Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 29 Jul 2021 20:02

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Zet neem ik altijd koud water en een thermosfles kokend water mee. Ik wil voor het maken van een fles niet afhankelijk zijn van iets of iemand anders. Als we met de auto stranden ergens buitenaf, dan wil ik gewoon een fles kunnen maken. Neem ook altijd meer ‘verdiepingen’ in de poedertoren mee dan dat we verwachten nodig te hebben. Als het valt of in de tas opengaat, dan hebben we achter de hand.

Maar moet ook zeggen dat ik niet heel relext ben op dit punt, denk dat dat komt doordat ik het in het begin met m’n dochter te vaak verkeerd heb ingeschat en daardoor een aantal keer met een krijsend kind heb gezeten.

Lastig Auxo, ik begrijp je onzekerheid daarin wel, omdat het natuurlijk een heftige periode is geweest. hopelijk lukt het je om er vertrouwen te hebben en er gewoon in mee te gaan.
03/2019
11/2020
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 29 Jul 2021 20:38

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Hoe gaat het nu met de late voeding Auxo? En natuurlijk hoort onrust erbij dat heeft onze zoon ook echt nog weleens. Gister sliep hij bijvoorbeeld pas om 21:30. Normaal gesproken tussen 19-20 uur. Het zijn net mensen denk ik altijd maar.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Jul 2021 20:50

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Tabbie schreef:Oh bliss, het zijn fases vaak volgens mij. Mijn zoon is de laatste week enkel papa papa papa papa. Als ik hem kom halen, is het niet een hoi mama, maar: naar papa toe. 😑

Ik denk maar, ik ben meer de verzorger en met papa doet hij vooral de leuke dingen. Dus dat is toch anders, maar alsnog hoop ik dat het een fase is.


Ja het hoort ook wel heel erg bij de peuterpuberteit geloof ik. En als ik haar bijvoorbeeld kom ophalen van het kdv, rent ze keihard naar me toe voor een knuffel. Maar dat wispelturige, dat trek ik dus gewoon slecht. 🤐
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Jul 2021 21:36

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Olijfje schreef:
Bliss schreef:Fijn zeg, Olijfje! Ik sta er (nu) hetzelfde in als jij, maar m'n moeder begon laatst al dat het wel een keer tijd werd om zindelijk te worden. 🙄 Toen heb ik ook gezegd dat dat vanzelf komt als ze eraan toe is. Plassen doet ze al vaak op de wc, maar het poepen durft ze nog niet. Nu durft ze sinds een paar dagen ineens wel van alles wat ze eerst niet durfde, dus wie weet. 💩


Jemig ze is net 3. Die druk van buitenaf is zo jammer. Lekker bij je eigen gevoel blijven.


Sjonge, vandaag weer een discussie met m'n moeder hierover! We waren naar een speelpark en toen maakte ze weer een keer een opmerking over dat ze moet poepen op de wc, dus ik zei dat ze daar kennelijk nog niet aan toe is, en dat vond ze maar weer dikke onzin. Want zo leert ze het nooit als we het zelf niet stimuleren. Waarop ik zei dat ik de poep er moeilijk uit kan trekken. Pfff ik heb dit gauw afgekapt, omdat het verder een gezellige dag was, maar ik word zo pissig van dit soort uitspraken steeds hè. Die oma's denken maar dat ze alles beter weten omdat ze 35 jaar geleden ook een peuter hadden. :palm:
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11568

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Jul 2021 22:30

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Oh irritant bliss, en als je dan vraagt of je ook maar weer binnen moet gaan roken en de autogordels weer uit de auto halen is dat heeeeeel anders, voortschrijdend inzicht noemen ze zoiets. Ik snap je irritatie volkomen.
2015 💙
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 31 Jul 2021 14:32

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ik zag nou dit plaatje op insta en moest aan je denken Bliss, haha.

https://www.instagram.com/p/CRxKevxJLJ_/?utm_medium=copy_link

Hopelijk kan je het openen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Jul 2021 14:34

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Hahaha Gympie! Die is goed. Minx, ook goede punten, die draag ik de volgende keer aan als ze er weer over begint.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem325

Bericht 03 Aug 2021 17:23

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Fantine schreef:Hoe gaat het nu met de late voeding Auxo? En natuurlijk hoort onrust erbij dat heeft onze zoon ook echt nog weleens. Gister sliep hij bijvoorbeeld pas om 21:30. Normaal gesproken tussen 19-20 uur. Het zijn net mensen denk ik altijd maar.


We hebben dit nog niet geprobeerd. Durf niet zo goed dus blijf ‘veilig’ die fles geven.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 03 Aug 2021 21:01

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Auxo schreef:
Fantine schreef:Hoe gaat het nu met de late voeding Auxo? En natuurlijk hoort onrust erbij dat heeft onze zoon ook echt nog weleens. Gister sliep hij bijvoorbeeld pas om 21:30. Normaal gesproken tussen 19-20 uur. Het zijn net mensen denk ik altijd maar.


We hebben dit nog niet geprobeerd. Durf niet zo goed dus blijf ‘veilig’ die fles geven.


En ook dat geeft niks toch. Ik snap je wel. Hier zijn we nu ineens over van 5 naar 4 flessen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 04 Aug 2021 20:40

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ik ben zo trots! De afgelopen paar dagen heeft N twee keer op het potje gepoept! Haha hoe blij kun je zijn met een dikke drol in een potje. Kon wel janken hahaha. Plassen gaat sowieso al erg goed, dus voor m'n gevoel gaan we nu de goede kant op met zindelijkheid!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem328

Bericht 04 Aug 2021 22:30

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Wat top Bliss. Hoe trots kun je zijn vanwege poepen op een potje/de wc. Prachtig het ouderschap :smile:

Mijn jongste is dus nu sinds een paar weken ineens zindelijk. Nog geen enkel ongelukje gehad. We zijn op vakantie in Frankrijk nu. Die smurf gaat gewoon alleen naar de wc hier om te plassen en poepen (toiletgebouw), we mogen niet eens mee (stiekem volg ik hem :razz: ). Hij gaat zelf spelen bij verschillende speeltuintjes hier op de camping terwijl wij gewoon bij de tent blijven, echt ik weet niet wat ik meemaak. Hij is zó zelfstandig. Ik vind het best spannend allemaal want hij is nog maar 3. Maar ik gun hem die zelfstandigheid ook wel. Gelukkig is z'n broer van 5 er wel vaak bij.
<<

Anoniem325

Bericht 05 Aug 2021 10:05

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Fantine schreef:
Auxo schreef:
We hebben dit nog niet geprobeerd. Durf niet zo goed dus blijf ‘veilig’ die fles geven.


En ook dat geeft niks toch. Ik snap je wel. Hier zijn we nu ineens over van 5 naar 4 flessen.


Gisteravond toch geprobeerd en mevrouw heeft geslapen van 21:00 tot 7:15! Ik was om 4:00 wakker, was ervan overtuigd dat ze vast wakker zou worden, maar ze sliep heerlijk. En ik ben wonderbaarlijk fit.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 05 Aug 2021 10:09

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Auxo schreef:
Fantine schreef:
En ook dat geeft niks toch. Ik snap je wel. Hier zijn we nu ineens over van 5 naar 4 flessen.


Gisteravond toch geprobeerd en mevrouw heeft geslapen van 21:00 tot 7:15! Ik was om 4:00 wakker, was ervan overtuigd dat ze vast wakker zou worden, maar ze sliep heerlijk. En ik ben wonderbaarlijk fit.


Wat fijn! Soms ff een drempel over en vaak valt het dan reuze mee hè 😊.
<<

Anoniem325

Bericht 05 Aug 2021 10:11

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ja dat is het inderdaad denk ik. En dan met wat er allemaal gebeurd is in mijn achterhoofd vind ik het gewoon spannend allemaal.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Aug 2021 11:43

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Het vervelende is ook gewoon dat die schema's de eerste periode zo vaak wisselen!

Had ik ook moeite mee en nog steeds.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Aug 2021 15:57

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Wat fijn Auxo!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem325

Bericht 11 Aug 2021 07:34

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Mijn baby is ineens sinds een paar dagen rond 6 uur wakker. Het zal erbij horen rond deze leeftijd (4 maanden), maar als je later gewend bent is dit vrij vroeg 😁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Aug 2021 08:27

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Lekker vroeg Auxo. Althans, ik sta altijd rond die tijd op maar als je het niet gewend bent is 't wel vroeg ja. 😴 En als je haar een fles geeft en dan direct terug legt?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem325

Bericht 11 Aug 2021 12:15

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Dat kunnen we wel eens proberen inderdaad.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Aug 2021 15:36

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Oeh vroeg auxo. Ik ben blij dat mijn man nu de ochtend fles doet kan ik net iets langer liggen. Maar maandag zal ik er toch echt weer aan moeten geloven.

Volgende week moet s wennen bij de opvang. Ik vind dat wel wat hoor. In december hebben we een rondleiding gehad. En volgende week telefonisch intake en dan vrijdag wennen. Ik heb de leidsters nog nooit gezien en moet dan meteen hem bij wild vreemden achter laten 😭

Ik mag vast eerst wel even blijven maar toch. Voelt heel naar allemaal.
Afbeelding
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 11 Aug 2021 15:54

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Oh dat is wel spannend ja Sarah. Toch lang geleden dat je het allemaal gezien hebt en de mensen nog nooit ontmoet hebt. Het zal vast goed gaan en waarschijnlijk heb jij er zelf meer last van dan de kleine man.

Hier is de intake live op locatie, tijdens het wennen. Dus dan ben ik in de buurt en hoop ik nog even door het raam te kunnen spieken.
De intake is alleen niet met zijn “mentor”. Die is dan nog met vakantie.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem325

Bericht 11 Aug 2021 16:21

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Oh ik snap dat dat spannend is hoor Sarah. Ik vind dat ook nog maar niks, mijn kleine meisje naar de opvang. Heel fijn dat ik zo snel een baan vond, maar die opvang komt nu wel heel dichtbij.

Wij doen de ochtenden trouwens om en om, maar 9 van de 10 keer slaapt ze rustig tot 7:30 als mijn vriend de eerste fles doet. Kleine draak. Ik denk dat ze gewoon graag lang bij mama wil zijn 😇
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Aug 2021 19:25

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

het zal ook wel goed komen. Zullen vast lieve mensen zijn maar het idee om hem zo maar bij een wild vreemde achter te laten vind ik maar niks.

Mijn man is altijd vroeg ivm werk die vind uitslapen tot 6 al lang. Hij gaat er snachts ook heen als die wakker is. Zo gek want ik hoor hem vaak dan niet eens. En heel logisch dat ze lang bij mama wil zijn. Dat is toch het fijnste plekje.
Afbeelding
<<

Anoniem319

Bericht 11 Aug 2021 19:29

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ah wat jammer dat de intake telefonisch is! Één van de redenen waarom wij de intake altijd live doen… zoveel emoties bij een nieuwe ouder en dan zou zo’n intake ook nog eens telefonisch moeten. Ik vind het veel fijner om een ouder in zo’n situatie gewoon face to face gerust te stellen.
<<

Anoniem325

Bericht 12 Aug 2021 12:06

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Auxo schreef:Oh ik snap dat dat spannend is hoor Sarah. Ik vind dat ook nog maar niks, mijn kleine meisje naar de opvang. Heel fijn dat ik zo snel een baan vond, maar die opvang komt nu wel heel dichtbij.

Wij doen de ochtenden trouwens om en om, maar 9 van de 10 keer slaapt ze rustig tot 7:30 als mijn vriend de eerste fles doet. Kleine draak. Ik denk dat ze gewoon graag lang bij mama wil zijn 😇


Vanochtend was het 5:00.. 😁 we zijn begonnen met die laatste fles weg laten omdat we haar daarvoor wakker moesten maken. Ze heeft toen 1x tot 7:15 geslapen en verder veel vroeger wakker, dus misschien heeft ze 'm toch nog nodig, aangezien het sindsdien veel vroeger is.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx