Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onmisbaar item in babytijd

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Jun 2020 12:08

Re: Onmisbaar item in babytijd

Oh en vanwege de stretch die erin zit verwacht ik ze als alles weer geslonken is ze ook nog te dragen ja. Ze veren volgens mij gewoon mee ?. Ze blijven ook goed qua kwaliteit met het vele wassen trouwens.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 01 Jun 2020 12:44

Re: Onmisbaar item in babytijd

Absoluut een draagdoek.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8164

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 01 Jun 2020 13:27

Re: Onmisbaar item in babytijd

Caro schreef:Oh ja Kees! Dat doen wij met borstvoeding idd ook. Was een tip van de kraamzorg. Ik kolf af zodat mijn vriend s avonds een fles kan geven en we beiden langere blokken kunnen slapen (ook een tip :)). Maar die flesjes zetten we ook buiten de koeling om op kamer temperatuur te geven. Ideaal!


Ja, met bv deden we dat ook idd. Langere tijd bewaren in de vriezer / koelkast maar geven op kamertemp.

Echt, ben zo blij dst we dat hebben gedaan.
30-04-2017
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 01 Jun 2020 13:56

Re: Onmisbaar item in babytijd

Voor mij was dat de wipstoel.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem332

Bericht 01 Jun 2020 14:00

Re: Onmisbaar item in babytijd

Caro schreef:Oh en vanwege de stretch die erin zit verwacht ik ze als alles weer geslonken is ze ook nog te dragen ja. Ze veren volgens mij gewoon mee ?. Ze blijven ook goed qua kwaliteit met het vele wassen trouwens.

? hoeveel heb je er? Ik wil er nu 2 gaan bestellen ?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 01 Jun 2020 14:04

Re: Onmisbaar item in babytijd

Met de kv vind ik een warm water Senseo (zo heet het niet echt, maar zo noemen wij m hier in huis) echt ideaal.

Zo één https://www.enyabe.com/be_nl/beaba-baby ... 38QAvD_BwE maar ik heb m destijds via marktplaats gekocht.

Spuuglapjes en hydeofielen waren onmisbaar met t spugen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 01 Jun 2020 14:24

Re: Onmisbaar item in babytijd

Ik vond de philley onmisbaar. Niks schepjes of poedertorens. Een klikje is een schepje. Past een half blik voeding in dus altijd genoeg bij. Kan helemaal uit elkaar en in de vaatwasser. Wij hebben er 2 en zo fijn geweest toen hij nog de fles kreeg.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 01 Jun 2020 14:30

Re: Onmisbaar item in babytijd

JustMeDaan schreef:Ik vond de philley onmisbaar. Niks schepjes of poedertorens. Een klikje is een schepje. Past een half blik voeding in dus altijd genoeg bij. Kan helemaal uit elkaar en in de vaatwasser. Wij hebben er 2 en zo fijn geweest toen hij nog de fles kreeg.



Ooh die was ik alweer vergeten! Super handig inderdaad. Jammer dat hij met dieetvoeding niet lekker werkt.

Wij hebben een waterkoker die water kan verwarmen tot 40 graden. Ook heel.handig met flesvoeding.
⁠♡♡♡
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 01 Jun 2020 14:30

Re: Onmisbaar item in babytijd

Draagzak/draagdoek.
10-08-2017 ♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Jun 2020 14:44

Re: Onmisbaar item in babytijd

Draagdoek! Echt zo veel plezier van mijn doelen gehad.
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 01 Jun 2020 15:14

Re: Onmisbaar item in babytijd

JustMeDaan schreef:Ik vond de philley onmisbaar. Niks schepjes of poedertorens. Een klikje is een schepje. Past een half blik voeding in dus altijd genoeg bij. Kan helemaal uit elkaar en in de vaatwasser. Wij hebben er 2 en zo fijn geweest toen hij nog de fles kreeg.

Maar hoe werkt dat dan? Want zelfs bij Nutrilon zelf zijn de schepjes per nummer voeding niet even groot. De schepjes van nr1 zijn kleiner met minder gram dan de schepjes van nr2. Of kan je dat instellen?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Jun 2020 15:40

Re: Onmisbaar item in babytijd

Die isofix base voor de maxi Cosi.
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43702

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jun 2020 15:42

Re: Onmisbaar item in babytijd

Uffe schreef:
Wij hebben een waterkoker die water kan verwarmen tot 40 graden. Ook heel.handig met flesvoeding.


Ja wij ook! Zo handig!

En die Philley vroeg ik me al af hoe dat werkt. Ga ik onthouden voor als ik na de bv over ga op fv. Kan je wel ergens handig zien hoeveel er nog in zit?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Jun 2020 15:48

Re: Onmisbaar item in babytijd

Ik kan eigenlijk niks bedenken behalve dat ons KDV heel blij is met naamstickers. Ondanks dat ze het noemen en het in de brieven staat, hebben veel mensen blijkbaar de spullen niet gestickerd. Ik doe nog steeds met het eerste vel en sticker wat af voor G. Laarzen, jassen, fles, voedingtorens etc.etc.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8164

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 01 Jun 2020 16:21

Re: Onmisbaar item in babytijd

Savi schreef:Ik kan eigenlijk niks bedenken behalve dat ons KDV heel blij is met naamstickers. Ondanks dat ze het noemen en het in de brieven staat, hebben veel mensen blijkbaar de spullen niet gestickerd. Ik doe nog steeds met het eerste vel en sticker wat af voor G. Laarzen, jassen, fles, voedingtorens etc.etc.


Oh ja, wij ook idd. Super handig!
30-04-2017
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 01 Jun 2020 18:02

Re: Onmisbaar item in babytijd

Savi schreef:
JustMeDaan schreef:Ik vond de philley onmisbaar. Niks schepjes of poedertorens. Een klikje is een schepje. Past een half blik voeding in dus altijd genoeg bij. Kan helemaal uit elkaar en in de vaatwasser. Wij hebben er 2 en zo fijn geweest toen hij nog de fles kreeg.

Maar hoe werkt dat dan? Want zelfs bij Nutrilon zelf zijn de schepjes per nummer voeding niet even groot. De schepjes van nr1 zijn kleiner met minder gram dan de schepjes van nr2. Of kan je dat instellen?


Nee je kunt dat niet instellen. Zover ik weet is bij Hero bij nr 1-2 het gewoon even groot? 1 klik is 4,6 gram. Als je met een schepje harder of zachter afstrijkt heb je al verschil. Dat is met dit dan weer niet. Onze man heeft het er altijd goed op gedaan in ieder geval.

Helaas kun je nog niet handig zien hoeveel er nog in zit. Dat namen ze wel mee als tip dus misschien bij de volgende die uit komt. Nu overigens ook te koop bij Kruidvat en prenatal.
En nu ook naast de standaard groen roze en blauwe ook de denim blue en oker geel en zwarte variant. Je leest ik ben fan haha.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43702

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jun 2020 18:29

Re: Onmisbaar item in babytijd

Ah dank je. Ik ga 'm iig zeker onthouden voor de fv tijd en was al benieuwd of iemand er ervaring mee had.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 01 Jun 2020 18:37

Re: Onmisbaar item in babytijd

Babynestje en de new born set van Stokke. Dat zijn mijn favorieten!
<<

Anoniem308

Bericht 01 Jun 2020 18:45

Re: Onmisbaar item in babytijd

Ik heb een babynestje dus serieus amper gebruikt. Mijn zoon sliep gewoon niet daarin na de kraamweek. Lag alleen maar over de rand te kijken met z’n nieuwsgierige koppie.

De wipstoel van babybjorn is ook geweldig, hij zit er zo fijn in!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 01 Jun 2020 19:04

Re: Onmisbaar item in babytijd

Pff ik kan zo snel niks bedenken. Al was ik wel blij met de muziekmobiel van tiny love. Die speelt 30 minuten en dat hield de jongste even bezig als ik met de oudste bezig was. En we hebben een muziekdoosje voor de jongste die reageert op geluid en vanzelf aangaat, ook erg fijn.
december 2016
juli 2019
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2512

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 01 Jun 2020 20:53

Re: Onmisbaar item in babytijd

Sokjes van Bambino, anders heb je een dagtaak aan steeds die prutsokjes weer aantrekken.

En wat anderen noemen, de doek! A heeft daar het eerste halfjaar in gewoond. Ik lekker de hort op met de oudste en A sliep wanneer het haar uitkwam.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43702

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jun 2020 20:58

Re: Onmisbaar item in babytijd

Ik heb een mooie rekbare doek gekocht die ik hoop heel fijn te vinden en vaak te gebruiken ja!

Wij hebben de Stokke Steps set met daarop de newborn set die daarbij hoort, dus eigenlijk het wipstoeltje.

Vandaag even gaan kijken in de Babypark maar we hebben niks gekocht eigenlijk.
Let's discover the world together.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 01 Jun 2020 21:20

Re: Onmisbaar item in babytijd

Onmisbaar vond ik mijn draagdoek en onze bakfiets. Allebei heel erg veel gebruikt.
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 15:01

Bericht 01 Jun 2020 21:29

Re: Onmisbaar item in babytijd

JustMeDaan schreef:
Savi schreef:Maar hoe werkt dat dan? Want zelfs bij Nutrilon zelf zijn de schepjes per nummer voeding niet even groot. De schepjes van nr1 zijn kleiner met minder gram dan de schepjes van nr2. Of kan je dat instellen?


Nee je kunt dat niet instellen. Zover ik weet is bij Hero bij nr 1-2 het gewoon even groot? 1 klik is 4,6 gram. Als je met een schepje harder of zachter afstrijkt heb je al verschil. Dat is met dit dan weer niet. Onze man heeft het er altijd goed op gedaan in ieder geval.

Helaas kun je nog niet handig zien hoeveel er nog in zit. Dat namen ze wel mee als tip dus misschien bij de volgende die uit komt. Nu overigens ook te koop bij Kruidvat en prenatal.
En nu ook naast de standaard groen roze en blauwe ook de denim blue en oker geel en zwarte variant. Je leest ik ben fan haha.


Ik vond het juist een onding haha. Je moest op de onderkant tikken om echt alles eruit te krijgen, en daarbij hebben we voor het idee even de hoeveelheid per tikje afgemeten op de weegschaal, en daar zaten zeker echt wel verschillen tussen. Nee, ik vond het 10 keer niks haha. Doe mij maar een simpele poedertoren

15-11-2019
14-05-2023
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 01 Jun 2020 21:38

Re: Onmisbaar item in babytijd

Ze hebben er nu een nieuwe splitter in zitten waardoor dat niet meer hoeft. En komt het wel zo ver dan word het tijd voor de vaatwasser haha.
D. 💙14-01-2019💙
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers