Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

<<

Anoniem316

Bericht 01 Jun 2020 22:49

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Tot iedereen buiten mijn naaste familie (zussen, ouders en schoonouders); zeker weten. Er is geen reden om dichter bij die andere mensen in de buurt te komen dus dat doe ik ook niet.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 01 Jun 2020 22:52

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ja, zelfs met familie houden we nog zoveel mogelijk afstand voor de zekerheid.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 02 Jun 2020 01:32

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ja. Wij wel.
Zeker op straat en in de winkel.

Van de week 's avonds bij de buren gezeten. Buiten en op afstand.

Vandaag hebben we na ruim 14 weken weer wat familie in Brabant opgezocht. Mijn zus en zwager gaan scheiden dus dat was echt wel even huilen en een knuffel. Hun kindjes heb ik ook plat geknuffeld.

De familie van mijn man hebben we op een verjaardag gezien. Dat is altijd al wat afstandelijker dan met mijn familie en dat was nu niet anders. We hebben buiten gezeten met 1.5mtr afstand.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Jun 2020 06:39

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Buitenshuis en met vreemden wel. Met familie en vrienden word ik makkelijker, alleen nog weinig fysiek contact.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 02 Jun 2020 06:59

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Japie schreef:Buitenshuis en met vreemden wel. Met familie en vrienden word ik makkelijker, alleen nog weinig fysiek contact.


Ja dit. En ik ga dus ook niet naar drukke plekken enzo, ik kan er niet tegen als vreemde mensen te dicht in de buurt komen ? maar met familie en vrienden letten we er minder op. Geen fysiek contact, maar de 1,5 meter houden we niet altijd aan.
december 2016
juli 2019
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 02 Jun 2020 07:10

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Niekske schreef:
Japie schreef:Buitenshuis en met vreemden wel. Met familie en vrienden word ik makkelijker, alleen nog weinig fysiek contact.


Ja dit. En ik ga dus ook niet naar drukke plekken enzo, ik kan er niet tegen als vreemde mensen te dicht in de buurt komen ? maar met familie en vrienden letten we er minder op. Geen fysiek contact, maar de 1,5 meter houden we niet altijd aan.


Ja, dit dus.
30-04-2017
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 02 Jun 2020 07:17

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ja, ik let er nog wel op. Ik heb te veel mensen in mijn omgeving die in de risico groep vallen en inmiddels zie ik ze wel weer, maar hou zeker nog afstand. En ook buiten bij onbekende.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 02 Jun 2020 07:36

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Op straat en in winkels wel zoveel mogelijk.
Op mijn werk met collega's niet, we hebben een vrij kleine keuken dus staan daar hutje mutje. Wel met de strenge afspraken dat je bij maar iets van klachten dan ook echt thuis blijft
10.04.17
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 02 Jun 2020 07:40

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ik let er nog steeds op in het openbaar met vreemden. Ik vind het juist heel fijn zo.
Met familie, vrienden en collega's houd ik 1 tot 0,5 meter afstand. Mijn dochter knuffelt sinds vorige week weer met opa en oma. Dat vinden ze zelf ok.
Met mijn schoonouders (boven de 70) houden we nog 1,5 meter afstand, ook dochter.
Mijn schoonmoeder is erg bang en heeft zwakke longen, dus logisch ook.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 02 Jun 2020 08:36

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ja zeker wel, in winkels..maar ook met familie.
We zijn afgelopen zaterdag voor het eerst in 3 maanden weer bij mijn ouders geweest. Daar bbqen, maar wel afstand van elkaar gehouden. Ook de kinderen goed uitgelegd dat ze niet mochten knuffelen e.d. met opa en oma. Deden ze super goed.
We willen gewoon niet teveel risico nemen nu met baby op komst.

Ik had ook heel graag naar de kapper gewild nog tijdens mijn verlof, maar vind het toch niet zo'n fijn idee om dat nu te doen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 02 Jun 2020 10:11

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Heel eerlijk, steeds minder. Ik ben dan ook z’n type die helemaal in der bubbel kan zitten met boodschappen/winkelen. Dingen waar ik juist de rust voor moet nemen merk ik nu dat ik meer gestresst kan raken. Vooral van winkelende mensen met mondkapjes die ze op de kin hebben hangen i.p.v over de mond en neus. Maar ik zoek het ook niet bewust op. Dagjes weg zijn nu zo ingewikkeld geworden dat ik liever thuis blijf.
Afbeelding
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 02 Jun 2020 12:33

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Lady schreef:Ik ben er minder alert op. Tijdens mijn werk is het sowieso onmogelijk en voor de rest doe ik het waar mogelijk. Ik zoen en knuffel sowieso niet met familie en vrienden.



Dit! Alleen wel laatst een vriendin geknuffeld
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 02 Jun 2020 13:15

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Marin schreef:
Joey schreef:Ik vind het afstand houden op straat en in de winkel btw heel relaxed. Mag van mij de nieuwe standaard worden. Ik word er zelf ook rustiger en geduldiger van, het bevalt me wel. Geldt helaas niet voor iedereen ?.


Ja ik vind het ook wel prettig moet ik zeggen!

En het hele geen handen geven enzo ook.

En toch hoop ik dat het wel weer terugkomt. Ik zou het heel erg vinden als mijn kinderen opgroeien in een maatschappij waarin het houden van afstand normaal is. Ik vind het zo kil, zo onpersoonlijk.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Jun 2020 15:39

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ik probeer nog steeds zo goed mogelijk afstand te houden. Alleen m'n moeder heb ik laatst een knuffel gegeven toen m'n oom plotseling was overleden en daarna ben ik wel wat dichter bij haar geweest dan anderhalve meter. Ook bij andere familie ben ik wat dichterbij geweest, maar niet aangeraakt verder. Tot nu toe heb ik twee vriendinnen op afstand gezien en morgenavond komt er ook eentje even in de tuin wat drinken.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem309

Bericht 02 Jun 2020 16:14

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ik houd echt nog wel afstand. Maar ik heb het idee dat de regels hier ook nog wel wat strenger zijn. Een mondkapje in openbare ruimtes is hier ook verplicht en ik denk dat je mede daardoor je je juist heel bewust bent van alle regels.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 02 Jun 2020 19:01

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ik houd zeker nog afstand. Ben eigenlijk nog net zo precies als in het begin. Misschien hangt het samen met dat ik ook nog steeds thuiswerk en dus nog weinig anderen zie.
Het enige dat nu wel anders is is dat ik weer met vriendinnen afspreek. Maar alleen in onze eigen tuinen en met afstand.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 02 Jun 2020 21:33

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ik hou ook zeker nog afstand. Ik heb nog steeds mijn familie niet gezien en überhaupt morgen mijn eerste afspraak sinds de stand van de maatregelen (tandarts controle). Ik ben vooral 'bang' om mijn familie te besmetten. Voor mezelf vind ik het minder eng.
<<

Anoniem326

Bericht 02 Jun 2020 21:47

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Lady schreef:
Marin schreef:
Ja ik vind het ook wel prettig moet ik zeggen!

En het hele geen handen geven enzo ook.

En toch hoop ik dat het wel weer terugkomt. Ik zou het heel erg vinden als mijn kinderen opgroeien in een maatschappij waarin het houden van afstand normaal is. Ik vind het zo kil, zo onpersoonlijk.


Zo eens. Ik vind het moeilijk om mijn kinderen er steeds op te wijzen afstand te houden. Terwijl fysieke nabijheid fijn is. Gewoon naast elkaar kunnen staan.

In het openbaar en met vreemden houd ik me strikt aan de regels. Bij familie niet. En bij vrienden ook niet echt. Ik raak geen mensen aan, maar sta wel dichterbij dan anderhalve meter. Ik zie vrienden alleen buiten. En familie, daar houd ik geen anderhalve meter afstand van. Als ik de kantoortuin weer in moet dan ga ik dat wel doen.
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 02 Jun 2020 22:30

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ik hou me er nog wel aan, althans ik probeer het overal maar soms lukt het ook niet. Nu vind ik het hele afstand houden van anderen in winkels, op straat etc.. eigenlijk wel iets wat mag blijven. Ik heb toch al een soort hekel aan al dat gehaast, voordringen en in iemand zijn nek staan hijgen bij een kassa. En ook in een restaurant eigenlijk je kont niet kunnen keren als je van tafel wil of tegen een treindeur aan geplet staan omdat NS gewoon te weinig plaatsen heeft zijn dingen die van mij niet terug hoeven komen. Beetje meer ademruimte en minder haast.

Wat ze wel mogen schrappen is 1,5 meter afstand houden van je dierbaren, inmiddels duurt dat gewoon te lang.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Jun 2020 22:45

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Hier hebben we toen het allemaal echt heel streng was eigenlijk alleen maar met ons gezin thuis gezeten, af en toe een wandelingetje in de buurt maar verder alleen in de tuin. De mensen die we zagen zagen we op een paar meter afstand in de tuin omdat ze even dag kwamen zeggen of zo. Geen bezoekjes, geen kopjes thee in de tuin.

Inmiddels zien we sommige mensen wel weer, mensen die echt dicht bij ons staan. Onze vrienden en buren van 3 huizen verderop, onze kinderen zitten op dezelfde opvang, de jongsten bij elkaar in de groep. We doen nog wel pogingen om een soort van afstand te houden, we gaan niet naast elkaar zitten op de loungebank. Maar we lopen wel eens langs elkaar heen en ik heb ook de jongste van zes maanden vastgehouden nadat ze was gevallen en haar vader me in paniek opbelde. Hij stond te huilen dus ik heb hem ook getroost, wel wat afstandelijker dan normaal, maar 1,5 meter ging echt niet. Meisje was helemaal ok trouwens, alleen een dikke bloedlip.

Ik denk dat de tendens een beetje hetzelfde is als bij de rest hier. Afstand met vreemden proberen we zeker te houden maar met bekenden die we vaker zien doen we dat wat minder. Maar laatst waren we bij vrienden omdat hun dochter jarig was (iedereen kwam 1 voor 1) dus toen hebben we wel echt afstand gehouden, omdat we ze normaal ook niet heel erg vaak zien.

Mijn ouders heb ik sinds het begin van de lockdown niet meer gezien, langer zelfs, we hebben afgesproken dat ze binnenkort komen, wij houden dan wel afstand van elkaar maar niet van de kinderen.

Dat is sowieso een beetje hoe het vaak gaat. De kinderen houden geen afstand van elkaar maar ook moeilijk van volwassenen. Vooral mijn dreumes vind het mega gezellig als we bezoek hebben. Zat ik keurig met twee dames een anderhalvemeterwijntje te doen, besloot F. pontificaal bij een van hun op schoot te gaan zitten en te gaan knuffelen.
Maar goed, onze kinderen zitten bij elkaar in de klas en spelen veel met elkaar, sommige dingen moeten langzamerhand toch weer gaan gebeuren omdat we anders geen leven hebben denk ik.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 03 Jun 2020 12:22

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Ja wij houden nog afstand.

Ik werk, als enige van mijn praktijk collega's, met mondkapjes op wanneer ik binnen de 1,5 meter moet komen. Opa en oma passen wel bij ons thuis op, dus zij hebben geen afstand tussen de kinderen, maar wel met ons.

Ik ben de enige moeder die bij het peuterzwemmen afstand bewaakt tussen de andere ouder en mijzelf. Ik ontwijk mensen wanneer ik een boodschap doe. Ik zie geen vriendinnen of vrienden dichtbij. Alles is nog op afstand.

Gister was er een spontaan kinderfeestje in onze wijk: V is daar geweest met mijn man en ik. Wij hielden afstand, V niet.

Dus in die zin houden we ons nog altijd aan de richtlijnen van het RIVM.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 03 Jun 2020 19:06

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Buitenshuis wel maar op mijn werk niet, is echt niet te doen (zorg)
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 03 Jun 2020 21:00

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

HollyGolightly schreef:
Lady schreef:En toch hoop ik dat het wel weer terugkomt. Ik zou het heel erg vinden als mijn kinderen opgroeien in een maatschappij waarin het houden van afstand normaal is. Ik vind het zo kil, zo onpersoonlijk.


Zo eens. Ik vind het moeilijk om mijn kinderen er steeds op te wijzen afstand te houden. Terwijl fysieke nabijheid fijn is. Gewoon naast elkaar kunnen staan.

In het openbaar en met vreemden houd ik me strikt aan de regels. Bij familie niet. En bij vrienden ook niet echt. Ik raak geen mensen aan, maar sta wel dichterbij dan anderhalve meter. Ik zie vrienden alleen buiten. En familie, daar houd ik geen anderhalve meter afstand van. Als ik de kantoortuin weer in moet dan ga ik dat wel doen.


Ik vind het nog moeilijker wanneer mijn zoon van vijf roep: anderhalve meter afstand houden! Hoe kan dat nou de norm zijn voor een kind van vijf ?.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Jun 2020 19:50

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Wel in winkels en in het openbaar. Niet bij mijn familie maar ik raak mijn familie niet aan en geef ze dus ook geen kus.
Met vriendinnen heb ik de afgelopen weken af en toe af gezien(echt maar weinig) en dan zaten we buiten, waarbij afstand houden prima lukt. Ook kom ik op verjaardagen, waar ik niemand een hand geef of een kus en zoveel mogelijk afstand houd, maar eerlijk is eerlijk of het altijd 1,5 meter is dat denk ik niet maar ik zit ook niet hutje mutje.

Ik werk nog steeds thuis en alleen bij uitzondering kom ik op kantoor.
:heart: :heart: 2011
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 04 Jun 2020 20:08

Re: Zeg eens eerlijk, hou jij nog afstand?

Japie schreef:Buitenshuis en met vreemden wel. Met familie en vrienden word ik makkelijker, alleen nog weinig fysiek contact.


Dit, al lukt het ook niet altijd. Ik geef alleen mijn vriend een knuffel of zoen. Maar eet wel met familie en vrienden aan dezelfde tafel.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers