Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

<<

Anoniem309

Bericht 04 Jun 2020 23:52

N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

N.a.v. De topics over Jayme en inzamelingsacties ben eigenlijk wel benieuwd of jullie goede doelen steunen. Ook ben ik benieuwd welke goede doelen jullie dan steunen en waarom juist die. Zijn er bijvoorbeeld bepaalde doelen die extra speciaal voor jullie zijn.

Voorheen steunde ik normaal gesproken eigenlijk geen goede doelen. Ik wist vaak niet waar het terecht kwam en had vaak het idee dat er teveel bij de directie bleef plakken. Omdat ik in het afgelopen jaar zelf in aanmerking kwam bij bepaalde stichtingen ben ik wel meer goede doelen gaan steunen. Zo is stichting Still speciaal voor mij omdat ik van hen een fotoreportage van mijn dochter heb gekregen die echt heel dierbaar voor me is. En stichting floor de lis is weer speciaal omdat wij een mandje kregen gemaakt van bruidsjurken om Y. in te kunnen leggen. Ik had er nooit echt bij stil gestaan wat voor belangrijk werk veel stichtingen doen, maar ben me er de laatste tijd wel echt bewust van geworden wat een mooi werk er door verschillende organisaties gedaan wordt. Terwijl ik voorheen dus vrijwel nooit donaties deed ben ik daardoor wel gaan doneren aan doelen waarvan ik echt vind dat ze belangrijk werk verrichten. Zo vind ik ook het Ronald McDonald kinderfonds enorm goed werk verichten en vind ik het streven van metakids om alle stofwisselingsziektes behandelbaar te maken ook ontzettend mooi. Vooral omdat Y ook een stofwisselingsziekte had en wat zou het toch mooi zijn als er voor dit soort ziektes een oplossing komt.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 05 Jun 2020 06:24

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Ik steun natuurmonumenten. Ik heb voor de kinderen een abbonement van oerrr. En zelf heb ik er ook een lidmaatschap.

Ook doneer ik zo nu en dan aan het ronald mcdonald huis. Sowieso gaat altijd mijn kleingeld in de doneerbakjes als we eten halen bij de Mcdonalds.

Verder geef ik aan collectanten die aan de deur komen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 05 Jun 2020 06:41

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Hulphond Nederland
Make a wish
KiKa
En ik doe mee aan de postcodeloterij, die steunen dan ook diverse goede doelen.

We hebben zelf van best wel wat goede doelen gebruik gemaakt maar het is te veel om ze allemaal te steunen daarom wissel ik soms
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Jun 2020 06:53

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Ik steun IFAW, Save The Children, World Animal Protection, KWF, en met vriend het Parkinson Fonds. Ik doe eigenlijk ook altijd mee aan sponsorlopen etc (sponsoren dan he ?) en op mijn werk zijn ook regelmatig acties waar ik aan mee doe. Collectes geef ik altijd wat.

Ik geef ook regelmatig dingen gratis weg, via MP of bijv mijn kerstpakket via een lokale stichting die gezinnen die weinig hebben helpt.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem324

Bericht 05 Jun 2020 07:28

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Ik heb dezelfde twijfels als Tuttenbel en vraag me soms af waar het geld terecht komt bij organisaties. Ik steun nu (met een goed gevoel!) toch drie organisaties: natuurmonumenten, KWF en stichting melanoom.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 05 Jun 2020 07:54

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Maandelijks de Dierenbescherming en met de feestdagen maken we samen met de kinderen een bedrag over naar een aantal goede doelen die zij mogen uitkiezen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem292

Bericht 05 Jun 2020 08:10

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Ik heb niets wat ik maandelijks steun. Wel maak ik wel eens wat over als ik daar behoefte voor voel. En ik koop altijd kinderpostzegels en steun Jantje Beton en de Grote Clubactie.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3199

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 05 Jun 2020 08:34

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Geen.

Omdat wij een sticker bij de voordeur hebben dat we niet gediend zijn van verkopers en geloofsovertuigers aan de voordeur, lopen collectanten vaak ook door. Dat is wel jammer, ik had de sticker juist zo uitgekomen dat zij wel welkom zijn.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jun 2020 08:42

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Geen doel echt vast.

Zulke dingen als Jayme doneer ik meestal wel aan als ik er een goed gevoel bij heb.
En kinderpostzegels koop ik altijd van een van m'n neefjes.
Soms aan kleine doelen waarvan ik zeker weet dat het geld (of de spullen) goed terecht komt. Ik heb dat gevoel niet bij de meeste grote goede doelen.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 05 Jun 2020 08:52

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Ik steun Share the Meal, daar kun je heel makkelijk via de app een maaltijd voor een kindje kopen die het nodig heeft, je kunt ze voorzien van een maaltijd voor een dag, of voor een week, en er zijn nog andere opties voor een langere periode. Je kunt bijvoorbeeld kiezen om moeders in Nepal te steunen, dan krijgen de kindjes in Nepal een maaltijd, Iraakse kinderen in vluchtelingenkampen of kinderen rond de hele wereld die door Covid zonder eten zitten, ik vind het fijn dat je zelf kunt kiezen waar je die week aan doneert, (of eenmalig), de plekken veranderen ook weleens per week. Ik probeer iedere week twee keer te doneren.

Verder doneer ik aan random dingen waar mijn oog op vallen of wanneer ik me echt ergens door geraakt voel. Dat kan dus verschillend zijn en niet structureel.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 05 Jun 2020 08:53

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Ik steun maandelijks het leger des heils en jaarlijks de eo (lidmaatschap). Tussendoor geef ik geld aan de kerk (geen vast moment en bedrag) en als een goed doel voorbij komt (bijv. kerstpakketten voor gezinnen in Roemenië of Afrika).
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 05 Jun 2020 08:53

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Tijdens de goede doelenweek een aantal doelen die ik belangrijk vind. Vaak doelen waarbij nog veel onderzoek voor nodig is omdat er bijv. nog geen goede medicatie voor is. Alzheimer, epilepsie, brandwonden etc.
<<

Anoniem321

Bericht 05 Jun 2020 08:55

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Ik heb geen machtigingen lopen, maar ik geef eigenlijk altijd wel aan mensen die huis aan huis collecte lopen.
Daarnaast heb ik bijvoorbeeld ook voor Jayme gegeven en als er soortgelijke acties voorbijkomen waar ik een goed gevoel bij heb, dan geef ik ook vaak wel.

Verder steun ik vaak wel lokale inzamelingsacties en projecten en verjaardagsinzamelingsacties op Facebook van vrienden.
<<

Anoniem300

Bericht 05 Jun 2020 09:06

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Ieder jaar geef ik automatisch aan oxfam novib.

En ik ben lid van de postcode loterij, steun ik ook veel mee.

Ik geef ook altijd aan collectanten die aan de deur komen(behalve als ze van een plaatselijke club ofzo zijn).
En ik stuur al jaren geen kerstkaarten meer, maar ik maak dat geld over naar een goed doel, ieder jaar probeer ik een ander te doen(kika, ms fonds, hartstichting, nier fonds al gedaan)

Edit: ik heb toevallig gisteren een correctbook gekocht, hierbij gaat en deel van de inkomsten naar Afrika voor les materiaal. (Bewust voor deze gekozen hierom)
Laatst gewijzigd door Anoniem300 op 05 Jun 2020 13:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Jun 2020 09:54

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Sugarfall schreef:Ik steun Share the Meal, daar kun je heel makkelijk via de app een maaltijd voor een kindje kopen die het nodig heeft, je kunt ze voorzien van een maaltijd voor een dag, of voor een week, en er zijn nog andere opties voor een langere periode. Je kunt bijvoorbeeld kiezen om moeders in Nepal te steunen, dan krijgen de kindjes in Nepal een maaltijd, Iraakse kinderen in vluchtelingenkampen of kinderen rond de hele wereld die door Covid zonder eten zitten, ik vind het fijn dat je zelf kunt kiezen waar je die week aan doneert, (of eenmalig), de plekken veranderen ook weleens per week. Ik probeer iedere week twee keer te doneren.

Verder doneer ik aan random dingen waar mijn oog op vallen of wanneer ik me echt ergens door geraakt voel. Dat kan dus verschillend zijn en niet structureel.


Dat klinkt als een mooi goed doel! Ik ga er eens naar kijken.

Edit: meteen gedownload en gedoneerd. Prachtige app, precies wat je zou willen zien en weten idd!!
Laatst gewijzigd door Zora op 05 Jun 2020 10:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem315

Bericht 05 Jun 2020 09:59

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

De hartstichting, de kankerstichting, Warchild en ik koop elk jaar kinderpostzegels en doneer aan de deur.

Hiervoor heb ik o.a. Cordaid Memisa gesteund en Cliniclowns, maar ik kies om de paar jaar weer wat nieuws.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Jun 2020 10:32

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Aan elke collectant die aan de deur komt. Zelf loop ik voor het KWF.
2014 2016
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 05 Jun 2020 11:01

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Ik steun maandelijks de stichting Vrienden van Rwanda.

Verder de collectanten aan de deur.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 05 Jun 2020 11:40

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Meestal maken we rond kerst een bedrag over naar 'Het vergeten kind'. We steunen verder over het algemeen vooral 'lokale doelen' als ze aan de deur komen met bijvoorbeeld oliebollen voor de kerk. En als de voedselbank in de supermarkt staat koop ik daar spullen voor.

Grote bekende doelen steunen we al jaren niet meer, vooral het gedoe van een paar jaar geleden met betrekking tot hoge salarissen van directeuren speelt hier in mee. Ik vind dat een directeur een goede beloning moet krijgen voor zijn werk, maar er zijn grenzen.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 05 Jun 2020 12:21

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Wij doen geen maandelijkse/jaarlijkse donaties. Wel geef ik collectanten altijd iets.
We geven aan doelen zoals Jayme of andere dingen/mensen waarvan we weten dat het geld direct op de goede plek terecht komt.
We hebben laatst ook een konijn op afstand geadopteerd in een klein dierenpark hier in de buurt.
We geven jaarlijks speelgoed aan de voedselbank. En ook toen een kennis maandverband etc verzamelde voor de voedselbank heb ik wat dingen gekocht en gegeven. zulke dingen dus. Ook als mensen in onze buurt ergens heen reizen waar mensen hulp nodig hebben geven we geld of spullen, zodat we weten dat het direct op de plek van bestemming komt. Bijvoorbeeld toen een vriendin vluch.telin.gen ging helpen of toen mijn nichtje naar cambodja ging. Ik doe ook familie/vrienden sponsoren als ze iets doen voor een stichting.

Het enige wat ik bewust niet heb gesponsord is toen de vriend van mijn beste vriendin de al.pe d'.hu.zes ging doen. Daar had ik geen goed gevoel bij en het was ook allemaal zo dwingend.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 05 Jun 2020 12:40

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Zora schreef:
Sugarfall schreef:Ik steun Share the Meal, daar kun je heel makkelijk via de app een maaltijd voor een kindje kopen die het nodig heeft, je kunt ze voorzien van een maaltijd voor een dag, of voor een week, en er zijn nog andere opties voor een langere periode. Je kunt bijvoorbeeld kiezen om moeders in Nepal te steunen, dan krijgen de kindjes in Nepal een maaltijd, Iraakse kinderen in vluchtelingenkampen of kinderen rond de hele wereld die door Covid zonder eten zitten, ik vind het fijn dat je zelf kunt kiezen waar je die week aan doneert, (of eenmalig), de plekken veranderen ook weleens per week. Ik probeer iedere week twee keer te doneren.

Verder doneer ik aan random dingen waar mijn oog op vallen of wanneer ik me echt ergens door geraakt voel. Dat kan dus verschillend zijn en niet structureel.


Dat klinkt als een mooi goed doel! Ik ga er eens naar kijken.

Edit: meteen gedownload en gedoneerd. Prachtige app, precies wat je zou willen zien en weten idd!!


Hee wat leuk dat je hem ook hebt gedownload! Ja fijne app he, ook echt super makkelijk in gebruik ?
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jun 2020 12:48

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Sugarfall schreef:
Zora schreef:
Dat klinkt als een mooi goed doel! Ik ga er eens naar kijken.

Edit: meteen gedownload en gedoneerd. Prachtige app, precies wat je zou willen zien en weten idd!!


Hee wat leuk dat je hem ook hebt gedownload! Ja fijne app he, ook echt super makkelijk in gebruik ?

Wat geinig dat je ook een team aan kan maken. Misschien kunnen we met ZMY heel wat maaltijden doneren!
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 05 Jun 2020 12:55

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Structureel Natuurmonumenten, Dietenbescherming, Aidsfonds en Amnesty International. Totaal iets van 5 tientjes per maand.

Postcodeloterij doe ik niet mee voor de goede doelen maar puur uit eigenbelang, ik heb ook geen idee wat ze doen aan goede doelen.

Kinderpostzegels koop ik ook uit eigenbelang, omdat ze er leuk uitzien en m'n neefje blij wordt als ik ze koop.

Verder losse donaties, bijvoorbeeld She decides, plaatselijke dierenambulance, Jayme etc.
<<

Anoniem309

Bericht 05 Jun 2020 12:58

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

bosjesvrouw schreef:Aan elke collectant die aan de deur komt. Zelf loop ik voor het KWF.


Wat goed dat je collecteert. Dat je dat voor KWF doet, heeft dat met je man te maken? of was deze organisatie al eerder speciaal voor jou?

Ik bedenk me trouwens net dat ik op onze reis naar NZ ook nog een kiwi heb geadopteerd bij een organisatie die zich bezig houd met onderzoek en vermeerderen van de kiwi populatie.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 05 Jun 2020 14:03

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Ik ben al jaren donateur van WarChild, Oxfam Novib en KWF. Verder ben ik lid van de Postcode Loterij.
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx