Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buiten spelen

<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2385

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 08 Jun 2020 15:08

Re: Buiten spelen

J is 5,5 en mag bij een vriendje in de wijk wel op straat spelen. Dan gaan ze naar de kabelbaan of een rondje fietsen of steppen.

Hier in de wijk mag het niet. Ondanks dat het hier een woonerf is. Het is hier super onoverzichtelijk en ze kunnen heel veel kanten op waardoor ze makkelijk kunnen verdwalen. Ook zijn hier veel sloten en kunnen ze zo over de geluidswal de N-weg op (70km/uur)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Jun 2020 15:21

Re: Buiten spelen

Ik snap je hoor Marin! Wij hebben dus (weet niet meer waarom we dat in hemelsnaam bedacht hebben!!) een zandtafel gemaakt 2 wk geleden en M wil daar dus 3x per dag mee spelen als het aan hem ligt. Afgelopen weekend ook. In de stroooomende regen. En dat mag hij natuurlijk. Maar dan baal ik! Want hij komt 3x ranzig en zeiknat binnen, en gister had hij bijv na 5 min ook een vieze luier. Moet ik die bende eerst verschonen, aankleedkussen onder de modder, en hop weer naar buiten ?

Maar goed, overall ben ik wel vooral blij dat ie zo graag buiten speelt. Dat doet T iig niet.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Jun 2020 15:23

Re: Buiten spelen

Het ligt trouwens ook wel heel erg aan je tuin idd. Onze tuin ligt op het noorden dus veel mos en modder en nattigheid. Vriendin van mij heeft op het zuiden en daar blijft alles vanzelf gewoon een stuk netter en vooral droger/minder modder.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jun 2020 15:30

Re: Buiten spelen

Oh men! Ja echt tot op het ondergoed nat en vies dan he haha.
In de stromende regen ga ik trouwens ook echt niet met 'm naar buiten. Dan maar geen plas stamp moeder haha. Scheelt denk ik trouwens ook dat ik altijd met hem in de tuin wil zijn. Ondanks dst we een hek hebben bij de sloot, laat ik 'm niet alleen.
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 08 Jun 2020 16:11

Re: Buiten spelen

Onlangs wilde J per sé naar buiten in de stromende regen. Stond ze dan in pyjama, met laarzen en paraplu. Mooi!

Ze was trouwens wel zwaar verontwaardigd dat haar emmer nu nat was.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Jun 2020 16:41

Re: Buiten spelen

Haha nee idd Marin dat mag hij lekker zelf doen, in de stromende regen. Maar snap dat jij dat in jullie tuin niet doet!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 08 Jun 2020 18:43

Re: Buiten spelen

Mijn kinderen spelen vaak buiten. De jongste speelt veel met een vriendje uit de straat, ze zijn veel aan het 'freerunnen', schommelen in onze tuin, in het zwembad in de tuin, vissen bij de vijver voor ons huis.
Mijn dochter is ook wel veel buiten maar wat minder actief, ze 'hangt' graag buiten met haar vriendinnen, kletsen en zo. En ze gaat ook regelmatig vissen of bij mooi weer zwemmen bij ons in het opzetzwembad.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Jun 2020 18:50

Re: Buiten spelen

Oh dat vies worden, daar kan ik niet zo goed tegen hoor. Maar het schijnt erbij te horen. :wink: Ik vind het al irritant als ze in de zandbak in de tuin heeft gespeeld en daarna de hele woonkamer weer vol ligt met zand! Maar ik geloof dat ik me daar maar overheen moet zetten.

Hoe dan ook, ik vind buitenspelen wel heel belangrijk! Vroeger was ik ook altijd buiten met kinderen uit de straat. M'n dochter is ook graag buiten, dus dat is fijn. Weet niet of er in de buurt nou echt veel kinderen van haar leeftijd zijn, maar daar is ze nu toch nog te jong voor, dus dat zie ik over een paar jaar wel.

M'n stiefdochter (net 10) is trouwens echt een binnenkind en dat vind ik erg jammer, ik schop haar dan ook regelmatig naar buiten. Al zit ze maar in de tuin. Maar het liefst zit ze hele dagen op haar kamer te chillen met de iPad of Lego Friends o.i.d. Nu is ze ook te weinig bij ons om hier vriendinnen te maken, maar ik hoop dat ze bij haar moeder wel wat vaker buiten gaat spelen. (Maar daar wordt dat helaas niet echt gestimuleerd.)
❤ 7 juni 2018
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 08 Jun 2020 21:21

Re: Buiten spelen

Ik heb zelf zulke goede herinneringen aan buiten spelen vroeger! Inderdaad elke middag en later ook nog na het avondeten. Wij hadden een supergezellige straat met veel leeftijdsgenoten. Ik weet nog wel dat toen ik in groep 7/8 zat ineens een groot deel om 8 uur naar binnen moest voor GTST, echt stom vond ik dat, haha!

Mijn kinderen spelen graag buiten, maar net zo graag binnen. We hebben een fijne tuin met trampoline, glijbaan, zandbak en waterbaan, dus ze kunnen zich er altijd wel vermaken. Voor ons huis zijn ze nu net klaar met de straten, de afgelopen maanden werd daar hard aan gewerkt en mochten ze niet zonder ons voor het huis spelen. Nu mag het wel weer, er zijn ook veel kinderen komen wonen, dus ik hoop dat ze allebei wat vriendjes kunnen maken in de buurt. Ze spelen al wel eens met de buurjongens en hun vriendjes. De jongste zit bij mijn oudste in de combinatieklas (hij in groep 4, zij in 3). De oudste is al 11, maar speelt heel leuk met mijn middelste. Maar er wonen ook genoeg leeftijdsgenootjes in de buurt, dus ze vinden vast wel meer vriendjes deze zomer.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 10 Jun 2020 12:57

Re: Buiten spelen

Ik zag hem al een keer langskomen, maar ik vind het (snelle) verkeer echt eng met de kinderen.

Wij wonen buitenaf, hebben best veel tuin en daar spelen de kinderen altijd in. Ze mogen nu steeds verder en er kunnen ook echt afspraken gemaakt worden. (Bijvoorbeeld: je mag tot dat ene pad en niet verder) en daar kunnen ze zich steeds beter aan houden. We hebben gras,bos en moestuin.
Ze spelen trouwens met alles wat ze vinden en ik wil ook juist dat ontdekken en onderzoeken behouden, dus ze zijn altijd vies. We hebben een stel ‘buitenspeelkleren’ die weten ze tegenwoordig zelf te vinden. Ik heb er geen moeite mee, het hoort erbij.
Onze oprit en dus ook het stuk dichtbij de weg hebben we heel herkenbaar voor de kinderen afgezet. Ze weten dus dat dat een no-go is.

Ik heb trouwens zelf tot groep 8 echt buiten gespeeld, daarna werd het ‘hangen’ en praten met een vriendengroep.
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 10 Jun 2020 14:36

Re: Buiten spelen

Haha, Soleil.
Dat herken ik wel, hier.

De oudste is vrijwel altijd buiten. Skaten, op haar pennyboard, soms sleept ze alle lego of playmobil naar buiten, slingerd aan haar rekstok, helpt mee in de moestuin. Nu zijn ze met een grote groep in het park jachtseizoen aan het spelen. Een soort verstoppertje door nog net niet het hele dorp. Superleuk.

De jongste is moeilijker buiten te krijgen maar als hij buiten is, kan hij wel heel leuk spelen. We hebben een stapel pallets buiten waar hij hutten van maakt, we hebben ook een stukje zand waar hij graag zit te rommelen. En hij helpt mij graag mee in de tuin. En hij speelt graag met zijn lego onder de veranda.

Eind van de maand komen er 2 geitjes. Ik denk dat ik er dan maar een tentje bij op zet. Volgens mij zijn ze daar straks niet weg te slaan ?.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers