Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoonmaakster

<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 10 Jan 2021 16:38

Re: Schoonmaakster

Wij hebben morgen twee kennismakingsgesprekken met twee dames.
Ik heb het volgende lijstje bedacht qua werkzaamheden:

- badkamer
- wc
- boven stoffen/poetsen (drie slaapkamers)
- boven stofzuigen (1e verdieping en zolder)
- boven dweilen
- trappen stofzuigen
- trappen poetsen
- keuken
- alle deuren poetsen

Beneden doen we verder liever zelf. Sowieso hebben we een robotstofzuiger die ieder dag rondgaat. In het weekend doe ik zelf dan alle hoekjes e.d en dweilen. Stoffen beneden vind ik zelf ook vooralsnog fijner.

Wat vinden jullie qua tijd realistisch? 2/3 uurtjes? En dan iedere week of om de week?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Jan 2021 16:40

Re: Schoonmaakster

Voor al die dingen? Drie uurtjes zeker wel. En ik zou zelf elke week prettig vinden maar dat is ook maar net hoe vies je huis wordt in een week.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem303

Bericht 10 Jan 2021 19:29

Re: Schoonmaakster

Poeh, ik zou daar zelf een dag mee zoet zijn. Of iig wel meer dan 2-3 uur.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 10 Jan 2021 19:43

Re: Schoonmaakster

Oh, vinden jullie dat veel in weinig tijd? Ik red dat zelf wel in een uurtje of twee. Zo groot is ons huis niet 😅
De drie slaapkamers stelt niks voor. Op een staat alleen een bed, op de ander een grote en een kleine kast en de laatste kamer is nog leeg.

Ik heb met buren gespard, ik ga voor 1x in 2 weken 3 uurtjes. Of iedere week 2 uurtjes, maar dan niet iedere week alle taakjes. Maar ik ga ook vragen aan de dames hoe lang zij denken bezig te zijn.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem303

Bericht 10 Jan 2021 19:47

Re: Schoonmaakster

Ja maar dat komt denk ik ook gewoon omdat ik een gloeiende hekel aan schoonmaken/het huishouden heb hoor! Dan doe ik alles niet zo snel. Ben ook altijd heel snel afgeleid.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Jan 2021 08:32

Re: Schoonmaakster

Die van ons doet dat in 2.5u en dan ook nog beneden erbij. Ze doet van jouw lijstje alleen de deuren niet geloof ik. Omdat ze elke week komt kan ze zelf ook een beetje kijken wat ze wanneer wat beter doet (elke week boven alles stoffen hoeft niet heel secuur wat ons betreft bijv).

Nu is ze helaas al maanden niet geweest vanwege Corona 😱
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Jan 2021 08:52

Re: Schoonmaakster

Mijn hulp komt 3.5 uur. Wel veel oppervlak. Dweilen doet ze om de week. Doet het hele huis.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 11 Jan 2021 10:34

Re: Schoonmaakster

Komen ze met z'n tweeen? Dan redden ze het makkelijk in 2 uur toch?
Bij ons komt ze elke twee weken 2,5 uur, in die tijd doet ze:
- Afstoffen
- Badkamer
- WC
- Keuken
- Stofzuigen
- Dweilen
- Lichtknopjes en deurklinken
- iets extra grondig of iets extra's

Soms komt ze samen met haar dochter en dan doen ze het in de helft van de tijd. Soms als ze de ramen doet oid blijft ze langer. In de week dat ze niet komt doen we het een soort van zelf en we hebben een robotstofzuiger.
<<

Anoniem296

Bericht 11 Jan 2021 11:43

Re: Schoonmaakster

Bij ons komt ze als ze alleen is 3 uur en als ze met haar vriendin is 1,5 uur. Dan maken ze alles schoon:
- 3 slaapkamers (verschonen 2 bedden)
- badkamer
- los extra toilet
- keuken
- woonkamer
- vaak doen ze dan 1 extra klusje zoals koelkast binnenkant schoonmaken, keukenkastjes binnenkant schoonmaken, de ramen etc
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jan 2021 12:01

Re: Schoonmaakster

Als ze idd samen komen, lijkt me twee uur wel meer dan prima. Daar had ik overheen gelezen.
Onze schoonmakers doen het hele huis in twee uur samen en als er eentje komt, doet die er vier uur over.
Let's discover the world together.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 11 Jan 2021 13:42

Re: Schoonmaakster

Nee, het zijn twee aparte schoonmaaksters. Ze hadden allebei tegelijk gereageerd op mijn oproep, dus vond het wel zo eerlijk ze beiden uit te nodigen voor een kop koffie. Eentje was er vanmorgen, de ander komt vanavond.

Die van vanmorgen denkt iedere week twee uurtjes bezig te zijn met de volgende klusjes:

Iedere week:
- [ ] Wc boven
- [ ] Wc beneden
- [ ] Zolder en 1e etage stofzuigen
- [ ] Trappen stofzuigen
- [ ] Hal stofzuigen
- [ ] Deuren afnemen

Om de week:
- [ ] Keuken buitenkant poetsen
- [ ] Woonkamer stoffen/poetsen
- [ ] Gang stoffen/poetsen

- [ ] Trappen poetsen (iedere week 1 trap?)

- [ ] Boven dweilen (1e etage)
- [ ] Boven stoffen/poetsen (1 etage)
- [ ] Badkamer


Past bij mijn inschatting en ze vraagt 12,50. Prima dus. Nu vanavond nog afwachten.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 20 Aug 2021 19:46

Re: Schoonmaakster

Ik heb een dilemma. Sinds een paar maanden heb ik een schoonmaakster. We hebben afgesproken dat ze om de week op woensdagochtend komt en dan 3 uur schoonmaakt. Ik ben alleen niet zo tevreden. Ze is al een paar keer na 2,5 uur naar huis gegaan. Daarnaast heeft ze in een paar maanden tijd al een keer of 4 afgezegd en ik ben ook niet helemaal tevreden over hoe grondig ze schoonmaakt. Nu was ze afgelopen woensdag hier en is blijkbaar de stofzuigerslang losgeschoten/kapot gegaan, want die zit met tape aan elkaar geplakt. Mijn vriend was gewoon thuis, maar ze heeft dit niet gemeld.
Nu ben ik er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Ik weet alleen niet of het lullig is als ik haar nu ontsla, omdat ik er eerder nog niks van gezegd heb. Moet ik haar nog een kans geven? En als ik er wel mee wil stoppen, kan ik dat dan beter over de app zeggen of volgende keer nadat ze heeft schoongemaakt? Wat zouden jullie doen?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Aug 2021 20:56

Re: Schoonmaakster

Nou dat de stofzuigerslang met tape vast geplakt zit zou ik heel raar vinden. Ze had daar ook een berichtje over kunnen sturen als ze je vriend niet durfde te storen. En vaak afmelden vind ik ook vervelend, mijn zus had een nieuwe schoonmaakster en die kwam vaker wel dan niet. Die heeft ze op een gegeven moment ook af gesmst. Toen kreeg ze ook geen reactie meer terug. Ik zou haar even aanspreken na het poetsen de volgende keer, misschien wat tips geven waar ze op kan letten en vragen wat er met de stofzuiger was gebeurd. Dat is de nette manier, je bent dan misschien je schoonmaakster niet kwijt (zijn nogal lastig te vinden hoor ik om me heen). Maar ik zou het ook snappen als je er door al deze dingen al klaar mee bent en (niet zo netjes) een berichtje zou sturen. Ik zou dan als reden opgeven dat je iemand zoekt die minder vaak afwezig is.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers