Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afscheid groep 8

<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 08 Jun 2020 18:47

Afscheid groep 8

Voor de forummers met kinderen in groep 8 of juffen van groep 8:
Hoe gaat het afscheid van groep 8 bij jullie op school?
En zijn er ook kinderen die in een combinatieklas zitten en hoe gaat het afscheid daar?
Gaat de musical door? Gaat schoolkamp door? Doen ze andere leuke dingen?
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 08 Jun 2020 19:16

Re: Afscheid groep 8

Ik zit in de activiteitencommissie. Hier hebben ze begin van het jaar kamp al gehad. Om nader tot elkaar te komen. Het was nogal een... uhm... moeilijke klas.

In plaats van de musical gaan ze nu een film maken. En ze krijgen (zoals elk jaar) een helikoptervlucht. Normaal met 2 leerlingen tegelijk, nu maar 1 leerling tegelijk.

Normaal strooien ze op hun laatste schooldag met snoep maar dat zal nu denk ik niet gebeuren.
<<

Anoniem315

Bericht 08 Jun 2020 21:15

Re: Afscheid groep 8

Wij doen een musical, die wordt uitgevoerd in een zaal. Hij wordt sowieso gefilmd en qua publiek wachten we even de laatste ontwikkelingen af.
We gaan altijd aan het begin van het jaar op kamp, dus in september. Even afwachten wat we kunnen doen in het nieuwe schooljaar.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 08 Jun 2020 21:16

Re: Afscheid groep 8

Wat leuk een helicoptervlucht!

Mijn dochter zit in gr 6/7/8 (jenaplan), er zijn 4 gr. 6/7/8 klassen en de groep 8 kinderen zouden samen een musical opvoeren. Maar omdat kinderen uit verschillende klassen schijnbaar niet met elkaar in aanraking mogen komen op school, hebben ze de musical vorige week geschrapt. De gr 8 kinderen moeten nu per klas (ongeveer 9/10 gr 8 kinderen per klas) met elkaar een toneelstukje gaan bedenken met de musicalliedjes erbij en dat dan opvoeren. En dat wordt dan gefilmd. Mijn dochter vindt dat superstom.
Verder hebben ze de afgelopen coronatijd helemaal geen extra aandacht aan groep 8 besteed, ook niet bij het oefenen van de musical (toen er nog sprake van was dat deze door zou gaan).
Ik vind dat zo jammer, ben eigenlijk best teleurgesteld in school, dit is normaal een tijd dat gr 8 heel hecht wordt met elkaar en ze hebben helemaal nergens moeite in gestoken en ook de groep 8 kinderen nergens bij betrokken of in mee laten denken.
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 08 Jun 2020 23:15

Re: Afscheid groep 8

Wat sneu, Liadan!
Juist nu in deze gekke situatie zou er wat meer aandacht moeten zijn om de groep achters een mooi afscheid te geven! Kun je dat niet met de OR of AC bespreken?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Jun 2020 23:23

Re: Afscheid groep 8

Liadan: jouw dochter heeft sowieso vrij veel ervaring met musical, toch? Dan kan ik me voorstellen dat zoiets in haar ogen nog eens extra suf is.
Jammer inderdaad dat ze de kinderen niet hebben laten meedenken.

Hier geen kind in groep 8, maar ik weet wel dat bij ons op school het kamp in september is geweest (is standaard), dat de musicals wel doorgaan (meerdere groepen 8) en dat er maar 30 mensen in de aula mogen, dat betekent dus dat kinderen niet hun beide ouders kunnen vragen, dat is wel sneu, maar goed, het is in elk geval iets.

Mijn dochter zit buiten schooltijd wel op musical en dat is vandaag weer begonnen, zij gaan het nu niet voor publiek doen maar er ook een film van maken. Ik ben allang blij dat dat weer is opgepakt, ze was zo blij met haar rol, nu krijgt ze toch nog de kans om die te spelen, al is het net even anders dan gepland.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 09 Jun 2020 06:52

Re: Afscheid groep 8

Hier wel de musical, nu opgevoerd op twee avonden om de bezoekers te spreiden, alleen voor de ouders dus geen tantes, ooms of opa’s of oma’s. En kamp gaat niet door ipv daarvan gaan ze een dag survival doen. Ook geen eindfeest. Vind het zo sneu! Mijn zoon heeft een hekel aan de musical dus nu vind ie het laatste stukje van groep 8 helemaal niet leuk. Hoor wel verschillende verhalen, sommige gaan wel gewoon op kamp. De kinderen hadden nog voorgesteld om dan een nachtje op school te slapen, maar dat mocht ook niet van school. Vind het te mager voor wat ze er aan doen op zoon zijn school.

Wat vinden jullie kinderen ervan?
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 09 Jun 2020 07:37

Re: Afscheid groep 8

Mijn zoon zit in groep 7, combi met 8.
Hier gaat de musical niet door, verder houden ze het nog als verrassing.
Kamp hebben ze begin vh schooljaar al gehad. Ben wel benieuwd of dat volgend schooljaar door gaat?

Hopelijk krijgt je dochter toch nog een leuk afscheid van groep 8
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Jun 2020 08:56

Re: Afscheid groep 8

Wat jammer Liadan! Er zijn binnen de kaders heel veel mogelijkheden. In jullie geval zou je haast als ouders iets leuks gaan organiseren.
Dat gedeelte van de klassen klopt wel. Heel vervelend en ook krom in mijn ogen.

Mijn collega uit groep 8 doet het allemaal in overleg met de groep. De musical gaat tot nu toe gewoon door. Niet op school want ouders zijn daar niet welkom maar we gaan naar een zaaltje. Waarschijnlijk gaan ze de musical 2x opvoeren en dan verdelen ze de ouders. We hopen dan ook dat de 100 mensen vanaf 1 juli echt weer in 1 ruimte mogen. De kinderen tellen namelijk ook mee en dat zijn er al 30 dus we hebben geluk dat de vakantie laat valt.
Ook gaan ze een nacht op school slapen. Dit ging in overleg met de gemeente en mijn collega heeft er een protocol voor moeten schrijven. De goedkeuring is inmiddels binnen. Verder gaan ze nog een keer naar een klimbos in de buurt. De groep heeft dus nog wel wat om naar uit te kijken.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Jun 2020 09:54

Re: Afscheid groep 8

Susan, klopt mijn dochter zit al voor het vijfde jaar op musicalles. De uitvoeringen daarvan gaan ook niet door, maar ze gaan er een podcast van maken met een making-of film erbij. Mijn dochter zou dit jaar de hoofdrol hebben in die musical, dus voor haar is ook daarvan ontzettend jammer dat het niet doorgaat. Maar ze gaan het in een soort studio inspreken en inzingen en dat vindt ze wel heel leuk. Ook gaan ze met de hele groep buiten de ensemblenummers dansen en zingen en dat wordt ook gefilmd.
Leuk dat de musical van jouw dochter gefilmd wordt en dat ze dus toch nog haar rol kan spelen. Dan hebben ze in ieder geval nog een afsluiter van het musicaljaar.

Neno, wat sneu voor jouw zoon dat hij de afsluiting van groep 8 zo ook niet leuk vindt. Je gunt al die kinderen ook gewoon een mooi afscheid.

Tsjip, dat gaan we nu inderdaad ook doen als ouders. Sowieso organiseren de ouders van de groep 8 kinderen elk jaar al iets voor de groep 8 kinderen. Ze worden dan door hun ouders uit de klassen 'ontvoerd' en in leuke vervoersmiddelen vervoerd naar een lokatie waar ze activiteiten doen met als afsluiter een feestavond (met ouders en leerkrachten).
We zijn wel van plan om hier nog steeds iets mee te gaan doen, de ideeën liggen er, nu nog toestemming van GGD en gemeente. Ouders zijn in ieder geval op school niet welkom dus het zal allemaal ook wel anders en minder groots zijn dan andere jaren.
Het afscheid van groep 8 op jouw school klinkt erg leuk!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Jun 2020 10:01

Re: Afscheid groep 8

Dat klinkt ook leuk van die podcast! Het blijft jammer van de musical, zeker als ze net de hoofdrol had, maar inspreken in een studio is ook wel weer een nieuwe ervaring.

Bij mijn dochter gaan ze The Lion King doen en zij wilde heel graag de rol van Zazoe, ze heeft die rol twee weken keihard ingestudeerd voor de auditie (er zit een vrij moeilijk liedje in, 'Het nieuws van de dag') en gekregen, dus ze was zo blij, ik vond het zo sneu voor haar toen het daarna stopte. Echt fijn dat er toch nog iets kan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Jun 2020 10:08

Re: Afscheid groep 8

Zazoe, leuke rol! En gelukkig mag ze 'm toch nog spelen!
Bij mijn dochter doen ze 'de koning van Katoren' en zij speelt Stach. Ze hebben nog een aantal keer in kleine groepjes musicalles gehad via Zoom. En haar musicaldocenten hebben alle liedjes instrumentaal en meegezongen online gezet voor ze zodat ze veel konden oefenen. Ook hebben ze met youtubefilmpjes veel uitleg over de scenes online gezet.
Dit wordt voor mijn dochter in ieder geval wel leuk afgesloten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Jun 2020 10:23

Re: Afscheid groep 8

Dat is een grote rol ja. Jammer dat het niet normaal door kan gaan. Hopelijk krijgt ze zodra alles weer gewoon is weer zo'n mooie rol.

Y zit naast musicalles ook op theaterles (dus alleen drama, zonder zang en dans, daar zit ze al heel lang op) en dat heeft ze in de tussenliggende tijd wel via Zoom gedaan. Gelukkig beginnen die lessen deze week ook weer normaal, wel buiten en er is geen eindpresentatie zoals in andere jaren, maar ik ben al blij dat ze nog wat middagen les heeft. Voor musicalles waren er wel wat filmpjes over de mail, maar niet interactief. Daarnaast zit ze op dansles, die docente had al heel snel een buitenlocatie gevonden dus dat loopt alweer sinds 12 mei (maar die eindshow gaat dus ook niet door).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Jun 2020 11:35

Re: Afscheid groep 8

Fijn dat alles weer een beetje opstart. De danslessen van mijn dochter beginnen morgen weer voor het eerst, ook buiten. Die theaterlessen klinken ook erg leuk!
Voor mijn dochter is het haar laatste musical want die zijn alleen voor kinderen op de basisschool (groep 4 t/m 8). Ze kan nog wel verder in een andere groep maar die is voor kinderen vanaf 12/13 jaar tot een jaar of 25, ze vindt zichzelf daar volgend jaar nog niet tussen passen. Ze is dan ook nog maar 11 en net gestart op de middelbare school, dus ik denk dat ze een tussenjaar neemt en dan een jaar later kijkt of ze toch weer lessen wil nemen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Jun 2020 11:57

Re: Afscheid groep 8

O, dat is wel jammer, dat het zo strikt is, zeker als ze volgend jaar nog 11 is zou ik het logischer vinden als ze nog een jaar mag blijven. Hier gaat het op leeftijd en niet op schooljaar en dan nog wordt er volgens mij ook wel naar het kind zelf gekeken. Mijn dochter zit nu in de groep 7 tot en met 10 en ik had wel in mijn hoofd dat ze volgend jaar naar de groep 11 tot en met 15 zou gaan met musical, maar nu na corona kan ik me voorstellen dat ze juist nog wel even in deze groep wil blijven. Even afwachten wat ze daar zelf over zegt en misschien ook of er andere groepsgenootjes wel overgaan.

Met theater zit ze in de groep 6-11 en we hebben het er vorig jaar voor de zomer wel over gehad of het handiger was om haar voortijdig naar de groep 12-18 te laten gaan omdat er zoveel kleinere kinderen in de groep zaten en zij al veel meer spelervaring had, maar dit jaar was de samenstelling weer heel anders, zaten er weer wat meer grotere kinderen in de jongste groep en in de oudere groep juist heel veel jongeren van rond de 17 waar ze helemaal nog niet tussen past. Dus voorlopig zit ze in die groep nog wel even goed.

Overigens vind ik een groep 12 tot 25 echt heel erg ruim, dan zitten er kinderen die net van de basisschool komen samen met volwassenen die al werken. Voor de uitvoering is het misschien wel leuk, zo'n breed gezelschap, maar het lijkt me tijdens de lessen wel moeilijk om daar samenhang in te creëren. Ik vind dat echt wel een leeftijdsrange van wel drie categorieën: jonge tieners, oudere tieners en (jong)volwassenen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers