Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verstand van hypotheken

<<

Anoniem295

Bericht 02 Jun 2020 20:24

Re: Verstand van hypotheken

Oh Veroline, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik heb denk ik wel een online omgeving zou hebben waar ik dat zou kunnen doen, maar heb me nooit ingelogd. Ik betaal maandelijks mijn lasten automatisch en eigenlijk kijk ik verder nooit om naar mijn hypotheek. Best slecht eigenlijk he :redface:
Volgens mij stond de hypotheekrente op het moment dat ik hem afsloot behoorlijk hoog. Ik hoop dat de rente de komende 1-2 jaar niet teveel zal stijgen, dan loopt mijn rentevaste periode af, misschien dat ik dan op die manier het verschil in maandlasten zou kunnen opvangen en zet ik hem dan om.
<<

Anoniem314

Bericht 02 Jun 2020 21:07

Re: Verstand van hypotheken

Je zou eventueel ook kunnen checken welke vergoeding (in de volksmond boete) je moet betalen om nu al om te zetten, inclusief nieuwe rente dus. Ik geloof dat de algemene verwachting wel is dat de rente weer wat gaat stijgen. Dus als je nog wilt profiteren van de huidige lage rente en je hebt het bedrag beschikbaar kun je dat overwegen. Of dat een goede keuze is (geweest) kun je alleen achteraf zeggen :smile:
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 08 Jun 2020 19:26

Re: Verstand van hypotheken

Savi schreef:
Sawadee schreef:Ja extra aflossen heeft zeker zin! Je krijgt het zogenaamde sneeuwbaleffect. In dit artikel staat het mooi uitgeschreven.

https://www.simpelrijkleven.nl/2017/04/ ... n.html?m=1

Dit doen wij ook. Wij zijn begonnen met maandelijks aflossen toen de hypotheek nog €650 was. Elke maand een beetje, tussen de 50 en 300 euro ongeveer. Die brief die je dan elke maand krijgt met je nieuwe maandbedrag is echt leuk trouwens.
Onze hypotheek is inmiddels minder dan €620, maar het verschil tussen die €650 en het nieuwe maandbedrag sparen we elke maand om later weer af te lossen. Kassa!


:good: Door dit gelezen te hebben, het nogmaals aangekaart bij mijn man en nu wil hij ook maandelijks gaan aflossen! Eerder wilde hij het niet, alleen jaarlijks terwijl ik het liefst ook maandelijks wil. Erg blij mee.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Jun 2020 19:30

Re: Verstand van hypotheken

Hee lang niet gezien Wolf!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jun 2020 19:30

Re: Verstand van hypotheken

Super!

Jaarlijks is vaak ineens ook zo'n hele hap. En je kan altijd nog 1x per jaar een groter bedrag doen als je (of man) dat wilt. Het 1 sluit het ander niet uit natuurlijk.
Ik maak altijd weer een sprongetje als de brief komt. Al vind ik eigenlijk dat die brief wel digitaal kan, maar zover zijn ze helaas nog niet.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 08 Jun 2020 19:57

Re: Verstand van hypotheken

Klopt Zora, leuk dat je het opmerkt!
Ik kwam hier een poosje amper meer, las nu al weer een aantal weken mee, door een PM ingelogd en toch maar gaan reageren :).

We willen inderdaad beide doen Savi. Sowieso jaarlijks de HRA aflossen die we krijgen plus nog wat extra. Nu even berekenen hoeveel het per maand kan.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Jun 2020 22:31

Re: Verstand van hypotheken

Gezellig hoor :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers