Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het na het afvaltopic

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Mei 2020 08:08

Het na het afvaltopic

Er zijn de laatste dagen redelijk wat afvaltopics bij gekomen, maar zijn er hier ook mensen die net als mij (veel) zijn afgevallen en willen stabiliseren. Ik merk namelijk dat ik dat lastig vind. Op dit moment schommel ik een beetje tussen de 74,0 en 75,8. Maar tijdens Corona zijn er toch wel weer wat ongezonde dingen ingeslopen. Die wil ik er graag weer uit hebben.

Zijn er meer die behoefte hebben aan zo’n topic?
2015 💙
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 26 Mei 2020 08:38

Re: Het na het afvaltopic

Goed topic Minx! Ik had die een jaar of 2/3 geleden kunnen gebruiken haha! Als het goed gaat hier kom over 6-12 mnd aansluiten. ;)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Mei 2020 11:40

Re: Het na het afvaltopic

Hahah dan heb ik nog ff geduld. Ik zit blijkbaar als een van de weinigen in deze fase.

Ik ga straks even crackers maken. Merk dat het weer een beetje aan het verslappen is dus weer ff op de rem.
2015 💙
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 14 Jul 2020 09:55

Re: Het na het afvaltopic

Mocht je nog hier willen schrijven minx, ik ben inmiddels (bijna?) zover om mee te schrijven.
Ben de afgelopen jaren enorm aan het jojoen geweest. Eigenlijk heb ik sterk het gevoel gehad dat ik geen 'normaal' meer kende. Het was of afvallen, of veel te veel eten. Dat laatste vooral bij slecht in m'n vel zitten.
Enfin, ik ben nu feitelijk gezien weer op m'n streefgewicht na een periode van afvallen. Ik twijfel alleen of ik nog even door ga, gezien ik nog altijd een vetrol precies boven mijn keizersnede litteken heb, wat door het litteken enorm opvalt. Misschien dat ik dus nog een kilo of 2 a 3 kwijt wil, in de hoop dat het er daar af gaat.
Ik ben afgevallen door koolhydraatarm eten, en ben nu sinds een week weer aan het opbouwen met koolhydraten. De afgelopen week eet ik daarom weer fruit bij het ontbijt, vanaf morgen vervang ik ook nog een tussendoortje voor fruit.
Zo bouw ik elke week wat meer op.
Hoe blijf jij op gewicht? Heb je jou streef al helemaal gehaald en ben je tevreden zo met je lichaam? Hoe hou jij je gewicht stabiel? Wat zijn je tips en tricks en wat vind je moeilijk?
Ik heb voor mezelf zo iets van dat het nu echt klaar moet zijn met dat gejojo (gaat echt om verschil van 15 kilo soms) en dat anders een goede diëtist ga bezoeken die me juist gaat helpen met stabiel blijven ipv afvallen. Ik denk opzich wel dat ik nu echt een andere mindset heb, door dingen die ik afgelopen tijd geleerd heb qua omgaan met emoties (therapie), maar toch ben ik wel bang weer voor terugval.
Wie weet helpt hier schrijven ook!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Jul 2020 20:05

Re: Het na het afvaltopic

Ik vind het nog steeds lastig ondanks dat ik wel op gewicht blijf. Ik ben afgevallen met grip op koolhydraten. Dus koolhydraatbeperkt. Ik heb dagen dat ik alles eet waar ik in zin heb en dagen dat ik eet zoals ik zou willen eten. Dus het is echt wel even zoeken. Verder sport ik veel op het moment waardoor ik mijn lichaam nog steeds wel zie veranderen.
Het liefste zou ik nog 2/3 kg afvallen maar dat is wel echt een fikse uitdaging. Eigenlijk ben ik nu al zeker een half jaar stabiel maar het is vooral de strijd in mijn hoofd die het zo lastig maakt. Ik zie mezelf bijvoorbeeld nog steeds niet als slank. Terwijl ik maat 38 heb en 1,72 ben. Dus wanneer zou ik dan wel tevreden zijn. Die mindfuck maakt het lastig.
2015 💙
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 14 Jul 2020 20:21

Re: Het na het afvaltopic

Herkenbaar in het opzicht dat ik ook geen realistisch lichaamsbeeld heb. Maar hier is 't ook andersom soms, ik zie mezelf met 10 a 15 kilo meer pas echt dikker worden.
Wat goed dat je in ieder geval nog altijd op gewicht bent, en dat je veel sport.
Je schrijft dat je dagen hebt dat je alles eet, eet je dan ook echt teveel? Of bedoel je dat je dan niet kh beperkt eet terwijl je dat wel zou willen? Ik wil opzich niet perse altijd koolhydraatarm blijven eten, maar ik wil vooral gezond eten met een 80/20 regel ofzo.
Ik herken de strijd in je hoofd, daar is 't bij mij tot nu toe altijd weer fout gegaan helaas. Ik neig zo naar ongezond, vreselijk. Heb jij dat ook? Of waar zit bij jou de strijd vooral in het beeld in je hoofd?
En wat maakt dat je de strijd tot nu toe gewonnen hebt en dus nog steeds volhoudt?
Wat doe je qua sport?
Ik loop hard (2x pw), doe online (full body) workouts (2x) en wandel verder vooral veel met de hond, zeker een uur per dag. Beweging zeker niet te kort dus, dat is hier ook nooit een probleem geweest.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Jul 2020 15:46

Re: Het na het afvaltopic

Op zich eet ik niet meer de hoeveelheden die ik ooit at maar dan kan ik wel bv een half pak koekjes eten of een halve zak chips. Al denk ik dat ik op zich nog steeds een netjes eetpatroon heb.

Het lekkere aan grip op koolhydraten is is dat het niet per de een dieet is. Ja fase 1 is wel echt gericht op gewichtsverlies. Dan eet je 1 uur per dag wel koolhydraten. Je eet binnen dat uur je fruit, 1/4 groene groentes 1/4 koolhydraten en een 1/4 vetten en eiwitten.
In fase 2 eet je twee keer per dag koolhydraten.
Ik moet zeggen fase 2 doe ik niet superstreng ik eet nog wel eens een koekje oid tussendoor.

Sporten is op dit moment standaard 3x per week. 1x hardlopen, 1x pilates en 1x kracht. Verder inderdaad nog veel wandelen.

Ik heb nu op wonderbaarlijke wijze er ineens een kg bij. Al denk ik dat dat een stresskilo is.
Net weer ff een drukke periode voor de vakantie gehad en j die voor het eerst 1,5 week naar mijn ex was en toen ook nog eens mocht stoppen met zijn medicijnen.

Morgen ga ik op vakantie. Heb alles netjes voorbereid qua eten enzo. Neem mijn hardloopschoenen mee en zag al dat ze een yogagroepje gestart zijn dus komt vast goed. En een vakantie zonder weegschaal vind ik toch spannend dus grote kans dat ik daarna mn stresskg weet kwijt ben.
2015 💙

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers