Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 28 Mei 2020 19:36

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

Ik heb eerlijk gezegd nog helemaal geen behoefte in een restaurant of op het terras te gaan zitten. Als ik zie wat we op m’n werk allemaal moeten inzetten om het corona-proof te maken heeft dat wat mij betreft weinig met gezelligheid te maken.

Wij hebben wel twee krukken in onze stamkroeg gereserveerd voor maandagavond ? maar meer om hen te steunen dan omdat ik er nou zelf zo’n behoefte aan heb.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 28 Mei 2020 20:08

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

Wij gaan meteen om 12 uur, wanneer het weer mag. Was eigenlijk toevallig en realiseerden ons later dat dat echt precies is wanneer ze weer open mogen. Die locatie is heel ruim opgezet. Ze hebben veel hoekjes en hangplekken. Sommigen zitten dicht op elkaar, maar de meesten minstens 5 meter uit elkaar, voor corona al. We hebben bewust buiten gereserveerd zodat dit niet van de totale aantallen af gaat.
We zouden het echt naar vinden als die plek verdween. Het is onze redding op dagen dat de kinderen niet te genieten zijn, dan pak ik ze allebei onder de arm en gaan we daar even zitten. We gaan er dus maar weer vaak langs.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 28 Mei 2020 20:19

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

Nee nog niet. Ben meer van het we zullen eerst wel zien hoe het allemaal gaat. Bovendien zou ik dan graag met vriend willen gaan, maar dat is oppastechnisch weer wat lastiger
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 28 Mei 2020 20:33

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

Wij hadden al gereserveerd bij een restaurant/hotel voor over twee weken. We zijn dan tien jaar getrouwd en een buitenlandse stedentrip zit er nu niet in, maar we wilden het ook niet thuis vieren.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Mei 2020 20:46

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

Nog niet, maar ik wil binnenkort wel gaan reserveren voor mij en mijn vriend. Hij heeft nog een etentje te goed van zijn verjaardag. Ik heb wel een bon van dat restaurant gekocht en die ga ik ook gebruiken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mei 2020 20:49

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

Silly-One schreef:Nog niet, maar ik wil binnenkort wel gaan reserveren voor mij en mijn vriend. Hij heeft nog een etentje te goed van zijn verjaardag. Ik heb wel een bon van dat restaurant gekocht en die ga ik ook gebruiken.

Als je ze wilt steunen kan je beter de eerste periode gewoon betalen en later de bon inwisselen. Als iedereen massaal bonnen gaan inwisselen nu in juni hebben ze nog geen omzet.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 28 Mei 2020 20:53

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

Toet schreef:Ik heb eerlijk gezegd nog helemaal geen behoefte in een restaurant of op het terras te gaan zitten. Als ik zie wat we op m’n werk allemaal moeten inzetten om het corona-proof te maken heeft dat wat mij betreft weinig met gezelligheid te maken.


Ja ik heb hetzelfde Toet! Voor Corona gingen we zeker elke weer uit eten/lunchen. Maar ik vind het nu wel (even) prima zo. Ik heb in ieder geval niet de drang om meteen te gaan. Moet ook zeggen dat we geen verjaardag of jubileum hebben binnenkort.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Mei 2020 21:14

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

Savi schreef:
Silly-One schreef:Nog niet, maar ik wil binnenkort wel gaan reserveren voor mij en mijn vriend. Hij heeft nog een etentje te goed van zijn verjaardag. Ik heb wel een bon van dat restaurant gekocht en die ga ik ook gebruiken.

Als je ze wilt steunen kan je beter de eerste periode gewoon betalen en later de bon inwisselen. Als iedereen massaal bonnen gaan inwisselen nu in juni hebben ze nog geen omzet.


Maar de kans dat we daar weer snel gaan eten is er niet, aangezien we er speciaal voor naar N.ijmegen moeten gaan rijden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 28 Mei 2020 23:40

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

Nee nog niet. Wil eerst afwachten hoe het loopt bij restaurants in de omgeving. Is denk ik bij sommige plekken in mijn omgeving ook niet ver van te voren nodig. En ook met terrasjes denk ik dat ik de steden eerst nog wat vermijd voor een terrasje. Ik denk dat ik wel op bv doordeweekse dagen op een terras in nabije plaats wil eten. Kan me niet voorstellen dat ik daar lang van te voren moet reserveren.

Denk dat ik me voorlopig bij dit restaurant houdt, dit soort concepten. Zij doen dit ook na 1 juni door. Bezorgen 7 gangen soort tapasmenu inclusief servies, bestek, warmhoudbak met brander broodplank, bloemetje, kaarsje en servetten. Borden mooi opgemaakt, warme gerechten in kleine weck-potjes. Mogelijkheid om flessen wijn van lokale slijters te bestellen. Zij halen dit volgende dag in boodschappenkrat weer op en doen ook de afwas. Dit voelt zo enorm luxe, ik krijg hier echt het restaurant gevoel thuis van. Door de tapas gerechten ook beide keren meer dan 2 uur getafeld.

https://www.plattelandsrestaurant.nl

Ik heb geen aandelen? maar ben ontzettend enthousiast. En vind dit soort concepten de komende tijd nog veel ontspannender dan dit gedoe in restaurants.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 29 Mei 2020 06:57

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

Toet schreef:Ik heb eerlijk gezegd nog helemaal geen behoefte in een restaurant of op het terras te gaan zitten. Als ik zie wat we op m’n werk allemaal moeten inzetten om het corona-proof te maken heeft dat wat mij betreft weinig met gezelligheid te maken.


Ja dat heb ik dus ook.
Het voelt heel dubbel, want juist ik als horecawerker zou toch moeten steunen, maar goed wat mij betreft heeft het eten straks weinig te maken met waar horeca dus voor staat.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Kira

Bericht 29 Mei 2020 07:05

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

Nee ik heb nog niet gereserveerd, en ik denk dat ik dat ook niet ga doen. Het staat me ontzettend tegen om op deze 'nieuwe' manier zulke dingen te doen. Ook een terrasje of biertje in de kroeg zal ik niet gaan doen hoezeer ik het de ondernemers ook gun.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 29 Mei 2020 07:21

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

Ik wacht nog even en paar weken af wat het aan besmettingen oplevert.
<<

Anoniem280

Bericht 29 Mei 2020 07:24

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

Nee, en denk dat het er voorlopig ook niet van komt. Wij hielden erg van terrasje pakken, maar er zijn zat die nu willen dat je eerst gaat reserveren en vooraf gaat betalen.
Een terrasje pakken is voor mij iets spontaans, ik wil dat terplekke kunnen bedenken.
Dus wij blijven voorlopig nog thuis.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 29 Mei 2020 08:37

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

Toet schreef:Ik heb eerlijk gezegd nog helemaal geen behoefte in een restaurant of op het terras te gaan zitten. Als ik zie wat we op m’n werk allemaal moeten inzetten om het corona-proof te maken heeft dat wat mij betreft weinig met gezelligheid te maken.


Ja dit heeft er ook mee te maken inderdaad. Misschien als het allemaal heel soepel loop straks op het werk dat ik er wel weer zin in ga krijgen maar nu nog niet.
10.04.17
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 29 Mei 2020 09:20

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

rapa nui schreef:Nee nog niet. Wil eerst afwachten hoe het loopt bij restaurants in de omgeving. Is denk ik bij sommige plekken in mijn omgeving ook niet ver van te voren nodig. En ook met terrasjes denk ik dat ik de steden eerst nog wat vermijd voor een terrasje. Ik denk dat ik wel op bv doordeweekse dagen op een terras in nabije plaats wil eten. Kan me niet voorstellen dat ik daar lang van te voren moet reserveren.

Denk dat ik me voorlopig bij dit restaurant houdt, dit soort concepten. Zij doen dit ook na 1 juni door. Bezorgen 7 gangen soort tapasmenu inclusief servies, bestek, warmhoudbak met brander broodplank, bloemetje, kaarsje en servetten. Borden mooi opgemaakt, warme gerechten in kleine weck-potjes. Mogelijkheid om flessen wijn van lokale slijters te bestellen. Zij halen dit volgende dag in boodschappenkrat weer op en doen ook de afwas. Dit voelt zo enorm luxe, ik krijg hier echt het restaurant gevoel thuis van. Door de tapas gerechten ook beide keren meer dan 2 uur getafeld.

https://www.plattelandsrestaurant.nl

Ik heb geen aandelen? maar ben ontzettend enthousiast. En vind dit soort concepten de komende tijd nog veel ontspannender dan dit gedoe in restaurants.


Klinkt heel goed idd, ben alleen bang dat ze niet bij mij bezorgen op dik 2u rijden ?
30-04-2017
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 29 Mei 2020 10:28

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

Een goede vriendin van mij heeft maandag de opening van haar burger restaurant. Ik heb voor maandag gereserveerd.
Ik neem mijn ouders mee eten, want mijn moeder wordt de dag ervoor 60.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem321

Bericht 29 Mei 2020 10:34

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

Nee, ik heb nog niet gereserveerd. Ik ben geen terrasjes-persoon, dus mij zie je sowieso niet vaak op een terras zitten. En helemaal niet nu je moet reserveren.
Uit eten zou ik over een paar weken ofzo wel willen.
Ik denk dat ik ik binnenkort daarvoor ga reserveren.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jun 2020 15:39

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

Wij waren vanmiddag redelijk spontaan ergens gaan lunchen. In de zin van dat we op weg er naar toe (we moesten naar de Zaanstreek voor iets anders) bedachten dat we ook wel even ergens konden lunchen. Een restaurantje uitgezocht en van te voren gebeld of we konden reserveren. Dat was niet nodig op het terras zeiden ze.
Afstand bewaren was heen enkel probleem (het waren grote picknicktafels) en naar de wc mocht ook gewoon. Je moest dan wel een papiertje omdraaien om aan te geven dat er één iemand al naar de wc was (ook al waren er meerdere dames wc's) zodat er geen rijden bij die wc hokjes ontstonden (nou was ik de enige ook). Ik vond het allemaal prima gemoedelijk gaan! En was weer lekker!
Let's discover the world together.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 01 Jun 2020 17:57

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

Harrison schreef:Ja, bij ons favoriete restaurant. Voor een lunch. Je kunt daar ook picknicken en jeu de boulen (midden in Amsterdam, tof toch), dus als het mooi weer is hopelijk een combinatie van dat alles.


Red je dat nog, met je zwangere buik, jeu de boules spelen? :) Wij gaan woensdag in Eindhoven een restaurant proberen dat we nog niet kennen :)
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 01 Jun 2020 18:08

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

Taeda schreef:Wij hadden al gereserveerd bij een restaurant/hotel voor over twee weken. We zijn dan tien jaar getrouwd en een buitenlandse stedentrip zit er nu niet in, maar we wilden het ook niet thuis vieren.


Lekzicht? :)
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 01 Jun 2020 20:40

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

kerel schreef:
Taeda schreef:Wij hadden al gereserveerd bij een restaurant/hotel voor over twee weken. We zijn dan tien jaar getrouwd en een buitenlandse stedentrip zit er nu niet in, maar we wilden het ook niet thuis vieren.


Lekzicht? :)

Limonadefabriek :wink: Lekzicht bestaat niet meer, dat heet tegenwoordig Rivero. Ook een aanrader trouwens!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 01 Jun 2020 22:24

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

Ha, ik ben te lang weg uit de buurt :)
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 01 Jun 2020 23:14

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

kerel schreef:
Harrison schreef:Ja, bij ons favoriete restaurant. Voor een lunch. Je kunt daar ook picknicken en jeu de boulen (midden in Amsterdam, tof toch), dus als het mooi weer is hopelijk een combinatie van dat alles.


Red je dat nog, met je zwangere buik, jeu de boules spelen? :) Wij gaan woensdag in Eindhoven een restaurant proberen dat we nog niet kennen :)


Leuk! Welk restaurant?
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 01 Jun 2020 23:33

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

Bij Albrecht, een volledig plantaardig restaurant. Eens kijken of dat het paradijs voor vegetariers is :) Moet ergens vlak bij het stadion zitten, als ik de kaart zo bekijk.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 01 Jun 2020 23:44

Re: Heb jij al gereserveerd? Uit eten 'na' Corona.

kerel schreef:Bij Albrecht, een volledig plantaardig restaurant. Eens kijken of dat het paradijs voor vegetariers is :) Moet ergens vlak bij het stadion zitten, als ik de kaart zo bekijk.


Ja klopt! Hoor er goede verhalen over. Een vriendin die vegetarisch eet, komt er heel graag. Ik zelf ben er nooit geweest. Veel plezier!
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers