Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Salades voor bij de bbq

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Mei 2020 08:50

Salades voor bij de bbq

Dit weekend gaan we 2 dagen barbecueën. Zowel bij mijn ouders als schoonouders.

Omdat mijn schoonmoeder altijd alle bijgerechten kant en klaar koopt en mijn man en ik dat niet lekker vinden, heb ik gezegd dat ik wel zou zorgen voor salades.

Bij mijn ouders gaan we heel uitgebreid barbecueën omdat mijn vader gister met pensioen is gegaan en we niet met z’n allen uit eten kunnen. M’n broer heeft allerlei vlees en vis dingen geregeld en ik regel ook hier de bijgerechten.

Maar, ik ben een beetje inspiratieloos.
Ik wil in ieder geval een watermeloen-feta-munt salade maken, want dat vinden de kinderen heel lekker. En ik dacht aan een pasta salade, want dat eten de kinderen ook.

Maar goed, om dat beide dagen te eten vind ik niet zo. Dus ik ben op zoek naar tips!

Wat is jouw succes gerecht?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 29 Mei 2020 09:05

Re: Salades voor bij de bbq

Couscous met feta, paprika, Chili kip en erwtjes of peulen.
30-04-2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Mei 2020 09:07

Re: Salades voor bij de bbq

Coleslaw

Witte kool raspen, 2 groene appels raspen, rozijnen naar smaak, en een dressing van Griekse yoghurt en mayonaise. Peper en zout. Je kan er eventueel nog een peen door raspen. Heel simpel maar lekker bij een bbq.
2015 💙
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 29 Mei 2020 09:09

Re: Salades voor bij de bbq

He ik wilde die watermeloen munt salade al tippen, die vind ik echt goed bij de barbecue passen.

Ik zou verder voor een andere frisse salade gaan, gewoon simpel: veldsla of spinazie, cherrytomaatjes, komkommer, paprika, eventueel feta of mozzarella, pijnboompitjes en een balsamicodressing
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Mei 2020 09:10

Re: Salades voor bij de bbq

Super simpel: Gele of groene meloen met balsamico azijn en peper.

Coleslaw vind ik echt bij bbq passen. Ik maak 'm met rode kool, soms witte kool erbij, julienne wortel, rozijnen en een dressing op basis van magere yoghurt, appelazijn, mosterd, honing, peper en zout.

Veldsla met aardbeien/frambozen/peer/perzik (eigenlijk kan heel veel fruit wel, vooral peer of perzik even op de bbq roosteren) met walnoten of pecannoten en blauwe of geitenkaas.

Couscoussalade inderdaad.

Een simpele maar lekkere caprese salade, met dan wel echt goede tomaten en goede mozzarella en evt zelfgemaakte pestodressing of gewoon goede olijfolie.

Beetje Mexicaanse salade vind ik ook goed bij bbq passen trouwens, met mais (uit blikje), bonen, tomaten, paprika, koriander als je lust, limoensap er over heen. Evt jalapeño erdoorheen als de kinderen het lusten/niet eten.
Laatst gewijzigd door Marin op 29 Mei 2020 09:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Mei 2020 09:10

Re: Salades voor bij de bbq

Oh ik heb na jullie ideeën een nogal belangrijke aanvulling

Ik hou dus echt niet van fruit in m’n eten ???‍♀️
De watermeloen salade is ook niet aan mij besteed maar die is heel favoriet bij m’n kinderen en man haha.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 29 Mei 2020 09:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Mei 2020 09:11

Re: Salades voor bij de bbq

Ooh La La! schreef:Oh, na jouw post heb ik nog een aanvulling Minx.

Ik hou dus echt niet van fruit in m’n eten ???‍♀️
De watermeloen salade is ook niet aan mij besteed maar die is heel favoriet bij m’n kinderen en man haha.


Oh dan valt mijn veldsla idee weg hahaha.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Mei 2020 09:12

Re: Salades voor bij de bbq

Haha sorry! ?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Mei 2020 09:20

Re: Salades voor bij de bbq

En granaatappelpitjes dan? Dat is zo lekker soms, zeker met feta bijv.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Mei 2020 09:22

Re: Salades voor bij de bbq

Ik maak graag aardappelsalade, aardappels in blokjes maar gewoon met schil koken, spek langzaam zo krokant bakken dat je het kan verkruimelen, lente-ui en rode ui heel fijn snijden en dan alles door elkaar roeren met een “ dressing” van wat magere kwark en mayonaise, een beetje zout en lekker veel peper. Net voor het opdienen knip ik dan wat rucola in stukken en roer ik dat er door heen.

Of rijstsalade? Zilvervliesrijst koken, flink veel kerrie er door heen roeren zodat het goed geel ziet en wat peper en zout, 3 kleuren paprika in blokjes en een rode ui er door heen en dan om het af te maken nog cashewnoten. Hele vrolijke kleurrijke salade.

Griekse salade blijf ik ook altijd heerlijk vinden, ik maak het vaak met verse spinazie, ringen rode ui, tomaat, komkommer, verkruimelde feta, knoflook olijven en wat citroensap als dressing of citroen azijn en wat olie bijvoorbeeld.

Venkelsalade? Met venkel, chilivlokken, plakjes groene olijf, sinaasappelsap en partjes sinaasappel en rode ui.
( oeps met fruit ?)

Overigens eten S en M dit allemaal niet hoor ? voor hun zet ik dan wat meloen, aardbeien, komkommer en reepjes paprika neer.
Mocht je recepten nodig hebben dan hoor ik het wel!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Mei 2020 09:34

Re: Salades voor bij de bbq

Dat klinkt goed Minoes!
Je rijst- en Griekse salades zijn goede kanshebbers!

N&J zullen dit inderdaad ook niet eten maar wat losse groente enzo is al prima voor ze. Er is ook stokbrood dus daar zullen ze zich wel aan vol eten haha.

Een frisse salade zoals Teun noemt is ook een goeie ja.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem313

Bericht 29 Mei 2020 10:18

Re: Salades voor bij de bbq

Wat ik ook altijd lekker vind is een bak gegrilde groente (aubergine, courgette, paprika) met knoflook, olijfolie en flink wat groene verse kruiden er doorheen. De knoflook lekker meepoffen in de oven.

Oh, en wat ik superlekker vind, is tuinbonen met citroen, munt en komijnekaas. Maar dan moet je de kinderen aan het doppen zetten, dat is echt veel werk voor zoveel mensen :smile:
<<

Anoniem293

Bericht 29 Mei 2020 11:42

Re: Salades voor bij de bbq

Deze vind ik echt heel lekker. Ik vervang dan wel de hamblokjes door kip
https://chickslovefood.com/recept/huzar ... elf-maken/

Of deze vind ik ook echt heerlijk
https://chickslovefood.com/recept/5-or- ... pelsalade/

Deze staat nog op mijn lijstje om te maken
https://chickslovefood.com/recept/kip-avocado-salade/

Op de site van CLF staan sowieso heel veel makkelijke salades.
<<

Kira

Bericht 29 Mei 2020 16:43

Re: Salades voor bij de bbq

Die rijstsalade en Griekse salade kljbjen heerlijk! Ga ik ook eens proberen, rest is niet zo mijn smaak denk ik.
Mijn favoriet is bruine bonensalade. Maken we elke keer als we gaan bbqen bij m'n ouders.

2 potten bruine bonen
Blikje kidney bonen
Blikje mais
Afspoelen en laten uitlekken

Een ui of 2 in halve of hele ringen, wat je leuk vindt.
Knoflook teentjes ook 1 of 2 fijn snijden
1 rode paprika
1komkommer in blokjes
Spekjes uitbakken

Alles bij elkaar gooien, en afmaken met olie, azijn, peper, zout en knoflookpoeder.
Echt heerlijk en krijg altijd van iedereen complimenten die het eet.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 31 Mei 2020 16:09

Re: Salades voor bij de bbq

Ik ben ook fan van Griekse salade.
Ik doe meestal alleen rode ui, groene en rode paprika, kerstomaatjes, komkommer en feta (dus geen spinazie of sla erdoor dus). En dan een dressing met Citroen, olijfolie en oregano. Blijf die heel lekker vinden.

Simpele salade met veldsla rucola tomaat parmezaan en pijnboompitjes is ook lekker.

Maissalade, staat hierboven ook al.

Macaroni salade variant die ik ook wel eens doe:
https://www.kookfans.nl/recepten/absolu ... onisalade/

En verder heb ik idd veel salades met fruit erin haha, dus die zal ik je besparen ;)
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 31 Mei 2020 22:51

Re: Salades voor bij de bbq

De pastasalade met gerookte kip van Lekkerensimpel

En daarnaast is tabouleh hier altijd een succes, weer eens wat anders!

Een lekkere caprese salade is ook altijd lekker vind ik
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers