Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Holteronderzoek ervaringen?

<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jun 2020 20:36

Holteronderzoek ervaringen?

Even een nieuw topic. Tijdens mijn sterilisatie hebben ze per toeval ontdekt dat ik een afwijking heb in mijn hartslag. Gezien het plotselinge overlijden van mijn moeder aan een hartstilstand zakte de vloer al onder mij weg toen ze het vertelden.
Vandaag moest ik dan bij de cardioloog zijn. Mij is nog niet veel duidelijk ik krijg nu een holteronderzoek. Dat houd in dat ik een kastje krijg die gedurende 24u mijn hartslag bij houdt. Ik vind dat allemaal best wel een zwaar idee. En heel erg spannend allemaal. Wie heeft dit ook gehad?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 09 Jun 2020 21:38

Re: Holteronderzoek ervaringen?

Ik kan me voorstellen dat je daar van geschrokken bent, zeker gezien de situatie met je moeder!

Ik heb in het verleden 2x een holter gedragen ivm een ruisje aan mijn hart icm hartoverslagen, 1x toen ik een jaar of 19 was en een keer tijdens de zwangerschap van de oudste omdat de klachten toen verergerden en ze het nog eens wilden checken.

Ik vond er niet veel bijzonders van met dat ding. Ze hebben plakkers op me geplakt, draadjes erop geklikt en de holter die daaraan zit in een speciaal tasje om mijn nek. Beetje gek misschien de hele dag met dat ding om maar veel last had ik er niet van. Douchen mocht dacht ik niet, omdat ik maar 24u hoefde. Dat heb ik toen vooraf gedaan en nadat ik hem af mocht weer. Het enige wat ik super irritant vond is dat ik een activiteitendagboekje moest bijhouden. Logisch wel, omdat ze dan beter kunnen zien waar eventuele afwijkingen mee samenhangen, met inspanning bijvoorbeeld. Maar het viel me tegen hoeveel dingen ik moest opschrijven, moest er echt steeds aan denken dat papier overal mee naartoe te nemen.

Ik vond het onderzoek zelf helemaal niet erg of vervelend, was wel licht gespannen voor de uitslag. Hier was het gelukkig onschuldig. Maar ik kan me goed voorstellen dat je bang bent en je zorgen maakt gezien je situatie. Maar ze gaan het onderzoeken en dat is alleen maar goed, hopelijk valt het je mee en is de uitslag goed!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 09 Jun 2020 23:12

Re: Holteronderzoek ervaringen?

Schrikken voor je, ik hoop dat de uitslagen goed zullen zijn.

Ik heb alleen ervaring met een ECG (is natuurlijk hetzelfde maar dan kort) en met een 24 uurs bloeddrukmeting. Zo’n holteronderzoek merk je niks van toch, qua dat er wordt gemeten? Dat lijkt me heel fijn, bij zo’n bloeddrukmeter merk je het wel steeds.
Van het kastje zelf merk je ook niks alleen even opletten met naar het toilet gaan enzo.
Vond alleen het aansluiten vervelend omdat ik helemaal bloot moest (op slipje na) ?

Succes ermee, hopelijk valt het je mee!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 10 Jun 2020 07:22

Re: Holteronderzoek ervaringen?

Ik heb dat ook eens gehad, ik had last van een soort hartkloppingen die ineens konden komen opzetten. De hoop was natuurlijk dat dat tijdens die 24 uur zou gebeuren, maar dat gebeurde niet. Ik ben zelfs gaan sporten met dat ding, omdat het dan vaak voorkomt, maar ook daar gebeurde er niets. Ik mocht inderdaad niet douchen, dus na het sporten provisorisch met een washand enzo gewassen :palm: ik had extra plakkers meegekregen voor als er eentje los zou gaan en ook dat logboekje. Ik vond het onderzoek niet zoveel voorstellen, ik baalde er vooral van dat er niks uitkwam. Ik heb die hartkloppingen namelijk nog steeds, maar de cardioloog zegt dat het onschuldig is.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem292

Bericht 10 Jun 2020 09:34

Re: Holteronderzoek ervaringen?

Ik heb dat een paar jaar geleden gehad. Ik was 2x flauwgevallen uit het niets dus alles moest even gecontroleerd worden.

Heel veel kan ik me er niet meer van herinneren. Wel dat ik het met slapen lastig vond zo’n kastje en die plakkers (ik ben een buikslaper en dat lag dus echt niet lekker) en dat die plakkers boven m’n shirt uitkwamen en dat vond ik heel lelijk? ik moest trouwens ook een fietstest doen een paar dagen later. Bij mij is er overigens niets uitgekomen.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Jun 2020 23:51

Re: Holteronderzoek ervaringen?

Fijn dat het bij jullie allemaal niet veel voorstelde, ik heb vandaag het kastje? Nouja setje met meet apparaatje per post ontvangen. Het moest allemaal wel aardig precies met die plakkers dus heb maar even gewacht tot mijn vriend weer thuis was kon die mij mooi helpen. Het logboek is idd irritant. Alles moeten vermelden wat je de hele dag doet. Ach die eerste 24u zit er zo op. Hopelijk is dat ook voldoende. ??
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Jun 2020 23:59

Re: Holteronderzoek ervaringen?

Hippie, 19 is ook wel erg jong voor dit onderzoek. Toen was je ook niet gespannen? Ik ben dankbaar voor je luchtige verhaal. Kan ik ook rustig dit tegemoet gaan.

Scandic, zo’n bloeddruk apparaat lijkt mij idd irritanter. Steeds weer dat afknellen van je arm.
Oei helemaal bloot? Ik ben dan wel blij dat ik het apparaatje thuis aan mocht sluiten. Nouja heb mijn vriend maar even de opdracht gegeven.

Niekske, dat is wel vervelend dat het onderzoek jouw niet verder geholpen heeft. Is het na het onderzoek met hartkloppingen ook verergerd? Of stabiel gebleven? Hier wordt nu gedacht dat stress en hormonen een hele grote oorzaak zijn. Stress heb ik zeker en de hormonen gaan nu als het goed is langzaam uit mijn lichaam.

Hugo, ja dat merk ik nu ook dat ik mijn draai nu niet helemaal kan vinden. Hopelijk maar 1 nachtje. Dan moet het goed komen..
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Jun 2020 13:36

Re: Holteronderzoek ervaringen?

Silver hoe was het om het kastje om te hebben en alles bij te houden?
2014 2016
<<

Anoniem309

Bericht 14 Jun 2020 14:14

Re: Holteronderzoek ervaringen?

Daar ben ik ook benieuwd naar. En wanneer krijg je de resultaten?
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Jun 2020 22:33

Re: Holteronderzoek ervaringen?

Het was te doen, alles bijhouden was wel een dingetje, heb 2x een soort van paniekaanval gehad omdat zoon zo nodig met oorkappen de straat achteruit op liep bijna tegen een auto aan, en dochter deed hetzelfde 3 tellen later. Dus ook dat maar vermeld in het “dagboek”
Ik heb nu 30juni de vervolg afspraak bij de cardioloog staan. In de tussentijd wordt alles geanalyseerd.
<<

Anoniem309

Bericht 15 Jun 2020 14:46

Re: Holteronderzoek ervaringen?

Wat schrikken Silver! En goed dat je dat ook genoteerd hebt.
<<

Anoniem309

Bericht 30 Jun 2020 23:51

Re: Holteronderzoek ervaringen?

Hoe was je afspraak vandaag Silver? Is er nog iets uit het onderzoek gekomen?
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 01 Jul 2020 00:01

Re: Holteronderzoek ervaringen?

De afspraak is verzet naar 28 juli. Wel heeft de ass mij telefonisch meegedeeld dat ik nog 3 dgn moet. Dus eigenlijk ben ik nog niets wijzer ??‍♀️
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Jul 2020 22:46

Re: Holteronderzoek ervaringen?

Ik heb gisteravond een hele smeekbede naar de huisarts gestuurd of ze achter de uitslag kon komen van het onderzoek omdat ik het niet meer trok. Vandaag is ze er meteen achteraan gegaan. Aan de hand van het holteronderzoek heb ik geen hartritmestoornis! Nu zei de ass van de ha nog wel, dat ik die echo en aansluitende ctg 28 juli moet hebben om daarna waarschijnlijk het hoofdstuk bij de cardioloog af te sluiten!
<<

Anoniem309

Bericht 03 Jul 2020 23:03

Re: Holteronderzoek ervaringen?

Wat fijn dat de uitslag van het holteronderzoek goed is. Hopelijk geeft dat weer wat meer rust. Goed dat je er achteraan bent gegaan. Lijkt me erg vervelend als je nog weken in onzekerheid had moeten zitten. Fijn dat je nu duidelijkheid hebt en hopelijk komen er uit de andere onderzoeken ook geen onverwachte dingen meer.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 01 Mei 2022 00:38

Re: Holteronderzoek ervaringen? Update

We zijn 2 jaar verder. De uitslag was 2 jaar geleden goed. Waarschijnlijk kwestie van hormonen. Wel zei de cardioloog ik wil je over 2 jaar weer zien mits je klachten krijgt. De afspraak is nog niet gepland maar vorige week kreeg ik zomaar uit het niets steken op mijn borst en een doof gevoel in mijn linkerhand, soort slapende hand gevoel zonder erop gelegen te hebben. Toch maar contact opgenomen met de HAP. Er werd even getwijfeld of ze niet meteen een ambu moesten sturen, dat viel mee maar mocht wel in het spoed spreekuur terecht. Heel gek was wel dat alles gewoon goed was, zuurstof goed, bloeddruk goed, hartslag normaal. Dus wat die steken nu waren? Daarna ook niet meer last gehad. Wel heb ik mijn afspraak bij de cardioloog vervroegd naar 17mei. Wordt vervolgd dus.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mei 2022 00:10

Re: Holteronderzoek ervaringen?

Wat vervelend dat je die klachten kreeg! Goed dat er naar gekeken is. Slim om die afspraak te vervroegen idd. Hopelijk is het niets maar even goed controleren lijkt me wel slim. Sterkte!
Let's discover the world together.
<<

Scheef

Bericht 02 Mei 2022 09:09

Re: Holteronderzoek ervaringen?

Jeetje klinkt eng Silver die klachten. Goed dat je de afspraak vervroegd hebt

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers