Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Duivenoverlast

<<

Anoniem279

Bericht 31 Mei 2020 07:02

Duivenoverlast

Één van onze buren heeft postduiven op het balkon, en daarnaast hebben we sowieso al vrij veel duiven in de omgeving. We hebben dagelijks wel duiven bij ons op de balkonreling zitten en merken in de weekenden een enorme piek, als de postduiven van de buurman kennelijk weer terugkomen. Op zich heb ik niet zoveel tegen zijn postduivenhobby maar die duiven wil ik gewoon niet (meer) op het balkon, nu we het balkon opgeknapt hebben. Vieze schijtbeesten zijn het, kakken alles onder.

Nu zit ik eens een beetje te kijken naar manieren om duiven te weren. We willen niet meer de duiven op het balkon maar willen juist wél heel graag kleinere vogeltjes (meesjes, musjes etc) op ons balkon hebben. Vogelvoer hangen we in de winter dus al in van die speciale mezendingen neer.
Maar wat kunnen we doen om de duiven te weren, naar dus wel die kleine vogeltjes te behouden? Ik kom als beste opties uit op duivenpinnen of draad. De pinnen vind ik lelijk, leuk voor op een dak of gevangenishek, maar niet op mijn balkon. Draad vind ik nog wel een optie. Maar hoe bevestig ik dat op een ronde balkonreling? En zijn er misschien nog andere manieren om wél de duiven verjagen, maar niet de kleine vogeltjes?
<<

Okidoki

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 16 Jan 2014 19:06

Bericht 31 Mei 2020 09:10

Re: Duivenoverlast

Wij hebben op ons dak duivenpinnen en op ons balkon een touwtje gespannen. Dit touwtje werkt perfect om de duiven te weren op het balkon! Dat zou ik je dus zeker aanraden om te doen! Qua bevestiging heb ik helaas geen tips.
<<

Anoniem279

Bericht 31 Mei 2020 09:40

Re: Duivenoverlast

Haha nou ik zit nu op het balkon en die beesten vliegen gewoon waar ik bij ben, rechtstreeks m’n balkon op. Dus zonder eerst te landen op de reling. Wordt nog een hele uitdaging dus ? Misschien toch maar eens in overleg gaan met de buurman, misschien dat hij zelf nog een oplossing weet.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 31 Mei 2020 10:48

Re: Duivenoverlast

Nou die flat van jou begint met de week gezelliger te klinken ? Is het een koop of huurappartement van je buurman? Wat staat er in de regelementen? Ik heb zelf jaren in een flat gewoond en bij ons was het zo streng. Geen bbq, geen zwembad, geen decoratie aan de zijkant ivm brandveiligheid, geen andere kleur zonnescherm, strikte klustijden. Als ik dan dit lees denk ik poeh... bij jou in de flat moet alles maar kunnen terwijl je in een flat zoveel overlast kunt veroorzaken. Ik zou dus eerst bij de VvE vragen of het wel is toegestaan om duiven op het balkon te houden.
<<

Anoniem279

Bericht 31 Mei 2020 11:16

Re: Duivenoverlast

Nou Scandic, ik snap dat het een beetje overkomt alsof het hier niet fijn wonen is, maar we wonen hier juist heerlijk. We hadden overlast van de buren met het enorme gezin maar dat is na bemiddeling van de wijkagent en andere instanties echt compleet opgehouden. Nu dan alleen de duiven. Zijn dat echt de enige twee punten waarop jij baseert dat het hier één losgeslagen bende zou zijn?

En wat ik zei: de buurman hoeft van mij echt niet te stoppen met zijn hobby want los van dat zijn duiven op ons balkon komen, hebben we er totaal geen overlast van. Mijn opa had ook een postduivenhobby en ik weet hoe vreselijk het kan stinken: het gaat nu om m’n schuinonderbuurman en we ruiken helemaal niets. Alleen die duiven op het balkon, en daar kunnen we zelf vast wel wat voor verzinnen. Sterker nog, dat zullen we wel moeten want ik zit nu een tijdje op het balkon en hen inmiddels een aantal duiven verjaagd en die hebben geen ring, dus ze zijn niet eens van hem... Gewoon wilde duiven.

Ik heb het idee dat ik m’n huis en woonplezier nu moet gaan verdedigen tegenover jou, vooral door de felheid in jouw reactie, en ik vind dat een beetje vervelend. We wonen hier heel fijn, los van een aantal incidenten die ik hier inderdaad heb aangekaart (waarbij ik ook altijd heb benadrukt hoe fijn het juist wonen is hier). Mega gezellige multinculti buurt, fijn contact met alle flatbewoners, iedereen staat klaar voor elkaar.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 31 Mei 2020 16:57

Re: Duivenoverlast

Ik vat het niet op alsof je je moet verdedigen Flo. Meer dat Scandic je je rust gunt.

Wij hadden eerst ook mega last van duiven. Pinnen helpen goed en consequent wegjagen. Nu zitten ze er bijna nooit meer. Het allerbeste werkt zo’n net spannen maar dat wilden wij niet, omdat ik dan het gevoel had opgesloten te zitten.
<<

Anoniem279

Bericht 31 Mei 2020 17:01

Re: Duivenoverlast

Oh, ik vatte het anders op, door de eerste zin voornamelijk. Maar zoveel negatieve dingen plaats ik hier toch niet, dat het 'met de week' gezelliger lijkt te worden? Alleen over m'n buren met groot gezin (wat nu opgelost is) en de duivenoverlast (die dus niet eens van de buurman, maar gewoon wild blijken te zijn)? Ik begrijp niet zo goed waar die opmerking vandaan komt. Scandic, kun je hem toelichten?
We wonen hier juist met hartstikke veel plezier, al ruim 15 jaar inmiddels, dat zegt denk ik ook genoeg. Zo'n opmerking verbaast me omdat ik het zelf helemaal niet zo ervaar. Ook niet dat ik het nodig zou hebben dat me 'rust gegund' wordt ofzo, haha.
<<

Anoniem279

Bericht 31 Mei 2020 17:05

Re: Duivenoverlast

Oh en bedankt voor je tips trouwens! een net hebben we overwogen maar willen we ook niet, idd vanwege het opgesloten gevoel en omdat we de kleine vogeltjes juist nog wel willen. En nu kan een net ook niet vanwege de zonwering. Pinnen heb ik liever niet en wegjagen zijn we sinds gisteren consequent mee bezig. Hopelijk helpt dat...
<<

Anoniem307

Bericht 31 Mei 2020 18:31

Re: Duivenoverlast

Infraroodlampje.Paar keer schijnen en de duif gaat weg en blijft weg. Was bij ons wel het geval.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 31 Mei 2020 22:33

Re: Duivenoverlast

Nee joh zo bedoelde ik het idd niet! Was meer omdat je heel recent hebt verteld dat jullie heel veel overlast hadden van dat gezin en daardoor niet op het balkon wilden zitten en dan dit er nog bij, dat is toch super naar als anderen je woongenot zo bederven. Maar gelukkig dat dat van het gezin is opgelost. Kan me alleen gewoon oprecht niet voorstellen dat dit soort dingen allemaal mogen in een flat omdat het je woongenot zo kan aantasten.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers