Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet weten wat met relatie te doen

<<

Pepernoot

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 05 Jun 2020 10:39

Bericht 05 Jun 2020 11:05

Niet weten wat met relatie te doen

Man heef/had besloten zijn eigen plan te trekken en wilde bij me weg.
De reden is dat ik afgelopen jaar tijd voor mijzelf nodig had om te weten waar ik sta in onze relatie, het deels wonen in het buitenland, wat en wie ben ik eigenlijk?
Het gaat al een jaar of 4 niet goed in onze relatie, waarin ik 2x hulp in heb gezocht, en vervolgens niets meegedaan wordt.
Sinds een aantal jaar verblijven wij een deel van het jaar in het buitenland ivm werk van man.
Wintermaanden zijn we in NL, en werkt man hier.
Huis vorig jr verkocht, weinig overwaarde..met intentie ander huis weer te kopen.
Wat nog niet is gelukt.
In okt was ik al naar Nl vertrokken, man kwam in dec.

In febr zijn we samen nog naar buitenland gegaan om in maart weer terug te komen ivm corona.
Dat ik ruimte voor mijzelf nodig had, wordt mij heel erg kwalijk genomen.
Vanaf het 1e moment heeft hij mij niet met rust gelaten en bleef aan mij trekken, middels bellen, whatsappen etc..
De reden dat ik die ruimte nodig had, is omdat hij ontzettend druk en aanwezig is, mij telkens claimt, en 24u gaat hij door.
Hij extravert, ik introvert, en op dit moment botst dat heel erg.
Na jaren kan ik de energie niet meer opbrengen om nog meer energie in hem te stoppen.
Gaf mijn grenzen aan als ik mij even wilde afzonderen, om op te laden, ben snel moe, waar hij geen rekening mee hield.
Jarenlang heb ik geïnvesteerd in zijn carrière, en hem ondersteund in zijn bedrijf..daar stond ik zelf achter en heb mijzelf opzijgezet.. ook mijn keus natuurlijk.
Het was immers ook een uitdaging om te vertrekken, en we hebben het ook goed gehad.
Ik zag al snel dat dat geen toekomst perspectief zou hebben en heb dat hem duidelijk gemaakt.
Hij zag het anders en flierefluitte gewoon door, en maar afwachten of het geld wel binnen zou komen.
Alle vrijheid had hij, hij kon doen en laten wat hij wilde, veel het nachtleven in ivm sociale contacten voor werk, prima.
Maar niet altijd goed.
Er kwamen meer scheuren in de relatie, hij volgde zijn eigen pad en ik hobbelde erachteraan.
Hij stond niet open om terug te gaan naar NL, ik wilde wel terug, mede voor mijn kinderen die ik ook miste.
Daarnaast wil ik zelf weer aan het werk en meer onafhankelijk zijn.
Nu ineens wil hij financieel niet meer voor mij zorgen, en hier snap ik enerzijds niets van.
We hebben hier samen voor gekozen omdat we naar het buitenland zijn vertrokken waar hij zijn job kon doen, en er voor mij geen werk was wat haalbaar was voor mij.
Hij zorgde voor de buitenboel, en ik de binnen.
Kortom..lekker ouderwets nog.
Deze strategie hebben we gedaan sinds we naar het buitenland zijn vertrokken, daarvoor was ik werkzaam in ons/zijn bedrijf, en daarvoor parttime gewerkt.
Ben chronisch ziek, en beperkt, maar wil dit verder niet als excuus gebruiken.
Parttime baan zal ik wel aankunnen, druk doende met solliciteren.
Ik heb wel gezegd dat ik meer onafhankelijk zou willen zijn, en proberen mijn eigen geld te genereren middels een baan.
Voor mij redenen om hierover na te denken, wat wil ik nu echt?
Kan hij eens rekening houden met mij?
Compromis sluiten?
Nee dat kon niet.
Vandaar even wat afstand.
Tot op de dag van vandaag krijg ik dat voor de voeten geworpen.
Hij heeft (tijdelijk) een andere baan en heeft een andere rekening geopend, een officiele zakelijke rekening om diverse redenen.
Daar heeft hij een punt mee, maar heeft mij hierover niets verteld, zoiets overleg je lijkt me.
En ik maar 1.5 mnd wachten totdat er geld op onze rekening zou komen, wat inmiddels gestort was op de nieuwe.
Ik kan niet bij die rekening, en ineens moet ik om geld vragen?
Hij schakelde iemand in via Facebook voor "wat" gesprekken, en voila,  nu vindt hij dat hij ineens is veranderd, en een betere ik is geworden..tja..
Ik vind dat je naast je eigen problematiek, ook samen naar een relatietherapeut zou kunnen gaan om er samen aan te werken.
Dat wil hij niet.
Hij hoeft niet te veranderen, maar enige aanpassingen en toepassingen zijn wenselijk, ik heb vaak aangegeven waar ik tegenaanloop, en ik moet dan maar met bordjes werken alsof hij een kleuter is.
Hij praat telkens in de ik vorm, en heeft het alleen maar over zichzelf, wat hij wil, wat hij doet, en gaat telkens zijn eigen pad op.
Ook ik steek hand in eigen boezem, ik heb het allemaal laten gebeuren, en dat was niet goed.
Ik was er niet voor mijzelf.
Onze relatie is erg beschadigd, nu wil hij het ineens weer proberen, maar op zijn voorwaarden, ja zo werkt dat niet natuurlijk.
Hij zeurt alleen maar dat hij liefde, genegenheid wil en het leuk hebben, de rest veegt hij van tafel.
Ik heb hem sinds 5jr elk jaar een mail gestuurd om zo duidelijk te maken wat mijn emoties zijn, wat mijn wensen zijn, en dat is niet zoveel
1- stabiliteit
2- rust
3- vorm van vrijheid/onafhankelijkheid.
De laatste mail ws 2 weken geleden, en wordt eveneens van tafel geveegd, of hij doet het af met een humoristische opmerking waar hij voorheen altijd mee weg kwam.
En dat sta ik niet meer toe.
Oke..er is veel meer gaande, maar gaandeweg in dit topic zal dat er wel uit komen, ik weet het allemaal niet meer.
Ik weet niet meer wat te doen.
Ja eigenlijk ook wel, maar ik denk dat ik bang ben om keuze's te maken, voel onzekerheid, machteloosheid, frustratie's.
Inmiddels een coach ingeschakeld om mij handvaten aan te reiken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Jun 2020 12:25

Re: Niet weten wat met relatie te doen

Zijn de kinderen van jullie samen of alleen van jou?
2015 💙
<<

Anoniem309

Bericht 05 Jun 2020 12:35

Re: Niet weten wat met relatie te doen

Het is nogal een lang verhaal maar begrijp ik het goed dat de kern is dat hij eerst bij je weg wilde en nu niet meer? En dat jij niet meer zo goed weet of jij de relatie nog wel wilt? Het klinkt alsof hij vrij dominant is en dat je jaren lang zijn ideeën en beslissingen hebt gevolgd, maar het gaat er in een relatie natuurlijk niet alleen om wat hij wilt. Hij maakt niet de relatie, dat maken jullie samen. Ik denk dat toch echt moet bedenken wat je zelf wilt. Zie jij hier nog toekomst in? Of heb je het eigenlijk al opgegeven maar durf je de stap niet te zetten?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Jun 2020 12:47

Re: Niet weten wat met relatie te doen

Ik weet ook niet zo goed wat ik kan zeggen maar wilde ook niet niks zeggen. Jullie zijn (tijdelijk) uit elkaar en hij heeft de geldkraan dicht gedraaid? Jouw kinderen wonen in NL en jij was een paar maanden per jaar in het buitenland? Hij geeft je geen ruimte en jij vraagt om ruimte.

Wat is er veranderd dat je eerder wel met deze drukte van hem kon omgaan?

Jij zou het nog willen proberen met hulp? Hij wilde niet en nu wil hij wel?

Bordjes? Waarmee jij kan aangeven waar je behoefte aan hebt? Rust of praten bijvoorbeeld? Bedoel je dat? Als er wat veranderd is in jullie relatie moet er wel een weg in gevonden worden op welke manier het wél werkt. En dat kan wel even tijd kosten/zal niet vanzelf gaan. En jij moet daarbij veel praten en uitleggen want hij zal dat niet zomaar snappen.
Is zijn werk zo’n grote inkomstenbron of specifiek dat dat alleen in het buitenland kan? Kan daar nog iets in veranderen?

Oké nu heb ik toch nog best wat getypt.
<<

Pepernoot

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 05 Jun 2020 10:39

Bericht 05 Jun 2020 16:44

Re: Niet weten wat met relatie te doen

Sorry het is ook een lang verhaal, mijn hoofd zit zo vol met van alles.

De kinderen zijn niet van hem, zijn de deur al uit, en hij is mijn 2e partner.

Ineens besloot hij om een andere zakelijke rekening te nemen, ivm zijn werk.
Dat snap ik, er moest ook het eea anders geregeld worden, maar buiten mijn medeweten om?
Er moesten nota's betaald worden, en dat kon niet want er kwam geen geld op de rekening, hoor ik een maand later dat dat geld dus op een andere rekening is gestort.
Ik deed altijd de financiën, betalingen etc.
Nu ineens niet meer.
Hij wil er nu zelf zicht op hebben, dat deed hij nooit, dus dit is wel goed.

Hij is erg druk, 24/7, vergt veel energie van mij, en ik heb zo vaak aangegeven mij even met rust te laten zodat ik op kan laden.
Dan trek ik mij terug, bijv in de slaapkamer, even alleen zijn.
Vervolgens stormt hij doodleuk toch de slaapkamer in met zijn verhalen.
Zo zijn er talloze voorbeelden.
Hij bedenkt continu dingen die ik wel zou kunnen doen, en overlaad mij daarmee.
Ik wil de dingen doen doe ik vindt, en niet die hij leuk vindt.

Met bordjes aangeven bedoel ik, dat ik bijv maar een rood bordje aan de deur moet hangen, dat betekent dan niet binnenkomen.
Maar hij is toch geen kleuter meer van 3jr die met bordjes moet werken?
Idd moet er veel echt gepraat worden, want ik word niet gehoord, hij zegt ja, maar doet nee en trekt zijn eigen plan.

Zijn werk is een normale inkomsten bron, we zijn naar het buitenland gegaan ivm het klimaat.
Maar gezien ik mij daar verveelde, het is een klein toeristisch gebied, en de toekomst niet daar ligt, zeker financieel niet, moet je keuzes gaan maken.
Je wordt ook ouder.
<<

Pepernoot

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 05 Jun 2020 10:39

Bericht 05 Jun 2020 16:44

Re: Niet weten wat met relatie te doen

tuttebel schreef:Het is nogal een lang verhaal maar begrijp ik het goed dat de kern is dat hij eerst bij je weg wilde en nu niet meer? En dat jij niet meer zo goed weet of jij de relatie nog wel wilt? Het klinkt alsof hij vrij dominant is en dat je jaren lang zijn ideeën en beslissingen hebt gevolgd, maar het gaat er in een relatie natuurlijk niet alleen om wat hij wilt. Hij maakt niet de relatie, dat maken jullie samen. Ik denk dat toch echt moet bedenken wat je zelf wilt. Zie jij hier nog toekomst in? Of heb je het eigenlijk al opgegeven maar durf je de stap niet te zetten?


Jij verwoord het goed tuttebel,
Maar ik heb het ook zelf laten gebeuren.
Ik denk dat ik de stap nog niet durf te zetten om alleen verder te gaan.
Ik rol terug in de "veilige" situatie, die eigenlijk niet veilig meer is.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Jun 2020 16:48

Re: Niet weten wat met relatie te doen

Aangezien het niet zijn kinderen zijn zou ik zeggen heel snel wegrennen, kiezen voor jezelf en lekker het hele jaar in het land bij de kinderen zijn.
2015 💙
<<

Pepernoot

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 05 Jun 2020 10:39

Bericht 05 Jun 2020 17:25

Re: Niet weten wat met relatie te doen

Minx schreef:Aangezien het niet zijn kinderen zijn zou ik zeggen heel snel wegrennen, kiezen voor jezelf en lekker het hele jaar in het land bij de kinderen zijn.


Ik denk dat ik dat diep van binnen ook zou willen.
Maar de daadwerkelijke stap nog niet durf te nemen, en ik snap niet waarom niet.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 05 Jun 2020 18:21

Re: Niet weten wat met relatie te doen

Pepernoot schreef:
Minx schreef:Aangezien het niet zijn kinderen zijn zou ik zeggen heel snel wegrennen, kiezen voor jezelf en lekker het hele jaar in het land bij de kinderen zijn.


Ik denk dat ik dat diep van binnen ook zou willen.
Maar de daadwerkelijke stap nog niet durf te nemen, en ik snap niet waarom niet.

Ik denk idd dat je vast zit in patronen waar je niet uitkomt gezien jou partner niet reageert op de grenzen die je aangeeft.

Wat zit je angst? Wat is het ergste wat er gebeuren kan als je weg gaat?
Zit die angst in weer alleen zijn? In de gevolgen voor je partner? Voor iets wat je opgeven moet (bijv financiële situatie of een huis)? Ben je bang voor zijn reactie?
Probeer daar eens naar te kijken.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Pepernoot

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 05 Jun 2020 10:39

Bericht 05 Jun 2020 18:36

Re: Niet weten wat met relatie te doen

Niet perse het alleen zijn, want dat vind ik juist heerlijk.
Dat betekend voor mij rust.

Ik denk meer het financiele, en ik ben beslist geen profiteur, maar misschien meer bang wat er gebeurd als ik geen baan heb, uitkering, reïntegreren, het gevecht met arbeidsdeskundigen en artsen.
Ik vermoed dat het daarin zit.
Anderzijds kan mij dit misschien juist positieve dingen opleveren.
Ik weet dat ik patronen moet doorbreken, daarom heb ik ook hulp gezocht.
En stap voor stap merk ik dat ik krachtiger word, want man begint al te stuiteren.
<<

Anoniem309

Bericht 05 Jun 2020 19:05

Re: Niet weten wat met relatie te doen

Lastige situatie, Pepernoot. Ik weet niet of ik het goed voel, maar ik heb ergens het gevoel dat je het wel makkelijk vind dat alles bekend is en dat je man de beslissingen maakt. Alsof je dat zelf niet goed durft te nemen. Maar ik denk wel dat als je de kracht kan vinden om voor jezelf op te komen en door zelf beslissingen te nemen dat je veel gelukkiger kan zijn. En wat betreft het financiele, baan, re-integratie, ed. ik denk dat als jij de knoop wilt doorhakken, dat je alleen al na de keuze al een stuk sterker in je schoenen gaat staan en dan lukt het heus wel om stapje voor stapje aan al die dingen te werken. Het enige wat ik je wel wil meegeven is dat je niets moet doen, voordat je echt zeker van bent van je keuze (ook al kan dat heel eng zijn).
<<

Pepernoot

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 05 Jun 2020 10:39

Bericht 05 Jun 2020 19:43

Re: Niet weten wat met relatie te doen

tuttebel schreef:Lastige situatie, Pepernoot. Ik weet niet of ik het goed voel, maar ik heb ergens het gevoel dat je het wel makkelijk vind dat alles bekend is en dat je man de beslissingen maakt. Alsof je dat zelf niet goed durft te nemen. Maar ik denk wel dat als je de kracht kan vinden om voor jezelf op te komen en door zelf beslissingen te nemen dat je veel gelukkiger kan zijn. En wat betreft het financiele, baan, re-integratie, ed. ik denk dat als jij de knoop wilt doorhakken, dat je alleen al na de keuze al een stuk sterker in je schoenen gaat staan en dan lukt het heus wel om stapje voor stapje aan al die dingen te werken. Het enige wat ik je wel wil meegeven is dat je niets moet doen, voordat je echt zeker van bent van je keuze (ook al kan dat heel eng zijn).



Je hebt misschien een punt, dat komt wss omdat ik 2x in een ernstige ziekte situatie heb gezeten met heftige operaties.
Dus ik was kwetsbaar en lang herstel gehad.
Vandaar uit heb ik het wellicht laten geworden, vond het allemaal wel best, maar ook stress en conflicten vermijden en daardoor maar toegeven.
En met de gedachte "och, komt wel goed".
Ja niet handig van mijzelf, want ik begon mij beter te voelen na mijn herstel en dus krachtiger waardoor ik weerstand ging bieden.
Betreft die keuze te maken om voor mijzelf te kiezen kwam ook vd hulpverlener uit, was heb ik daar tijd voor nodig omdat ik nog niet zover ben, maar ik zal toch wel eens een keus moeten maken.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers