Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke cocktails maken jullie zelf?

<<

Anoniem309

Bericht 30 Mei 2020 11:29

Welke cocktails maken jullie zelf?

Het cocktail seizoen is wat mij betreft weer begonnen. Ik ben eigenlijk best benieuwd of jullie ook regelmatig cocktails maken en welke dat zijn. Ik maak regelmatig sgroppino’s, mojito’s en caipirinha’s. Maar eigenlijk zoek ik nog wat andere recepten die makkelijk te maken zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mei 2020 11:43

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Heerlijk heerlijk heerlijk!

Ik ben gek op cocktails zoals:

Negroni
Americano
Old Fashioned
Dark n Stormy

Geen zoete cocktails maar beetje bitter of stevig.

En een prima G&T (mits 't niet in een Copa zit) of een Aperol Spritz doe je me ook een plezier mee.

Oeh en Agua de Valencia! Cava, gin , wodka sinaasappelsap.

En een lekker simpele Tinto de Verano (rode wijn met spuitwater) vind ik ook lekker.

Scroppino vind ik ook lekker. Nog nooit zelf gemaakt maar is altijd m'n toetje op food truck festivals.

Wij hebben echt het allerleukste cocktailboek:
https://www.amazon.com/Tequila-Mockingb ... 0762448652
Let's discover the world together.
<<

Anoniem324

Bericht 30 Mei 2020 11:48

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Oh leuk!!
Wij maken eigenlijk alleen (en best vaak) Spritz! Is het heel erg als ik zeg dat ik nu wel gelijk een Spritz zou willen ?

Oh ja en wij drinken ook regelmatig Martini met prosecco, maar ik weet eigenlijk niet of dat een naam heeft?
<<

Anoniem292

Bericht 30 Mei 2020 11:49

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Ik houd van Bacardi Razz met fanta of 7-up ?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mei 2020 11:56

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Hugo schreef:Ik houd van Bacardi Razz met fanta of 7-up ?


En een Hugo!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem292

Bericht 30 Mei 2020 12:02

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Marin schreef:
Hugo schreef:Ik houd van Bacardi Razz met fanta of 7-up ?


En een Hugo!


Hahaha ja die ook!
<<

Anoniem292

Bericht 30 Mei 2020 12:03

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Ohh en een aardbeienmojito vind ik ook heel erg lekker! Jonges, het is 12.00 uur en ik heb nu zo'n ontiegelijke zin in cocktails!
<<

Anoniem309

Bericht 30 Mei 2020 12:04

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Leuk die tips! Een Aperol spritz heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd maar ben wel benieuwd geworden. Binnenkort toch maar een fles Aperol kopen dan.

Tinto de verano niet volgens mij niet echt mijn ding. Ik heb het eens geprobeerd zonder het in eerste instantie te weten, maar vond een gewoon wijntje toch echt wat lekkerder.

G&T maak ik inderdaad ook regelmatig. En eigenlijk altijd in een longdrink glas. Dat vind ik ook veel lekkerder drinken.
<<

Anoniem309

Bericht 30 Mei 2020 12:06

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Hugo schreef:Ohh en een aardbeienmojito vind ik ook heel erg lekker! Jonges, het is 12.00 uur en ik heb nu zo'n ontiegelijke zin in cocktails!


Haha, ik ook. En hier is het zelfs 11.00. Ach, ze zitten hier met de lunch toch vaak al aan de wijn dus ik zal vast geen uitzondering zijn :lol:
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mei 2020 12:28

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Waarom open ik dit topic? ?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 30 Mei 2020 12:35

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Ik maak dat eigenlijk nooit, maar ik kreeg gisteren van m'n werk een fles gin mee dus vanavond ga ik aan de gin tonic.

Scroppino hebben wij op onze nieuwe kaart op het werk gezet, dus die heb ik de afgelopen dagen wel geregeld gemaakt en geproefd. Gisteren al om 10.00 uur ?
10.04.17
<<

Anoniem309

Bericht 30 Mei 2020 12:36

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Haha, dat is inderdaad niet zo handig. Maar suggesties voor alcoholvrije cocktails mogen hier ook gedaan worden hoor. Ik weet er alleen geen :laughcry: hopelijk weet iemand anders een lekker recept voor jou Savi.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mei 2020 12:39

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Haha nee hoor. Ik drink geen calorieën behalve alcohol. En nu dus helemaal niet.
Al heb ik wel zin in rosé bier dus misschien haal ik wel een paar blikjes.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mei 2020 13:13

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Ik lust 's ochtends vroeg bij 't ontbijt ook al graag champagne dus totaaaal geen judgment over jullie 11 a 12 uur craving. ?
Let's discover the world together.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 30 Mei 2020 13:20

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Ik drink graag Dark & Stormy, met spicy gingerbeer van Thomas Henry, angostura bitters, een paar schijfjes limoen en veel ijs.

In de zomer vind ik het ook heerlijk om witte sangria te maken en inderdaad een goede mojito op z’n tijd gaat er ook wel in.
<<

Anoniem309

Bericht 30 Mei 2020 14:55

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Die dark&stormy klinkt ook wel lekker. Maar helaas is gingerbeer hier vrijwel niet te krijgen.

Marin, voor een champagne-ontbijt ben ik inderdaad ook wel te porren. Hoewel wij altijd een spumante gebruiken. Die kost hier echt maar €2,- en dat vind ik echt een hele lekkere.

Ik zag trouwens gisteren een programma met een black velvet. Dat lijkt me ook nog wel apart om eens te proberen.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 30 Mei 2020 15:44

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Gingerbeer kun je gewoon bij de Albert Heijn halen! Of woon jij niet in NL? :)
<<

Anoniem313

Bericht 30 Mei 2020 17:47

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Oh, ik ben dol op cocktails, en zit erg in de lijn van Marin, precies die cocktails drink ik ook graag. Ben ook graag royaal met de bitters. De laatste tijd ben ik ook flink aan het experimenteren met oude genever, daarmee maak ik een variant op Horse’s Neck. Oh, en Blood Orange Sazerac, geweldig.
G&T’s inderdaad met verschillende gins (en tonics). Toevallig heb ik net een tasting bij Rutte gedaan en nu helemaal fan van hun Celery Gin. En ik heb laatst rabarbersiroop gemaakt, dat is heerlijk in een g&t en haalt een saaie gin helemaal op. En nu bedenk ik me dat ik ook nog een rabarbergin heb gemaakt, weken geleden al en er nog niks van heb gehad.
Aperol Spritz drink ik ook graag, en ik spritz ook weleens met (zelfgemaakte) limoncello. Heb nu ook nog een fles Dik&Schil staan, een Nederlandse orangecello, die zal vast ook zalig zijn in een spritz of in een Negroni, maar ook daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Oh en finally, een Negroni waarbij je de gin vervangt door mezcal is ook geweldig. Sowieso houd ik erg van mezcals.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Mei 2020 17:56

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Grappig trouwens dat je dat boek hebt Marin, een vriendin van mij heeft ‘m ook en is er de laatste weken erg druk mee in de weer :smile:
<<

Anoniem292

Bericht 30 Mei 2020 17:59

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Caulfield, je hele post staat vol met dingen waar ik echt nog nooit van heb gehoord. Ik ben echt zo’n n00b op alcoholgebied?
<<

Anoniem309

Bericht 30 Mei 2020 18:49

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Toet schreef:Gingerbeer kun je gewoon bij de Albert Heijn halen! Of woon jij niet in NL? :)


Nee, ik woon inderdaad niet in NL.

Caulfield, wat leuk dat je ook experimenteert met sommige drankjes. Dat doen wij soms ook. Wij hebben de vorige keer nog drankjes met witte port met ginger ale en munt gemaakt en ook rode port met cola vind ik ook heerlijk wegdrinken . Alhoewel ik dat meer een simpel mixdrankje vind.

@ Hugo. Ik moet hier anders ook heel veel googlen om uit te vinden wat het drankje inhoud. Maar het begint nu echt wel te kriebelen om het een en ander uit te proberen
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mei 2020 18:51

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Ja mezcal!
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Mei 2020 19:12

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Ik heb geloof ik nog nooit thuis cocktails gemaakt! Maar wel een goed idee eigenlijk. Ik ben van de zoete zooi, zoals Sex on the beach. ? Of Cosmopolitan. En sangria, maar dat valt niet onder de cocktails geloof ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8164

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 30 Mei 2020 20:49

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Ik geloof niet dat ik ooit een cocktail op heb, laat staan dat ik ze thuis maak hahahah.
Maar jullie maken we wel nieuwsgierig, ben al een tijdje benieuwd naar Gin & Tonic maar waar moet ik op letten?
30-04-2017
<<

Anoniem313

Bericht 30 Mei 2020 21:00

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Kees schreef:Ik geloof niet dat ik ooit een cocktail op heb, laat staan dat ik ze thuis maak hahahah.
Maar jullie maken we wel nieuwsgierig, ben al een tijdje benieuwd naar Gin & Tonic maar waar moet ik op letten?


Gins zijn heel divers omdat er hele verschillende botanicals in worden gebruikt. Misschien heb je voor jezelf wel een idee of je meer houdt van/zin hebt in kruidig, of juist heel fris, of wat zoeter. En dan een gin kopen die past in dat smaakprofiel. Als je er meteen een leuke proeverij van wilt maken kun je wat flesjes lekkere tonics kopen, zoals Loopuyt en Fever Tree. Maar voor een eerste keer voldoet Schweppes prima. Ijsblokjes, een schijfje komkommer of een plakje sinaasappel en klaar ben je. En dan wat verder experimenteren met andere gins, tonics, en erachter komen wat jij lekker vindt.
Zelf hou ik erg van Bobby’s uit Schiedam. Die heeft flink kruidnagel en citroengras.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers