

Re: Zwanger trouwen

Ik houd trouwens ook echt van een glas wijn of bubbels hoor, damn ik snak echt naar een lekker glas rode wijn nu 's avonds met dit weer haha. En als ik dan lekker die wijn in de pan ruik als ik risotto sta te maken dan pest ik mezelf gewoon eigenlijk. Maar toch heb ik het op die dag totaal niet gemist en was ik eigenlijk heel de dag wel een beetje aangeschoten van geluk zeg maar, hoe corny dat ook klinkt!
Wij hadden overigens geen feest maar zijn lekker uitgebreid gaan eten van 7 tot half 12 met onze gasten. Een feestje geven we deze zomer :)

Ik snap trouwens ook dat het echt totaal de voorkeur niet is van mensen hoor, maar voor ons was het gewoon perfect zo. En zo hadden wij het een jaar geleden ook niet bedacht hoor!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem44

Bericht 05 Nov 2013 14:52

Re: Zwanger trouwen

Ik denk inderdaad dat er maar weinig mensen zullen zijn die er bewust voor kiezen...
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron