Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Letten jullie een beetje op het waterverbruik?

<<

Anoniem304

Bericht 04 Jun 2020 09:06

Re: Letten jullie een beetje op het waterverbruik?

Marin schreef:Wat goed AMM. En wat doe je met dat koude water daarna?

Het regent hier in elk geval en daar ben ik blij mee. Ik had drie dagen niet gesproeid en het was hard nodig.

Gebruiken voor de planten, WC, koken in de waterkoker (en thee drinken), in het koffiezetapparaat (en koffie drinken), mee dweilen. Etc.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jun 2020 09:08

Re: Letten jullie een beetje op het waterverbruik?

Ik ga het ook meer opvangen al gebruik ik eigenlijk nooit warm water uit de kraan. Alleen om 2 pannen af te wassen die niet in de vaatwasser mogen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 04 Jun 2020 09:11

Re: Letten jullie een beetje op het waterverbruik?

Ik let altijd wel op en probeer er nu nog wel iets meer op te letten ja.
Bewust gisteren ook niet mijn planten water gegeven buiten, omdat ik hoop dat het vandaag even goed gaat regenen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 04 Jun 2020 09:13

Re: Letten jullie een beetje op het waterverbruik?

Wat slim ook idd om koud douchewater op te vangen! In de keuken doe ik dat altijd al in flessen water voor m'n sodastream of het kraanwater voor de flessen in de koelkast of om het aan ons konijn te geven. Maar onder de douche heb ik er nooit over nagedacht. Onze douche is wel erg snel warm, maar toch schrik ik waarschijnlijk hoeveel water er nu dus verloren gaat.
10.04.17
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 04 Jun 2020 10:25

Re: Letten jullie een beetje op het waterverbruik?

Raven schreef:
Meneer de Uil schreef:Ik begrijp eigenlijk oprecht niet waarom water uit een regenton gebruiken niet goed zou zijn. Omdat het nu niet in de sloot terecht komt? Geen water geven is ook niet goed, dus dan is dit toch juist een hele goede oplossing?


Vitens raad een regenton juist aan.
Uiteindelijk komt dat water weer in de grond en is beter om te gebruiken dan kraanwater aangezien dat drinkwater is.

Drinkwater wordt door bv vitens opgepompt uit grondwaterbronnen.
Rioolwater wordt niet gezuiverd en dan als drinkwater gebruikt. Dat wordt gezuiverd en terug geleverd aan de rivieren. Dus ala je het eerst opvangt voor het in het riool komt is het ook veel voordeliger met het verwerken van het water.
Zie link.
https://www.vitens.com/nieuws/waar-gaat ... water-heen


Daarom snapte ik dus ook niet waar het vandaan kwam dat het slecht zou zijn.
En zoals al gezegd, wij hebben 3 grote regentonnen waarmee we juist goed bezig dachten te zijn. Dus ik 'schrok' er even van.

Wat een goeie AMM!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 04 Jun 2020 11:23

Re: Letten jullie een beetje op het waterverbruik?

Ik let er niet super veel op, douche vaak niet lang maar wel 2x per dag op werkdagen.
Maar we hebben geen bad, geen zwembadje in de tuin etc.
Eco stand op wasmachine vind ik onhandig door de langere duur, dus die gebruik ik niet. Kan ik wel eens proberen als ik maar 1 was hoef te draaien.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jun 2020 11:25

Re: Letten jullie een beetje op het waterverbruik?

Hoe werkt een eco stand eigenlijk bij een wasmachine of vaatwasser. Ik gebruik die altijd 's nachts voor de vaatwasser maar het is juist het langste programma. Hoe kan het dan minder water verbruiken?
Let's discover the world together.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 04 Jun 2020 11:34

Re: Letten jullie een beetje op het waterverbruik?

Oeps.. Twijfel nu of een eco programma echt minder water gebruikt.. Google is tegenstrijdig!
Zoals ik het nu lees gaat het vooral om minder stroomverbruik doordat je op lagere temperatuur wast dan ingesteld. Daardoor duurt het programma ook langer.
<<

Anoniem309

Bericht 04 Jun 2020 13:10

Re: Letten jullie een beetje op het waterverbruik?

Marin schreef:Hoe werkt een eco stand eigenlijk bij een wasmachine of vaatwasser. Ik gebruik die altijd 's nachts voor de vaatwasser maar het is juist het langste programma. Hoe kan het dan minder water verbruiken?


Ieder programma heeft andere energiewaardes en een andere hoeveelheid liters. Deze liters worden gewoon rondgepompt en uiteindelijk weggepompt. Sommige programma’s gebruiken dus meer spoelbeurten/zijn extra heet voor extra vuile was/vaat. Die programma’s zijn dus sowieso niet zuinig in gebruik. Volgens mij betekend eco ook meer dat het water efficienter wordt opgewarmd met betrekking tot de energie. Je zou in het handleidingsboekje moeten kijken welk programma wat verbruikt. Eco hoeft volgens mij niet altijd minder water te betekenen. Bij mij verbruikt het korte programma minder water dan het eco programma.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Jun 2020 13:49

Re: Letten jullie een beetje op het waterverbruik?

Ik dacht dat het water bij eco programma’s vooral minder verwarmd wordt.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 04 Jun 2020 13:56

Re: Letten jullie een beetje op het waterverbruik?

Toevallig heb ik gister het boekje van mijn nieuwe vaatwasser even doorgelezen. En het viel mij tegen hoeveel het scheelt qua water met het eco programma. Hoewel als je die consequent gebruikt, het wel oploopt en het wel veel scheelt tov het intensieve programma bv. Eco verbruikt wel ook minder kWh. Qua water was het eco programma 9,5l water (0,83kwh) , degenen die wij vaak zullen gebruiken 10-12l (1,20/1,15kwh) en intensief 15l (1,15kwh). Het kort programma is 9l water en 0,5 kWh. Die is het zuinigst. Behalve.. Dat je bij dat programma eventueel moet voorspoelen en dan dus meer water verbruikt.
Ik vond het niet verkeerd even door te lezen. Nu zal ik niet snel onbewust zomaar het intensieve programma kiezen.
Laatst gewijzigd door Joey op 04 Jun 2020 14:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem309

Bericht 04 Jun 2020 14:00

Re: Letten jullie een beetje op het waterverbruik?

Dat bedoel ik mede met het efficiënter verwarmen. Het wordt inderdaad minder heet, maar het verwarmingselement werkt volgens mij bij het eco programma ook op een manier dat dit het meeste efficient is. Heeft te maken met de meest optimale warmte afgifte. Ik heb mijn vaatwasser ook op het warm water aangesloten, maar of dat echt scheelt in het energieverbruik weet ik niet. Ik denk dat dat ook wel moet uitmaken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jun 2020 14:54

Re: Letten jullie een beetje op het waterverbruik?

Bedankt voor de uitleg Tuttebel! Ons eco programma draait op 50 graden en het automatische programma op 45-65 graden (ik dacht dus dat hij van temperatuur tijdens 't programma verandert). Ik zal eens goed in 't gidsje kijken.

Wassen draai ik altijd overdag maar de vaatwasser draai ik wel 's nachts (en als het veel vaat is wel eentje overdag maar dan het snelle programma die op 45 graden draait)
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers