Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoonmaker en de buiten wereld?

<<

Anoniem307

Bericht 09 Jun 2020 23:13

Schoonmaker en de buiten wereld?

Sinds vandaag hebben we een nieuwe schoonmaakster. De vorige was geen succes, aangezien ze mijn volle spaarboekjes van Jumbo interessanter vond, dan het huishouden waarvoor ze aangenomen was. De nieuwe is gewoon echt top. Ze neemt me zoveel werk uit handen, waar ik sowieso geen zin in heb. Ik hou van een schoon huis, ik houd niet van schoonmaken. En toen we nog op 48m2 (kan ook minder zijn geweest), kon ik het aardig verbloemen dat ik geen goede schoonmaakster was. Maar met dit huis is het gewoon niet te doen. Ik heb er echt een hekel aan. En zij pulkt viezigheid met haar nagels uit de voegen in de badkamer, blegh. Ik moet daar toch echt niet aan denken, terwijl het mijn eigen viezigheid is.

Maar ik voel me ook enorm decadent. Waarom heb ik een schoonmaker? Waarom heb ik er geld voor over? En als je het huishouden in zo'n groot huis niet aankunt, waarom heb je dan een groot huis? Waarom ben je tijdens haar werk aan het werk aan de keukentafel, terwijl zij jouw troep moet opruimen? Het zijn de vragen die ik krijg op het antwoord dat ik een schoonmaker heb om een huis schoon te houden.

Voor de meiden met een schoonmaakster/maker, hoe gaan jullie om met het commentaar? Of voor de meiden zonder een huishoudelijke hulp, waarom niet?
<<

Anoniem309

Bericht 09 Jun 2020 23:53

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Interessante vragen Isles. Wij hebben geen schoonmaker maar doen zelf ook niet zo vaak schoonmaken. Het is ook echt mijn ding niet. Ik zeg wel eens voor de gein ‘ je kan hier eten van de vloer, er ligt genoeg’, maar dat is toch wat overdreven hoor. Zo erg is het gelukkig ook weer niet. Dat het huis te koop staat is voor ons een goede reden om toch regelmatig alles goed schoon te houden, dus het valt mee. Maar de afkeer om schoon te maken is ook één van de redenen dat we straks juist een kleiner huis willen. We hebben beneden een enorme ruimte waar we niets mee doen, maar die we toch regelmatig schoon moeten maken vanwege insecten die altijd weer binnen weten te komen. En ondanks dat ik er niet blij van wordt vind ik een schoonmaker ook niet nodig. Ik besteed liever geld uit aan iets anders. En ergens vind ik het ook altijd wel weer fijn, als ik het achter de rug heb, dat ik echt even die voldoening voel.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 10 Jun 2020 06:14

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Ik krijg er helemaal geen opmerkingen ober van anderen mensen.
Ik hen een schoonmaakster genomen, omdat ik zelf minder poetserig ben dan een paar jaar geleden. Ik werk fulltime en heb geen zin meer om dan op mijn vrije dag lang te staan poetsen en ik kan het betalen, dus waarom niet. Ze komt om de week en de andere week hou ik het bij.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 10 Jun 2020 06:32

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Ik krijg bij jou vaak het idee dat je het jezelf allemaal zo onnodig ingewikkeld maakt. Je hoeft aan niemand te melden dat je een schoonmaker hebt hè. Je hoeft ook geen uitgebreide antwoorden klaar te hebben, “omdat ik dat fijn vind” volstaat ook. Probleem opgelost.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Jun 2020 07:29

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Ik haat schoonmaken en doe het ook zo min mogelijk, mijn vriend vind het leuk en vind dat ik niet goed schoonmaak. Daarom maakt hij elke week het huis schoon. Als hij het niet leuk had gevonden hadden we zeker een schoonmaakster gehad. Tis win win een schoonmaakster heeft werk en wij een schoon huis. Echt een prima oplossing als je er zelf geen zin in hebt. Als je geen zin hebt om te koken dan bestel je toch ook eten, niemand die daar een probleem van maakt. En er zijn ook mensen met een huis van 40m2 die een schoonmaakster hebben. Vooral doen waar je zelf zin in hebt en als dat voor jou een schoonmaakster inhuren is is dat prima.
2015 💙
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 10 Jun 2020 07:35

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Ik heb een schoonmaakster, omdat ik de grote klussen lichamelijk niet goed meer red. Ik heb daar veel pijn van. En ik heb zo’n schurfthekel aan schoonmaken dat ik dat er niet voor over heb. Ik werk liever met plezier en pijn, dan dat ik pijn krijg door schoonmaken.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Jun 2020 07:38

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Naast dat ik een hekel aan schoonmaken heb, besteed ik mijn vrije tijd liever aan m'n kinderen dan aan m'n huishouden en daar heb ik geld voor over. Daarom hebben wij een schoonmaker.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Jun 2020 07:40

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Ik heb er een hekel aan en we kunnen het ons permitteren. Zo simpel is het. Ik zou er niet te ingewikkeld over doen.
Gewoon zeggen dat het een fijne luxe is die jullie jezelf permitteren. Klaar.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Jun 2020 07:48

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Ik praat eigenlijk nooit over mijn schoonmaakster met andere mensen. Als ik commentaar zou krijgen, zou ik uitleggen dat we allebei werken en in onze vrije tijd liever andere dingen doen. Als iemand daar iets van vindt, kan me dat verder niets schelen.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 10 Jun 2020 09:30

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Wij hebben geen schoonmaker. Niet dat het mijn favoriete bezigheid is, maar het geeft me toch ook wel wat voldoening als ik het huis weer ben door gegaan. Ik vind het ook geen fijn gevoel dat een, soms, wildvreemde door je huis loopt en ook tussen spullen kan zitten. Maar ik werk niet, dus maak hier ook makkelijker tijd voor.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Jun 2020 13:24

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Hier komt een schoonmaker om de week. Ik ben daar zo blij mee dat een opmerking mij totaal niet zou deren. Boeiend!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Jun 2020 13:40

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Je hoeft dat toch aan niemand te vertellen?

Ik vind het trouwens knap brutaal om een ander ter verantwoording te roepen. Stel dat een andere ouder mij op het schoolplein zou vertellen dat ze een schoonmaker heeft terwijl ik weet dat ze overdag thuis is - het zou niet in me opkomen om daar commentaar op te hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem326

Bericht 10 Jun 2020 13:54

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Ik weet dat al mijn vriendinnen een schoonmaker hebben, maar dat is nog nooit onderwerp van gesprek geweest.

Ik ben de enige die er geen heeft. Ik weet niet of iemand daar iets van vindt. Maakt me ook niet uit. Ik heb weleens gepolst of zij een goede hebben die nog adresjes zoekt. Maar eigenlijk wil ik eigenlijk geen vreemde in mijn huis. En ik kan het prima zelf bijhouden.
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 10 Jun 2020 14:20

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

In het verleden hebben we er weleens over nagedacht maar is het er nooit van gekomen. We hadden wel een glazenwasser voor buiten. Daar kregen wij ook weleens commentaar op: Nou nou, toe maar. Of: Waarom? Wat kost het je nou aan tijd?
Maar voor € 20.- per 12 weken ging ik zelf dus echt niet moeilijk doen. Hij pakte gelijk de lichtstraat van de veranda mee en 2x per jaar voor 10.- extra de dakgoten.

Als je het kunt missen en je hebt erzelf geen tijd voor of zin in, dan is het toch prima? Dat iemand daar problemen mee heeft of iets van vind is niet jouw probleem.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 10 Jun 2020 14:41

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Wij hebben sinds een half jaar een schoonmaakster. Ze komt een keer in de twee weken twee uurtjes. Meer wil ik niet omdat ik er niet meer geld voor over heb. We hebben haar aangenomen omdat ik het heel druk had met mijn opleiding en we op die manier onszelf wat meer ruimte en rust gaven. Het bevalt zo goed dat we het na mijn opleiding voortzetten. We kunnen het ons permitteren, dus waarom niet. Ik krijg er nooit opmerkingen over, ik was zelfs ongeveer de laatste van al mijn vriendinnen die er eentje aangenomen heeft.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 10 Jun 2020 14:45

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Ik zou ook graag een schoonmaakster willen maar we hebben er anderzijds ook niet het geld voor over. Ik zou mij niet druk maken over wat anderen zeggen of denken. Ieder heeft zijn of haar geld uit aan wat hij wil toch? Je hoeft toch nergens voor te verantwoorden.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 10 Jun 2020 15:12

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Ik zou best een schoonmaker willen, en dat hij/zij dan elke week komt stofzuigen en dweilen. Ik kan dat zelf niet en vind het steeds zo jammer dat mijn man dat in zijn vrije tijd moet doen. De rest lukt me prima dus het zou alleen daarvoor zijn. En dweilen zou niet eens elke week hoeven, op de wc en badkamer na. Ik denk dat dit over een tijdje ook gaat gebeuren.

Wat anderen daarvan zouden vinden boeit me niet, hoewel iedereen in mijn nabije omgeving natuurlijk weet dat ik het zelf niet kan. Overigens ben ik ook thuis dus tijd zou ik wel hebben.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 10 Jun 2020 15:33

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Veel van onze vrienden en familie hebben ook een schoonmaakster dus heb er nog nooit een opmerking over gehad.

Wij vinden het heel erg zonde van onze vrije tijd om het huis schoon te gaan maken nadat we beide hard gewerkt hebben. We kunnen ons een schoonmaakster veroorloven en dus doen we dat. Zou niet meer zonder willen.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 10 Jun 2020 16:20

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Bij ons hetzelfde als bij Bisq.

Maar ik heb het trouwens eigenlijk ook niet vaak over het feit dat ik een schoonmaker heb. Waarom komt dat bij jou ter sprake Isles?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Jun 2020 16:24

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Wat ik overigens wel eens denk is: misschien moet je een schoonmaakster overwegen. Ik kom wel eens in huizen die echt zo verschrikkelijk vies zijn. Tuurlijk heeft iedereen een andere standaard maar je hebt wel verschil tussen vies en smerig en soms is het gewoon echt smerig.
2015 💙
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 10 Jun 2020 21:40

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Waarom wij een schoonmaakster hebben? Ik heb andere kwaliteiten...

Bij ons komt de schoonmaakster van mijn werk. Ze komt bij alle andere collega’s ook schoonmaken. Ik ben altijd zo blij als die vrouw langs is geweest. Ze komt nu 1x per 2 weken en in de kinder vakanties niet want dan is ze naar Polen.

Voorheen kwam een vriendin van m’n moeder schoonmaken maar dat was ik minder tevreden over. De hele vloer dweilen zonder de dweil een keer in de emmer om te spoelen enz. Dus daar ben ik toen mee gestopt. Hoe lastig ik het ook vond omdat het toch vrienden van m’n ouders zijn.

Ik heb er trouwens van mijn vorige werkgever wel eens opmerkingen over gehad omdat ik maar 2 halve dagen werkte. Dan had ik toch makkelijk tijd om zelf schoon te maken... Nou eh nee
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 11 Jun 2020 08:57

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Schoonmaken als ik er tijd voor heb vind ik een soort van lekker. Maar ik heb er geen tijd voor, althans ik maak er geen tijd voor. Besteed liever mijn aandacht aan de jongens. Daarnaast ben ik chronisch ziek en kost het lichamelijk teveel waardoor andere dingen dan weer blijven liggen, zoals bewust bezig zijn met de kinderen.

Wat de rest zegt en vind kan me niet meer zove schelen maar snap je gevoel wel hoor. Ik kreeg ook de stempel als verwend, altijd thuis en toch niet eigen huis poetsen.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 11 Jun 2020 09:50

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Ik werk niet, ben gezond en heb een schoonmaakster. Vriend werkt ook niet fulltime. Anders zitten we het hele weekend tegen klussen aan te hikken zoals badkamer of hele huis zuigen. Wij zijn niet zo goed in het huishouden en zij is tenminste wel een stok achter de deur om op te ruimen.

Wij hebben het geld ervoor over, dus prima. Nog nooit commentaar op gehad.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Jun 2020 09:55

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Ik heb 2 keer een schoonmaakster gehad, maar was over beide niet tevreden.
Ik vroeg haar per keer bepaalde dingen te doen en dan had ik gevraagd of ze de trap wilde stofzuigen en kwam ik 4u later thuis uit mijn werk en dan lag de trap vol stof. Waarop haar excuus dan was: Je hebt huisdieren (die niet in de gang/op de trap komen).
En ze deed de zwarte hoogglans keuken met een natte doek, waardoor de strepen over de keukenkastjes liepen.

Ik zou er graag weer een willen, want ik heb er echt een enorme hekel aan en besteed mijn tijd liever aan andere dingen. Maar ik weet gewoon niet zo goed waar een goede en betrouwbare schoonmaakster te vinden...
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 11 Jun 2020 11:20

Re: Schoonmaker en de buiten wereld?

Zodra ik weer vaste baan heb komt er een schoonmaakster weer. Heb op zich geen hekel aan poetsen maar gebruik mijn vrije tijd liever voor andere dingen. En iemand anders heeft er een baan bij. Win-win.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers