Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op vakantie met een newborn

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 07 Jun 2020 15:52

Re: Op vakantie met een newborn

Ik denk idd dat 2 heel anders is dan 1.
Toen O 5wk was kon je de taken verdelen en samen met d'r baby slapen enzo. Nu hebben ze beide aandacht nodig en kun je niet bijkomen tijdens de slaapjes. Je zal de hele dag in weer zijn en dan snachts ook nog iig 1x en dan smorgens weer vroeg etc.
Ik denk dat het thuis veel relaxter is als op vakantie.
30-04-2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Jun 2020 15:57

Re: Op vakantie met een newborn

Nouja los van Corona zou ik een vliegreis dus wel aandurven. Ik vond het ook mega stressvol en spannend met 2 kids maar het alternatief (lang in de auto) sprak me nog minder aan.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Jun 2020 16:05

Re: Op vakantie met een newborn

En hoe ging de vlucht Zora? Ik vind vliegen idd een gedoetje maar vast wel te doen met twee kinderen. Het lastige aan vliegen vind ik idd her corona gedeelte, maar daar valt nu natuurlijk nog niks over te zeggen hoe het dan is. Dus we kijken het sowieso nog aan en wie weet doen we 't toch maar niet. Maar goed om te lezen dat er iig mensen zijn die met zo'n kleine baby vliegen.
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Jun 2020 16:09

Re: Op vakantie met een newborn

Er zijn een paar dingen waar ik geen leuker mens van word en wachten en slaapgebrek zijn daar goede voorbeelden van. Te moe om te staan, honger, lektieten, een dreinend kind en een baby met een volle luier midden in een rij klinkt voor mij als een nachtmerrie.

Toen D zo oud was zijn we een weekje naar CP geweest en dat was echt prima. Een jaar later gingen we naar Kreta en op de terugweg ben ik genezen van vliegen. Vliegtuig was kwijt, uren vertraging, iedereen honger en niks te krijgen en 40 graden in de wachtruimtes. Horror!!
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Jun 2020 16:15

Re: Op vakantie met een newborn

Oei dat is wel vrij erg Spencer. Zou mij niet weerhouden van ooit nog te vliegen want hey het gebeurt, maar op dat moment wel echt de hel ja.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Jun 2020 17:24

Re: Op vakantie met een newborn

Marin schreef:En hoe ging de vlucht Zora? Ik vind vliegen idd een gedoetje maar vast wel te doen met twee kinderen. Het lastige aan vliegen vind ik idd her corona gedeelte, maar daar valt nu natuurlijk nog niks over te zeggen hoe het dan is. Dus we kijken het sowieso nog aan en wie weet doen we 't toch maar niet. Maar goed om te lezen dat er iig mensen zijn die met zo'n kleine baby vliegen.


Ik zag er enorm tegenop want voordat ik kinderen had was ik net zoals Fred: met baby in een vliegtuig, dat doé je toch niet?! ? ik was van plan hem te voeden bij het opstijgen maar dat mocht niet want hij moest recht naar voren kijken. Maar hij heeft weinig gehuild gelukkig. Ik vind het wel een uitputtingsslag hehe. We hadden 3 stoelen. Vriend had veel T op school, zodat we een stoel vrij hadden om M op te leggen. M heeft helaas weinig geslapen en ik was daardoor echt wel on edge. Maar dat ligt ook wel aan mij hoor :) ik was erg bang mensen tot last te zijn.

Van mensen zoals ik voorheen heb ik trouwens echt niks gemerkt! Iedereen die langsliep keek zo vertederd naar M. Heel fijn.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Jun 2020 18:34

Re: Op vakantie met een newborn

Oh ja dat is ook zo dat ze naar voren moeten kijken. Voor O had ik toen hij voor 't eerst vloog (6 maanden) een flesje melk mee inderdaad. Dat kon wel ipv bv.
En ja ik snap je erg goed wat betreft bang zijn om mensen tot last te zijn. Heb ik ook wel altijd. Maar moet zeggen dat tot nu toe vluchten met één kind iig altijd wel mee vallen. Tuurlijk, het is niet zo chill maar het is ook nog nooit de nachtmerrie geweest die het kan zijn.

Zo lief dat ze dan iig zo lief naar M keken. Dat helpt al zo haha!
Let's discover the world together.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 07 Jun 2020 18:43

Re: Op vakantie met een newborn

Ik vond vliegen met een baby juist heel chill, haha. Even geen peuter en kleuter die ik in het gareel moest houden ? wij zijn ook twee keer naar Shanghai gevlogen met kind(eren). De eerste keer was dochter 1,5 jaar, dat ging heel soepel, ze sliep 9 van de 11 uur. De tweede keer was de middelste 15 maanden en de oudste 3,5 jaar. Zij sliep weer heerlijk, maar de reis met zoon was echt vreselijk. Hij sliep gewoon niet. Ik hoopte dat hij aan de borst in slaap zou vallen, maar afgezien van een paar powernapjes gebeurde dat niet. Ik werd helemaal gek van hem! Hij kon ook net lopen toen en dat kon natuurlijk nauwelijks.
Heel verhaal, wat ik ermee wilde zeggen is dat ik het met een heel kleine baby heerlijk rustig vond. En ik liet hem gewoon drinken tijdens het opstijgen trouwens, avond hij dat niet eens zo nodig.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Jun 2020 18:47

Re: Op vakantie met een newborn

Ja met alleen een baby zou ik 't ook een stuk chiller vinden haha. Ik maak me meer zorgen om de peuter, helemaal als hij een mondkapje op moet ivm corona. Dat vind ik haast wel een no go om niet met 't vliegtuig te gaan, maar ook omdat als die regel in november nog steeds geldt, ik het denk ik nog steeds te spannend vind qua corona.

Zo weinig slaap is vervelend he Suus! O viel vorig jaar (eergisteren was dat alweer een jaar geleden) pas 2 uur voor aankomst in Vancouver in slaap. We hielden 'm wel bezig en hij was best zoet hoor maar chill is anders haha. Wel stoer dat jullie dat met de kinderen hebben gedaan, weet ik nog goed dat ik dat destijds al vond van je!
Let's discover the world together.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 07 Jun 2020 18:52

Re: Op vakantie met een newborn

Oja, L. was helaas ook niet alleen zoet ? hij wilde natuurlijk alleen bij mij zitten en absoluut niet stil. Ik was zelf ook hartstikke moe natuurlijk, dat hielp niet. Nouja, het hangt wel echt van het kind en de leeftijd af of een verre vliegreis te doen is. Gelukkig is Spanje niet zo ver, maar met het oog op Corona zou ik ook nog even afwachten hoe het tegen die tijd is. Het verblijf toen in Shanghai was wel heel relaxed trouwens, bij de zus van mijn man. Anders had ik het die tweede keer niet weer gedaan ?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Jun 2020 19:00

Re: Op vakantie met een newborn

In dit geval zou ik willen vliegen, maar gezien de hele situatie op dit moment en alles rondom
Corona zou ik denken we plannen een weekje in Nederland. Je weet gewoon niet hoe de wereld er dan uit ziet.
2015 💙
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Jun 2020 19:27

Re: Op vakantie met een newborn

Kees schreef:Maar een 5mnd oude O of een 2mnd oude baby is natuurlijk echt een wereld van verschil.
2mnd pfffff ik geloof dat ik toen pas net een soort van een beetje begon te wennen aan de nieuwe dynamiek.

Met je eerste is dat ook wel heel anders dan een tweede (en, ik vermoed, volgende. Bij mij kwam de derde met de tweede mee dus qua ritme waren ze gewoon allebei de tweede :smile:). Bij D. landde ik na een week of 6-7 las weer op deze planeet, bij de tweeling had ik daar veel sneller handigheid in. Dus dat zou mij niet tegenhouden. Plus, Marin geeft zelf ook al aan dat ze afwacht hoe het loopt en hoe de baby is.

Desalniettemin zou ik zeker geen meerdaagse roadtrip willen met zo’n mini. Al is het qua spullen wel weer handiger om met de auto te gaan, al zal er ook minder mee hoeven omdat het een familiehuis is?

♥♥
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 07 Jun 2020 19:32

Re: Op vakantie met een newborn

En met een beetje pech vloei je nog, dus kun je daar ook niet met O-tje zwemmen ofzo

Hooo... er miste wat tekst.

Ik zou echt last-minute beslissen om wel of niet te gaan, even afwachten hoe het loopt
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Jun 2020 19:38

Re: Op vakantie met een newborn

High Heels schreef:En met een beetje pech vloei je nog, dus kun je daar ook niet met O-tje zwemmen ofzo


Oh ja dat is wel een goed punt. Geldt zeker ook voor gewoon zwembad? Er is (nog) geen jacuzzi. Dat hadden we in de Ardennen toen inderdaad en kon ik nog niet in.

Elliot fijn om te horen dat je weer sneller handigheid had en dat zelfs met een tweeling. Dat geeft de burger moed.
Let's discover the world together.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 07 Jun 2020 19:41

Re: Op vakantie met een newborn

Nee, je moet gestopt zijn met vloeien voordat je weer in bad mag (dus ook zwembad en jacuzzi), duurt ongeveer 6 weken en dan moet het klaar zijn met vloeien (en anders moet je contact opnemen met de verloskundige, maar dat heeft niks met je vakantie te maken. Dat hoort in een ander topic)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Jun 2020 19:46

Re: Op vakantie met een newborn

Ja vind 't heel goed dat je 't zegt. Had ik nog niet aan gedacht!
Let's discover the world together.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 07 Jun 2020 19:46

Re: Op vakantie met een newborn

Ik vind het, los van alle hektiek voor de ouders, ook gewoon best heftig voor zo'n kleine baby om meteen mee te moeten in een vliegtuig en in een heel andere omgeving te moeten zijn. Zo'n kindje moet ook even aarden, en dat is, denk ik, ik zeg dit puur op gevoel, na 1 a 2 maanden nog niet het geval. Natuurlijk kan het zijn dat je een heel relaxed kindje krijgt waarbij je het gevoel hebt dat dat best kan. Met mijn baby's had het echt niet gekunt volgens mij?
<<

Anoniem332

Bericht 07 Jun 2020 20:14

Re: Op vakantie met een newborn

Ik denk dat het per kind en ouder verschilt. Volgens mij reizen jullie best vaak. Als je straks een tevreden baby hebt zou je het kunnen overwegen. Mij lijkt vliegen dan het fijnst omdat je dan sneller op plaats van bestemming bent.

Ik moet er op dit moment niet aan denken. Om straks met een new born en peuter ver weg te gaan. Heeft ook te maken dat ik een hekel heb aan vliegen. Als ik dan ging vliegen (zonder kind) en ik zag een kersvers ouder stel met jankende kinderen, moeder die moest plassen. z’n trolley vol met koffers, kinderwagen en zooi wat je mee sleept, kreeg ik altijd een beetje medelijden ?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Jun 2020 22:08

Re: Op vakantie met een newborn

Nou nog even over gehad en denk dat we in elk geval niet met de auto gaan. Als oververmoeide ouders is dat toch gewoon heel onverstandig eigenlijk. Ik durf het met twee kinderen denk ik nog wel aan maar meer veiligheidstechnisch is het gewoon niet zo slim.

En voor we gaan boeken voor een vliegtuig wachten we even het hoogseizoen af hoe dat gaat met het hele toerisme en vliegen en corona.
En misschien inderdaad ook afwachten hoe en wat voor kindje het is en hoe mijn herstel gaat. Dat weet je gewoon niet. Bij m'n zoontje ging dat allemaal wel prima maar hoeft niks te zeggen natuurlijk.

Bedankt voor alle input!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 07 Jun 2020 22:14

Re: Op vakantie met een newborn

Ik vind een baby van een maand idd wel echt heel jong. Ik zou minimaal toch wel 10 weken aanhouden. Mijn zoontje is nu 11 weken en begint een beetje meer mans te worden. Maar hij is nog zo snel overprikkeld. Volgende week gaan we voor het eerst twee nachtjes weg zonder de oudste, naar een hotel. Ben benieuwd hoe dat gaat.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Jun 2020 22:17

Re: Op vakantie met een newborn

Ga je dan wel met zoontje maar zonder de oudste? Zit daar een bepaalde reden achter?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 07 Jun 2020 23:51

Re: Op vakantie met een newborn

Ja gewoon een rustig weekend waarbij we makkelijk uit eten kunnen, zoon slaapt toch wel in de draagzak. En dochter gaat naar oma, vind ze geweldig. Hebben wij dus even 1 op 1 tijd en tijd alleen met zoon.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 08 Jun 2020 01:32

Re: Op vakantie met een newborn

Ik weet niet hoe de vaccinaties in Nederland zijn maar hier wordt echt afgeraden om te vliegen voor de eerste vaccinaties (dat is met 6 weken). Dat zou ik altijd aanhouden ook. Verder zie ik niet zoveel problemen, zeker niet voor zo'n minivluchtje. Mits baby natuurlijk net zo makkelijk is als O. en geen R. is ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jun 2020 07:42

Re: Op vakantie met een newborn

Thanks Marsy, dat is ook wel echt een goed punt waar ik nog niet aan had gedacht. Hier is dat drie maanden pas.
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 08 Jun 2020 08:08

Re: Op vakantie met een newborn

Dat kan verschillen Marin. Als ik het kinkhoest vaccin niet had gehad dan had V. met 8w haar eerste prikjes gehad.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers