Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 22 Feb 2021 21:33

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Het zou best kunnen door de prematuriteit. Ik zie dat wel vaker op mijn werk. Veel geborgenheid bieden. Babymassage, inbakeren, van een voedingskussen een soort nestje maken waarin hij begrenst wordt in zijn omgeving.
Zo'n kleine speen kan ook fijn zijn. Voedingen hoeven helemaal niet snel te gaan.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 22 Feb 2021 21:35

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Pro biotica hielp bij onze derde als een tierelier. Echt een wereld van verschil.
Bij de oudste en middelste ook infacol en sab simplex (alleen in Duitsland te koop of internet) gebruikt maar die bleken ergens anders last van te hebben.
En bij pro biotica is het wel zo baadt het niet dan schaadt het niet.

Succes en sterkte. Met 12 weken zijn de meeste baby s over de ergste krampjes heen.
<<

Sanne1988

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 05 Okt 2013 22:23

Bericht 22 Feb 2021 22:08

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Tabbie schreef:Spa blauw ipv kraanwater is nog een tip.

Hier hadden we wel andere voeding (op basis van geitenmelk) dat is ook fijner voor de darmen.

Maar naast infacol, veel dragen is spa blauw ipv kraanwater nog een goed tip om te proberen. Plus alle beetjes helpen!



Wij laten nog altijd kokend water afkoelen en gebruiken het dan. Spa blauw is wel makkelijker :smile:
<<

Sanne1988

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 05 Okt 2013 22:23

Bericht 22 Feb 2021 22:11

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Die kle8ne speen deden wij ook! Hebben we echt maanden gehad zodat hij rustig dronk. Dan duurde een flesje soms wel 25/30 minuten maar dat was ook prima.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 22 Feb 2021 23:41

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

En ik weet niet welke fles je gebruikt, de Dr Browns schijnen krampjes tegen te gaan.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 22 Feb 2021 23:50

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

@Fantine: Hier hebben we lange tijd darmkrampdruppeltjes van Kruidvat gebruikt. Werkte best aardig in combinatie met de kipkep. Helaas kwam er bij ons ook verborgen reflux bij. Dus moesten we johannesbroodpitmeel gaan geven met als gevolg meer kramp en obstipatie. Nu inmiddels gelukkig de ergste krampjes piek gehad. En we geven nu Kruidvat Extra Care voeding in combi met johannesbroodpitmeel en dat gaat goed.

Oh en wij gebruiken eigenlijk sinds het begin al de MAM flessen en die bevallen ook goed! Difrax en Dr Brown werkten hier niet, alles lekte via haar mondhoeken weer naar buiten. MAM flessen hebben een wat bredere en plattere speen en die pakte ze hier eigenlijk direct al heel goed.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 23 Feb 2021 04:04

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

De voedingen gaan nu goed met de dr Brown fles in combinatie met prematuur speen. Het loopt er niet meer langs en hij doet 25-30 minuten over de fles en dan vaak half uur bezig voor een boertje. Daarna begint hij te gapen en kunnen we hem overdag goed wegleggen.

S avonds en s nachts begint de ellende. Keihard krijsen uren lang waarbij vaak weinig helpt. Echt zo zielig. Hij is dan super onrustig met zijn handjes en accepteert niet dat je je pink in zijn mond doet terwijl dit hem normaal gesproken kalmeert. Ik zit nu om 3 uur s nachts met hem in mijn armen omdat hij na de nachtvoeding weer zo’n enorme pijn had 😢😢.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 23 Feb 2021 04:06

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Dee schreef:Infacol zou ik niet direct aanraden. Hier verstopte L juist heel erg ervan en kreeg ze dus meer last. En daarbij bestaat het gewoon uit suiker en dat vond ik zo gek 😅
Die probiotica is een goede tip! Hier wilde ik daar ook mee starten maar de Kids hebben eigenlijk nooit krampjes (🤷🏼‍♀️). Als ze het wel hebben, verlicht een pittenzak op hun buikje voldoende (ook een aanrader, ken er ook een leuk shopje voor).


Waar kunnen we die pittenzak kopen? 😊

Echt zo fijn al jullie tips, herkenning en meedenken!!
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 23 Feb 2021 08:25

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Heel herkenbaar Fantine van onze eerste. Hij was dysmatuur. 2 kilo met 37 weken. Hij was heel onrustig in de nacht. Al aan inbakeren gedacht of doen jullie dit al? Dit hielp bij ons heel goed in de nacht. D was de hele nacht met zijn armpjes aan het zwaaien. Hele nachten met hem in mijn armen gelegen.

Verder idd de dingen die al genoemd zijn.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Anoniem316

Bericht 23 Feb 2021 08:42

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Fantine schreef:
Dee schreef:Infacol zou ik niet direct aanraden. Hier verstopte L juist heel erg ervan en kreeg ze dus meer last. En daarbij bestaat het gewoon uit suiker en dat vond ik zo gek 😅
Die probiotica is een goede tip! Hier wilde ik daar ook mee starten maar de Kids hebben eigenlijk nooit krampjes (🤷🏼‍♀️). Als ze het wel hebben, verlicht een pittenzak op hun buikje voldoende (ook een aanrader, ken er ook een leuk shopje voor).


Waar kunnen we die pittenzak kopen? 😊

Echt zo fijn al jullie tips, herkenning en meedenken!!


Bij D.roe.fto.et. Zonder puntjes uiteraard. Al weet ik niet of ze ze nog mag verkopen. Gisteren plaatste ze een berichtje dat ze gedoe heeft met dat bekende pittenzak merk.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Feb 2021 09:02

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Kipkep woller is een fijne Fantine. Die kun je overal online wel kopen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 23 Feb 2021 10:05

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ik had hem bij de wehkamp vandaan! En heel snel binnen wat echt een vereiste was toen👍
Een kip kep woller dus😉 en gebruiken we nu nog wat ik gisteren al zei😊
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 23 Feb 2021 11:29

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

kippetje schreef:Ik had hem bij de wehkamp vandaan! En heel snel binnen wat echt een vereiste was toen👍
Een kip kep woller dus😉 en gebruiken we nu nog wat ik gisteren al zei😊



Thanks ik ga er naar kijken. We hebben helaas geen magnetron.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 23 Feb 2021 15:26

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Oh dat is jammer! Geloof niet dat hij in de oven verwarmd mag worden 😬
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 23 Feb 2021 15:40

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Fantine, je kan wel de Soozly proberen. Dat is een elektrische warmwaterkruik. Bij ons werkte een kruik altijd goed bij krampjes en ook met baby in de draagzak rondlopen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Feb 2021 09:17

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

We zijn in overleg met de jeugdarts overgestapt op Nutrilon Omneo. Hopelijk helpt dit gauw. L. Was niet veel aangekomen, waarschijnlijk afgevallen door het vele huilen.

En nog verdrietig nieuws. De jeugdverpleegkundige belde dat ze zich zorgen maken om mij ivm een postnatale depressie. Zelf had ik die zorgen ook al wel. Ik kan alle signalen afvinken. Ook niet heel gek denk ik gezien mijn zwangerschap en alles eromheen. Gelukkig veel steun vanuit onze familie en vrienden en ik krijg nu professionele hulp. Voelt wel enorm als falen. Tijdens de zwangerschap doe je alles om je kind in leven te houden en nu is hij er en ben ik dood ongelukkig 😢.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 24 Feb 2021 09:53

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Wat verdrietig Fantine, het is natuurlijk ook niet niks wat jullie allemaal mee hebben gemaakt. Ik weet niet goed wat ik tegen je moet zeggen maar wil je even sterkte wensen. En wel fijn dat ze je zo in de gaten houden 😘
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 24 Feb 2021 09:55

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Wat verdrietig, Fantine. Maar goed dat het zo snel ontdekt wordt en je hulp krijgt. Gelukkig ervaar je veel steun uit je omgeving. En het is absoluut geen falen! Het zijn echt de hormonen die je nu parten spelen, dit kan ook gebeuren na een zorgeloze zwangerschap. Heel veel sterkte, hopelijk ga je je gauw beter voelen 😘
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 24 Feb 2021 10:17

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Wat naar Fantine..
Heel belangrijk: je faalt niet, niet eens een beetje! Een pnd kies je niet, daar kun je niks aan doen. Heel veel sterkte 😘
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Feb 2021 10:24

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Wat verdrietig om te lezen Fantine. Het is ook een emotionele achtbaan waar je in zit. Enerzijds het rouwen om je zoontje en aan de andere kant de blijdschap om je andere zoontje. Ik weet niet of het dan een pnd is of rouw waar je in zit. Wel goed dat je het durft te bespreken! Dat vind ik echt heel knap en moedig van je! :hug:
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Feb 2021 10:27

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Thanks voor jullie lieve reacties. Ik heb vannacht even een hele goede nacht van 9,5 uur kunnen maken en ben alsnog helemaal kapot. Ik hoop gauw meer te horen over GGZ ondersteuning. Ook komt er vanuit de GGD iemand nu wekelijks langs. Echt heftig om dit mee te maken nu. Maar ben blij dat er best op tijd aan de bel getrokken is en we veel steun ervaren. Mijn moeder komt nu voor 10 dagen helpen zodat ik me kan richten op leuke momenten met L. En de stress momenten even aan een ander over kan laten.

Ik wil nog even zeggen dat ik veel steun ervaar aan het forum!
<<

Anoniem309

Bericht 24 Feb 2021 11:22

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Hopelijk help het L. dat jullie zijn overgestapt. Wat goed dat je nu zoveel hulp krijgt. Lijkt me heel fijn dat je moeder je nu ook het een en ander uit handen kan nemen. Vervelend dat er wordt gedacht aan pnd, al vraag ik me ook af of het niet bij de rouw hoort waar je nu doorheen gaat. Hoewel jullie kindje al langer overleden was, is het nog maar zo kort geleden dat jullie echt afscheid konden nemen. Het is heel logisch dat dat daadwerkelijke afscheid erin hakt. Want al die tijd daarvoor was hij eindelijk nog bij je. En niets is zo sterk als het oermoeder gevoel van dat je bij je kindje wilt zijn. Je mist er nu 1 en dat is klote en doet pijn, dus voel je er echt niet schuldig over dat dat je gemoedstoestand beïnvloed. Ik weet zeker dat je ontzettend je best doet om de beste moeder te zijn voor L. En een goede moeder die let ook op zichzelf, dus wat dat betreft doe je het hartstikke goed nu je hulp hebt. Je beleeft een periode van 2 totaal tegenovergestelde emoties. Geluk en dankbaarheid voor L maar ook het diepe verdriet voor jullie andere kindje. Dat is nogal wat, dus wees vooral niet te streng voor jezelf. Heel veel sterkte! :hug:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Feb 2021 12:13

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Wat fijn dat je zo goed direct wordt bijgestaan! Hier heb ik enorm lang op hulp moeten wachten, denk zo'n 5 maanden zelfs! En nog steeds, als ik aan die periode terugdenk, moet ik huilen. En ja, het gevoel van falen begrijp ik ook goed. Maar het klopt wat hierboven al gezegd is, je kiest er niet voor, het overkomt je! En dat kan zelfs de meest sterke persoon overkomen, dus het zegt echt niets over jou. Dikke knuffel en grijp goed die steun nu om je heen. Uit ervaring weet ik dat je er alleen niet uitkom.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Feb 2021 12:53

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Tabbie schreef:Wat fijn dat je zo goed direct wordt bijgestaan! Hier heb ik enorm lang op hulp moeten wachten, denk zo'n 5 maanden zelfs! En nog steeds, als ik aan die periode terugdenk, moet ik huilen. En ja, het gevoel van falen begrijp ik ook goed. Maar het klopt wat hierboven al gezegd is, je kiest er niet voor, het overkomt je! En dat kan zelfs de meest sterke persoon overkomen, dus het zegt echt niets over jou. Dikke knuffel en grijp goed die steun nu om je heen. Uit ervaring weet ik dat je er alleen niet uitkom.


Wat een fijne reactie. Hoe lang is t nu geleden bij jou? Ik zou op een wachtlijst van 2 maanden komen maar de jeugdverpleegkundige heeft er druk achter gezet en nu word ik vandaag al gebeld gelukkig. Ik ben blij dat het hoge woord eruit is nu!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 24 Feb 2021 12:58

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Wat verdrietig Fantine :( maar Supergoed dat er al allerlei hulp is opgestart en dat je moeder komt. Lijkt me heel fijn. En heel knap van je dat er zo meteen al mee aan de slag gaat! Die vermoeidheid kan ik me voorstellen hoor. Je hebt helaas in een normale situatie al echt wel even nodig dat niet meer te voelen, dus voor jou is dat nu al helemaal niet gek!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers