Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bloemen/planten in bloembakken buiten

<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 21 Mei 2020 16:25

Bloemen/planten in bloembakken buiten

Wij hebben twee bloembakken gekocht om op het balkon te hangen en er is zo ontzettend veel keus aan bloemen en planten! We zijn op zoek naar soorten die mogelijk het hele jaar door kunnen blijven staan. Ze moeten ook kunnen tegen veel zon, maar juist ook regen en wind.

Wat voor soorten zouden jullie aanraden? Of misschien tips waar ik goede informatie kan vinden over dit onderwerp? Ik ben echt een leek op het gebied van bloemen en planten.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 21 Mei 2020 20:17

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Wat voor bakken zijn het precies?
Lavendel kan bijv goed tegen zon.
2016
<<

Anoniem313

Bericht 21 Mei 2020 20:47

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Zijn het van die hangbakken voor een balkon, waar je precies 1 rijtje plantjes in kwijt kan? Dan zou ik niet perse kiezen voor meerjarige planten. Die kleine bakjes zijn juist makkelijk leeg te maken en opnieuw te vullen met vrolijk bloeiend spul.
Als je dat niet wil is lavendel idd een goeie, siergrassen gaan ook wel en bijvoorbeeld kruiden als munt en thijm en salie.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Mei 2020 20:50

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Lavendel heb ik net gekocht en is winterhard heb ik me laten vertellen. Verder heb ik elk jaar wel geraniums in bakken, die zijn lekker makkelijk qua verzorging en het staat gezellig. In onze voortuin moeten binnenkort ook veel nieuwe planten, liefst wat grotere, dus ik lees even mee.
❤ 7 juni 2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Mei 2020 21:48

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Wij hebben altijd begonia Roze en witte, kopen ze in april en bloeien tot oktober/november tot het echt gaat vriezen.

En hebben altijd geraniums
Afbeelding
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 21 Mei 2020 23:31

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Ja, we hebben twee bakken (elho flower bridge) en we kijken nu vooral naar kleurrijke bloemen (primula, vlijtig liesje, petunia, viooltjes). Ik weet alleen niks van deze plantjes en of ze nu geschikt zijn om te planten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Mei 2020 06:06

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Volgens mij kan dat gewoon, maar ik zou eens lekker naar het tuincentrum gaan en daar advies vragen. Ze helpen je graag!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem313

Bericht 22 Mei 2020 06:13

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Ja hoor, gewoon naar het tuincentrum en kopen. Viooltjes etc kosten geen drol. Meerjarige planten zijn vaak wat duurder.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Mei 2020 06:22

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Caulfield schreef:Ja hoor, gewoon naar het tuincentrum en kopen. Viooltjes etc kosten geen drol. Meerjarige planten zijn vaak wat duurder.


Maar wel duurzamer dus :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 22 Mei 2020 07:01

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Voor de bakken die je hebt gekocht raad ik perkplantjes (fuchsia, begonia, Spaanse Margriet, geranium enz.) aan voor in de zomer. En veel water geven dan. In de winter zou je dan voor bijv. viooltjes kunnen kiezen. Echte grotere vaste planten overleven toch lastiger in ondiepe bakken.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Mei 2020 07:13

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Thunder, heb je ook tips voor winterharde, wat grotere planten voor in de grond? Mogen leuke gekleurde bloemen aan zitten.
❤ 7 juni 2018
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 22 Mei 2020 07:17

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Girli schreef:Ja, we hebben twee bakken (elho flower bridge) en we kijken nu vooral naar kleurrijke bloemen (primula, vlijtig liesje, petunia, viooltjes). Ik weet alleen niks van deze plantjes en of ze nu geschikt zijn om te planten.


Primula is voorjaarsbloeier dus nu al weer bijna uitgebloeid. Die haal ik binnenkort uit mijn bakken en plant ze in mijn moeders tuin, bloeien ze volgend voorjaar weer. Viooltjes is over poosje ook voorbij. Heb ik er in najaar ingezet (winterhard,) en kunnen niet zo goed tegen de warmte. Gaan er bij mij straks uit.

Ik koop voor de bakken aan mijn schutting roze geraniums, doen het tot ver in het najaar en staat vrolijk.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 22 Mei 2020 10:14

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Ik heb kruidenplantjes in mijn bakken buiten. Munt, bieslook, rozemarijn, salie en basilicum. Doet het allemaal prima en is nog functioneel ook.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 22 Mei 2020 15:22

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Bliss schreef:Thunder, heb je ook tips voor winterharde, wat grotere planten voor in de grond? Mogen leuke gekleurde bloemen aan zitten.

Ja zeker. Je zou voor hortensia’s kunnen kiezen of pioenrozen. Zelf heb ik ook nog helleborus, een eucalyptus, een vlinderstruik, astrantia en alliums staan. Maar o.a. rhododendron, ceanothus, lavendel, spirea, lupine, hebe, agapanthus, salvia en veronica kan ook allemaal prima.

Edit: van dit rijtje sterft in de winter alles wel af en bloeit er niets behalve de helleborus. Dat is een echte winterbloeier. ?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Mei 2020 15:49

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Ik ga ze eens googelen, want ik ken de helft niet haha. Zit er iets met gele bloemen bij toevallig? En in het voorjaar gaan ze dan wel weer bloeien?
❤ 7 juni 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 22 Mei 2020 15:58

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Ze zijn er wel in verschillende kleurstellingen te krijgen. Niet alles van wat ik genoemd heb, maar wel wat. En ja, in principe komt in het voorjaar alles zo weer opnieuw op.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 22 Mei 2020 16:04

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Gele winterharde planten zijn o.a. brem, eremurus, lissen, jasmijn, kniphofia, rudbeckia, dille, symphythum en alchimella.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Mei 2020 16:12

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Dank je!! Had zelf nog de lysimachia punctata gevonden, ook leuk. Waarschijnlijk komt volgende week ons nieuwe tuinhek en dan ga ik met gierende banden naar het tuincentrum. ?
❤ 7 juni 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 22 Mei 2020 16:18

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Graag gedaan! En succes, leuk hoor, nieuwe planten.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Jun 2020 14:32

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Bliss schreef:Dank je!! Had zelf nog de lysimachia punctata gevonden, ook leuk. Waarschijnlijk komt volgende week ons nieuwe tuinhek en dan ga ik met gierende banden naar het tuincentrum. ?


Zo gezegd, zo gedaan, net terug van het tuincentrum met de hele auto vol planten haha. Heel veel van die jij noemde, Thunder, zag ik niet, dus ik heb gewoon random allerlei dingen meegenomen. Wel gekeken of het vaste planten zijn, of ze tegen zon kunnen en welke kleur het is. Maar ik heb o.a. een hortensia, paar salvia's, vlinderplanten, trollius, phlox (vlambloem) en nog iets waar ik de naam even van kwijt ben meegenomen. Even zien hoe we nu uitkomen qua ruimte en of er nog iets bij moet. Zal wel een keer een foto posten als ze mooi in bloei staan.

Heb ook nog zaadjes van m'n werk gekregen die ik ergens wil zaaien. De achtertuin moeten we overigens ook nog gaan aanpakken, daar staat een hoop dood spul en onkruid.
❤ 7 juni 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 02 Jun 2020 16:59

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Dat wordt vast super leuk! ?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 02 Jun 2020 17:37

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Onze favorieten is de dropplant: https://www.tuinplantenwinkel.nl/agasta ... rtune.html: mooie, kleurrijke stengels en het trekt gezellig wat insecten aan, dus nog goed voor de natuur ook!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 02 Jun 2020 20:09

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Oh ja! We hebben inmiddels Franse geraniums gekocht en geplant. Staat erg vrolijk!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Jun 2020 21:13

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

kerel schreef:Onze favorieten is de dropplant: https://www.tuinplantenwinkel.nl/agasta ... rtune.html: mooie, kleurrijke stengels en het trekt gezellig wat insecten aan, dus nog goed voor de natuur ook!


Daar kun je ook thee van maken he?!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem309

Bericht 02 Jun 2020 21:29

Re: Bloemen/planten in bloembakken buiten

Dat wist ik niet Zora. Leuk om te weten. Ik heb toevallig vandaag ook weer heel veel kamille geplukt voor thee. Nu alleen nog goed laten drogen en dan denk ik dat ik het komende jaar er weer mee door kan,
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers