Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buiten spelen

<<

Anoniem290

Bericht 08 Jun 2020 11:02

Buiten spelen

Merken jullie veel verschil in het buiten spelen van je zelf vroeger en van de kinderen nu?
L is pas 2, dus die speelt alleen buiten als ik erbij ben (soms vermaakt ze zich even alleen in de tuin).
Vroeger (ik groeide op in de jaren 80-90, zonder schermpjes), speelden we na school elke dag buiten na school en daarna na het eten tot het donker werd. We woonden in een klein dorp, alle kinderen op loopafstand van elkaar en met een bos op een paar honderd meter. Na school trokken we oude kleren aan, haalden we elkaar op en doken het bos in. Of we speelden op straat, rolschaatsen, touwtje springen, zelfverzonnen spelletjes, enz. 1x per week gingen de meeste kinderen wel naar een sportclubje.

Dat is nu zoveel minder. Komt dat volgens jullie door de vele clubjes, door de schermtijd, doordat het veel minder veilig is op straat? En stimuleren jullie je kind(eren) om buiten te spelen? Ik probeer minimaal 2 uur per dag met L buiten te zijn.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Jun 2020 11:08

Re: Buiten spelen

Ja, heerlijk dat buiten spelen! Ik was vroeger ook altijd buiten bij goed weer.

In mijn woonplaats zijn heel veel speeltuintjes/veldjes voor de deur. Bij ons helaas niet. Bij oma wel, dus daar speelt ze als het weer het toelaat ook altijd buiten voor de deur in de speeltuin.

En sinds een week of 4 hebben we ontdekt dat in de steeg waar ieders tuin dus op uit komt een aantal kinderen wonen in de leeftijd van Bo. Een meisje zit zelfs sinds maart bij haar in de klas. Dan zetten we allemaal onze tuindeuren open en mogen de kinderen in het steegje spelen met elkaar, dan zijn ze weer bij ons in de tuin, dan weer bij andere buren, etc. Heel leuk om te zien. Dus daar ben ik wel blij mee, dat Bo nu ook vriendjes heeft om zich mee te vermaken en lekker te spelen. Ik hoef er nu ook niet bij te blijven, we hebben met de kinderen afgesproken dat ze dus in de steeg mogen spelen, en een bepaalde boom buiten de steeg is de grens en daar houden ze zich goed aan.

Als het regent wordt er niet buiten gespeeld en is Bo binnen aan het spelen en ook kijkt ze dan tv. Vind het voor mijn gevoel niet anders dan vroeger, toen keek ik ook tv en speelde ik buiten, gewoon een mooie balans.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jun 2020 11:22

Re: Buiten spelen

Ik keek vroeger ook tv en speelde zowel binnen als buiten.

Zoontje kijkt wel meer tv dan ik vroeger denk ik maar komt ook genoeg buiten en speelt ook genoeg binnen. Het enige irritante aan buitenspelen is dat ie altijd zo vies wordt en ik er echt vrij bovenop moet zitten (behalve in de zandbak, maar thuis kan ik niet heel relaxed chillen als hij buiten speelt in de tuin).
Oh en hij komt natuurlijk ook veel buiten tijdens peuterspeelzaal en als we gewoon buiten lopen enzo.
Laatst gewijzigd door Marin op 08 Jun 2020 11:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Jun 2020 11:25

Re: Buiten spelen

Ik speelde vroeger veel minder buiten dan mijn kinderen nu. Ik hield daar helemaal niet van, zij wel.

Jij gaat ervan uit dat er nu minder wordt buiten gespeeld, ik weet niet of dat zo is. Kinderen gaan nu wel meer dan vroeger naar de bso, maar ook daar spelen ze buiten.
<<

Anoniem331

Bericht 08 Jun 2020 11:25

Re: Buiten spelen

Mijn jongste is eigenlijk altijd buiten. Honden uitlaten, buiten spelen, fietsen, voetballen, alles! Heerlijk!
Mijn dochter is meer van zichzelf vermaken, en doet dat net zo goed binnen als buiten. Beide hangt niet samen met de beeldschermen.
Wij waren vroeger ook altijd buiten. Ben ik nu het liefste nog. Heerlijk
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 08 Jun 2020 11:26

Re: Buiten spelen

Ik speelde vroeger bij goed weer altijd buiten. Nu hebben mijn ouders een grote tuin, dus de schommel werd al snel als doel gebruikt en het bos achter daar croste we met crossfietsen in en we speelde daar met een grote groep soldaatje. Met 2 groepen en dan als je iemand anders zag riep je bang en we hadden daarbij nog verschillende regels. In de zandbak werden hele races gehouden met autootjes etc. Goede oude tijd!

Nu woon ik tegenover een speeltuintje (mooi vrij uitzicht) en daarin zitten eigenlijk altijd wel kinderen te spelen. Zeker nu de buurt er een bak heeft geplaatst met speelgoed (voor algemeen gebruik, dus ik hoop zo voor de kinderen dat er niets uit gestolen gaat worden). Hier in de buurt wordt dus best veel gespeeld volgens mij, maar zoals vroeger is het volgens mij niet. Wel zijn de speeltuintjes veel mooier dan vroeger in onze tijd. Betere speeltoestellen.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jun 2020 11:27

Re: Buiten spelen

Ik ben absoluut geen buiten (speel) persoon en moet mezelf er ook echt toe zetten om met G. naar buiten te gaan. Ik vind er echt geen drol aan en als het te warm is buiten al helemaal niet. Je doet mij echt geen plezier met buiten zijn.
Als kind speelde ik trouwens wel redelijk veel buiten, maar ik zat liever met de Barbies op een kleedje in het gras (wel buiten, haha). Op het plein (daar kwamen verschillende stegen van huizenblokken samen) was het altijd wel druk. TV kijken mocht ik niet echt, maar goed, ik had m'n Barbies.

Wij moeten onze tuin nog een beetje anders indelen en zorgen dat bepaalde stukken afgesloten kunnen worden en dan kan ik ook de deur opengooien en G. alleen buiten laten spelen.
Wij wonen buitenaf, dus hier geen speeltuintjes, buurtkinderen en pleintjes waar iedereen samen komt. Ik zal dat buiten spelen dus ook echt wel moeten stimuleren.
<<

Anoniem321

Bericht 08 Jun 2020 11:31

Re: Buiten spelen

Vroeger woonden we naast een bos. Ik was altijd buiten, heel vaak in het bos of ergens in het dorp met de andere buurtkinderen.
Mijn zoon is nog maar 4, dus we laten hem nog niet alleen het dorp in gaan, maar hij speelt wel vaak in de tuin. Wij hebben het geluk dat we een grote tuin hebben waarin hij kan fietsen, rennen en voetballen. Mijn vriend is bezig met het maken van een schommel. Er staat een glijbaan en een speelhuisje, een trampoline en een zandbak. Hij kan te kust en te keur.
Eigenlijk vind ik dat hij iedere dag even naar buiten moet. Hij heeft er zelf niet altijd zin in, maar als hij eenmaal buiten is, vermaakt hij zich wel.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 08 Jun 2020 11:37

Re: Buiten spelen

Ik speelde vroeger veel buiten, soms met vriendjes die kwamen spelen na school, maar meestal alleen. Onze kinderen zijn nu ook veel buiten te vinden (in de tuin), ze vinden het heerlijk om wat op ontdekking te gaan en vies te worden.
Ik ga ook vaak in de tuin zitten als ze buiten zijn, dan kan de jongste ook wat mee spelen.
Laatst gewijzigd door .namasté. op 08 Jun 2020 13:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 08 Jun 2020 11:50

Re: Buiten spelen

Mijn oudste zoon mag nu sinds een maand ongeveer alleen naar de speeltuin achter ons huis. De afgelopen maand is het vooral heerlijk weer geweest en hij heeft echt continue buiten gespeeld. Ook staan er dagelijks kinderen van allerlei leeftijden aan de deur om te vragen of hij buiten komt spelen. En wat ze spelen is eigenlijk hetzelfde als wij vroeger, verstoppertje, tikkertje, boefje, tegen de glijbaan op klimmen ed.
Ook als er vriendjes van school komen spelen gaan ze vaak in de speeltuin spelen en dan mogen ze sowieso niet op schermpjes van mij. Mijn zoon gaat 3 dagen in de week naar de bso en dan spelen ze bij mooi weer ook altijd buiten. Wellicht zie je door de week minder kinderen buiten spelen omdat ze dan bij de bso zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze daar niet buiten spelen.

Met de jongste ga ik altijd mee naar de speeltuin, het is daar echt druk nu met het mooie weer, veel ouders die ik ook echt dagelijks daar tegen komen en lang met hun kinderen blijven. Hij vermaakt zich ook lang in de achtertuin met zijn auto's en de zandbak.
Ik speelde vroeger ook veel buiten, heerlijk vond ik dat, mijn broer vond er niks aan en speelde zelden buiten, hij was liever binnen met een doos Lego.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 08 Jun 2020 12:06

Re: Buiten spelen

Ikzelf was vroeger altijd buiten te vinden met mijn buurmeisje. Heerlijk was dat.

De kinderen hier zijn 7 en 4. Die van 7 mag nu wel af en toe alleen naar buiten. We wonen in een echte waterbuurt dus hij moest echt eerst zijn zwemdiploma halen. Het vervelende voor hem is dat zijn vriendjes aan de andere kant van de wijk wonen en dat is een grote straat oversteken waar auto's en bussen rijden. Dat zie ik dus nog niet graag.
Tijdens de corona tijd heeft hij wel af en toe gevoetbald met wat buurtkinderen, maar hij speelt ook liever op zijn nintendo.
Toen hij klein was gingen we op onze vrije dagen elke dag wel even naar buiten. Speeltuin, fietsen, het bos in etc.

De jongste mag nog zeker niet alleen. We nemen haar wel regelmatig mee naar buiten. Zij vindt het vooral heerlijk om te fietsen. Van haar zitten wel wat klasgenootjes regelmatig in onze speeltuin dus dat is leuk en handig.
Zij is geen echte stilzitter en vindt tv kijken maar kort leuk. Zij wil graag spelen. Dat mag binnen, maar buiten vindt ze ook leuk.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem290

Bericht 08 Jun 2020 12:08

Re: Buiten spelen

Ik kwam op dit artikel uit (weet niet meer waarom).

https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/item ... enen-voor/

Daarom vroeg ik het me af hoe dat bij jullie was.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Jun 2020 12:16

Re: Buiten spelen

Vooralsnog mag D. nog niet alleen naar buiten, hij is immers pas 3,5. Met buiten bedoel ik dan buiten de tuin trouwens, hij mag prima alleen in de tuin spelen. Hij heeft daar een glijbaan, een zandbak, een trampoline en veel los speelgoed, dus genoeg te doen.

Achter onze straat is een grote speeltuin, daar mag hij nu nog niet alleen heen, maar misschien als hij een jaar of 6 is wel. Of is dat heel laat? We wonen aan een doorgaande weg dus ik vind het best eng qua verkeer.

Ik probeer nu in ieder geval op de mooie dagen even naar die speeltuin te gaan, of anders met hem naar het bos of strand te rijden om daar even te spelen. Verder speelt hij veel buiten maar ook binnen. En hij kijkt ook tv. Net als ik vroeger, ik speelde buiten of juist binnen (Barbies ❤️) of ik was tv aan het kijken en soms mocht ik ook computerspelletjes doen.

Ik vind het altijd een beetje een aanname dat kinderen tegenwoordig veel minder (buiten) spelen. Natuurlijk zijn er meer beeldschermen en zijn die ook toegankelijker (kinderen hebben eerder een tablet en/of telefoon enzo), maar er wordt ook echt nog wel veel gespeeld. Er was laatst bijvoorbeeld enorme ophef hier in het dorp omdat een stel jongens een hut had gebouwd ik openbare bosjes en die was door de gemeente gesloopt. Dat gebeurt dus nog steeds, hutten bouwen enzo.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Jun 2020 12:19

Re: Buiten spelen

Poppy schreef:Ik kwam op dit artikel uit (weet niet meer waarom).

https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/item ... enen-voor/

Daarom vroeg ik het me af hoe dat bij jullie was.

Oh interessant wel! Grappig ook om te lezen dat mensen juist steeds meer kindvrije dingen willen, dat had ik me nooit zo gerealiseerd. Ik vind het een beetje geneuzel trouwens, kindvrije uren bij de supermarkt, waar slaat het op. Ja, er huilt wel eens een kind in de winkel, maar is dat dan zo erg dat je er een kindvrije zone van wil maken? Maar goed, dat is dan weer een andere discussie.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jun 2020 12:20

Re: Buiten spelen

Ja Elliot als ik bij m'n moeder in de straat zie (veel kinderen, alle huizen kijken uit op het speeltuintje) wordt daar echt heel veel buiten gespeeld. Altijd als ik bij haar kom, kom ik wel kinderen tegen. De buurt heeft zelfs een trampoline in de speeltuin neergezet en die onderhouden ze samen. Echt super leuk!
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jun 2020 12:21

Re: Buiten spelen

Elliot schreef:
Poppy schreef:Ik kwam op dit artikel uit (weet niet meer waarom).

https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/item ... enen-voor/

Daarom vroeg ik het me af hoe dat bij jullie was.

Oh interessant wel! Grappig ook om te lezen dat mensen juist steeds meer kindvrije dingen willen, dat had ik me nooit zo gerealiseerd. Ik vind het een beetje geneuzel trouwens, kindvrije uren bij de supermarkt, waar slaat het op. Ja, er huilt wel eens een kind in de winkel, maar is dat dan zo erg dat je er een kindvrije zone van wil maken? Maar goed, dat is dan weer een andere discussie.

Toen ik nog geen kinderen had ergerde ik me altijd blauw aan de kinderen van een ander in de supermarkt. Nu nog wel eens, maar ik kan me er (vaak) ook in verplaatsen, dus dan niet meer. Ik had toen die zone wel heerlijk gevonden denk ik.
En dan aub ook geen bejaarden op dat tijdstip, die zijn veel te langzaam.

Maar nu, als moeder denk ik, god zou ik daar ook nog rekening mee moeten houden. Wil je even wat ophalen, mag je kind er niet in. :thumbdown:
<<

Anoniem326

Bericht 08 Jun 2020 12:26

Re: Buiten spelen

Ik heb inderdaad weleens gelezen dat kinderen minder buiten spelen. Die van mij niet in ieder geval. Maar buiten spelen is hier wel mijn tuin of de tuin van mijn ouders. Daar hebben ze van alles: stuk bos, houten huis, glijbaan, schommels, duikelrek, klimboom, zandbak en trampoline.

Maar kinderen leren ook veel van zelf buitenspelen en de wereld verkennen met vriendjes. Dat zie ik voorlopig niet gebeuren. Ik vind het verkeer levensgevaarlijk. Auto's rijden veel te hard. In mijn wijk heb (oude wijk) heb je geen stoep. Dus alleen maar straat. En automobilisten houden geen rekening met kinderen. Twee straten achter mij ligt een sluiproute. Daar wordt zo asociaal gereden. Ik durf mijn kinderen dus absoluut niet alleen te laten spelen en fietsen buiten. Leuk is het ook niet want je moet de hele tijd aan de kant voor (asociaal verkeer). Ik woon in een doodlopende straat. Dus daar mogen ze wel op en neer fietsen (onder toezicht), maar dat is maar een klein stukje straat. Ik struinde vroeger uren door de wijk met een vriendin. Maar dat wil ik de komende jaren dus echt niet hebben.

Schermtijd alleen na het eten. Dat is meestal een half uur, soms iets langer. Ik heb bewust geen iPad/tablet. Als het regent wordt er hier veel geknutseld.

Ik las ergens dat vies worden lastig is van buitenspelen, dat vind ik echt geen probleem. Bij het zien van vieze kinderen denk ik altijd die hebben lekker gespeeld.
Laatst gewijzigd door Anoniem326 op 08 Jun 2020 12:30, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Jun 2020 12:27

Re: Buiten spelen

Savi schreef:
Elliot schreef:Oh interessant wel! Grappig ook om te lezen dat mensen juist steeds meer kindvrije dingen willen, dat had ik me nooit zo gerealiseerd. Ik vind het een beetje geneuzel trouwens, kindvrije uren bij de supermarkt, waar slaat het op. Ja, er huilt wel eens een kind in de winkel, maar is dat dan zo erg dat je er een kindvrije zone van wil maken? Maar goed, dat is dan weer een andere discussie.

Toen ik nog geen kinderen had ergerde ik me altijd blauw aan de kinderen van een ander in de supermarkt. Nu nog wel eens, maar ik kan me er (vaak) ook in verplaatsen, dus dan niet meer. Ik had toen die zone wel heerlijk gevonden denk ik.
En dan aub ook geen bejaarden op dat tijdstip, die zijn veel te langzaam.

Maar nu, als moeder denk ik, god zou ik daar ook nog rekening mee moeten houden. Wil je even wat ophalen, mag je kind er niet in. :thumbdown:


Oh ik heb dat eigenlijk nooit zo ervaren, ik erger me meer aan de boomers die echt random stilstaan in de paden en die bij de kassa wachten met inpakken tot ze betaald hebben én de volledige kassabon drie keer hebben gecontroleerd ? als we daar nou eens een tijdstip voor afspreken ben ik helemaal voor!

♥♥
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 08 Jun 2020 12:28

Re: Buiten spelen

Het ligt er denk ik aan waar je woont Elliot. Mijn oudste is nu 5.5 en mag sinds een maand alleen naar de speeltuin. Wel hebben we duidelijke afspraken met hem gemaakt, zo mag hij geen enkele straat over steken en alleen maar de speeltuin en terug. Vanuit ons slaapkamerraam kan ik de speeltuin zien en we gaan zo ongeveer elk kwartier even in de speeltuin zelf kijken.
Ik vind het gevaarlijk omdat de weg waar wij aan wonen een weg is om de wijk uit te rijden en niet heel rustig is. Om naar de speeltuin te gaan hoeft hij niet over te steken. Ik kan me heel goed voorstellen dat je met water in de buurt zoals Miccie zegt ook zo voorzichtig bent.

Maar lang verhaal kort, ik vind pas met 6 jaar oud alleen op straat mogen spelen geen gekke leeftijd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem290

Bericht 08 Jun 2020 12:28

Re: Buiten spelen

Voordat we L hadden, gingen we ook wel eens naar adult only hotels. Gewoon lekker rustig zwemmen en aan het zwembad liggen, zonder rondspringende kinderen en rustig dineren. Nu we L hebben, erger ik me ook niet meer aan jengelende kinderen in de restaurants. Maar dat komt echt omdat we het nu zelf ooK hebben. Wat voelde ik me gesteund toen ik op Mallorca zag dat bijna alle ouders na een paar minuten al een filmpje opzetten voor de kinderen, om toch even rustig te kunnen eten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Jun 2020 12:30

Re: Buiten spelen

Ah fijn om te lezen dat mijn gedachte niet gek is, minoes! Thanks!

Poppy, een hotel snap ik wel, heb ik ook wel eens gedaan idd. Maar daar kom je voor je ontspanning en daar zit je langer dan dat je in de supermarkt bent. Als je dat halve uurtje in de supermarkt al niet trekt, dan denk ik toch dat er iets mis is met je empatisch vermogen ?

♥♥
<<

Anoniem326

Bericht 08 Jun 2020 12:32

Re: Buiten spelen

Elliot schreef:Ah fijn om te lezen dat mijn gedachte niet gek is, minoes! Thanks!

Poppy, een hotel snap ik wel, heb ik ook wel eens gedaan idd. Maar daar kom je voor je ontspanning en daar zit je langer dan dat je in de supermarkt bent. Als je dat halve uurtje in de supermarkt al niet trekt, dan denk ik toch dat er iets mis is met je empatisch vermogen ?


Mijn tweeling wordt over een half jaar 6, maar mogen van mij dan toch nog echt niet alleen buitenspelen. Ze hebben veel te weinig inzicht in verkeer. Elektrische auto's hoor je niet. En als zij verzonken zijn in een spel hebben ze veel te weinig aandacht voor de omgeving om hen heen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jun 2020 12:35

Re: Buiten spelen

HollyGolightly schreef:Ik las ergens dat vies worden lastig is van buitenspelen, dat vind ik echt geen probleem. Bij het zien van vieze kinderen denk ik altijd die hebben lekker gespeeld.


Dat was ik en ik ben schijnbaar de enige die dat irritant vind want anderen zeggen altijd ah nee joh dan heeft ie lekker gespeeld. Maar ik vind het echt irritant. Als het aan het einde van de middag is, dan zet ik 'm prima onder de douche en daarna pyjama aan. Maar ik heb geen zin om dat drie keer per dag te doen. Zoals je weet hebben wij ook een niet volledig betegelde tuin (heel fijn juist) maar daardoor wordt hij wel echt vies en zwart. En dat wil ik niet in huis hebben. Dus het weerhoud me soms wel om naar buiten te gaan, erg hè.

Ik ben trouwens ook benieuwd hoe dat gaat als hij ouder is en met vriendjes echt op straat speelt. Ik denk dat ik dat ook spannend vind. We wonen ook doodlopend maar wel vlak naast een drukke weg.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem295

Bericht 08 Jun 2020 12:39

Re: Buiten spelen

Het gelukkigste kind zit onder de modder, Marin! Vies worden is supergoed voor zijn ontwikkeling :thumbup: Maar idd, om schoon te krijgen niet zo fijn. Heb je al eens aan een overall oid gedacht voor hem? Laarsjes aan, overall aan, dan zijn hooguit alleen zijn handjes en gezichtje vies.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Jun 2020 12:40

Re: Buiten spelen

Marin, is het dan geen idee dat je een overal voor O-tje koopt. Deze kan je dan bij de achterdeur uitdoen als jullie naar binnen gaan en weer aantrekken als hij weer naar buiten gaat. In de zomer niet zo heel handig, maar juist in het voor- en najaar wel. Of zo een pakje wat ik op een foto van Jip zag waarin V in een plas water zat te spelen.
De kinderen van mijn zus hebben het ook jarenlang gedragen en het was ideaal, zelf als ze met school naar het bos gingen werd het overal meegegeven en bij de auto uitrekken en de kinderen waren 'schoon'.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers