Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nog meer afvallers?

<<

Anoniem332

Bericht 09 Nov 2020 15:22

Re: Nog meer afvallers?

Ik wil ook graag meeschrijven. Die zwangerschaps kilo’s gaat toch minder snel (lees: niet) er af. Ik weeg nu 72 kg en wil weer 64 kg wegen.

Ik snaai niet echt zoveel al voor mijn zwangerschap. Ik eet best oke.
Ontbijt, stand yoghurt, havermout en nibs
Middag, 3 boterhammen
Avond, veel groente soms vlees of vis
Tussendoor, voor dat ik mag snoepen moet ik eerst 2 stuks fruit eten.
S avonds probeer ik niks te eten/snoepen.
Alcohol drink ik amper. 1 a 2 glazen in de twee weken gemiddeld.
Soms een koekje of chocola, maar lang niet elke dag. En toch weeg ik geen gram lichter.

Ik beweeg veel, sporten doe ik nog heel rustig aan. Ik loop volgens mijn stappenteller gemiddeld 6,4 km per dag (over het afgelopen half jaar)
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 09 Nov 2020 16:28

Re: Nog meer afvallers?

Marin: Ohja, en als je ontbijt met grote bak havermout ofzo? Ik heb ook echt zo'n hongerige periode gehad, vreselijk, viel niet tegenop te eten. En vooral trek in chocola, dat hielp ook niet echt :').

Gezellig Housebird! Irritant dat er niets af gaat.

Ik eet op een dag meestal beetje zo:
O: kwark met fruit en zelfgemaakte granola
L: wisselt, 2 grote speltcrackers met allerlei beleg/salade/soep
T: rauwkost, nootjes of een gekookt eitje
D: veel groenten met iets van proteine en denk 50/50 wel of niet koolhydraten erbij.
Maar als er snaai in huis is dan eet ik dat dus ook regelmatig. Dus nu kopen we het maar niet meer, dat helpt prima. En ik heb 's avonds echt veel meer trek dan 's ochtends sinds ik bevallen ben, al wordt dat ook al wel minder, dus hopelijk helpt dat tegen het snaaien.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Nov 2020 18:33

Re: Nog meer afvallers?

Harrison schreef:Ik moet ook echt even wat kilo's kwijt. Ik beweeg veel minder doordat ik de hele tijd thuis werk en ik heb ook gewoon teveel zitten snaaien. Dus ik doe mee Marin! Ben alleen niet zo'n goede trouwe schrijver in dit soort topics maar goed kom me af en toe wel even melden. Mijn voornemen is meer bewegen en minder snaaien. De hoofdmaaltijden zijn gewoon prima gezond over het algemeen.


Ik merk (gelukkig ofzo) dat ik nu niet eens meer eet, want op m’n werk zijn veel meer (lekkere) verleidingen dan hier qua snoep en lekkere lunch, maar ik beweeg zo weinig! Daardoor dus ook minder trek. Moet ik echt om denken want daardoor vergeet ik dus regelmatig tussendoortjes zoals fruit. Plan nu echt beweging in, dan denk ik er iig aan, ook al lukt het niet elke dag.

Ontbijt nog wel steeds braaf met m’n oats. Gezond en goed vullend waardoor ik zeker tot 13u geen lekkere trek heb hehe
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 09 Nov 2020 20:36

Re: Nog meer afvallers?

Ik ben nog steeds bezig. Ben inmiddels 5 kg kwijt en heb een mooi gewicht nu. Zou nog wel graag 2/3 kg kwijt willen, maar dat lukt nog niet erg met alle chocoladepepernoten die ik momenteel naar binnen werk. Ondanks dat blijft mijn gewicht (tot nu toe) mooi stabiel gelukkig.

Harrison mooi lijstje heb je zo! Herkenbaar wat je zegt over het snaaien. Bij mij begint die 'snaaitrek' ook echt pas 's avonds. Ik neem nu vaak nog wat Griekse yoghurt met havermout dan, dat helpt wel (als er geen chocolade in huis is dan tenminste).

Marin wat vervelend dat je steeds zo'n enorme honger hebt, lijkt mij heel lastig. Gezondere keuzes zal inderdaad al veel schelen, maar dat lijkt mij lastig als je steeds zo'n trek hebt.

Housebird wat vervelend dat je met dat lijstje en veel bewegen nog niet afvalt. Ik val pas af als ik echt helemaal niet meer snaai, misschien is dat bij jou ook zo? Ik ontbijt met Griekse yoghurt met havermout, lunch twee boterhammen en dan 's avonds diner, soms nog Griekse yoghurt na. Tussendoor fruit, rauwkost of niets. Dat werkt voor mij het beste.
2011 2012 2017
<<

Anoniem332

Bericht 09 Nov 2020 21:33

Re: Nog meer afvallers?

Ik hoop dat als ik straks weer als
Van ouds kan sporten, de kilo’s als sneeuw voor de zon verdwijnt.
Ook ben ik weer aan het werk en kan ik vrijer bewegen, en dagelijks mijn I watch ringen vol
Hèb.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 09 Nov 2020 22:59

Re: Nog meer afvallers?

Ja, goeie, dat deed ik “vroeger” ook altijd als ik nog trek had. Moet ik maar weer doen ipv chocola :D. Lekker bezig hoor Indigo!
Ik hoop het ook voor je Housebird.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Nov 2020 23:34

Re: Nog meer afvallers?

Dames, Ik kan jullie echt WW aanraden! Ik doe dit nu drie weken en ben anderhalve kilo afgevallen. Ik eet zoveel bewuster door die puntentelling. Ik snoep nauwelijks nog en eet heel veel eiwitten, fruit en groenten. Het fijne is dat ik gewoon ‘onbeperkt volkoren koolhydraten, vis, fruit, kip, eieren en groenten kan eten.

Ik doe dit samen met twee goede vriendinnen, die allebei tussen de 10 en 15 kilo willen afvallen en zij zijn al 3,5 en 5 kilo afgevallen. Het is heel fijn om elkaar te steunen en stimuleren via een appgroepje. En ik heb nooit honger, eet veel gezonder en zie mijn lichaam weer afslanken en verbeteren :banaan: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Nov 2020 09:03

Re: Nog meer afvallers?

Ah leuk om wat van je te horen Lady. Ik vroeg me laatst al af hoe 't met je WW ging. Leuk dat je enthousiast bent en er ook daadwerkelijk mee afvalt.
Ik wil het ook weer gaan doen dus zodra het mag (vanaf 3 maanden na bevalling). Voor mij is dat dan precies na de kerst dus er zullen in 't nieuwe jaar dan wel mooie aanbiedingen zijn. Of zouden ze juist de prijs eerst stiekem ophogen?
Er is iig een programma speciaal voor borstvoeding met extra veel punten zodat je wel genoeg eet. Dat klinkt wel fijn.
Welke kleur punten programma heb jij? Wat fijn dat je ook zoveel aan je vriendinnen hebt. Leuk zo'n clubje!

Housebird, klinkt allemaal best prima inderdaad! Twee stuks fruit kan je misschien nog vervangen voor wat groenten? Dan heb je wel de vitaminen maar minder suikers. Wel frusterend dat je maar niet afvalt!

Ik heb één voordeel van deze newborn periode. Ik ga zo vroeg naar bed dat ik 's avonds echt niet meer snaai. Ik denk wel eens ooh lekker chips maar dan ga ik toch liever slapen. ?
En alcohol drink ik wel weer maar wel met mate ivm borstvoeding natuurlijk.

Indigo, goed dat je al zoveel kwijt bent! Deze periode van 't jaar is nooit ideaal inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 10 Nov 2020 10:19

Re: Nog meer afvallers?

Ik doe paars, dat werd me geadviseerd. Ik ben niet onwijs streng hoor, kom regelmatig over mijn dagpunten heen en soms zelfs over mijn weekpunten. Maar er is veel bewustwording ontstaan. Ik ontbijt nu standaard met Griekse yoghurt (vetarm) met banaan en havermout. Dat is in paars 0 punten. Ik doe er wel wat speculaaskruiden en zoetstof door. Normaal ontbeet ik met brood of met drie stuks knäckebröd met kaas en hagelslag. Als ik dat nu doe, ben ik gelijk over de helft van mijn dagpunten.

Met paars heb je weinig punten maar het voordeel vind ik dat volkoren pasta, zilvervliesrijst en aardappelen 0 punten zijn. Daardoor eet ik wel normaal qua avondeten. Ik voel me ook veel minder opgeblazen sinds ik hier mee begonnen ben maar dat komt denk ik doordat ik nauwelijks nog brood eet.

Volgens mij kun je via mij een maand gratis krijgen. Als je dat wilt, dan moet je maar even een berichtje sturen (of iemand anders).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem332

Bericht 11 Nov 2020 08:43

Re: Nog meer afvallers?

Wat fijn indigo en lady dat jullie zo goed gaan met kilo’s verliezen!

Na mijn vorige zwangerschap verloor ik gewicht als een golf beweging, dan ineens 2 kg eraf dan weer een tijdje niks dan weer 2 kg eraf etc. Tot ik weer mijn oude gewicht bereikte.

Goed idee marin om af en toe fruit te vervangen door groente.

Ik zit trouwens nu deze podcast te luisteren:
‘Is kennis over gedrag belangrijker dan voedings kennis’
https://open.spotify.com/episode/3AQqoG ... VuvnqNgmKQ

Redelijk wat open deuren maar nu ik er langer overna denk begin ik beter mijn valkuilen te herkennen.
Mijn zwakte zijn borrels, als de plank op tafel staat doe ik mee.
Staat er een snoeppot voor mij dan gaat die leeg. Ik koop zo min mogelijk snoep ook om een goed voorbeeld aan mijn dochter te geven.
En nee leren zeggen moet ik beter onder de knie krijgen.
Zoals wanneer mijn vriend er een bak chips bij pakt en ik er eigenlijk geen zin in heb maar wel mee eet.

Ik zou ook meer kunnen drinken, sinds ik gestopt ben met bv drink ik weinig water, koffie of thee. (Fris dranken en sap drink ik sowieso al niet)

Wat ook fijn is @marin is de app Eetmeter van het Voedingscentrum daar kan bij houden wat je eet en welke voedingsstoffen je eet.
Nu ik het zeg ga ik het weer eens een week bij houden.

Over die honger, eet jij suiker bij je ontbijt, in de vorm van fruit, müsli?
Wat mij helpt is om geen suiker bij het ontbijt te eten. Stand yoghurt, grove vlokken havermout, een beetje Cacao nibs (van een chocolaterie), filter koffie, glas water en vaak een gekookte ei erbij. Dan heb ik de rest van de ochtend geen trek. Heb ik dat wel dan eet ik fruit.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 11 Nov 2020 20:53

Re: Nog meer afvallers?

Kan ik ook nog aansluiten?

Ik was een beetje begonnen met afvallen een half jaar geleden ofzo, maar na 3 kilo toch weer in mijn oude gedrag teruggevallen. Ik ben nu 80 kilo en dat is voor mij echt teveel. Ik ben nog nooit zo zwaar geweest en wil echt terug naar 72 kilo ongeveer. Ik ben echt een snoeper. Chocola, chips, koekjes, ik ben overal gek op :palm: En helemaal met het vele thuis werken merkte ik dat ik de hele dag door wel lekkere dingen pakte, het werkt voor mij echt veel beter om op pad te zijn, dan eet ik alleen wat ik van tevoren heb klaargemaakt. Ik hou nu sinds 1,5 week in een app bij wat ik eet en dit werkt voor mij tot nu toe wel goed. Ik plan vaak al voor de hele dag vooruit, zodat ik precies weet wat ik nog kan eten, en dan lukt het mij vaak wel om me daar aan te houden. Het helpt alleen niet dat de kinderen net ontzettend veel snoep hebben binnen gehaald met Sint Maarten :thumbdown:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 11 Nov 2020 22:32

Re: Nog meer afvallers?

Leuk als hier weer een beetje gepost wordt. Alle afval topics waren een beetje stil gevallen. Afgelopen weken stond ik best wel stil, vandaag was er weer wat af, dus hopelijk gaat het weer even verder. Zit nu op -22 kg, maar heb nog een lange weg te gaan (dus ook niet gek als het af en toe stil staat natuurlijk).
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 12 Nov 2020 18:11

Re: Nog meer afvallers?

Wel superknap dat je al zoveel bent afgevallen, Joris! Ben je allang bezig? Fijn dat er vandaag weer wat af was.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 12 Nov 2020 18:35

Re: Nog meer afvallers?

Thanks!
Haha toevallig noemt Chava mij in een ander topic ook Joris:D Misschien m'n naam maar aanpassen:D:D
Ik ben 1 juni begonnen.

Goed dat je het weer hebt opgepakt. Maat houden is denk ik de valkuil voor iedereen, fijn dat het vooruit plannen helpt. Heb eerder wel ww gedaan of calorien bijhouden en dan ben je eigenlijk ook je dag vooruit aan het plannen.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 12 Nov 2020 21:00

Re: Nog meer afvallers?

Hey wat is dit topic weer actief!

Martijn wat een goed voornemen zo snel al na je bevalling! Ik kon me er het eerste jaar niet toe zetten. Ben pas toen C bijna 1 werd begonnen met lijnen. Hopelijk gaat het voorspoedig!

Lady, fijn dat ww zo goed gaat! Geen idee hoe dat werkt naar het klinkt wel prima?

Wauw jorja, 22 kilo! Knap hoor! Volg jij een bepaald dieet? Hoeveel wil je nog afvallen?

Succes Suus! Fijn dat die app je helpt.

Ik ben inmiddels bijna 25 kilo afgevallen en ben nu eigenlijk wel tevreden. Ik vind het wel moeilijk om weer in een normaal eetpatroon te komen. Ik neem nu soms nog shakes en stond andere dingen. Ik ben wel echt volledig van het snoepen af en heb dat ook totaal geen moeite mee. Ik voel me zo lekker in mn vel dat dat ook de motivatie is om het zo te houden.
Ben ook gestart met crossfit in de boek nog wat strakker te krijgen. Vooral mn buik en buikspieren zijn werk echt slap geworden van mn zwangerschappen.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 12 Nov 2020 21:58

Re: Nog meer afvallers?

Haha, sorry Jorja, dat maakte mijn telefoon ervan ?

Zo goed, Plien! Kan me voorstellen dat het goed voelt. Fijn dat je het snoepen helemaal niet meer mist.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Nov 2020 23:05

Re: Nog meer afvallers?

Ik vind Joris leuk!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Nov 2020 23:15

Re: Nog meer afvallers?

Joris en Martijn ?

Goed bezig dames, eh, mannen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Nov 2020 08:47

Re: Nog meer afvallers?

Hahaha!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem299

Bericht 13 Nov 2020 13:50

Re: Nog meer afvallers?

Ik weeg nu 80 kilo bij 1,72 en vind mezelf echt dik !
Zou graag tussen de 69,9 en 73 wegen. (Liefst 69,9 :-) )
Maar heb geen ruggegraat en val elke keer weer terug op te veel wijntjes / door de wijntjes maakt het me niks meer uit en ga ik snoepen (lees freten) :palm:

Maar ik ga vanaf vandaag toch weer mijn best doen want het is 7 weken nog voor het einde van het jaar en zou dan toch wel graag de 73 willen halen/ en dan in het nieuwe jaar nog een kilo of 4.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 13 Nov 2020 13:58

Re: Nog meer afvallers?

Joeee wat is hier weer ineens veel bijgeschreven! Vind ik wel leuk want het was een dood haha..
Ik ga even op jullie reageren hoor!

@ Marin: Ik ben helemaal niet thuis in bevallen, borstvoeding etc haha maar is het niet een idee om vullende maaltijden te eten en ook echt op bepaalde tijden? Eigenlijk wat Harri zegt.. Dat je een regelmatig eetpatroon creëert, gezonde dingen in huis haalt en de ongezonde dingen lekker laat liggen.. ook de wijn dus :P Ik drink bijna nooit dus ik heb geen idee hoe dat is als je regelmatig een wijntje drinkt haha

@ Harrison: Het maakt niet uit of je veel of weinig beweegt, je hebt de intentie al om er iets aan te doen en dat is al goed! Haha ik ben ook wel eens een luie draak maar ik merk toch dat als ik gewoon ga het altijd heel fijn is.. Gister dacht ik ook 'Blegh de honden moeten uit' en uiteindelijk toch 1,5u gelopen. Gewoon gaan :)

@ Housebird: Wat is stand yoghurt? Maar wat vervelend dat je blijft hangen :S

@ Indigo: Wat goed dat je al 5kg kwijt bent! De rest volgt vanzelf:)

@ Jorja: Wauw, 22kg! Wat super goed!

@ Plien: Holy moly, jij bent ook goed bezig!

**
Ik heb ook een hele tijd stil gestaan, bleef een beetje tussen de 68-69 schommelen en op momenten frustreerde dat echt mateloos. Dan ging ik maar weer snaaien en dat helpt natuurlijk niet mee om die weegschaal omlaag te krijgen.. Nu gewoon weer op mijn eten letten en ik woog vanmorgen 67.7 dus ik ben precies 13kg kwijt en op de helft :D Ik heb alleen wel sinds een paar dagen zo achterlijk veel zin in lekkere dingen, heel irritant! Aan de ene kant denk ik 'Niet doen, doorzetten nu!'' en aan de andere kant denk ik 'Iets kan geen kwaad, daarna weer door'.. uiteindelijk zal dat 'straks' ook zo gaan toch.. dat je af&toe wat extra eet.. lastig hoor! Dit eet ik trouwens op een dag (eigenlijk nog hetzelfde als destijds haha)
Ontbijt: 200gr magere kwark, halve appel, 20gr walnoten en kaneel
Lunch: 2-3 crackers met tonijn en een kiwi
Tussendoor: Groente (worteltjes/paprika) of een sultana cruncher
Avondeten gewoon normaal
Tussendoor: 150gr magere kwark met een scheut slimpie
Wat als het lukt
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Nov 2020 14:10

Re: Nog meer afvallers?

Goed bezig Pannentoet! Ik meen me ter herinneren dat je vorig jaar heel veel moeite had om daadwerkelijk aan de slag te gaan. Wat fijn dat het nu zo goed gaat en je al 13(!!) kilo kwijt bent.

Ik heb gisteren enorm gecheat tijdens mijn werk door chinees te bestellen en daarna een zak chips leeg te eten. Vandaag dus weer even wat rustiger aan, al gaan we straks naar Landal en ga ik vanavond heerlijk twee of drie wijntjes drinken. De chips skip ik wel even :smile: . Heb vanochtend fanatiek getraind dus dat scheelt ook weer.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 13 Nov 2020 14:19

Re: Nog meer afvallers?

Mag ik mij hier ook melden?
Heb de laatste weken niet meer op de weegschaal gestaan, maar ik ben na iedere zwangerschap zwaarder geworden. Wil nu wel weer terug naar mijn "normale" gewicht ?

Ivm borstvoeding en waarschijnlijk allergie van de jongste eet/drink ik geen koemelk, ei en soja. Helaas is er nog genoeg lekkers wat ik wel kan eten ?

Snaaien is vooral mijn probleem. Zit nog te twijfelen over WW, dat is misschien wel een goede stok achter de deur
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 13 Nov 2020 14:21

Re: Nog meer afvallers?

Succes Storm!

Wat goed, Pannetoet, 13 kilo!

Hopelijk heb je er gisteren van genoten, Lady ? goed dat je weer getraind hebt. Fijn weekend alvast!

Wij eten vanavond patat. Heb het al ingevoerd in mijn app en hou er de rest van de dag wel rekening mee. Mijn dagelijkse blokje chocola ‘s avonds bij de thee sla ik maar even over ?
Het gaat hier goed verder. De weegschaal gaf vanmorgen 78 kilo aan. Wel motiverend dat het begin vrij snel gaat.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 13 Nov 2020 14:23

Re: Nog meer afvallers?

Welkom Blue Phone! En herkenbaar, na elke zwangerschap wat zwaarder. Ik schrok echt dat ik ineens 83 op de weegschaal zag staan. Voor de eerste zwangerschap was ik zeker 10 kilo lichter.
Ik heb geen ervaring met ww, maar het klinkt wel als een goede stok achter de deur. Is het erg duur?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers