Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 05 Jun 2020 14:11

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Wij zijn donateur van WNF, Artsen zonder grenzen, Unicef, Amnesty, Natuurmonumenten en het Rode kruis. Met collectes geef ik sowieso altijd wat, al wordt dat wrl steeds kariger aangezien we eigenlijk nooit contant geld in huis hebben aangezien ik al jaren vrijwel nooit meer iets contant betaal en mijn man ook niet. Met speciale acties zoals Serious Request of iets dergelijks doneer ik eigenlijk altijd. Als er plaatselijke clubs loten verkopen of bijvoorbeeld potgrond koop ik dat ook. En we kopen ook altijd loten bij Earlybirds, dankzij hen hebben wij een prachtige reportage van ons zoontje dus die stichting steunen we graag.
<<

Anoniem293

Bericht 05 Jun 2020 14:16

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Ik ben lid van de postcodeloterij. Verder geef ik af en toe aan kleinschalige acties. Grote goede doelen steunen doe ik eigenlijk niet.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 05 Jun 2020 14:33

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Ik geef maandelijks aan het wnf (al 20 jaar ofzo) en sinds recent ook aan de hersenstichting.
Verder dingen als giro 555 bij een of andere ramp en kankerstichting bij collectes. Ik heb ook een paar keer gegeven aan die stichting van Maarten vd Weijden voor kankeronderzoek.
Andere collectes geef ik niet standaard, soms wel en soms niet.
Actie zoals die van Jayme geef ik eigenlijk bijna nooit aan. Toevallig laatst wel iemand met lyme die ook naar buitenland zou moeten voor een bepaalde dure behandeling. Dat verhaal greep mij aan omdat ik net een week eerder een goede vriend aan die ziekte had verloren.
<<

Anoniem290

Bericht 05 Jun 2020 14:43

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Er komen hier geen collectanten meer, alleen de jaarlijkse goededoelenweek. Daar doe ik geld in en verdeel ik meestal over 2 of 3 doelen. Ik ben wel altijd bang dat het grootste deel naar de salarissen en reclame gaat overigens. Ik geef verder ook jaarlijks een bedrag aan een stichting uit mijn ouderlijk dorp. Ik gaan met al het geld naar een dorp in Venezuela en van het geld kunnen daar alle kinderen naar school. Je krijgt wel een kind toegewezen, van wie je foto’s en rapporten krijgt. Maar het geld van alle gevers wordt verdeeld over alle kinderen, dus ze kunnen allemaal naar school.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Jun 2020 14:57

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Savi schreef:
Sugarfall schreef:
Hee wat leuk dat je hem ook hebt gedownload! Ja fijne app he, ook echt super makkelijk in gebruik ?

Wat geinig dat je ook een team aan kan maken. Misschien kunnen we met ZMY heel wat maaltijden doneren!


Ja echt heel slim die app! Dat is precies wat je vaak mist bij goede doelen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 05 Jun 2020 20:30

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Aan alle collectebussen aan de deur, Stichting Hoogvliegers (zelf ook vrijwilliger), Postcode Loterij, Serious Request, soms bij een evenement waar iemand aan mee doet.
Zelf collecteer ik voor het Longfonds. Kinderpostzegels/clubactie etc als er een bekende langskomt.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 05 Jun 2020 20:40

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Aan collectanten geef ik altijd wat. Als Dorcas in de supermarkt staat koop ik ook altijd wat producten.
Ik heb dit jaar een online collectebis gemaakt voor het epilpsiefonds. Zo collecteer ik online voor het epilepsiefonds.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 05 Jun 2020 20:50

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Sinds kort metakids. Verder geen vaste.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 05 Jun 2020 21:18

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Sowieso stichting 22Q11 en verder aan de collectanten die aan de deur komen, maar dat zijn er niet zoveel.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 06 Jun 2020 11:01

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Ik geef maandelijks aan een stichting in Tanzania waar ik zelf ooit stage heb gelopen, daarvan weet ik zeker dat al het geld echt besteed wordt aan het goede doel. Je mag ook kiezen aan welk project je het geld doneert, dat voelt wel goed.

Verder geef ik altijd aan collectanten of als er iemand bij de supermarkt staat te collecteren oid
en crowdfunding acties doe ik alleen als het mij aanspreekt
<<

meisjesmamamaria

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 09 Jun 2021 00:11

Bericht 09 Jun 2021 00:18

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Ik steun grote doelen zoals Unicef en het KWF en een paar kleine waar ik (of vrienden/familie) gewoon goede ervaringen mee heb, zoals bijvoorbeeld stichting Zinloos geweld tegen dieren en de stichting kinderen met minder, die verzorgen veel voor kinderen die het niet breed hebben zeg maar. Het zijn vaak die kleinere goede doelen die net even iets meer betrokken zijn met hun doelgroep.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 09 Jun 2021 07:11

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Wij steunen KWF en hebben een sponsor kind/ gezin in Gambia. Wij betalen zijn schoolgeld en om de 2 a 3 maanden stuur ik een doos met kleding of lang houdbare producten.
Van alles krijgen wij foto's dus zien wij dat het goed terecht komt!
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Jun 2021 13:46

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Warchild
WNF
KNF
Postcode Loterij
En nog eentje, daar heb ik me laats voor laten overhalen. Maar geen idee meer welke dat is. Armoedefonds volgens mij.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem315

Bericht 09 Jun 2021 17:51

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Kankerstichting, Hartstichting, Greenpeace en Cordaid.

Twee gezondheids/onderzoeks-organisaties, één wereldverbeteraar en een armoedebestrijder. Ik vind het een mooie mix.
<<

Kate

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 99

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:44

Bericht 13 Jun 2021 22:32

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Metakids omdat ik zelf een zoontje heb met een metabole ziekte (stofwisselingsziekte)😔
Dan besef des te meer hoe belangrijk die inzamelingsacties zijn.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 14 Jun 2021 21:34

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Via mijn eigen bedrijf steun ik sinds kort het R.onald Mc.Donald huis hier in de buurt door middel van mijn diensten, maar alleen niet in geld.
Verder als de collecte voor Kika, kwf of reumafonds voorbij komen geef ik ook altijd wat.
<<

Sannejanne

Noob

Berichten: 8

Geregistreerd: 04 Jul 2021 12:47

Bericht 04 Jul 2021 12:54

Re: N.a.v. Jayme. welke goede doelen steun jij?

Ik steun Cordaid, KWF, Hartstichting en de Stichting Kinderen met minder, ik zou ze het liefst allemaal willen steunen maar dat kan helaas niet :P
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron