Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nog meer afvallers?

<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 06 Jul 2020 22:21

Re: Nog meer afvallers?

Gijs, goed bezig dat je al verschil merkt is wel super fijn. Wegen kan ook fijn zijn ter bevestiging.

Indigo, fijn dat je ook gewoon goed bezig bent. Dan valt er ook minder te melden :)

Hier nog steeds bezig met afvallen. Maar een beetje gezondigd dit weekend en dan meteen schiet de weegschaal weer omhoog. Dus dat is wel even balen. Maar ik ga gewoon met goede moed verder.

Het sporten gaat ook nog lekker. Al blijft het deze weken bij 1 keer Zumba en 3 x hardlopen. Maar ook nog prima :)

Hoe gaat het bij de rest?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Jul 2020 22:36

Re: Nog meer afvallers?

Hier gaat het gewoon ok! Maar traag :)
#teammaple🍁
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 07 Jul 2020 09:48

Re: Nog meer afvallers?

Haha ik ben niet gestopt met afvallen :P Maar ik ben niet zo’n actieve schrijver die elke dag schrijft:)

Anyway je kan jezelf ook wekelijks, twee wekelijks of misschien maandelijks wegen Gijs? Als ik mijzelf elke dag weeg werkt dat ook demotiverend omdat ik niet kan omgaan met de schommelingen in gewicht terwijl ik heel goed weet dat het normaal is..

@ Indigo: Super fijn dat het goed gaat!

@ Maddie: Weet je wat ik mij altijd afvraag? Is je gewicht na een weekend zondigen écht hoger of ligt dat puur aan het feit dat je anders gegeten hebt? Als je bijv best zout gegeten hebt, hou je vocht vast waardoor je zwaarder bent maar ben je dan ook écht aangekomen.. volgens mij niet :)

**
Hier gaat het ook zijn gangetje! Ik weeg nog steeds 70.1 :palm: ergens wel zuur maar ik ga gewoon door en dan moet die weegschaal toch ooit wel weer omlaag gaan. Gisteren hardgelopen, en ik vind het echt heel lekker maar ik ben een paar uur later altijd helemaal gebroken. Hebben jullie dat ook of moet ik gewoon rustiger gaan lopen? En morgen weer naar de sportschool :banaan:
Wat als het lukt
<<

Anoniem301

Bericht 07 Jul 2020 10:26

Re: Nog meer afvallers?

Maddy 4 keer per week sporten dat is toch netjes/best veel?

Hier gaat het ook nog steeds goed, iets te traag naar mijn zin maar dan blijft het er hopelijk ook langer af en vol te houden zo.

Zondag hardgelopen, gister gespard met boksen en vanavond weer 10k hardlopen. En nu weer gefietst naar werk, dat is 20 kilometer op een dag. Dan kan ik zondag helaas pas weer sporten want mijn man is een paar dagen weg vanaf morgen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 07 Jul 2020 10:36

Re: Nog meer afvallers?

Gijs. schreef:Dit topic begon mega druk maar is nu wel erg rustig zeg! Zijn er gewoon veel gestopt met schrijven of ook met afvallen? Zoveel valt er natuurlijk ook niet echt te schrijven over afvallen...

Ik heb vandaag toch batterijen voor mijn weegschaal gekocht maar twijfel nog wel of ik ze er in ga doen. Ik merk echt aan mijn lichaam wel dat ik afval (en ik maak ook foto's dus ook daar is het zichtbaar), maar ik denk dat het zien verminderen van kilo's ook wel motiverend kan zijn. Ik weet ook alleen wel heel goed dat het ook heel bepalend kan zijn voor mijn gemoedstoestand... lastig, lastig.


Ik ben er weer. Ik had heel veel verjaardagen (van eigen kinderen en dichtbij) en was het even kwijt. Daarnaast voel ik me niet zo thuis in een topic waar maar heel weinig afgevallen hoeft te worden. Dat staat dan even zover van me af. Maar ik laat dat los en ga weer goed op mijn voeding letten.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 07 Jul 2020 10:55

Re: Nog meer afvallers?

Olíve schreef:Daarnaast voel ik me niet zo thuis in een topic waar maar heel weinig afgevallen hoeft te worden. Dat staat dan even zover van me af. Maar ik laat dat los en ga weer goed op mijn voeding letten.


Ik denk dat het voor iedereen anders is maar ik moet echt wel wat kwijt hoor :) Minimaal 20 tot 25, en ik ben nu 10,6 kwijt.. Maar dat hoeft toch niet uit te maken? Iedereen is aan het afvallen op zijn eigen manier en of dat nu in totaal 5kg is of 25, je moet gewoon lekker mee blijven schrijven!
Wat als het lukt
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 07 Jul 2020 12:02

Re: Nog meer afvallers?

Ik herken wel een beetje wat je schrijft hoor Olive! Een kilo of 3 afvallen is toch anders dan een kilo of 30... Maar volgens mij zitten die ook wel in dit topic (Ik!). Hopelijk lukt het om het weer op te pakken.

Pannetoet, ik heb daar gelukkig geen last van. Wel de hele dag spaghetti benen. Zuur dat je gewicht nog niet naar beneden is gegaan!

Fijn dat de rest ook nog steeds goed gaat!

Ik heb net weer 4.5km gelopen, iets sneller dan de vorige keer ☺ wel enorm veel moeite om mijn ademhaling onder controle te houden. Zo gek hoe dat elke keer zo verschilt.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 07 Jul 2020 12:45

Re: Nog meer afvallers?

Ja dat is ook wel zo. Ik heb het dus weer opgepakt en zal dan dus gewoon iets langer hier meepraten dan bijv Carrie en UN?
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 07 Jul 2020 12:55

Re: Nog meer afvallers?

Volgens mij heft niemand het nog opgegeven maar is het wel wat stiller, en iedereen goed in beweging en sommige ook wat er af!

Was hier ook een poosje niet, was gevallen met de fiets en daarom twee weken amper kunnen bewegen. Wel in total 2 kg er af, gaat hier dus ook heel langzaam maar het is wel goed vol te houden. Vanaf nu weer in beweging dus hopelij k snel weer wat eraf. Succes allemaal!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Jul 2020 12:56

Re: Nog meer afvallers?

Olivia met verjaardagen dan valt het niet altijd mee inderdaad maar probeer de andere dagen dan wel te compenseren.

Goed bezig Gijs!

Carrie goed bezig met sporten. Ja dat zeggen ze wel toch hoe langzamer het gaat hoe beter je op gewicht blijft.

Neno balen dat je gevallen was met de fiets. Niks gebroken of gekneusd?

Ik ben er ook nog! Had even geen zin meer om mee te schrijven.

Ik ben nu 3.6 kg kwijt! Nog 500 gram dan zit ik onder de 80 kilo!
Over 2 weken ga ik weer werken en dus meer bewegen. Ben benieuwd of dat ook verschil uit maakt.
2014 2016
<<

Anoniem301

Bericht 07 Jul 2020 18:40

Re: Nog meer afvallers?

Ik zal niet meer posten, gaan jullie maar lekker schrijven ☺️

(Niet sarcastisch, zet het er maar even bij)
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 07 Jul 2020 19:46

Re: Nog meer afvallers?

Carrie, ja vier keer is nog best veel inderdaad. Het trainingsschema geeft drie keer aan bij Evy.
En ik houd van Zumba dus vandaar.

Pannentoet, ja ik denk ook dat het daardoor komt hoor. Hopelijk gaat het er snel weer af.
Stom dat je de 70 grens nog steeds niet over bent. Maar houd moed.

Olive, verjaardagen zijn lastig hè. Maar het moet ook geen strafkamp worden. Ik moest in totaal ook 20-22 kwijt hoor. Je staat niet alleen.

Gijs, wat goed 4,5 km. Ik vond de tip om me op iets anders te focussen wel helpend qua ademhaling. En ik merk dat het nu ook beter gaat, doordat de lucht niet zo klam meer is.

Jeetje Neno, wat balen. Wel goed dat je evengoed 2 kg kwijt was.

Bosjesvrouw, goed bezig bijna onder de 80. ??

Un, wel jammer dat het traag gaat. Goed dat je gewoon doorzet. Hopelijk met een goed resultaat.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 07 Jul 2020 20:39

Re: Nog meer afvallers?

@Carrie, nee joh! Wat mij raakt, ligt bij mij natuurlijk hé, daar hoef jij echt niet minder om te schrijven.

Hoewel het voor jullie vervelend is meiden, ben ik toch blij om te lezen dat er in de topic dus heel wat kilo's af moeten.

Mijn vriend heeft nu vakantie, en hoewel dat misschien klinkt als weer een uitdaging, stimuleert het me juist erg! Hij snoept niet doordeweeks en in die flow ga ik gewoon mee. In het weekend snoept hij wel veel, maar dan doe ik alleen op zondag op 1 moment mee.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Jul 2020 21:18

Re: Nog meer afvallers?

Carrie nee niet stoppen met schrijven!

Olivia, hopelijk steunt je dat goed!
Mijn man is nu ook begonnen met afvallen en dat scheelt wel. Anders was ik nog wel eens makkelijk met het avond eten maar nu niet meer. En zo stimuleren wij elkaar.
2014 2016
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 08 Jul 2020 16:02

Re: Nog meer afvallers?

Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd zag ik. Drukke dagen gehad en ook even weinig energie voor de computer. Langer reacties vind ik via de telefoon altijd vervelend dus doe ik liever via de laptop.

Maddie en Carrie, jullie zijn goed bezig met sporten. Dat gaat uiteindelijk toch goed voor je zijn zou je zeggen haha. Ook al hoef je misschien niet zoveel kilo kwijt, dan nog kun je je lichaam strakker maken.

Pannetoet, frustrerent dat het getal blijft hangen op die 70 kilo. Het gaat je lukken hoor! Je bent al zo goed bezig geweest. Ik herken het op zijn na hardlopen niet echt. Loop je al lang of ben je net aan het opbouwen? Daar zit denk ik ook een verschil in. Ik loop al vanaf 2013 hard en heb daarvoor vanaf mijn 8e gekorfbald dus heb toch een soort basis in mijn lichaam zitten. Probeer het eens op een rustiger tempo. Wie weet helpt het.

Olive, die verjaardagen zijn altijd funest he. Gewoon weer oppakken vanaf nu. Het maakt voor mij niet uit of je 10 of 20 kilo moet afvallen. Iedereen heeft de motivatie nodig en het is fijn om er over te kunnen kletsen met iedereen. Ik vind het juist extra knap als je zoveel kwijt wil en dat het ook lukt.

Gijs, wat goed dat je weer hardgelopen hebt. Bij mij gaat het ook de ene keer beter dan de andere keer. Het ligt ook enorm aan het weer. Bij warme dagen heb ik meer moeite dan bij de koelere dagen. Dan is er meer zuurstof in de lucht lijkt het wel.

Neno, wat vervelend dat je gevallen was. Hopelijk gaat het nu beter en kun je weer sporten. Super knap dat er toch 2 kilo af is.

Bosjesvrouw, wat goed dat je bijna onder de 80 kilo bent. Wie weet gaat het straks nog sneller als je weer werkt. Ik beweeg ook meer als ik op werk ben. Thuis ben ik heel erg lui en loop ik alles naar de keuken om water of eten te pakken.
Fijn ook dat je man mee doet. Dat helpt zeker!

---------------------------------
Hier heb ik wat off-days gehad. Niet lekker in mijn vel, weinig energie en ook nog eens ongesteld geweest.
Nu nog steeds niet op en top. Een beetje emotioneel, maar waarom geen idee. Zo ben ik normaal niet.
Ik heb wel wat hardgelopen de laatste weken. Voor het eerst dit jaar ook de 10 km gehaald. Tijdens een Kikarun@ Home. Samen met nog 2 mensen gelopen en dat was erg leuk. We hebben redelijk rustig gelopen dus heb er uiteindelijk 1 uur en 4 minuten over gedaan.
Gisterenavond lekker een uurtje gewandeld met een postcast op. Dat loopt altijd lekker.
Qua eten was het erg wisselend. Niet altijd even goed opgelet vanwege mijn off-days. De weegschaal is redelijk stabiel de laatste tijd. Die zit rond de 67 dus op zich wel fijn. Ik kom vanaf de 69,5 kilo 3 maanden geleden.
Nu weer met frisse moed aan de gezonde leefstijl en dan hoop ik dat de kilo's nog minder worden.

Vriendin van mij vroeg van het weekend of ik afgevallen was dus het viel toch op dat ik iets gedaan had. Ik had haar 2 maanden niet gezien door de coronazooi.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Jul 2020 08:42

Re: Nog meer afvallers?

Wat naar dat je je zo onbestemd voelt Miccie. Je bent wel erg goed bezig! Dat vind ik wel knap want dat is des te moeilijker als je je niet helemaal oké voelt.
Laatst gewijzigd door Olíve op 11 Jul 2020 10:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 09 Jul 2020 09:06

Re: Nog meer afvallers?

Volgens mij haal je mij en miccie door elkaar :)

Miccie, lastig dat je niet goed in je vel zit. Dat maakt het allemaal een stuk lastiger. Jouw gewicht is voor mij iets waar ik alleen van zou kunnen dromen denk ik. Mijn streef gewicht is onder de 70 komen.

Wat leuk dat een vriendin echt al wat verschil zag. Dat heb ik niet echt door al mijn gejojo. ?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 09 Jul 2020 10:16

Re: Nog meer afvallers?

@ Gijs: Wat vervelend dat je soms moeite hebt met je ademhaling! Kan dat ook niet aan het weer liggen? Ik heb astma (gebruik ook een pufje als ik ga sporten) en ik kan met warm weer -tussen de 20-25gr- en weinig wind zoveel beter lopen dan wanneer het kouder en winderig is.. En drink je tijdens het hardlopen? Ik heb maandag zo’n belt gekocht en omdat je dan drinkt blijft je keel ‘gesmeerd’ waardoor je -ik tenminste wel haha- ook beter kan ademen.

@ Neno: Ah nee, wat rot dat je bent gevallen! Wel echt heel fijn dat je nu weer mobiel bent:)

@ Bosjesvrouw: Whoee spannend zeg! Wat fijn dat je man ook mee doet! Ik heb zo’n vriend die alles kan eten wat ‘ie wil zonder ook maar een gram aan te komen :palm: Hij wil juist aankomen, heeft een voedingsschema van 3500kcal :shock: en hij is 3kg aangekomen en nu blijft hij stabiel..

@ Carrie: Neeee niet stoppen met schrijven hoor! Ik vind het juist leuk dat er verschil in zit qua af te vallen kilo’s en uiteindelijk zijn wij ook op het punt dat we de laatste (zware) loodjes hebben :)

@ Olive: Haha ik vind het ergens wat grappig wat je zegt! En ik snap het ook wel.. dan voel je je toch minder alleen ofzo.. Ik vind een mix van hoeveel iemand wil afvallen altijd wel leuk.

@ Miccie: Ik reageer ook altijd via mijn laptop hoor, vind via mijn telefoon heel irritant haha. Ik ben trouwens net begonnen met hardlopen dus wellicht ligt het daaraan.. ik heb gisteren een training gedaan op de loopband in de sportschool en daar had ik nergens last van. Dus ik denk dat het buiten hardlopen een combinatie van het weer, de wegen en snelheid is.. Maar wat ontzettend rot dat je je zo voelt! Hormonen kunnen heel veel doen, de ene maand gaat beter dan andere.. ik denk dat je je er gewoon even aan toe moet geven maar wel lekker blijven bewegen (dat helpt zeggen ze) en gezond blijven eten. Ik merk namelijk dat ik mij nóg rotter ga voelen als ik ga snaaien. Verder ben je écht goed bezig en 10km hardgelopen, super goed!!

**
Ik heb gisteren weer gesport in de sportschool en waar ik het eerst heel irritant vond dat je moet reserveren vind ik het nu echt heel fijn! Het mag van mij wel altijd zo blijven haha.. gewoon omdat je dan een vaste tijd hebt, dat het nooit meer achterlijk druk is en je dus op elk moment van de dag lekker kan sporten:) Ik heb dit keer ook mijn hardlooptraining op de loopband gedaan (1,5 minuut hardlopen, 1 minuut wandelen 26,5min totaal) en dat was een partijtje lekker! Daarna nog een half uurtje kracht (triceps en rug) gedaan dus nu spierpijn :palm:
Wat als het lukt
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 10 Jul 2020 20:37

Re: Nog meer afvallers?

Lekker gesport zo Pannetoet!! Ik drink nooit tijdens het hardlopen, ik wil geen polonaise aan mijn lijf tijdens het rennen ? maar ik denk dat het aan de luchtvochtigheid ligt...

Miccie, knap dat je ondanks je offdays wel in beweging bent gebleven!

Bosjesvrouw , wat fijn dat je man ook begonnen is. Kan je elkaar mooi motiveren! Wat heerlijk die 3.6 kilo eraf ook!

Neno, wat balen dat je bent gevallen. Nu weer helemaal oke?

Maddie, bedankt voor de tip!

Ik ben toch op de weegschaal gegaan eergisteren. En hoewel ik natuurlijk wel wist dat ik veel te zwaar ben geworden, vond ik het toch confronterend en heb ik ook even gehuild. Ik ben gewoon 20 kilo zwaarder geworden in 2 jaar(En dan ben ik al wel wat kwijt)... Gelukkig heb ik de slag van sporten en gezond eten wel te pakken dus nu is het een kwestie van volhouden. En het niet in een sprint willen doen (Wat ik nog steeds wel heel lastig vind).

Zijn hier trouwens nog meer die hun calorieën bijhouden in een app? Ik mag volgens MFP ruim 1850 calorieën en alles wat ik beweeg er dan ook weer bijtellen. Ik vind dat zo veel...
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 11 Jul 2020 10:01

Re: Nog meer afvallers?

Maddie schreef:Volgens mij haal je mij en miccie door elkaar :)

Miccie, lastig dat je niet goed in je vel zit. Dat maakt het allemaal een stuk lastiger. Jouw gewicht is voor mij iets waar ik alleen van zou kunnen dromen denk ik. Mijn streef gewicht is onder de 70 komen.

Wat leuk dat een vriendin echt al wat verschil zag. Dat heb ik niet echt door al mijn gejojo. ?


Oh ja! Sorry!
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 13 Jul 2020 12:09

Re: Nog meer afvallers?

Wat lief al jullie reacties. Ik ben de hormoondagen weer door denk ik haha want het gaat gelukkig beter.
Vandaag op kantoor zelfs van 2 collega's afzonderlijk gehoord dat ze vonden dat ik was afgevallen. Super fijn dat het dus toch opvalt wat je doet.

Maddie, je moet niet vergeten dat ik niet zo groot ben. Jij bent een stuk groter dus qua gewicht kun je ook wat meer hebben. Ik vind jouw discipline bewonderingswaardig en weet zeker dat je het gaat redden.

Pannentoe, wat fijn dat het in de sportschool zo goed ging. Het weer buiten kan veel invloed hebben om het zuurstofgehalte. Dat snaaien herken ik ook wel hoor. Ik kan daar ook te vaak aan toegeven.

Gijs, wat vervelend dat je daar zo verdrietig van werd. Vasthouden aan de positieve dingen. Je bent nu gestart met goed bewegen en goed eten. Het is inderdaad beter om langzaam af te vallen dan in 1 x heel veel.
Ik houd geen calorieën bij. Volgens mij heeft het met je lengte en gewicht te maken en de mate van beweging dus ik durf niet te zeggen of 1850 veel is. 2000 wordt aangeraden voor vrouwen en daar zit je nog onder.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 13 Jul 2020 21:52

Re: Nog meer afvallers?

Ik meld me hier ook en ga proberen mee te schrijven. Ik ben de afgelopen jaren ook veel te zwaar geworden. 2 kinderen gekregen en ook gewoon teveel gegeten en te weinig bewogen. Normaal afvallen lukte me gewoon niet met kleine kinderen, wisselende werktijden en dergelijke. Ik ben eind mei dus gestart met een shakedieet van body&fit. Inmiddels ben ik 10 kilo kwijt! Ik wil in totaal ongeveer 22 kilo kwijt, dus nog 12 te gaan. Ik heb ook het hardlopen weer opgepakt en loop inmiddels weer rondes van 5km. De knop is iig om. Het liefst ben ik morgen op mn streefgewicht maar zo werkt het nou eenmaal niet. Even een paar maanden bikkelen dus.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 14 Jul 2020 07:57

Re: Nog meer afvallers?

Miccie, ja als je niet groot bent is het nog lastiger. Ik ben 1,72 m. Dus dan is het een goed gewicht. Ik zat heel goed in de flow. Deze week even wat minder.

Plien, wat gezellig dat je komt meeschrijven, welkom! Lekker dat je al tien kilo kwijt bent. Dat ongeduldige gevoel ken ik?

Hier gaat het redelijk. Na een paar dagen de teugels te veel hebben laten vieren pak ik het weer op. Wel last van mijn knie, dus even kijken of ik vanavond en morgen kan sporten of beter even niet. Vooral hardlopen is nog even de vraag. Ik heb een aantal slechte nachten gehad qua slapen en dat is altijd een valkuil. Dan krijg ik tussendoor ook meer trek.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 23 Jul 2020 11:46

Re: Nog meer afvallers?

Holy moly wat is het hier rustig! Ik zie ook dat mijn laatste berichtje twee (!!) weken geleden was :shock:
Hoe gaat het met iedereen?

@ Gijs: Heb je je in 2 jaar tijd helemaal niet gewogen? Maar dat snap ik dat dat schrikken is, voelt een beetje als een klap in je gezicht denk ik ofniet? Het is ook aardig wat (Ik ben de afgelopen 3 jaar ook 15kg aangekomen waarvan er nu 10 af zijn) maar je bent begonnen met de afvalrace en dat is al super goed van je! Snel willen afvallen is heel herkenbaar maar werkt uiteindelijk alleen maar averechts, hou dat in je achterhoofd :) Je moet juist goed, gezond blijven eten om af te vallen.. Ik keek gisteren naar Obese en die man viel ook eventjes niet meer af omdat hij te weinig at, dat is echt heel gek haha maar wel realiteit. Ik hou trouwens niet meer mijn kcal bij in MFP omdat ik daar heel obsessief van wordt. Ik weet ongeveer wat ik binnen krijg met hoe ik nu eet en dat werkt voor mij beter:) Volgens is mijn eetpatroon gemiddeld zo'n 1600kcal en daarmee val ik af.. maar er speelt zoveel mee in hoeveel kcal je binnen mag krijgen; werk je zittend of heb je een actief beroep, de mate van beweging naast werk, je lengte/gewicht. Ik werk bijv op kantoor, ga wel op de fiets naar werk (3,5km) en ik sport daarnaast 3x per week maar ik ben vrij klein (1.58) terwijl mijn vriend (1.85) met de auto naar werk gaat, ook een zittend beroep heeft, 2x pw sport en hij eet zo'n 2800kcal en daarmee blijft hij op gewicht..

@ Miccie: Wat fijn zeg dat anderen het zien! Dat geeft wel een flinke dosis motivatie om door te gaan :)

@ Plien: Wat leuk dat je ook mee komt schrijven! Ik ben zelf niet zo van de shakes en dieeten maar als het voor jou werkt dan is het heel fijn haha! Maar drink je alleen shakes en hoe ga je uiteindelijk weer normaal eten? Wel super lekker dat je al 10kg kwijt bent! En wat super goed dat je al zo'n stuk kan hardlopen!

@ Maddie: Wat vervelend! Hoe gaat het nu met je?

**
Het is bij mij op het moment een bumpy ride haha. Ik zat een tijdje net boven de 70.. toen was ik er even helemaal klaar mee en heb ik vorige week écht mega slecht gegeten incl 2 bbq's én wijn in het weekend maar daar ging ik mij ook niet beter van voelen (van het slechte eten en het gesnaai) Ook gaf de weegschaal zondag 71.4 aan :laughcry: Eigen schuld maar ik dacht wel bij mijzelf 'Oké klaar nu want dit gaan we niet meer doen' dus sinds maandag weer normaal en ik woog vanmorgen alweer 70.7 dus het werpt wel zijn vruchten af :)
Wat als het lukt
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 24 Jul 2020 22:07

Re: Nog meer afvallers?

Waren het wel gezellige barbecues Pannetoet? Knap dat je het daarna weer hebt opgepakt en fijn om meteen weer resultaat te zien :)

Ik heb inderdaad 2 jaar niet op de weegschaal gestaan. Ik heb echt slecht in mijn vel gezeten en dat heeft zn weerslag gehad op mijn eetpatroon en (gebrek aan) beweging. Natuurlijk wist ik wel dat ik flink zwaarder was geworden, maar om de cijfers te zien deed wel even pijn (alsof de afgelopen jaren niet al kut genoeg waren...). Maarja, zelfmedelijden heeft nog nooit iemand ergens gebracht dus schouders eronder en dóór.
Al heb ik nog steeds toch wel spijt van het wegen. Ik ben fanatiek aan het gezond eten, snoep niet, heb al 2 maanden geen wijntje gehad, ben om de dag aan het hardlopen en dan is er in 2.5 week net een kilo af. Werkt echt wel demotiverend(ook al weet ik heus wel dat langzaam afvallen op lange termijn beter is).
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers