Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


20 kilo of meer afvallen (vol)

<<

Anoniem279

Bericht 24 Mei 2020 11:03

20 kilo of meer afvallen (vol)

Ik zag het topic van Scandic voorbij komen en dit vond dat wel een fijn idee! Een topic met een klein clubje. Zijn er ook meiden hier die heel veel moeten afvallen? Zoals jullie wellicht wel weten worstel ik al jaren met mijn gewicht, ik moet minimaal 20 kilo afvallen voor een bmi onder de 30, en in totaal zo'n 35 kilo voor een echt gezond gewicht (dus bmi lager dan 25). Ik begin steeds met goede moed, maar omdat het bij mij allemaal tergend langzaam gaat, geef ik het ook makkelijk weer op, en denk ik vaak: Oh, nouja, ik heb gisteren al een slechte dag gehad, eergisteren was ook niet best, vandaag kan ook nog wel en dan ga ik morgen wel weer in het gareel. Maar zo werkt het natuurlijk niet.

Ik ben in het verleden vaker aangesloten bij verschillende andere topics, maar ik merk dat ik vaak de aansluiting mis, omdat ten eerste de groep vaak best groot is en ik het moeilijk vind om bij te houden wat iedereen schrijft (en ik daardoor vaak maar beland in de zgn ego-posts), en ik ten tweede het moeilijk vind om me aan te sluiten bij een topic waarin de meeste meiden hooguit 10 kilo zouden willen afvallen. Wat ook knap is hoor! Maar ik merk dat de motivatie en het gevoel erbij daardoor nog wel eens anders is.

Lijkt me fijn een kleinschalig topic/clubje te vormen met mensen die echt het letterlijke gevecht met de kilo's aan moeten gaan en voor wie dat ook een hele worsteling is. Maar ik weet niet of daar ook echt animo voor is?
Laatst gewijzigd door Anoniem279 op 24 Mei 2020 17:05, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem279

Bericht 24 Mei 2020 11:08

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Ik zat zelf trouwens te denken aan een groepje van 5, max 7.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 24 Mei 2020 11:42

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Hoi Flo,

Ik zou wel graag mee willen doen. Ik kan wel wat motivatie gebruiken om het ook vol te houden. Ik wil minimaal 20, liefst 30 kg kwijt. Maar het is zo lastig. Kortom ik herken me heel erg in jouw post.

Let's do this! ??
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem279

Bericht 24 Mei 2020 11:56

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Oh jaa Rose, leuk, gezellig! :D En idd, let's do this! Op welke manier wil jij het gaan aanpakken? Of ben je al bezig?
Ik hoop dat er nog meer aansluiten, zou fijn zijn!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 24 Mei 2020 11:58

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Ik wil wel meeschrijven!

Edit: ik moet, wil ik onder bmi 25 komen, ruim 20 kg kwijt.
Laatst gewijzigd door Tom op 24 Mei 2020 12:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem279

Bericht 24 Mei 2020 12:01

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Oh Tom, ook gezellig! Gaat toch sneller dan ik dacht! Ik had verwacht dat ik wel een paar dagen moest wachten, of in elk geval wel even geduld moest hebben, omdat ik om een hele specifieke doelgroep vraag, haha.
Hoeveel zou jij af willen vallen? En op welke manier?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 24 Mei 2020 12:06

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Heel herkenbaar wat je schrijft Flo. Ik ben ook al jaren aan het aanrommelen en op sommige vlakken ben ik heel erg streng voor jezelf en op andere vlakken eigenlijk juist niet. Puntje bij paaltje hou ik mezelf daarmee continue rond hetzelfde gewicht.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Mei 2020 12:10

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Succes allemaal! En nog steeds herkenbaar. Het is een enorme klus en zwaar. Maar het is te doen zeker met een support groep.
2015 💙
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 24 Mei 2020 12:11

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Ik wil ook wel meedoen :)

Ik moet zo'n 15 kilo afvallen voor een bmi onder de 30 en in totaal 32 kilo afvallen voor een gezond bmi.
Mijn probleem is vooral dat ik ga eten als ik niet goed in m'n vel zit en ik heb nogal een heftig jaar achter de rug dus ik heb veel erbij gegeten :eyes: Daarvoor was ik ook niet slank maar toen was ik wel net veel afgevallen en in ieder geval was mijn bmi onder de dertig. Ik ben eigenlijk nooit heel slank geweest maar ik wil dit keer echt veel eraf hebben omdat ik gewoon gezonder wil worden.

Ik ben afgelopen woensdag (weer) lid geworden van weight watchers. Ik vind dat een hele fijne app en ik ben er al eerder best wat kilo's mee afgevallen. Ik weeg nog opeens drie kilo minder dan woensdag maar drie kilo afvallen in 5 dagen lijkt me onmogelijk dus ben benieuwd of het zo blijft.
2010 2012
<<

Anoniem279

Bericht 24 Mei 2020 12:14

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Girli, wil je ook aanlsuiten?

Lexi, leuk dat je ook meedoet, fijn!

En Minx, dank je wel! Ik hoop dat het me (ons!) op deze manier nu eindelijk eens gaat lukken. Ik ben potdorie eerder 20 kilo afgevallen op eigen kracht, dat moet nu toch ook ééns 'ns een keertje gaan lukken?
<<

Anoniem279

Bericht 24 Mei 2020 12:15

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Wat zouden jullie zelf een fijne maximale groepsgrootte vinden? Vijf? Of rond de 7/8?
<<

Linvi

Bericht 24 Mei 2020 12:20

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Als er nog plek voor mij is sluit ik graag aan!

De andere topics vind ik altijd veel te druk en ik vind het altijd moeilijk als iemand "slechts" 5 kilo moet afvallen en ik er 25 kwijt wil.
(Niet lullig bedoeld maar dit heeft puur met mijzelf te maken)
<<

Linvi

Bericht 24 Mei 2020 12:22

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Nu lees ik pas je hele beginpost, ik ervaar dus exact hetzelfde!
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 24 Mei 2020 12:23

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Flo schreef:Wat zouden jullie zelf een fijne maximale groepsgrootte vinden? Vijf? Of rond de 7/8?


Ik zou zelf max 6/7 fijn vinden.
2010 2012
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 24 Mei 2020 12:24

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Als het nog past, wil ik ook graag aansluiten.
<<

Anoniem279

Bericht 24 Mei 2020 12:25

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Herkenbaar hoor Linvi. Leuk dat je je ook aansluit. Je zou de vijfde zijn dus kan nog helemaal prima!
Echt fijn dit, ik had niet verwacht dat er zo snel een groepje mensen aan zou sluiten. Ik wacht nog hooguit twee aanmeldingen af en dan zal ik in de topictitel vermelden dat het vol is.
<<

Anoniem279

Bericht 24 Mei 2020 12:25

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Girli schreef:Als het nog past, wil ik ook graag aansluiten.

Haha, ik had je al meegerekend :thumbup:
<<

Anoniem279

Bericht 24 Mei 2020 12:27

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Willen we trouwens iets van een tabel in de openingspost? Ik snap nooit iets van tabellen eigenlijk, maar ik ben bang dat ik hem wel zelf zal moeten plaatsen aangezien de openingspost van mij is? Pech voor mij, haha... Of willen we geen tabel?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 24 Mei 2020 12:31

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Van mij hoeft een tabel niet. Ik wil graag vooral ervaringen uitwisselen en voortgang (of gebrek aan haha) laten weten, maar dat hoeft wat mij betreft niet in een tabel.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 24 Mei 2020 12:34

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Ik hoef ook niet per se een tabel. Vooral niet als m'n gewicht daarin staat :redface:
2010 2012
<<

Anoniem279

Bericht 24 Mei 2020 12:48

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Van mij hoeft een tabel ook niet per sé, ik vind de tips en ervaringen ook veel fijner om uit te wisselen en de voortgang in een tabel hoeft van mij verder niet echt. Maar ben nog wel even benieuwd naar de mening van de rest.

Ik ben sinds de 'lockdown' trouwens bezig met zoiets als 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg'. Voorheen probeerde ik van alles, diëtiste, koolhydraatbeperkt, koolhydraatarm, intermittent fasting... Werkte voor mij allemaal niet, hoewel het echt geen slechte manieren van afvallen zijn. Ik heb veel goede tips van de diëtistes gekregen (heb er inmiddels al heel wat versleten helaas), weet het in theorie allemaal prima, nu alleen nog in uitvoering brengen. Wat ik nu doe is zoveel mogelijk gezonde keuzes proberen te maken, veel vezels binnen zien te krijgen (uit volkoren producten maar ook uit groenten etc). En proberen niet teveel te eten. Bepalen wat een goede portiegrootte is vind ik vaak lastig, mijn ogen zijn vaak groter dan mijn maag, en als het eenmaal op mijn bord ligt blijkt het gewoon vaak teveel.
Tijdens de lockdown ben ik niet afgevallen, bewoog nauwelijks ook. Gelukkig ook niet aangekomen! Sinds vorige week sport ik eens in de week buiten, en ik heb een nieuwe fiets en probeer die dagelijks te pakken naar werk, en tussendoor op een vrije dag voor een lange fietstocht.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Mei 2020 13:00

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Tegen de tijd dat ik bevallen ben zal er ook zeker 20 kilo af moeten (en dan is de baby er dus al uit).
Ik ga mee lezen met jullie! Succes dames!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Mei 2020 13:04

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Flo schreef:Girli, wil je ook aanlsuiten?

Lexi, leuk dat je ook meedoet, fijn!

En Minx, dank je wel! Ik hoop dat het me (ons!) op deze manier nu eindelijk eens gaat lukken. Ik ben potdorie eerder 20 kilo afgevallen op eigen kracht, dat moet nu toch ook ééns 'ns een keertje gaan lukken?


Als je er klaar voor bent gaat het lukken!

De theorie van de bijtjes was voor mij heel erg van toepassing. Een bijtje staat voor een groot ding in het leven. Afvallen is ook 1 wat 1 bijtje is. Je wil graag dat de bijtjes allemaal een zelfde kant op vliegen de kant die jij kiest. 1 bijtje gaat helemaal prima, 2 bijtjes wordt al lastiger en 3 bijtjes is bijna onmogelijk want dan vliegen 2 de goede kant op maar de derde de andere kant op. Die theorie heeft mij heel erg geholpen om de ‘knop’ om te kunnen zetten.

Het is lastig maar als je je doel haalt is het zo’n ontzettende beloning. En daar doe je het ook voor. Helemaal voor jezelf.
2015 💙
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 24 Mei 2020 13:11

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Linvi schreef:Als er nog plek voor mij is sluit ik graag aan!

De andere topics vind ik altijd veel te druk en ik vind het altijd moeilijk als iemand "slechts" 5 kilo moet afvallen en ik er 25 kwijt wil.
(Niet lullig bedoeld maar dit heeft puur met mijzelf te maken)


Heel herkenbaar!
En fijn om te lezen dat er ‘meer zijn zoals ik’
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 24 Mei 2020 13:11

Re: Klein afvalclubje 20 kilo of meer afvallen

Flo schreef:Oh jaa Rose, leuk, gezellig! :D En idd, let's do this! Op welke manier wil jij het gaan aanpakken? Of ben je al bezig?
Ik hoop dat er nog meer aansluiten, zou fijn zijn!


Ik ben nu nog niet actief bezig, maar wil wel echt beginnen. Geen idee hoe alleen... Wil eigenlijk geen geld uitgeven aan online programma's. Iemand tips wat kan helpen? :)
Voor mij hoeft een tabel ook niet...
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers