Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke cocktails maken jullie zelf?

<<

Anoniem309

Bericht 13 Jun 2020 12:40

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Helaas heb ik hier nog geen Aperol kunnen vinden in de supermarkten. Volgende keer maar eens in de grote stad kijken gezien daar vaak ook een groter assortiment is. Anders wordt het jammergenoeg geen Spritz voor mij. Inmiddels heb ik de black velvet geprobeerd en die bevalt ook goed.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 17 Jun 2020 19:57

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Caulfield schreef:
Kees schreef:Ik geloof niet dat ik ooit een cocktail op heb, laat staan dat ik ze thuis maak hahahah.
Maar jullie maken we wel nieuwsgierig, ben al een tijdje benieuwd naar Gin & Tonic maar waar moet ik op letten?


Gins zijn heel divers omdat er hele verschillende botanicals in worden gebruikt. Misschien heb je voor jezelf wel een idee of je meer houdt van/zin hebt in kruidig, of juist heel fris, of wat zoeter. En dan een gin kopen die past in dat smaakprofiel. Als je er meteen een leuke proeverij van wilt maken kun je wat flesjes lekkere tonics kopen, zoals Loopuyt en Fever Tree. Maar voor een eerste keer voldoet Schweppes prima. Ijsblokjes, een schijfje komkommer of een plakje sinaasappel en klaar ben je. En dan wat verder experimenteren met andere gins, tonics, en erachter komen wat jij lekker vindt.
Zelf hou ik erg van Bobby’s uit Schiedam. Die heeft flink kruidnagel en citroengras.


Nou, ik ben om.
Heb er van de week 1 op, die was een beetje zoet. Ik ben normaal niet heel erg van het zoet maar dat leek me een lekker toegankelijke.
Nu zit ik thuis aan de G&T, ook zoet maar wordt nu al heel nieuwsgierig naar andere smaken ?
30-04-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Jun 2020 20:09

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Jaa gin-tonic maak ik ook heel soms. En stiekem kan ik ook nog steeds enorm genieten van een scheut Malibu in m’n cola, maar dat is niet echt een cocktail.

Vroeger maakte ik ook wel eens pina colada’s, die vind ik nog steeds onwijs lekker maar zo zoet. Ik heb het al jaren niet gedronken geloof ik.

♥♥
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 18 Jun 2020 09:08

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Volgens mij mag het een cocktail heten omdat het 3 ingrediënten heeft, maar ik maak soms Peachtrea met limoensap en Spa rood. Lekker fris drankje.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Jun 2020 09:54

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Peachtree ken ik niet Kajaka, wat is het? Vast een perziklikeur :smile: En volgens mij maakt het niet uit hoeveel ingrediënten het heeft, een G&T is ook zonder fratsen toch een cocktail?

Elliot, ik was vorige week in een cocktailbar waar ze malibu cola op het menu hadden staan! Wel een beetje opgeleukt, wacht, ff copy paste:
malibu cola 10,50
- malibu
- bacardi reserva ocho
- lime
- cola syrup
- soda
sweet, perfect!

Geinig toch?

Kees, wat leuk dat je aan het proeven bent geslagen! Welke had je? Lekkere nieuwe hobby, nieuwe gins uitproberen. En als er eens eentje tegenvalt, doe je er een flinke scheut gingerbeer bij, en dan is alles lekker.
Ik ben de laatste tijd helemaal into celery gin, die drink ik puur.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 18 Jun 2020 11:27

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Ohh ik wil zo graag weer cocktails drinken, of uberhaupt gewoon borrelen haha. Mijn vriend vindt het heel leuk om cocktails te maken en is er ook echt goed in. Zijn laatste creatie was een whisky sour. Beetje volgens dit recept: https://www.gall.nl/ontdek/cocktails/whisky-sour/

Maar die mocht ik dus niet.

Verder hou ik erg van:
- Pimms
- G&T's
- Moscow mule

Nouja trouwens ik kan wel aan een lijstje beginnen maar ik vind bijna alle cocktails wel lekker.
<<

Anoniem309

Bericht 05 Jul 2020 01:08

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Leuk dat de G&T je goed is bevallen Kees.

Vandaag bij de Makro eindelijk een fles Aperol kunnen vinden. Heb gelijk een Aperol spritz geprobeerd maar vond het toch wat bitter. Ik heb de verhouding dus naar mijn eigen smaak wat aangepast zodat hij wat zoeter is en zo vind ik het toch lekkerder.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Jul 2020 08:25

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Lekker Tuttebel! Misschien kan je het ook met sprite aanlengen ipv bruiswater naast de prosecco (of gebruik jij cava daar? Wat drink je gebruikelijk daar als bubbel?). Dan wordt het ook al wat zoeter. Ik houd juist van dat bittertje.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem309

Bericht 05 Jul 2020 10:28

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Ik gebruik eigenlijk altijd een Espumante. Eigenlijk een hele goedkope die nog geen 2 euro kost, maar die vind ik echt heel lekker. Op zich goeie tip om sprite te gebruiken, alleen drinken wij dat nooit. En je hebt natuurlijk zo’n klein beetje nodig dat de kracht van de rest er dan ook snel af gaat. Ik denk dus dat het handiger is om gewoon de verhoudingen te laten zoals ik het gisteren heb gedaan.
<<

Anoniem313

Bericht 05 Jul 2020 11:59

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Leuk Tuttebel! Ik hou juist ook van bitter en had gisteren een simpele Aperol en tonic, dat vond ik erg lekker.
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:04

Bericht 06 Jul 2020 22:09

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Hugo schreef:Ik houd van Bacardi Razz met fanta of 7-up ?


Bacardi Razz met sinas noemen wij hier een raketje, kan je ook een fles Rocket Shot kopen, ook erg lekker.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 11 Jul 2020 13:24

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Vanavond heb ik een BYOB feestje en ik maak gin tonics. Ik heb Tanqueray flor de Sevilla, met extracten van bloedsinaasappel. En nou ga ik sinaasappelschijven drogen in de oven om als garnering erbij te doen. En tonic uiteraard.

En ik heb alles voor Aperol spritz. En er komt een cocktailbus. Ik geloof niet dat ik morgen heel fris ga zijn.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 11 Jul 2020 13:39

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Oh, dat klinkt allemaal wel heel aantrekkelijk. Het feestje is niet toevallig bij mijn buren ofzo?
30-04-2017
<<

Anoniem313

Bericht 11 Jul 2020 15:11

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Kees schreef:Oh, dat klinkt allemaal wel heel aantrekkelijk. Het feestje is niet toevallig bij mijn buren ofzo?


Nee, bij de mijne.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 11 Jul 2020 17:36

Re: Welke cocktails maken jullie zelf?

Caulfield schreef:
Kees schreef:Oh, dat klinkt allemaal wel heel aantrekkelijk. Het feestje is niet toevallig bij mijn buren ofzo?


Nee, bij de mijne.

Jammer, dat is te ver fietsen voor mij.
30-04-2017
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers