Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor een schoonmaker ben jij?

<<

Anoniem30

Bericht 03 Nov 2013 19:51

Wat voor een schoonmaker ben jij?

Vind jij het leuk om te doen? Heb je er een hekel aan? Of doe je het alleen maar met de Franse slag? Vertel hier wat voor soort schoonmaker jij bent :thumbup:
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Nov 2013 20:01

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Een hele slechte. Heb echt een hekel aan schoonmaken.
Eens per 2 weken komt onze schoonmaakster langs om keuken, badkamer en toilet grondig schoon te maken.
Tussentijds moet ik het dus zelf doen. Alleen stofzuigen zit er inmiddels in gebakken. Dit doe ik dagelijks ivm allergieën.

Heel soms heb ik de smaak ineens te pakken en moet alles tot in de puntjes schoon. Maar dit is hooguit 3x per jaar.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Nov 2013 20:05

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Eigenlijk maak ik niet echt schoon. Hebben daar iemand voor.
Het enige wat wij doen is een paar keer stofzuigen. Geen tijd voor/zin in.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem40

Bericht 03 Nov 2013 20:08

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Niet :redface: En het erge is nog dat we ook geen schoonmaakster hebben. Tot nu toe heeft mijn vriend altijd schoongemaakt, maar dat gaat nu veranderen. Ik zal proberen meer te gaan doen en dan wordt het zeker met de franse slag totdat we een keer visite krijgen :laughcry:
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 03 Nov 2013 20:38

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Een hele slechte.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 03 Nov 2013 20:41

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Oh ook geen goede haha. Maar we hebben nu sinds kort even opgeschreven wanneer we wat doen. Want soms liep je gewoon achter de feiten aan...niet fijn.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Nov 2013 20:55

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Jaaa Franse slag! That's my middle name :wink: Ik heb er een bloedhekel aan, doe alleen regelmatig de keuken, badkamer en wc en voor de rest een beetje stofzuigen. Ik ben echt van 'voor het oog schoon'.
❤ 7 juni 2018
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Nov 2013 21:47

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Ik ben echt een hele slechte schoonmaakster. Doe veel met de franse slag.
2014 2016
<<

Anoniem4

Bericht 03 Nov 2013 21:49

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Een waardeloze. En da's nog zacht uitgedrukt.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 03 Nov 2013 21:51

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Ik heb geen hekel aan schoonmaken. Het moment van beginnen stel ik wel eens uit, maar als ik eenmaal bezig ben gaat het lekker. Ik maak bijna alles elke week schoon en de grote dingen eens in de 2 a 3 weken.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Nov 2013 21:53

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Meestal maak ik half schoon, maar probeer 1x per maand goed schoon te maken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 03 Nov 2013 21:58

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Een slechte. Ik moet bepaalde klussen echt eens vaker doen. De kerstvakantie lijkt me een goed moment om een to do lijstje te maken voor dingen als deuren afnemen, lampen af te nemen, keukenkastjes en koelkast van binnen te doen etc dan is echt al meer dan een jaar geleden. Ik woon alleen, ben het grootste deel van de week afwezig. Op het oog is het wel schoon en af en toe heb ik een bui dat ik het even leuk vind maar meestal heb ik andere prioriteiten. Verjaardag en ander voor aangekondigd bezoek is altijd wel prettig zodat bepaalde dingen een keer goed gebeuren.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Nyx

Bericht 03 Nov 2013 22:02

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Ik vind schoonmaken leuk, maar ik ben wel een vreemde schoonmaakster. Ik begin steevast met een sopje maken, dan ga ik opruimen en vervolgens kan het zo maar zijn dat ik het sopje vergeet en met de badkamer of slaapkamer verderga. Er zit in ieder geval geen routine of logica in.

Het enige waar ik echt een pesthekel aan heb ik stofzuigen. Als ik alles al heb schoongemaakt en eigenlijk moet stofzuigen en daarna moet dweilen, dan kan het weleens zijn dat ik weer opnieuw begin met poetsen of een andere klus te zoeken, om het stofzuigen maar uit te stellen. Ontkom er alleen nooit aan, dus snap niet waarom ik altijd hetzelfde doe.
<<

Anoniem73

Bericht 03 Nov 2013 22:44

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Een vrij goede (denk ik). Ik vind het ook heel leuk. Ik maak elke week vrij goed schoon. Stofzuigen, dweilen, ramen zemen, stoffen haha ik vind het heerlijk!
<<

Anoniem331

Bericht 03 Nov 2013 22:46

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Franse slag, en een hele lieve schoonmoeder! Handige combi.
Trouwens, nu we een hond hebben pak ik wel dagelijks de stofzuiger, dat dan weer wel!
<<

Anoniem44

Bericht 03 Nov 2013 22:54

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Zeer slecht! Mijn man houdt er ook niet van, vandaar dat er hier elke week een schoonmaakster komt die drie uur lang grondig schoonmaakt. We houden namelijk wel van een schone en overzichtelijke omgeving. De rest doen we zelf, maar dan wel met de Franse slag.
<<

Anoniem130

Bericht 03 Nov 2013 22:57

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Slecht. Ik ben erg perfectionistisch, waardoor ik vaak veel uitstel omdat ik dan niet alleen zie dat ik moet stofzuigen, maar ook stoffen, lapje erover, spiegels/glazen tafel schoon moet maken etc. etc...

Voordeel is wel dat ALS ik een keer de geest krijg, ik ook echt lekker door ga en ook bijv. de bovenkant van de kasten aan bod komen!
<<

Anoniem 82

Bericht 03 Nov 2013 23:33

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Ik kan het wel, maar vind er niks aan! Dus eigenlijk doe ik al gauw te weinig, met het gevolg dat ik juist veel moet doen wanneer ik er een keer mee aan de slag ga. Scheelt nu wel dat ik ivm lichamelijke klachten minder kan, en we daarom mijn moeder betalen voor elke week 2 uurtjes schoonmaken. De grote dingen zoals badkamer, toilet, etc. worden nu dus sowieso elke week gedaan. Geeft mij een hoop rust, en het is ook beter bij te houden zo. Na de bevalling kijken we wel weer verder, maar ik zou het niet erg vinden om dit erin te houden. Het blijft schoner en ik hoef tussendoor minder te doen om het netjes te houden. Ideaal!
<<

Anoniem 3

Bericht 04 Nov 2013 11:14

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Ik denk dat ik wel een goede schoonmaker ben, elke week doe ik het huis grondig en doordeweeks doe ik dan nog een keer extra de wc's, stofzuigen en elke dag houden we de keuken bij.
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 22:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 04 Nov 2013 11:42

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Ik ben een prima schoonmaker. Maar als je me vergelijkt met mijn vriend ben ik echt dramatisch. Hij is echt pietje precies, alles gaat aan de kant als hij gaat stofzuigen. De stoelen worden op de tafels gezet, ieder kastje moet van zijn plaats en voor dweilen heeft hij een heel systeem. Hij is gemakkelijk een half uur bezig met het schoonmaken van het toilet. De hele pot wordt geschrobd enz.
<<

Anoniem23

Bericht 04 Nov 2013 12:04

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Het ligt er een beetje aan of ik veel tijd heb of niet haha. De ene week doe ik snel het belangrijkste en de andere week ga ik helemaal los. Haha! Maar het is in ieder geval altijd wel prima schoon.
<<

Anoniem12

Bericht 04 Nov 2013 12:07

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Beetje hetzelfde als SoGood hier. Ik maak prima schoon, alleen zou ik vaker kunnen dweilen. Als m`n vriend aan het schoonmaken is dan gaan alle kasten aan de kant en de spullen uit de vensterbanken. Eens in de zoveel tijd heeft hij zo`n bui, wel handig haha.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 04 Nov 2013 12:11

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Ik probeer het gewoon bij te houden zodat het niet iedere keer een enorme berg is om schoon te maken. Lukt niet altijd, maar het gaat best aardig zo. En daarom is het ook minder vervelend.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem23

Bericht 04 Nov 2013 12:16

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Mijn vriend is juist meer van het opruimen. Schoonmaken doet ie echt nooit. Maar dat vind ik wel een prima verdeling haha!
<<

Anoniem12

Bericht 04 Nov 2013 12:20

Re: Wat voor een schoonmaker ben jij?

Wij hebben nooit echt iets op te ruimen. Behalve soms een verdwaald poststuk.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jip