Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nog meer afvallers?

<<

Anoniem311

Bericht 20 Aug 2020 13:58

Re: Nog meer afvallers?

Hi Janne,

Goede tip van de eiwitten! Wat bedoel je met macro’s? Volg je een dieet?

Welke AD slik(te) jij? Ik gebruik mirtazapine. Daar staat aankomen wel echt letterlijk als bijwerking vermeld. Naast dat ik meer een hongergevoel heb, merk ik ook dat mijn stofwisseling veel langzamer is geworden. Op zich zou je denken dat als je ermee stopt je ook weer snel van het gewicht af bent maar daar vrees ik dan weer een beetje voor. Het heeft me de jaren slapeloosheid door geholpen en dat was het me ook wel waard (moe en overprikkeld kun je ook niks op een dag) maar ik ben nu ook wel echt klaar met de extra kilo’s haha!
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 20 Aug 2020 14:10

Re: Nog meer afvallers?

Ik heb mij ingeschreven bij Personal Body Plan. Zij hebben berekend hoeveel macro's (koolhydraten, eiwitten, vezels en vetten) ik op een dag mag. Kun je ook zelf uitrekenen trouwens, moet je maar even op googlen. Voor mij werkte in het begin wel echt de My Fitness Pal. Is een gratis app en daar kun je in bijhouden wat je eet op een dag. Dat kan soms al echt een eye opener zijn.

En als je Instragram hebt is thefitnesschef_ ook een leuke om te volgen. Die laat met plaatjes goed zien waar het qua calorieën bij de meeste mensen fout gaat.

Ik slik Amitriptyline en daar is aankomen gelukkig geen bijwerking. En idd wat je zegt; als je niet slaapt is dat gewoon echt heel rot. Fijn dat het nu al een stuk beter met je gaat! Hopelijk helpt die verzwaringsdeken en kun je goed afbouwen met de ad, waardoor je wellicht ook weer wat gaat afvallen.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 22 Aug 2020 17:58

Re: Nog meer afvallers?

Zo, ik had mij gister een vreetbui. Zo'n onstilbare trek. Verschrikkelijk. Heb eerst gezonde dingen naar binnen gegooid, maar dat hielp voor geen meter. Uiteindelijk ben ik aan de schuddebuikjes gegaan. Voelde mij daarna best wel schuldig. Maar vanochtend bleek waarom ik het had, ongesteld geworden. Vandaag gelijk al een stuk minder last. Zo stom wat zo'n aanloop naar ongesteldheid kan doen met je. Verschrikkelijk zeg.

Was vandaag erg laat mijn bed uit (12u pas....), maar heb heerlijk geluncht met 2 kiwi's en een stapel wafels.
Tussendoor nog een koffie met sojamelk.
Nu net mijn avondeten achter mijn kiezen: 2 portobello's met 2 vega kaasschnitzels met wat mayo, komkommer en tomaatjes. Als toetje neem ik zo nog een bakje kwark met schuddebuikjes en voor vanavond staat er nog een proteïne cake op de planning. En die cake mag ik zonder schuldgevoel helemaal opeten! Heerlijk!

Na het toetje ga ik nog even sporten.

Hoe gaat het bij jullie?
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 24 Aug 2020 12:25

Re: Nog meer afvallers?

Gijs, wat een verschil op die foto’s!
Plien ook al zo goed bezig!
UN, wat fijn dat je nu je ‘meant to be’ gewicht hebt behaald.
Janne, Veda en Kersje, heel veel succes!

Ik heb al heel lang niet meer gepost, maar kom toch even updaten. Sinds een maand of 2/3 volg ik gedeeltelijk The Starch Solution, dat is eigenlijk Whole Food Plant Based, maar met meer nadruk op zetmeel en voorzichtig zijn met vetten uit noten/zaden/avocado (olie, boter e.d. is sowieso uit den boze). Het idee van afvallen hiermee is dat je geen calorieën hoeft te tellen of max. hoeveelheden eet, zolang je bord maar voor de helft met zetmeel is gevuld (aardappels, rijst, granen,bonen , peulvruchten) en voor de andere helft met zetmeelarme groenten. Ik doe dit de hele dag tot aan het diner, dat eet ik gewoon met mijn gezin mee. Dit werkt voor mij echt uitstekend, toen ik nog met mate brood met beleg probeerde te eten, kreeg ik meer kcal. binnen en had nog steeds honger, wat dan weer tot ongezonde en calorierijke uitspattingen leidde. Nu voel ik me gewoon voldaan én ik val af. Niet snel, iets meer dan een kilo per maand, maar omdat ik nu voel dat het eraf gaat blijven, maakt me dat niets uit.

Voorbeeld van wat ik vandaag eet:

O: pap van 80g havermout, 125g kersen en 10g cacao.
T: 1 banaan, 250g wortels en 250g tomaten (die groenten zijn in feite de andere ‘helft’ van mijn ontbijt nog)
L: soep van een blik linzen, 200g aardappels, 500g wortel/broccoli/bloemkoolmix, citroensap, beetje tomatenpuree, peterselie, laurier en peper
T: appel en als ik nog honger heb wat rauwkost en evt. rijstwafel
A: Indonesische rijsttafel

Klinkt voor sommigen als heel veel denk ik, maar met minder heb ik echt constant honger en ik val dus hiermee langzaam maar gestaag af. Ik ben 1m69 en weeg nu 66,8k (begingewicht medio april was 71,4k). Met name mijn buik is al een heel stuk platter geworden, ik durf weer de straat op in iets anders dan een tent. :laughcry:

Sporten ga ik vanaf vandaag weer oppakken nu de kinderen weer naar school zijn.
<<

Anoniem290

Bericht 24 Aug 2020 14:35

Re: Nog meer afvallers?

Veda, hoe lang heb je de ritalin al? Ik kon daar ook echt niet van eten. Ben toen in 3 mnd bijna 10 kilo kwijtgeraakt (ik woog nog 50 kilo, ben 1.68m). Ik wilde wel eten, maar het lukte echt niet. Ik probeerde maar wat extra kcal te eten (als dat lukte). Maar na een paar maanden kwam de eetlust terug, en de kilo’s helaas ook weer allemaal. Ik heb het een jaartje gebruikt en ben toen gaan afbouwen, eigenlijk omdat ik ze toch altijd vergat.


Ik probeer nu intermittend fasten. Het lukt me prima om niet te eten tot 12, maar daarna eet ik toch weer echt teveel rommel. Ik heb ook veel hoofdpijn.
<<

Véda

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 28 Jul 2020 22:33

Bericht 25 Aug 2020 09:37

Re: Nog meer afvallers?

Poppy schreef:Veda, hoe lang heb je de ritalin al? Ik kon daar ook echt niet van eten. Ben toen in 3 mnd bijna 10 kilo kwijtgeraakt (ik woog nog 50 kilo, ben 1.68m). Ik wilde wel eten, maar het lukte echt niet. Ik probeerde maar wat extra kcal te eten (als dat lukte). Maar na een paar maanden kwam de eetlust terug, en de kilo’s helaas ook weer allemaal. Ik heb het een jaartje gebruikt en ben toen gaan afbouwen, eigenlijk omdat ik ze toch altijd vergat.

Ik probeer nu intermittend fasten. Het lukt me prima om niet te eten tot 12, maar daarna eet ik toch weer echt teveel rommel. Ik heb ook veel hoofdpijn.



Hoi Poppy, ik gebruik het nu een maand of drie volgens mij. Ik heb hiervoor een stuk of 5 andere gebruikt maar bij deze heb ik de minste bijwerkingen. Het is inderdaad wat jij zegt. Eten lukt gewoon vaak niet. Het lijkt dan wel of er een blokkade zit ofzo. Ik ben nu zover dat ik vlak voor de medicatie weet dat ik even een momentje heb dat ik wel kan eten. Niet veel maar wel iets. Als ik niet eet dan heb ik in de avond vaak flinke hoofdpijn en tril ik door de dag heen. Ik wil wel afvallen en ja het is wel handig zo maar het moet wel verantwoord zijn en mijn lichaam heeft het toch nodig. Ik probeer nu wel goed op te letten dat ik dan ook wel iets eet wat goed voor me is zoals fruit, noten en vaak een bouillon voor het zout. En ook neem ik iedere dag iets zoets voor de suikers. Maar het is nog steeds puzzelen. De ene dag gaat het beter dan de andere dag. Gisteren was het bijvoorbeeld prut. Ik had last van mijn darmen en als ik iets at dan zat ik 10 minuten later op de wc. Dus dan denk ik ik kan beter maar even niks eten. En ja dan krijg ik hoofdpijn en begin te trillen. Ik heb gisteren ook maar 1 tabletje op ipv drie. Gewoon omdat ik het inderdaad vergeet of een keer denkT laat maar een keer. Maar eigenlijk is het de bedoeling natuurlijk om structureel drie tabletten op dezelfde dag en tijd in te nemen voor een paar werken om het beste resultaat te hebben en over die bijwerkingen heen te komen. Je hebt ook tabletten waarvan je er maar 1 per dag hoeft te slikken en die dan 8 tot 12 uur werken. Maar daar werd ik helemaal niet goed van. Hartkloppingen en gejaagd voelen. Maar anders was dat beter geweest.

Toen de zon volop scheen had ik ineens meer energie! Alleen ben ik dus heel vaak een tablet vergeten of gewoon een dag niks gepakt. Echt zo jammer... Ik ben dan ook maar 1 kilo afgevallen de afgelopen 2,5 week. Ik zit nu totaal op -2 kilo. Ik begin nu dus weer echt met beter op te letten en structuur te creëeren voor mezelf door de medicatie op tijd te nemen en goed te eten. Het kàn dus wel. Ik moet gewoon beter m’n best gaan doen.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 25 Aug 2020 11:48

Re: Nog meer afvallers?

Hai mensen!

Jeetje wat is hier ondertussen veel geschreven zeg! Leuk :)
Ik ga eerst even op jullie reageren:

@ Janne: Oeh ja Lindahls is hele lekkere kwark! Die heb ik ook een tijdje gegeten.. Wat goed dat je zo bewust met je eten bezig bent! Een kilo in twee weken is echt netjes, goed van je! Die keuze’s maken met een verjaardag herken ik wel maar daar wen je heel snel aan:) Ik doe dat ook hoor.. het ene of het andere maar niet en-en.. Gatsie die onbedwingbare eetbuien voor de ongesteldheid heb ik ook altijd, zo vreselijk irritant! Ik denk wel eens ‘Ik doe het niet!’ maar op de één of andere manier kun je dan nergens aan denken :palm:

@ Plien: Wauw, 14kg.. dat is ook waanzinnig goed! En ook al 2 maten kleiner, lekker zeg! Merk je het ook aan je gewone kleding? Ik vind een bbq ook lastig maar als het zo af&toe is dan eet ik gewoon lekker mee.. niet absurd veel natuurlijk maar gewoon normaal.

@ Kersje: Welkom! Maar jeetje wat vervelend zeg! Gaat het nu al wat beter met je? Ik sport momenteel 2-3x per week in de sportschool:) Ik combineer kracht met cardio (hardlopen)
Rustig opbouwen hé want spierpijn is k.u.t. haha..

@ LG: Wat fijn dat je een manier hebt gevonden wat voor jou werkt! En nog belangrijker; dat het zijn vruchten afwerpt! Ik vind helemaal niet dat je ‘veel’ eet, gewoon normaal haha

@ Veda: Jeetje wat ontzettend vervelend dat je er zoveel last van hebt! Misschien kun je je nu eventjes beter focussen op je medicatie icm het eten dan het afvallen?

**
Mijn lichaam doet soms een beetje gek.. Zaterdag een bbq gehad en de volgende dag gaf de weegschaal ‘ineens’ 70kg aan :shock: vanmorgen gaf hij weer 68.8 aan dus ik denk dat het puur vocht ofzo was.. Ik moet ook zeggen dat ik een hele tijd anti-elke dag wegen was maar ik ga daar nu heel goed op eigenlijk. Ik ben er ook wat losser in en ik herken de momenten wanneer hij meer aangeeft. Zolang het in de basis maar omlaag gaat :) Sporten kan nu even niet want er zijn een aantal besmettingen in de sportschool vastgesteld dus ze zitten sinds vorige week voor een maand dicht.. Gelukkig heb ik volgende week vakantie haha.
Wat als het lukt
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 25 Aug 2020 12:21

Re: Nog meer afvallers?

Pannetoet schreef:@ LG: Wat fijn dat je een manier hebt gevonden wat voor jou werkt! En nog belangrijker; dat het zijn vruchten afwerpt! Ik vind helemaal niet dat je ‘veel’ eet, gewoon normaal haha
Ik vind het ook wel meevallen hoor, maar sommigen lunchen echt met twee rijstwafels en een paar plakjes komkommer ofzo. :D Voor iedereen werkt weer net wat anders.

Wat die gewichtsschommelingen betreft, ik heb het idee dat het gewicht dat je ‘aankomt’ na een ‘slechte’ maaltijd inderdaad vooral vocht is, vaak bevat dat eten veel meer zout dan je gezonde maaltijd. Werkt bij mij in ieder geval wel zo. Nog een of twee dagen later ben ik dan weer terug op mijn oude gewicht als ik verder gewoon netjes eet.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 26 Aug 2020 13:20

Re: Nog meer afvallers?

Ja die vreetbuien zijn echt hel Pannetoet. En zoals je zegt; je zegt tegen jezelf "ik doe het niet", "ik doe het niet", ik doe het nie", "ok, het zit al in mijn mond".... ;-)

Ik vind je lijstje ook niet schrikbarend veel LG. Eet nu ik er op "moet" letten ook veel meer, dan dat ik deed. Was voor mijn maag op het begin erg wennen. Fijn, dat het zo goed werkt voor je. En wat je zegt; beter langzaam en blijvend afvallen, dan snel en niet blijvend.

Hier nu 2,5 kilo eraf! Volgende week mijn metingen, heb het idee dat mijn buik wel wat minder is geworden. Valt mijn vriend ook op trouwens. En vind het tof om te zien dat het sporten, kracht, echt vooruit gaat! En de zwetende, zuchtende en puffende mannen op de sportschool beginnen me ook allemaal te kennen. Vind ik ook wel leuk om te zien.
Voelde me eerst altijd heel ongemakkelijk op de sportschool in het krachthonk. Vooral naast mijn vriend, die mega afgetraind en breed is. En nu begin ik mij er meer op mijn gemak te voelen, juist doordat mensen je gaan kennen en er ruimte is voor een glimlach en een compliment. In the end blijken het ook maar gewoon mensen ;-).
<<

Anoniem311

Bericht 30 Aug 2020 13:17

Re: Nog meer afvallers?

Hoi! Ik stond net even op de weegschaal en zag dat ik al 3 kilo was afgevallen. Daar schrok ik een beetje van, is het normaal dat het zo snel gaat? Wat ik heb veranderd de laatste twee weken: 2 keer per week krachttraining/fitness, op mijn eten gelet en alle snacks vervangen in groente, met mijn medicatie gestopt (ondanks de toch weer slechte nachten..)Maar naar mijn beleving zou afvallen heel langzaam/moeilijk moeten gaan (daarom ben ik er nooit aan begonnen haha)
<<

Anoniem311

Bericht 30 Aug 2020 13:21

Re: Nog meer afvallers?

Janne wat goed! En dat gevoel van de sportschool ken ik ook. Het is best leuk om te merken dat het leuker is dan ik dacht. Lekker doorgaan dus zo!

LG, ik vind ook niet dat je veel eet eigenlijk!

Pannetoet, ik zou echt gefrustreerd raken als ik elke dag ging wegen. Ik ken mezelf, ik word dan een beetje obsessief. Maar wel fijn dat jij er wel goed op gaat! Al zal het dan idd een vertekend beeld geven soms
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 31 Aug 2020 17:44

Re: Nog meer afvallers?

Kersje, kan best normaal zijn hoor dat het in het begin heel hard gaat! Fijn is dat juist, dan hou je de spirit er een beetje in.

Ik heb vanochtend mijn meting gehad na 4 weken. Ben op heupen en schouders ruim 2 cm kwijt. Zie het ook echt al aan mijn buik. En ik ben bijna 3 kilo kwijt ten opzichte van 4 weken geleden. Echt heel fijn!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Aug 2020 17:46

Re: Nog meer afvallers?

Wow wat goed Janne!
#teammaple🍁
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 31 Aug 2020 21:15

Re: Nog meer afvallers?

Thanx UN!

Net wel grappig. Ik heb een superlekker toetje/ontbijtje ontdekt: een banaan door midden gesneden, daarop bolletjes proteine pudding caramel gelegd en dan strooi chocoladewafeltjes eroverheen.
Maak ik net voor mijn oudste met daarbij de opmerking dat ik dat al een paar keer op heb, zegt ie tegen me: "ik dacht dat je aan het afvallen was!"
Haha wijsneus!
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 01 Sep 2020 11:42

Re: Nog meer afvallers?

Herkenbaar hier van die enorme schommelingen. Soms wel met 2 kilo echt bizar.

@kersje! Fijn hé als in het begin zo snel resultaat te zien is. Dat motiveert enorm. Wel kan het zijn dat je dadelijk stil komt te staan. Dat is dus normaal. Hier idem. Ik heb van mijn coach geleerd om het lichaam dan weer even wakker te schudden. Dus met sporten b.v. een schepje er bovenop. Meer gewicht minder herhalingen.

@Janne: mmmmmm klinkt heerlijk Janne dat ontbijt. Hoe bevalt het te tot nu toe bij pbp? Ik zit nu op dag 142. Door omstandigheden heb ik een tijdje minder actief getracked maar nu weer opgepakt. Ik vind het nog steeds een fijne manier om ermee bezig te zijn.
Je hebt al een mooi eerste resultaat!!

@LG jij hebt ook al een mooi resultaat!

Hier heeft het even stil gestaan wegens de omstandigheden thuis. Afgelopen week enorme eetbuien en vooral lekkere trek en dus ook spontaan ongesteld geworden 6 dagen eerder dan verwacht. Dus dat verklaarde heeeeeel veel.

Ik heb altijd een week last daarvan rondom mijn menstruatie. En dan echt gewoon onstopbare snoep aanvallen ?
Herkenbaar?!?

Ik moet mijn meting weer doen. Dat ga ik morgen vroeg even regelen. Ben benieuwd want verwacht dus niks van vooruitgang in dit geval.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 01 Sep 2020 15:34

Re: Nog meer afvallers?

Bevalt supergoed dat pbp Blutsj. Ben echt blij dat ik die stap heb gemaakt. Ik vind het gewoon fijn om echt goed inzicht te hebben in mijn eten. En dat kan met die app echt perfect.

Haha, ja die snoepaanvallen zijn erg herkenbaar! Ik heb het "gelukkig" maar 1 dag van tevoren en dan de eerste dag van mijn menstruatie een beetje, maar daarna is het ook wel over.

Hoop dat je of gelijk bent gebleven of wel iets vooruitgang hebt geboekt ten opzichte van 4 weken. Is toch goed voor de motivatie.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 12 Sep 2020 21:40

Re: Nog meer afvallers?

Hoi allemaal! Hoe gaat het met jullie?
Ik ben nog steeds actief bezig met gezond eten en veel bewegen (Ik loop inmiddels 8 km hard ? 3x per week), maar ik ben sinds juni qua gewicht nog steeds niks kwijt. Daarnaast ook al een tijdje veel vervelende andere klachten (obstipatie, haaruitval, extreme vermoeidheid, misselijk) dus gister maar even bloed laten prikken ivm mogelijk traag werkende schildklier.
Maakt ook dat ik hier niet zo veel mee schrijf omdat ik dus ook gewoon geen succesverhalen heb. Ik voel me niet fitter, zie geen gewichtsverlies op de weegschaal... even balen dus, maar ik probeer vol te houden!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 14 Sep 2020 16:27

Re: Nog meer afvallers?

Hai, ik ben ook een tijdje weggeweest. Vakantie en daarnaast veel drukke dagen met werk en de kinderen.

Gijs, wat vervelend. Hopelijk is snel duidelijk wat er aan de hand is. In ieder geval ben je wel goed sportief bezig. Ook heel knap!

Ik heb een aantal weken niets gedaan aan sport en gezond eten. Die warme dagen en vakantie waren funest voor mijn gezonde patroon.
Na de vakantie weer gestart met regelmatig sporten. 2 x hardlopen in de week en 2 of 3 x work out voor de tv. Daarnaast elke dag minimaal 10.000 stappen. Ik zit nu op 28 dagen achter elkaar dat dit gelukt is.
Het eten moet ik weer even inkomen. Het gaat steeds beter haha. Door het thuiswerken vind ik het vaak wel lastig. Op kantoor heb ik geen extra eten waardoor ik minder snel snaai.

Met mijn man heb ik een weddenschap staan. Op 1 januari weeg ik 59,9 en hij 84,9.
Ik ben zo rond de 69,5 nu en hij rond de 96.
Wordt nog een flinke dobber. Voor hem ook want sporten is lang geleden en elke avond eet hij zich nog vol.
Ben dus benieuwd wie er het dichts in de buurt komt van het gewicht.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 19 Sep 2020 07:56

Re: Nog meer afvallers?

Vind wat vervelend dat je niet afvalt. Heb je al uitslag gehad van het bloed prikken? Wel heel knap, 3x in de week 8 km! Hopelijk ga je het snel ook weer op de weegschaal zien. Knap dat je zo doorzet, lijkt me best lastig als je op de weegschaal geen resultaat ziet.

Miccie goed dat je het weer hebt opgepakt! Ik kan me voorstellen dat thuis werken het soms idd lastig maakt. Maar goeie weddenschap! Als ik dat zo lees dan ga jij winnen?

Ik ben ook nog steeds bezig met mijn shake dieet. Inmiddels ben ik sinds eind mei 19 kilo afgevallen en ik voel me echt zo veel beter! Ik wil nog 3 tot 6 kilo kwijt en dan zien hoe ik mn eetpatroon weer ga opbouwen en op gewicht blijf.

Ik heb inmiddels mn werkbroeken 3 maten kleiner en de 4e maat kleiner gaat in de bestelling. Wel is mn buik wat slap, als ik rechtop sta is het prima, geen overtollig vel, maar de huid is echt slap. Als ik voorover buk zie ik dat vooral. Ik probeer ook wat krachttraining te doen en hoop dat dit nog verbetert.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 20 Sep 2020 13:48

Re: Nog meer afvallers?

Wauw 19 kilo Plien! Super knap! Fijn ook die kleding die steeds kleiner kan, lekker motiverend!

Oh Miccie, goede weddenschap. Klinkt als dat jij die gaat winnen! Haha.

Gijs wat stom dat de kilo’s er niet af willen! Maar je bent sowieso goed bezig. Lekker veel aan het hardlopen. Heb je inmiddels wat duidelijkheid over eventueel je schildklier? Zou het goed aan kunnen liggen natuurlijk.


Ik heb hier nog niet eerder meegeschreven maar wel zo nu en dan jullie gevolgd. Ik ben sinds (ik geloof) begin juni bezig met afvallen. Eerst ging het een beetje vanzelf vanwege stress om het hele corona gedoe, kinderen wel/niet naar school/opvang ivm snotneuzen enz wat uiteindelijk uitmondde in thuis komen te zitten met een burn-out(ook door de werksituatie, maar uiteindelijk was dit de druppel). Die eerste kilo’s waren erg motiverend om door te zetten. Dus ben ik veel gaan wandelen en begonnen met intermittent fasting. Het wandelen ben ik uiteindelijk om gaan zetten in hardlopen, waardoor ik nu zo’n 5-6km aan een stuk hardloop. Dit alles heeft er dus voor gezorgd dat ik zo’n 10 kilo ben afgelopen sinds begin juni. En nu wil ik er nog zo’n 4 af, dan zit ik onder de 60 en dan vind ik het wel prima denk ik. Voor die laatste kilo’s lijkt het me wel fijn hier wat mee te schrijven. Ik ga door met intermittent fasting en ga het hardlopen nu uitbreiden naar de 10km. Loop met de Evy-app en heb vorige week de eerste 5km afgerond.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Nov 2020 17:31

Re: Nog meer afvallers?

Hoi! Mag ik me hier ook melden?

Ik ben me ongans aan het eten aan chocoladepepernoten en andere lekkere dingen de laatste tijd maar daarmee val ik niet bepaald af. Ik heb constant honger doordat ik borstvoeding geef (althans ik denk dat 't daardoor komt) maar daardoor ben ik ook constant aan het snoepen en val ik dus niet af.

Volgens mij mag ik weer Weight Watchers gaan doen zo'n drie maanden na de bevalling dus tot die tijd wil ik gewoon goed opletten met eten. En sporten zit er voorlopig ook niet echt in maar ik probeer wel veel te wandelen met de kinderwagen (tussen de 5 en 10 km per keer).

Ik hoop dus alvast hier mee te kunnen schrijven zodat ik alvast de eerste stappen naar een gezonder gewicht kan zetten. Nu ik weet dat ik klaar ben met kinderen krijgen is het tijd om weer echt happy te zijn met m'n lichaam. Al m'n zwangerschapskilos zijn er al af plus nog 2 maar daar blijft 't beetje hangen. Weeg nu 78. Het allerfijnst zou naar 69 gaan, maar ik hoop met het opletten en bewegen iig naar 75 te kunnen gaan en vanuit daar dan de volgende stap te zetten.

Hoe gaat het met anderen hier? Al een tijd dat dit topic is gebruikt!
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 09 Nov 2020 13:03

Re: Nog meer afvallers?

Ik moet ook echt even wat kilo's kwijt. Ik beweeg veel minder doordat ik de hele tijd thuis werk en ik heb ook gewoon teveel zitten snaaien. Dus ik doe mee Marin! Ben alleen niet zo'n goede trouwe schrijver in dit soort topics maar goed kom me af en toe wel even melden. Mijn voornemen is meer bewegen en minder snaaien. De hoofdmaaltijden zijn gewoon prima gezond over het algemeen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Nov 2020 14:10

Re: Nog meer afvallers?

Nee ik ben ook geen goede schrijver in dit soort topics (volgens mij niemand haha) maar elke stok achter de deur helpt!
Ik kan me voorstellen dat je thuis meer snaait en logischerwijs ook meer stil zit. Waar pak jij je beweging? Kan je je zoontje lopend of fietsend naar de opvang brengen enzo? En sport je alweer? Naast de tips die je me zelf gaf in een ander topic. ?

Ik kan ook winst behalen bij minder snaaien. Het lastige is dat ik echt Honger met hoofdletter H heb door de borstvoeding waarschijnlijk. Dus goed opletten om verstandige keuzes te maken. Dat wil ik komende weken echt proberen.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 09 Nov 2020 14:45

Re: Nog meer afvallers?

Nou ja ik loop naar de opvang maar dat is echt om de hoek, dus stelt niet zoveel voor haha. In theorie sport ik weer in de sportschool maar in praktijk komt daar te weinig van, terwijl het echt prima kan maar ik ben gewoon lui. Normaal hockey ik maar dat ligt nu natuurlijk ook stil. Dus ik moet gewoon even wat strenger voor mezelf zijn want ik weet dat ik me zoveel beter voel als ik sport.

Lastig van die honger! Helpt het als je veel eiwitten eet?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Nov 2020 14:49

Re: Nog meer afvallers?

Haha nee om de hoek zet niet echt zoden aan de dijk. En balen dat hockey stil ligt! Dat helpt niet nee.

Eiwitten zou ik meer moeten eten ja want nu ga ik al gauw carb loaden en snoepen. Maar zoals vanochtend als ontbijt een halve avocado en een bak kwark met cornflakes en gemengde noten gegeten en een uur later toch echt weer honger en dan eet ik twee boterhammen met pindakaas.

Edit net even gekeken naar dat sterkher programma wat je elders tipte. Ziet er interessant uit. Moet even met man overleggen omdat zijn thuis sport spullen allemaal in de loods staan en niet thuis meer.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers