Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


EMB test

<<

Anoniem290

Bericht 05 Jun 2020 14:26

EMB test

Ik ben inmiddels echt klaar met de vermoeidheid en het feit dat ik echt nooit meer helemaal fit ben (sinds de bevalling ruim 2 jaar geleden). De huisarts vindt niks. Nu kwam ik online goede resultaten tegen van mensen die een EMB test hebben laten doen. Energetisch morfologische bloedtest betekent het. A.d.h.v. wat bloed (vingerprik) zouden ze dan moeten kunnen uitzoeken aan welke stofjes je een tekort hebt. Wie heeft dit ooit gedaan en is het wat?
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 05 Jun 2020 15:11

Re: EMB test

Geen ervaring mee, maar wel nieuwschierig wat er uit zou komen. Alleen de prijs houd me wel tegen..
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 05 Jun 2020 15:31

Re: EMB test

Geen ervaring mee. Ben wel benieuwd. De prijs houdt mij ook nog tegen. En het idee van ondertussen al zo veel geprobeerd en veel geld uitgegeven. Maar het is zo frustrerend hé?

Hier ook al jaren onverklaarbare moeheid.
Gisteren weer bloedgeprikt voor schildklier en dan maar weer eens langs.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem301

Bericht 05 Jun 2020 16:02

Re: EMB test

Poppy schreef:Ik ben inmiddels echt klaar met de vermoeidheid en het feit dat ik echt nooit meer helemaal fit ben (sinds de bevalling ruim 2 jaar geleden). De huisarts vindt niks. Nu kwam ik online goede resultaten tegen van mensen die een EMB test hebben laten doen. Energetisch morfologische bloedtest betekent het. A.d.h.v. wat bloed (vingerprik) zouden ze dan moeten kunnen uitzoeken aan welke stofjes je een tekort hebt. Wie heeft dit ooit gedaan en is het wat?


Geef hier alsjeblieft je geld niet aan uit:
https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/infl ... bloedtest/

Ik heb ook een paar keer bloed laten prikken via de huisarts, niet vanwege vermoeidheid maar van vrij vervelende haaruitval en slap wordend futloos haar. Ben op vitamine b en d getest, en op ijzer, en dat was steeds ok. Maar niet op ferritine, dat is je ijzervoorraad en daar kwam eindelijk iets uit, dat zit bij mij namelijk op de ondergrens en zou de oorzaak kunnen zijn van mijn haaruitval. Ben je al specifiek op ferritine getest? Ik ben nu een kuur van 12 weken ijzertabletten aan het slikken.
<<

Anoniem290

Bericht 05 Jun 2020 18:29

Re: EMB test

Nog niet Carrie. Misschien toch ook maar eens laten testen. Ik weet nooit waarnaar ik moet doorvragen. Mijn vitamine B12, ijzer en nogwat laat ik in ieder geval elk jaar even nakijken (ik krijg B12 spuiten en check elk jaar dus even of dat nog voldoende is). Mijn bloed is altijd in orde.
Ik las idd ook een negatief verhaal (bij Jinek geweest geloof ik), maar lees ook veel positieve ervaringen. Zouden die dan allemaal gesponsord zijn?
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 05 Jun 2020 18:33

Re: EMB test

Carrie schreef:
Poppy schreef:Ik ben inmiddels echt klaar met de vermoeidheid en het feit dat ik echt nooit meer helemaal fit ben (sinds de bevalling ruim 2 jaar geleden). De huisarts vindt niks. Nu kwam ik online goede resultaten tegen van mensen die een EMB test hebben laten doen. Energetisch morfologische bloedtest betekent het. A.d.h.v. wat bloed (vingerprik) zouden ze dan moeten kunnen uitzoeken aan welke stofjes je een tekort hebt. Wie heeft dit ooit gedaan en is het wat?


Geef hier alsjeblieft je geld niet aan uit:
https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/infl ... bloedtest/

Ik heb ook een paar keer bloed laten prikken via de huisarts, niet vanwege vermoeidheid maar van vrij vervelende haaruitval en slap wordend futloos haar. Ben op vitamine b en d getest, en op ijzer, en dat was steeds ok. Maar niet op ferritine, dat is je ijzervoorraad en daar kwam eindelijk iets uit, dat zit bij mij namelijk op de ondergrens en zou de oorzaak kunnen zijn van mijn haaruitval. Ben je al specifiek op ferritine getest? Ik ben nu een kuur van 12 weken ijzertabletten aan het slikken.


Wel bijzonder dat de test op de site (weer) gewoon te bestellen is..
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 05 Jun 2020 18:42

Re: EMB test

Ik heb er geen ervaring of kennis van EMB en heb er verder ook geen mening over daardoor. Maar wb die kwakzalverij, daar zou ik me niet per se door laten tegenhouden. Daar worden veel alternatieve behandelwijze als kwakzalverij weggezet. Ik denk zelf dat er tussen westerse geneeskunde en kwakzalverij nog een hele wereld zit van alternatieve geneeswijzen die een goede aanvulling op westerse geneeskunde kunnen zijn. Vooral als het gaat om 'voorkomen is beter dan genezen'. De westerse geneeskunde vind ik zelf erg eenzijdig gericht op genezen Als je dit zou willen proberen zou ik mezelf goed er over inlezen en zelf beslissen (ja duh) of je denkt dat het onzin is of niet.
<<

Anoniem301

Bericht 05 Jun 2020 22:05

Re: EMB test

Ja maar Joey voor bloedtesten moeten wij soms wel 4 buisjes bloed inleveren. En zij kunnen dat met 1 druppeltje bloed al testen? Dat lijkt mij niet.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 05 Jun 2020 22:17

Re: EMB test

Ja dat kan, het klinkt niet per se logisch. Maar ik heb moeite met die website omdat daar alles wat niet-westerse geneeskunde is, wordt afgedaan als onzin want niet bewezen.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 05 Jun 2020 23:28

Re: EMB test

Ze kunnen tegenwoordig ook met 1 vingerprikje zien of je ontstekingswaarden in je bloed hebt en hoeveel, en die uitslag is zelfs nog binnen 5/10 minuten bekend. Volgens mij kun je uit 1 drupje bloed best wat halen als je op een paar specifieke dingen test.

Kijk naar de hielprik een paar drupjes bloed, zelfs droog op een gaasje kunnen ze al geloof nu 18 ziektes opsporen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem301

Bericht 05 Jun 2020 23:40

Re: EMB test

JMD daar heb je een punt inderdaad! Maar in deze testen geloof ik niet. Geldklopperij naar mijn mening. Een rondje Google laat ook wel zien dat die testen discutabel zijn.
<<

Anoniem332

Bericht 06 Jun 2020 06:33

Re: EMB test

Poppy, zegt de HA of assistente dat je waarde goed is?

Wellicht kan je zelf een uitdraai vragen van de waarde die gemeten is. Ik heb sinds 2 jaar een nieuwe huisarts en ik was daar vorig jaar een keer. Met O a vermoeidheidsklachten. Bloed geprikt en er waren waardes laag. Maar niet lager dan de ondergrens. Maar ik kreeg wel O a vitamine d capsules en tabletten voor ijzervooraard.
Nu vroeg ik aan hem door, want ik heb na mijn zwangerschap een uitgebreid stollingsonderzoek gehad, of dat toen al niet zichtbaar was. Hij heeft toen naar de uitslag gekeken en zei dat de waardes daar ook al laag waren. Ik baal ervan dat ik dat toen niet wist.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 06 Jun 2020 06:34

Re: EMB test

Ik heb hier zelf ook last van. Ik weet eigenlijk wel wat het bij mij is: verkeerd dieet. Ik eet alles wat los en vast zit, ook zeker teveel suiker en weet ook dat ik ongezond ben (mijn ontlasting verteld me dat). Maar ik vind het een te grote stap om dingen te laten liggen, dus accepteer ik de moeheid. Zou ook wel willen dat er een pil of prik was, maar het is levensstijl.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem295

Bericht 06 Jun 2020 06:58

Re: EMB test

Uit een hielprik kunnen ze natuurlijk ook ontzettend veel halen, en dat is ook maar een druppeltje. That being said: Is het niet zo dat na het krijgen van een kindje je hele hormoonhuishouding sowieso anders wordt? En daarbij gebroken nachten, opvoeden/zorgen voor een kindje etc etc. Ik wil niet de kreng van het topic worden die zegt dat er per definitie niets aan de hand is, onderzoeken kan nooit kwaad. Maar, en oh God dit vind ik echt een belerende uitspraak maar zo bedoel ik hem echt niet... is dit niet iets wat er een beetje bij hoort?
Ik weet natuurlijk niet exact wat je voelt dus dat maakt het wel lastig oordelen. Maar dat je als jonge moeder moe bent hoor ik zó vaak terug.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Jun 2020 07:31

Re: EMB test

Zoals Poppy het beschrijft vind ik zeker niet dat het erbij hoort Maple. Je hebt moe en moe. Zo zwaar is het ook weer niet per se om moeder/vader te zijn ?

Wat Housebird zegt vind ik ook een goede. Vraag de uitslag eens op, een uitdraai. De assistente zegt altijd tegen mij ‘ja je bloed is getest, het is in orde hoor alles is goed’ tot ik dus onlangs de uitdraai opvroeg en toen zat m’n ferritine precies op de ondergrens. En waarschijnlijk te laag voor mij en nu slik ik dus ijzertabletten.
<<

Anoniem332

Bericht 06 Jun 2020 07:43

Re: EMB test

Ik heb er ook een beetje moeite mee met het erbij horen. Tuurlijk alles veranderd in je leven, sommige dagen ben je moe en andere ben je compleet zonder energie.
Ik had een paar dagen per maand dat ik helemaal niks kon, dit was geen normale vermoeidheid. Ook lag ik wakker van pijn en kramp in mijn benen.
Ik heb vaak gedacht, Ow komt door de zwangerschap, komt door de bevalling, komt door de verbouwing, komt door borstvoeding, komt door het sporten. elke keer dacht ik als deze periode over is komt het wel goed. Maar dat kwam het na 2 jaar niet. En dat zou het ook niet vanzelf snel zijn, zonder die vitamine en ijzertabletten.
<<

Anoniem295

Bericht 06 Jun 2020 08:07

Re: EMB test

Haha, oke, het is niet mijn bedoeling om iemand verder te kwetsen hoor, dat voorop gesteld! Maar ik dacht zelf gelezen te hebben dat de dochter van Poppy ook niet altijd even goed slaapt. Dus ik dacht misschien een logische verklaring te hebben. Maar wie ben ik, als niet-moeder zijnde.

Wat dieper op de bloeduitslagen ingaan vind ik wel een goede.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 06 Jun 2020 08:24

Re: EMB test

Ik zou ook de waardes opvragen, als iets binnen de grenzen valt dan vinden huisartsen dat vaak al snel prima. Ik had dat met mijn B12, ondergrens was 145 en bovengrens 750. Ik zat op 148, dan hoef je geen arts te zijn om te snappen dat dat niet oké is met bijbehorende klachten. Ik kwam daar helaas pas achter toen ik een orthomoleculair therapeut naar mijn waardes liet kijken. Voelde mij een compleet ander mens nadat ik onder behandeling van die orthomoleculair therapeut mijn b12 weer in orde had.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem332

Bericht 06 Jun 2020 08:28

Re: EMB test

@maple O nee zo zie ik je reactie ook helemaal niet.
Ik kan niet voor poppy spreken wat ze voelt.

Als je in een neerwaartse spiraal zit met een kind wat slecht slaapt, jij slaapt slecht. En dat een periode zo door gaat, dan moeten die ‘klappen’ opgevangen worden.
Als er dan weer periodes zijn dat je wel kan slapen en het lukt niet om goed diep lang door te slapen omdat je waardes niet meer op orde zijn dan lukt het niet om uit die neerwaartse spiraal te stappen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Jun 2020 08:41

Re: EMB test

Ik vind het op zich geen gekke gedachte hoor Maple. Ik kan niet spreken voor Poppy maar misschien dat de ergste oververmoeidheid bij haar komt door de onstuimigheid die de heeft meegemaakt tijdens de eerste twee jaar van haar dochter. Dat klonk heel erg heftig. En dat haar lichaam de klap daarvan nog altijd niet heeft verwerkt.
Eigenlijk wat Housebird hieronder schrijft.


Housebird schreef:Als je in een neerwaartse spiraal zit met een kind wat slecht slaapt, jij slaapt slecht. En dat een periode zo door gaat, dan moeten die ‘klappen’ opgevangen worden.
Als er dan weer periodes zijn dat je wel kan slapen en het lukt niet om goed diep lang door te slapen omdat je waardes niet meer op orde zijn dan lukt het niet om uit die neerwaartse spiraal te stappen.



Sterkte Poppy. Ik kan me voorstellen dat je het toch nog beter uit wilt laten zoeken. Ik heb geen ervaring met die test maar als jij denkt dat het antwoorden kan geven, waarom niet? Ik weet niet hoe duur het is, maar je gezondheid is natuurlijk wel echt belangrijk.

Ik vind dat Bisq ook een goede tip geeft.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Jun 2020 09:02

Re: EMB test

Marin schreef:
Ik vind dat Bisq ook een goede tip geeft.


En ik een aantal reacties daarboven ook ?

En waarom niet? Zag je over zo’n EMB-test. Nou omdat het een hoop geld kost, het niet wetenschappelijk bewezen is etc. Echt een beetje misbruik maken van mensen vind ik. Jinek heeft er ook een artikel over:
https://www.evajinek.nl/onderwerpen/art ... ie-placebo

Sommigen bieden die testen ook aan aan vrouwen die zwanger willen worden waarbij het niet lukt. En maken misbruik van hun kinderwens, dat vind ik heel erg.

Maple dat je geen moeder bent betekent niet dat je geen tips daarover kunt geven hoor! Zo bedoelde ik het zeker niet.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 06 Jun 2020 09:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 06 Jun 2020 09:06

Re: EMB test

Geen idee hoe het zit met die testen enzo, maar wat je wel zou kunnen doen is je energetisch te laten reinigen. Ik merk het met mijn hooggevoeligheid dat ik snel emoties etc van andere in mezelf op sla. Dus eens in de zoveel tijd laat ik mij ook ‘reinigen’. Zelf doe ik dat al door elke avond te douchen voor het slapen gaan en alles af te spoelen, maar voor de diepere / zwaardere gevallen ga ik bij iemand langs/komt diegene bij mij of doet diegene op afstand.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Jun 2020 09:13

Re: EMB test

Ik doelde eigenlijk op de orthomoleculaire therapeut maar een uitdraai vragen is sowieso heel slim ja!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem332

Bericht 06 Jun 2020 09:53

Re: EMB test

Carrie schreef:
Marin schreef:
Ik vind dat Bisq ook een goede tip geeft.


En ik een aantal reacties daarboven ook ?

En waarom niet? Zag je over zo’n EMB-test. Nou omdat het een hoop geld kost, het niet wetenschappelijk bewezen is etc. Echt een beetje misbruik maken van mensen vind ik. Jinek heeft er ook een artikel over:
https://www.evajinek.nl/onderwerpen/art ... ie-placebo

Sommigen bieden die testen ook aan aan vrouwen die zwanger willen worden waarbij het niet lukt. En maken misbruik van hun kinderwens, dat vind ik heel erg.

Maple dat je geen moeder bent betekent niet dat je geen tips daarover kunt geven hoor! Zo bedoelde ik het zeker niet.


En even ter aanvulling. Het wordt aangeboden door huppelkut a nn I c van w onder en. Die nu een aangetrouwde achternaam heeft.
Niet aardig wat ik zeg en bevooroordeeld. Maar zij zit in mijn allergie zone, dit heeft met vroeger te maken. We zijn beide opgegroeid in dezelfde omgeving.
Zij komt nogal uit een bijzondere familie waar mensen schijt hebben aan ethiek.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Jun 2020 09:57

Re: EMB test

Ik snap je hoor Housebird. Op een ander forum waar ik ook kom zijn ze ook niet heel positief over haar en d’r ‘test’.
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers