Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nog meer afvallers?

<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 24 Mei 2020 20:20

Nog meer afvallers?

Pfff sorry, ik durf dit topic bijna niet te openen omdat er nu dan al zoveel zijn, maar goed.. Here we go.

Zijn er nog meer meiden die veel af willen vallen? Ik moet echt wel zeker 25 kg afvallen en vind dat heeeel moeilijk omdat ik eten gewoon veel leuker vind.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 24 Mei 2020 20:31

Re: Nog meer afvallers?

?‍♀️
Na deze zwangerschap zijn er aardig wat kilo's blijven hangen terwijl ik niet eens gek veel aangekomen was.
Eerste doel is om weer onder de 70kg te komen, ik gok dat ik daarvoor zo'n 5kg moet afvallen. Morgen de weegschaal maar eens opzoeken, die zit nog ergens in een doos haha.

Laatste tijd door de drukte en vermoeidheid ook niet echt de meest gezonde keuzes gemaakt en vaak voor gemakkelijk gekozen. Eerste stap ik dus om weer gezonder te gaan eten, minder suiker en snelle koolhydraten etc. Sporten gaat voorlopig nog wel lastig worden met 3 kinderen maar hopelijk kan ik thuis weer wat meer doen als de 2 oudste op school zijn.
En het uiteindelijke doel is zo'n 15kg er af.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 24 Mei 2020 20:33

Re: Nog meer afvallers?

Oh en ik vind eten ook leuk, vooral in de avond voor de tv. Mijn vriend ook maar we hebben nu afgesproken dat we alleen in het weekend wat lekkers halen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 24 Mei 2020 20:43

Re: Nog meer afvallers?

Hai Milady, leuk! Dan gaan we samen maar beginnen en dan stromen er vast nog wel wat anderen in. Hoop ik.

Ik begin in eerste instantie met alles invoeren en niet snoepen. En dan stapje voor stapje uitbreiden.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 24 Mei 2020 21:00

Re: Nog meer afvallers?

Ja ik. Alleen ben ik met 10 kilo al meer dan tevreden (al is dat überhaupt de vraag of dat gaat lukken..)
Zitten nu 2 kilo corona bij, als ik nu wat meer op zou letten zou dat er zo af moeten zij n. Dan een kilo of 3 van de laatste tijd. Dat is ook nog haalbaar. Die laatste 5 kilo is iets wat al heel lang niet bereikt is, dus of dat gaat lukken..
Deze week begonnen met een vriendin, 1x skaten, 1x workout. Kijken of we dat volhouden.
En verder opletten met eten. En dat is met alleen thuis zitten, niet altijd lekker in mn vel en 3-5 kids makkelijker gezegd dan gedaan...
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 24 Mei 2020 21:17

Re: Nog meer afvallers?

Ik moet ook echt gaan afvallen. Ik heb er de afgelopen 1.5jaar door emotie eten (burn out) echt teveel aan gegeten. Ik weet niet precies hoe veel kilo, maar genoeg om geen enkel kledingstuk meer te passen (van spijkerbroekmaat 30 naar 32 gegaan).
Op dit moment baal ik ontzettend van mijn lijf, maar ik weet ook dat ik met 20/30 kilo lichter ook heel erg onzeker was over mijn lichaam. Nu kan ik me nog verbergen achter zelfspot. Dat maakt het wel een beetje ingewikkeld... Maar ik weet dat ik echt moet afvallen voor mijn gezondheid, dus dat gaat nu mijn motivatie zijn. Weer een gezond en fit lichaam en mijn kleding weer passen.

Vandaag voor het eerst sinds 2 jaar weer een stukje hard gelopen, dus dat is een mooi begin! Ik hoop dat 2 tot 3 keer in de week te kunnen gaan doen.
Daarnaast niet meer elk weekend borrelen, lekkere toetjes en taarten bakken. Lekker veel zomerfruit in huis halen en gewoon water drinken.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 24 Mei 2020 21:18

Re: Nog meer afvallers?

Me!!!!

Ik ben nu 6 weken bezig met personal body plan. En het is echt heel fijn. Ook ik heb mijn dip dagen maar merk wel progressie!
Nog minimaal 10 kg te gaan dus ik klets graag mee.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 24 Mei 2020 21:24

Re: Nog meer afvallers?

Wauw wat leuk, toch nog met zoveel! Ik had verwacht dat er vast niemand aan zou sluiten, maar dat valt dus mee!
Ik start morgen. Vinden jullie het leuk om eetlijstjes te delen om te kijken wat anderen ong eten op een dag?
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 24 Mei 2020 21:25

Re: Nog meer afvallers?

Hier nog iemand! Ik heb de december kilo's nog en daar kwamen wat corona kilo's bij.
Ik wil er nog zeker 7 a 8 kilo af, maar geen idee of het lukt.
Met 5 zou ik ook al heel blij zijn.

Voor mijn eerste zwangerschap woog ik 60 kilo (ben maar 1.61m) en na twee zwangerschappen was dit opgelopen tot 74.
Toen heb ik een periode een personal trainer gehad en zijn er 7 kilo afgegaan. Door mijn teamleidster geleerd wat gezond eten is en wat goed voor je is. Toen was ik terug naar 64 kilo, maar toen kwamen de sinterklaasmaanden en stress vanwege werk en daarop volgend corona dus veel thuis zitten en weinig bewegen.

Ik zit nu op 68,5 en ben vorige week begonnen met intermitting fasting en sinds een paar weken weer veel aan het hardlopen. (3 X per week in een opbouw naar 10km)
Nu ga ik ook 3 x per week een work out doen via fitchannel.

Hopelijk kunnen we elkaar motiveren en helpen als er een dip ontstaat.
Allemaal met een mooi gewicht de zomer door :-)
Afbeelding

Afbeelding
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 24 Mei 2020 21:27

Re: Nog meer afvallers?

Ah gezellig dat jullie mee komen kletsen!

Herkenbaar Elroya, vooral de drukte in huis inderdaad. Ik heb ook vaak gewoon geen puf om "uitgebreid" iets gezonds klaar te maken. En dan pak ik maar weer snel een boterham ofzo. Of stiekem een koekje als ik in de keuken bezig ben en de kinderen tv kijken. ?

Goed bezig met hardlopen Gijs, hopelijk hou je het goed vol! Scheelt denk ik ook dat het qua weer wel lekker is buiten nu.

Klinkt fijn Blutsj, wat is dat voor iets?
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 24 Mei 2020 21:29

Re: Nog meer afvallers?

Goed bezig qua beweging Miccie! En leuk dat je ook mee komt schrijven!
<<

dancing_queen

Noob

Berichten: 31

Geregistreerd: 02 Okt 2019 20:34

Bericht 24 Mei 2020 21:43

Re: Nog meer afvallers?

Ja, ik wil heel graag meedoen. Wil er ca. 24 kilo vanaf hebben. Ben 179 cm en weeg nu 94 kilo. Ik wil niet meer snoepen/ koekjes eten en meer bewegen (7 minutes workout).
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Mei 2020 22:08

Re: Nog meer afvallers?

Ik ga ook mee doen.

Begin van het jaar zouden man en ik beginnen met dieeten. Toen raakte mijn man ziek en mocht niet meer afvallen. En door alle stress e.d. begon ik meer en ongezond te eten.

Ik wil eerst eens 10 kilo kwijt te zien raken.
2014 2016
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Mei 2020 08:10

Re: Nog meer afvallers?

Olíve schreef:Ik start morgen. Vinden jullie het leuk om eetlijstjes te delen om te kijken wat anderen ong eten op een dag?


Goed idee om eetlijstjes te delen.
2014 2016
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 25 Mei 2020 08:30

Re: Nog meer afvallers?

Ik doe ook mee. Nou gaat het mij vooral om een normale, rustige relatie met voedsel te krijgen en gezonder te worden, maar een kilo of vijf afvallen zou zeker een welkome bijwerking zijn.

Ik ben nu ruim een maand ‘bezig’ en ben 1,5 kilo afgevallen. Dat is niet snel, maar snel heb ik eerder al eens gedaan en dat is er allemaal weer bijgekomen en nog wel wat meer ook. Dus ‘bezig’ betekent voor mij dat ik de rest van mijn leven zo wil eten.

Voor iedereen die het gevoel heeft: ‘ik wéét wel wat ik moet doen en eten, maar ik ben elke keer weer zwak en dan snaai ik de hele dag door/doe ik het een week goed en eet ik daarna eet ik me misselijk aan rotzooi en ik weer niet waarom het maar niet lukt’ heb ik een hele goede boekentip: Never Binge Again van Glenn Livingston. Het is gratis te downloaden op Amazon (wel in het Engels) en heeft mij hele goede inzichten gegeven.

En ik heb een online sportprogramma specifiek voor vrouwen die bevallen zijn aangeschaft, daar ga ik nu de kinderen vaker naar school zijn ook wat regelmatiger mee aan de slag. Is echt bedoeld om de basis (bekkenbodem, buik- en rugspieren) weer op orde te krijgen. En dat heb ik nodig, want naast dat ik baal van m’n bolle buik (die de afgelopen maand overigens al wel platter is geworden) voel ik gewoon dat mijn buik en rug hartstikke zwak zijn.

Heel verhaal weer.?

Ik zal even mijn eetlijstje van gisteren nog doen. Zal voor de meesten teveel zijn, ik tel geen kcal. (been there, done that, word ik persoonlijk niet leuker van) maar zal nog ruim boven de 2000 zijn. Maar als je de hoeveelheden vermindert is het voor anderen misschien ook wel aardig.

O: 60g havermout met 200ml ongezoete sojamelk, 100ml water, 5g chiazaad, 10g geraspte kokos, 125g kersen en 12g cacao.
T: 1 banaan
L: 3 volkoren boterhammen met pikante hummus, amandelpasta (100% amandel) en Oatly roomkaas, 500ml groentebouillon met 250g soepgroenten
T: Drie abrikozen
A: Vivera krokante schnitzel uit de oven (scheelt weer olie) en spinaziestamppot (250g aardappels en 250g gehakte spinazie)

Ik drink eigenlijk alleen nog maar water en thee, mijn twee à drie koppen koffie verkeerd met havermelk heb ik geschrapt. Scheelt zo weer 150kcal. en ik heb ook veel minder last van mijn darmen sinds ik geen koffie meer drink. Heb met mezelf de afspraak dat ik buiten de deur wel af een toe één kop koffie mag als ik er zin in heb.

Spontaan snaaien heb ik verbannen, ik eet alleen nog iets extra’s als ik het ruim vantevoren gepland heb. En ‘stiekem’ eten doe ik ook niet meer, was voor mij echt funest, ff snel tussendoor iets uit de la graaien als ik moe of chagrijnig was of gewoon uit verveling of het gevoel dat ik het ‘verdiend’ heb. Wat we allemaal verdienen is een gezond lichaam waar we ons fijn in voelen! :nerd:

Heel veel succes allemaal!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 25 Mei 2020 09:11

Re: Nog meer afvallers?

Elroya schreef:Ja ik. Alleen ben ik met 10 kilo al meer dan tevreden (al is dat überhaupt de vraag of dat gaat lukken..)
Zitten nu 2 kilo corona bij, als ik nu wat meer op zou letten zou dat er zo af moeten zij n. Dan een kilo of 3 van de laatste tijd. Dat is ook nog haalbaar. Die laatste 5 kilo is iets wat al heel lang niet bereikt is, dus of dat gaat lukken..
Deze week begonnen met een vriendin, 1x skaten, 1x workout. Kijken of we dat volhouden.
En verder opletten met eten. En dat is met alleen thuis zitten, niet altijd lekker in mn vel en 3-5 kids makkelijker gezegd dan gedaan...


Dat laatste loop ik ook wel tegenaan. Voor mezelf weet ik diep in mijn hart dat het onzin is, want ze sporten waarschijnlijk gewoon mee als ik iets ga doen, maar toch...
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 25 Mei 2020 09:12

Re: Nog meer afvallers?

Miccie schreef:Hier nog iemand! Ik heb de december kilo's nog en daar kwamen wat corona kilo's bij.
Ik wil er nog zeker 7 a 8 kilo af, maar geen idee of het lukt.
Met 5 zou ik ook al heel blij zijn.

Voor mijn eerste zwangerschap woog ik 60 kilo (ben maar 1.61m) en na twee zwangerschappen was dit opgelopen tot 74.
Toen heb ik een periode een personal trainer gehad en zijn er 7 kilo afgegaan. Door mijn teamleidster geleerd wat gezond eten is en wat goed voor je is. Toen was ik terug naar 64 kilo, maar toen kwamen de sinterklaasmaanden en stress vanwege werk en daarop volgend corona dus veel thuis zitten en weinig bewegen.

Ik zit nu op 68,5 en ben vorige week begonnen met intermitting fasting en sinds een paar weken weer veel aan het hardlopen. (3 X per week in een opbouw naar 10km)
Nu ga ik ook 3 x per week een work out doen via fitchannel.

Hopelijk kunnen we elkaar motiveren en helpen als er een dip ontstaat.
Allemaal met een mooi gewicht de zomer door :-)


Je bent dus al super goed bezig! Heel goed! Hardlopen is echt iets wat voor mij nog heel ver weg is. Dat is sowieso wel echt het probleem, ik ben gewoon lui?.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 25 Mei 2020 09:16

Re: Nog meer afvallers?

Gijs. schreef:Ik moet ook echt gaan afvallen. Ik heb er de afgelopen 1.5jaar door emotie eten (burn out) echt teveel aan gegeten. Ik weet niet precies hoe veel kilo, maar genoeg om geen enkel kledingstuk meer te passen (van spijkerbroekmaat 30 naar 32 gegaan).
Op dit moment baal ik ontzettend van mijn lijf, maar ik weet ook dat ik met 20/30 kilo lichter ook heel erg onzeker was over mijn lichaam. Nu kan ik me nog verbergen achter zelfspot. Dat maakt het wel een beetje ingewikkeld... Maar ik weet dat ik echt moet afvallen voor mijn gezondheid, dus dat gaat nu mijn motivatie zijn. Weer een gezond en fit lichaam en mijn kleding weer passen.

Vandaag voor het eerst sinds 2 jaar weer een stukje hard gelopen, dus dat is een mooi begin! Ik hoop dat 2 tot 3 keer in de week te kunnen gaan doen.
Daarnaast niet meer elk weekend borrelen, lekkere toetjes en taarten bakken. Lekker veel zomerfruit in huis halen en gewoon water drinken.



Dat laatste klinkt als een goed idee! Hier in de buurt zit een Turks winkeltje met enorme watermeloenen. Die eten wij nu lekker vaak. Watermeloen vult ook gewoon heel erg!

Wat naar dat je je 20-30kg geleden (ook al) heel onzeker was over je lichaam! Ik hoop dat je, tijdens het afvallen, zelfvertrouwen krijgt! Ik kan me van jouw foto's in het verleden vooral een heel leuk iemand herinneren.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 25 Mei 2020 09:20

Re: Nog meer afvallers?

Blutsj schreef:Me!!!!

Ik ben nu 6 weken bezig met personal body plan. En het is echt heel fijn. Ook ik heb mijn dip dagen maar merk wel progressie!
Nog minimaal 10 kg te gaan dus ik klets graag mee.


Wat is dat ook alweer? Ben je al veel kwijt? Gaat het nu verder beter met je? Je hebt een hele zware tijd achter de rug toch?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 25 Mei 2020 09:21

Re: Nog meer afvallers?

dancing_queen schreef:Ja, ik wil heel graag meedoen. Wil er ca. 24 kilo vanaf hebben. Ben 179 cm en weeg nu 94 kilo. Ik wil niet meer snoepen/ koekjes eten en meer bewegen (7 minutes workout).


Goeie! Dat wordt mijn tactiek ook denk ik. En yoga wil ik gaan doen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 25 Mei 2020 09:22

Re: Nog meer afvallers?

bosjesvrouw schreef:Ik ga ook mee doen.

Begin van het jaar zouden man en ik beginnen met dieeten. Toen raakte mijn man ziek en mocht niet meer afvallen. En door alle stress e.d. begon ik meer en ongezond te eten.

Ik wil eerst eens 10 kilo kwijt te zien raken.


Hoe gaat het nu bij jullie? Zo heftig wat jullie meemaken!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 25 Mei 2020 09:27

Re: Nog meer afvallers?

Lonely Goatherd schreef:

Spontaan snaaien heb ik verbannen, ik eet alleen nog iets extra’s als ik het ruim vantevoren gepland heb. En ‘stiekem’ eten doe ik ook niet meer, was voor mij echt funest, ff snel tussendoor iets uit de la graaien als ik moe of chagrijnig was of gewoon uit verveling of het gevoel dat ik het ‘verdiend’ heb. Wat we allemaal verdienen is een gezond lichaam waar we ons fijn in voelen! :nerd:

Heel veel succes allemaal!


Ja dst is denk ik uiteindelijk echt de sleutel tot succes. Jij eet ook helemaal vegan hé? Ik ga eens goed kijken naar jouw eetlijstjes. Het lijkt me qua eten niet zo'n probleem om vegan te eten, alleen... Het is zoveel duurder ?


Sorry dat ik zo enorm inefficiënt heb gereageerd, maar ik wilde even op iedereen reageren en omdat ik op mijn telefoon forum vond ik dit voor nu even handiger. Ik ben niet van plan om het steeds zo te doen hoor! ?
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 25 Mei 2020 09:27

Re: Nog meer afvallers?

Ik heb zo'n drinkfles besteld waar je citroen ed in kunt doen voor een smaakje. Ik drink normaal ook veel te weinig water, hopelijk gaat het zo beter.

Mijn ontbijt vandaag:

2 meergranen crackers. 1 met kaas en 1 met kipfilet.
2 kopjes koffie met sojamelk en een beetje honing.

Eigenlijk wil ik graag stoppen met suiker/honing in de koffie maar daar in 1x mee stoppen lukt echt niet. En ik kan ook echt niet zonder koffie haha.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 25 Mei 2020 09:31

Re: Nog meer afvallers?

Milady schreef:Ik heb zo'n drinkfles besteld waar je citroen ed in kunt doen voor een smaakje. Ik drink normaal ook veel te weinig water, hopelijk gaat het zo beter.

Mijn ontbijt vandaag:

2 meergranen crackers. 1 met kaas en 1 met kipfilet.
2 kopjes koffie met sojamelk en een beetje honing.

Eigenlijk wil ik graag stoppen met suiker/honing in de koffie maar daar in 1x mee stoppen lukt echt niet. En ik kan ook echt niet zonder koffie haha.


Zo'n fles is een goed idee ja! Wbt die suiker/honing kun je evt elke dag heeeel iets minder doen misschien. Op die manier kun je langzaam wennen aan de smaak.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 25 Mei 2020 10:18

Re: Nog meer afvallers?

Gezellige groep zo.
Ieder met een eigen verhaal en een eigen motivatie. Laten we elkaar daar bij helpen :-).
Iedereen is ook al op haar manier er mee bezig dus het moet goedkomen haha.

Olive: als je ooit zou willen gaan hardlopen zou ik je aanraden om met Evy te starten. Ik ben daar na de bevalling van de oudste toen mee gestart en zij bouwt heel langzaam en rustig op naar een half uur lopen. Ideaal dus en je merkt echt elke week de verbetering.

Qua eetlijstjes denk ik dat het erg persoonlijk is. Uiteraard kunnen we er wel inspiratie uit halen :D.

Ik ontbijt dus nu rond 10:00-10:30: Bakje yoghurt met eiwitpoeder en een handje granen.
Lunch eet ik op werkdagen een salade met zoete aardappel, kipstukjes, komkommer, tomaat, sla en feta.
In het weekend eet ik ook wel gewoon broodjes of boterhammen.
Avondeten varieert natuurlijk. Tussen pasta, rijst, aardappels, groente, vlees, Knorr pakken, ovenschotels. Noem het maar op :-).

Qua drinken deed ik het altijd al heel goed. Overdag drink ik alleen water en in de avond wel eens thee, maar frisdranken of sapjes drink ik vrij weinig. Hierin kan ik dus niets meer verbeteren.

Na het avondeten at ik ook heel vaak nog wat, maar dat probeer ik nu bewust niet te doen. Af en toe verwen ik mezelf wel, maar dat moet dan een uitzondering zijn. Bijvoorbeeld in het weekend bij een filmpje toch een bakje chips ofzo.
Ik denk dat het ook goed is om dat te doen, anders ga je alleen maar meer snaaien.

Qua bewegen ga ik inderdaad wel goed nu, maar nu nog volhouden. In onze trapkast heb ik een sheet gehangen met wat ik op welke dag doe en die vink ik nu steeds af. Dat voelt heel fijn.
Afbeelding

Afbeelding
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers