Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 08 Aug 2022 06:07

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Vervelend Uffe en heel herkenbaar. Wij hebben meermaals overwogen om naar huis te gaan daardoor. Wat fijn van de jongste! Kan me voorstellen dat dat best spannend was.

Ik ben zo moe! Onze kids hebben op rij waterpokken gehad en de nachten zijn erg slecht. Afgelopen nacht was iets beter, maar nog steeds te kort. De jongste zit er enorm onder en krabt zichzelf, heel lelijke plekjes daardoor.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 08 Aug 2022 07:32

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Wat naar dat het zo heftig is geweest Uffe! Ik weet niet wat er aan de hand is met de oudste, maar krijgen jullie daar hulp bij? Fijn dat de jongste aan de beterende hand is!

Taeda, oeff wat zwaar even! Hopelijk knappen ze nu snel op en kun je weer wat bijslapen.

Ik ben ook moe. Onze jongste is tijdens onze kampeervakantie een hele nacht aan het overgegeven geweest. Heel sneu voor hem. Ik heb toen ook geen oog dicht gedaan. Zaterdag zijn we thuis gekomen en gisteren begon de oudste met spugen. En gisteravond begon ik me zelf beroerd te voelen. Heb nog niet overgegeven, maar ben wel heel moe, heb hoofdpijn en m’n buik voelt van streek.
En daarbij zijn we vannacht gestart met de plaswekker voor de jongste (daar was hij al helemaal op voorbereid en hij wil graag dus we wilden het niet alsnog uitstellen), waarbij we hem de eerste twee nachten elke twee uur wakker moeten laten worden van die wekker. Gelukkig heeft mijn man afgelopen nacht op zich genomen omdat ik niet lekker was.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 08 Aug 2022 09:32

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Oh die ellendige waterpokken! Hoop dat de nachten snel beter worden.

Sublimo die buikgriep gaat al zo lang rond volgens mij. Beterschap voor jullie!

Wat er met haar is weten we niet zo goed en op school ook niet. Sowieso hoogsensitief en dan is een vakantie ook heftig natuurlijk. Ik las pas van een kinderpsycholoog ook dat wij als ouder graag op vakantie willen en verwachten dat kinderen daar blij mee zijn en het ook leuk vinden, dat is natuurlijk helemaal niet zo. Dat vond ik wel een eye opener maar het blijft lastig.

Dat naar huis gaan heb ik ook meerdere keren gedacht Taeda, mijn man was gelukkig wat standvastiger en daarom zijn we gebleven.
⁠♡♡♡
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Aug 2022 10:44

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Heftig Niekske! Ik heb destijds voor mijn broer en schoonzus hun kindje een mini onslagdoekje genaaid. Alles was te groot voor het kleine mannetje, hij lag in een doek voor een voldragen baby. Ze waren zo blij met mijn doek. Hij paste er precies in. Misschien kun je zoiets haken?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 08 Aug 2022 10:52

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Sterkte Niekske. Voor jou en de dierbaren om het kindje heen.

Ik denk dat Jip hier een mooie suggestie geeft. Of 2 dezelfde knuffeltjes? Voor het kindje en eentje om zelf te houden.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Aug 2022 10:54

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Misschien een beetje plastisch...maar een sinaasappel heb ik gebruikt als maat voor het hoofdje en qua lengte opgezocht hoe groot een kindje is na 25weken zwangerschap. Ik heb er ook nog een sterretje bijgemaakt in dezelfde stoffen. Die hebben ze nog.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 08 Aug 2022 12:37

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Wat een mooi gebaar is dat Jip 🖤 ik weet alleen niet of ik dat nog voor elkaar krijg, zeker voor vanavond niet. Ik was wel al bezig met een knuffel te haken... Ik zal eens kijken wat ik nog voor elkaar krijg. Dankjewel voor het meedenken!
december 2016
juli 2019
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Aug 2022 13:30

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Lief Niekske. Het gaat dus om hetzelfde kindje want ik kreeg ook dit bericht via mijn zus :-(. Heel heftig. Mij lijken cadeaus met de naam ook erg dierbaar. Maar dat je komt betekent ook al zoveel.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 08 Aug 2022 16:34

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Afbeelding

Het is dit geworden. Ik had het stofje al in huis om te gebruiken bij de knuffel die ik aan het haken was. Heeft met haar achternaam te maken. Heel erg bedankt nogmaals voor de tips!

Lot, ja dat moet haast wel hetzelfde kindje zijn.
december 2016
juli 2019
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 08 Aug 2022 16:37

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

We hebben met de directe collega's ook al een koffertje gegeven met de naam. Hoe cru ook, wel met het idee dat het ook een mooi bewaarkoffertje kon zijn...
december 2016
juli 2019
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Aug 2022 16:50

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ik denk juist dat dat heel mooie aandenken zijn. Veel sterkte straks.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Aug 2022 17:29

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Mooi gemaakt. Super lief gebaar.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 08 Aug 2022 19:16

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Wat heftig Niekske. Mooi wat je hebt gemaakt. Ze waarderen het vast.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Aug 2022 16:44

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Mooi gebaar Niekske, het koffertje is in dit geval echt een heel mooi gekozen cadeau vind ik je kan daar inderdaad 2 kanten mee op.

Hier een leuk ding, J had vandaag zijn allereerste kinderfeestje ooit. Het eerste jaar was een Corona jaar en ook vorig jaar wist hij gewoon niet zo goed wat hij er mee aan moest. Dit jaar de knoop maar doorgehakt en alle jongens uitgenodigd. Uiteindelijk zijn er 2 niet geweest, maar helemaal prima zo. Mijn beste vriendin heeft zelf geen kinderen maar is hier wel steengoed in. Ik heb haar gevraagd om te helpen. Zij heeft uiteindelijk het hele feestje uitgewerkt, inclusief draaiboek wat ik nog opgestuurd kreeg en is helemaal los gegaan. 7 stuiterende jongens en ze had ze perfect onder controle. Ik heb tegen de 60 foto’s en filmpjes en nog dingen meegedaan dat geeft wel aan dat ik weinig heb hoeven doen. J had de dag van zijn leven en mijn vriendin vroeg na die tijd of ze volgend jaar weer mocht 🤣
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Aug 2022 17:59

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Wow uitgebreid met draaiboek en al! Maar wat gingen jullie doen, ben ik wel benieuwd naar nu!
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Aug 2022 18:10

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Hahaha ja ik had daar dus echt nooit over nagedacht, dit soort dingen doet zij ook met haar werk dus ze ging helemaal los.

We begonnen met cadeaus uitpakken en dan heel hard tellen om het binnen de tijd te redden.
Vervolgens gingen we donuts eten en ff wat drinken.
Toen dat klaar was mocht J pakpapier koppen. Iedereen maakte een prop van zijn pakpapier en dat moest hij weg koppen.
Daarna zijn we naar het veldje aan de overkant gelopen waar we een aantal spellen gedaan hebben omdat ze moesten trainen voor de grootste activiteit. Waterballon doorgeven want je moest precies zijn. Estafette met waterballonnen want je moest snel zijn, waterballonnen vangen want je moest samenwerken. Dat soort dingen.
Naar huis pannenkoeken eten.
Toen weer naar het veldje en daar hebben we mega bellen geblazen met van die touwtjes. 7 jongens die daar een uur lang helemaal op los zijn gegaan. Het is dat ze opgehaald werden maar ze hadden nog rustig 30-60 min met die bellen door kunnen gaan. Thuis nog ff wat drinken snoepjes en een bellenblaas mee.
2015 💙
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Sep 2022 22:42

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

We kregen een brief dat de schoolreisjes van de kinderen wellicht niet doorgaan omdat teveel mensen het niet kunnen betalen. Zo jammer 😭
R. 2013
D. 2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 14 Sep 2022 15:42

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Even gefrustreerd hoor... mijn dochter is vorige week gestart in groep 3 en heeft 2x per week gym, maandag en woensdag. Ik had de eerste maandag braaf gymkleren meegegeven (er was nergens gecommuniceerd of er die eerste maandag gymles was of niet) en toen kreeg ik achteraf te horen dat het die dag nog niet gehoeven had. Deze week week 2, maandag meteen studiedag en ik ben vandaag de gymtas straal vergeten. Zit nog niet in mijn systeem. Had mijn dochter dus meteen van zowel juf als gymdocent te horen gekregen dat als ze nog één keer de tas vergeet, dat ze dan niet meer mee mag doen en dat ze het bijhouden 😑 serieus zeg, kom eens op. Ik snap dat ze bijhouden, er zijn vast ouders die daar erg slordig in zijn, maar om die consequenties (nu al) te hanteren... Beetje overdreven.
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Sep 2022 15:45

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Wat irritant Niekske! En wat stom om dan het kind af te rekenen daarop. Idioot zelfs.
Mag je de tas niet gewoon op school laten? Wij krijgen 'm hier alleen in de vakanties mee om te wassen.
Let's discover the world together.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 14 Sep 2022 15:55

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ik vind dat voor groep 3 ook veel te streng hoor. Bij groep 3 is het toch echt nog de verantwoordelijkheid van de ouders en niet van het kind. Daar kun je het kind toch niet voor straffen? Toen ik nog groep 3 had mochten ze altijd gewoon meegymmen.
2011 2012 2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Sep 2022 16:10

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Spencer nee wat heftig om dat zo te horen.

Jeetje Niekske dat is ook bizar, ouders moeten daar toch gewoon aan denken. Vind het overigens ook totaal niet fris om de tas op school te laten. J kan behoorlijk zweten met gym en ik wil echt niet weten hoe die tas ruikt na 6-8 weken de gymkleren niet wassen.
2015 💙
<<

Sjors_

Noob

Berichten: 54

Geregistreerd: 19 Jul 2022 11:20

Bericht 15 Sep 2022 09:08

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Och jeetje Niekske, dat is wel heel streng. En ook sneu dat ze jouw dochter daar voor 'straffen'. Het is al zo'n spannende nieuwe tijd in groep 3 en dan krijg je ook nog dit over je heen.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 15 Sep 2022 09:22

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Sjors_ schreef:Och jeetje Niekske, dat is wel heel streng. En ook sneu dat ze jouw dochter daar voor 'straffen'. Het is al zo'n spannende nieuwe tijd in groep 3 en dan krijg je ook nog dit over je heen.

Nou, inderdaad. Ik neem toch aan dat leerkrachten op de basisschool snappen dat je het vergeten van de gymtas het kind niet kan aanrekenen? Vind het echt sneu dat je dochter daar op die manier over aangesproken wordt.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 15 Sep 2022 10:49

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Jeetje wat rot, en zeker in groep 3. Hoe halen ze het in hun hoofd. Hier gaat de gymtas op maandag mee en zodra de gym van de week klaar is komt ie weer mee naar huis. Ze gymmen 2x per week.

Onze dochter had ook iets op school. Ze hadden allemaal een sticker gekregen en zij niet. Ze zijn aan het leren schrijven (ze zit ook in groep 3) en ze is heel kwetsbaar wat dat betreft, ze denkt dat ze het niet goed genoeg doet. Dus toen ze geen sticker had gehad was ze ervan overtuigd dat ze het slechtste van de hele klas was :snik: Dit was natuurlijk een groot misverstand, maar het was supergoed opgepakt door de juf. De juf had nog gevraagd of iedereen een sticker had. Maar dat had onze dochter niet meegekregen. Dus het was niet zozeer de juf, maar een series of unfortunate events zullen we maar zeggen haha. Maar ze was zoooo overstuur thuis. Echt zielig. En dan heb je letterlijk de rest van de dag een stomme dag thuis. Maar voor het slapengaan was het weer goed want we hadden nog een mail terug van de juf met een heel lief berichtje voor haar.

Het kwam denk ik ook weer extra kwetsbaar bij mij aan, omdat ze echt het halve weekend allemaal blaadjes met de nieuw geleerde letter (de k) had volgeklad en ze vindt het gewoon ook moeilijk. Maar het moederhart heeft even nodig voordat de redenatie kicks in haha.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Sep 2022 11:52

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Niekske: ik snap dat ook echt niet en word er ook een beetje boos van eigenlijk.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers