Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 03 Nov 2013 13:59

Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

probeer je hem dan te overtuigen of heb je zoiets van, ik leg me er bij neer, want we hebben al twee prachtige gezonde kindjes waar we gelukkig mee zijn?
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem124

Bericht 03 Nov 2013 14:03

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

Ja, daar zou ik me wel bij neerleggen. Ik zou alleen willen als we dat beide willen.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 03 Nov 2013 14:05

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

Mijn man wil het echt bij 2 kindjes houden. Ik zou in de toekomst wellicht wel een derde willen.
Ik ben al dolgelukkig als de de tweede binnenkort gezond en wel geboren wordt dus ik leg me er bij neer dat het bij twee kindjes blijft.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Nov 2013 14:07

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

Ja, zoals Cheese zegt: ik zou dat alleen willen als we het béiden willen. Een beetje gaan lopen pushen vind ik niet zo fraai.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Nov 2013 14:09

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

Ik zou het er ook bij laten.
Het is een beslissing die je niet in je eentje neemt. De ander moet hier ook 100% achter staan.
Pushen zou ik niet zo netjes vinden!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem8

Bericht 03 Nov 2013 14:10

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

Hier is het inderdaad zo: ik wil graag een derde, mijn man absoluut niet. Ik wil zeker geen kindje met iemand die daar niet achter staat dus leg ik me daar bij neer. Al is dat niet zo makkelijk hoor. Maar ik wil hem nog minder graag een derde kind opdringen.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Nov 2013 14:13

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

Vaak zie je in dit soort gevallen dat de man de praktische kant meer in het oog houdt. Een kind kost veel geld, niet alleen nu, maar ook in de toekomst. Ik vind het nogal naïef wanneer een vrouw (vaak zijn het ook nog vrouwen die zelf weinig of niet werken) een derde kind wil, maar hierbij niet verder denkt dat haar eigen gevoelens/hormonen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 03 Nov 2013 14:16

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

Rot, maar helaas kan je in een situatie als deze geen consessies doen.
<<

Anoniem8

Bericht 03 Nov 2013 14:17

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

Ja hoor ED :laughcry:

Je hebt gelijk: vrouwen die een derde willen zijn hormoon bommen die de rationele kant van kinderen krijgen volledig uit het oog verliezen.

Gelukkig heb ik een intelligente, relativerende echtgenoot.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 03 Nov 2013 14:24

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

Hij wilt geen derde en daar leg ik me bij neer, maar ik vind het wel jammer.
AfbeeldingAfbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 03 Nov 2013 14:49

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

-ED- schreef:Vaak zie je in dit soort gevallen dat de man de praktische kant meer in het oog houdt. Een kind kost veel geld, niet alleen nu, maar ook in de toekomst. Ik vind het nogal naïef wanneer een vrouw (vaak zijn het ook nog vrouwen die zelf weinig of niet werken) een derde kind wil, maar hierbij niet verder denkt dat haar eigen gevoelens/hormonen.


Je weet toch helemaal niet waarom de man geen derde wil?
Wie weet is dat helemaal niet uit praktisch of financieel oogpunt?

Ik zou me er bij neerleggen. En hem zeker niet proberen te overtuigen. Hij moet het echt zelf willen.
Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 03 Nov 2013 15:09

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

Erbij neerleggen denk ik, alleen zou ik dat echt niet makkelijk vinden. Gelukkig zitten we op 1 lijn qua aantal, alleen wegen andere factoren ook zwaar voor mij voor een evt 3e. Eerst maar kijken hoe het loopt natuurlijk.

Lijkt me echt lastig Held op sokken...
<<

Anoniem60

Bericht 03 Nov 2013 15:10

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

Hij wil geen derde en daar leg ik me bij neer.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 03 Nov 2013 15:16

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

Tot nu toe toe weten we hier nog niet of er nog een volgend kindje komt.
Eerst maar eens kijken hoe alles straks loopt.

Maar als je er niet beide achterstaat kun je het niet aan de ander opdringen.
Tot nu toe lijkt 3 kinderen mij wel wat, maar dat ligt er ook aan of dat tegen die tijd financieel lukt en hoe het straks met 2 is.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem25

Bericht 03 Nov 2013 15:20

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

Ik zou me er uiteindelijk bij neerleggen, omdat ik vind dat je een kind wel allebei moet willen. Maar een kinderwens kan wel heel sterk zijn, dus ik kan me voorstellen dat het wel voor wrijving in een relatie kan zorgen omdat moeilijk is om die wens los te laten.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 03 Nov 2013 15:32

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

Ook ik zou me erbij neer leggen.
Make happy memories
<<

Anoniem166

Bericht 03 Nov 2013 15:39

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

Aimee schreef:Ik zou me er uiteindelijk bij neerleggen, omdat ik vind dat je een kind wel allebei moet willen. Maar een kinderwens kan wel heel sterk zijn, dus ik kan me voorstellen dat het wel voor wrijving in een relatie kan zorgen omdat moeilijk is om die wens los te laten.


Hier ben ik het volledig mee eens.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 03 Nov 2013 16:43

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

Sanne schreef:
Aimee schreef:Ik zou me er uiteindelijk bij neerleggen, omdat ik vind dat je een kind wel allebei moet willen. Maar een kinderwens kan wel heel sterk zijn, dus ik kan me voorstellen dat het wel voor wrijving in een relatie kan zorgen omdat moeilijk is om die wens los te laten.


Hier ben ik het volledig mee eens.


Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Het gaat in principe om elk kindje wat de één wel of niet wil. Wij hopen ooit nog eens een tweede te mogen krijgen maar als ik me zou bedenken dat mijn man bijv geen tweede wil dan zou ik dat echt vreselijk vinden. Maar zal me er dan tzt wel bij neer moeten leggen. Gelukkig is dat hier niet aan de orde.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Nov 2013 16:45

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

Wel apart dat het hier steeds de vrouw is die voor een derde wil gaan en de man die dat niet wilt. Hoe zou dat komen? Hier heerst meer een sfeer van overleggen en praten over belangrijke zaken, niet een DIT WIL IK mentaliteit...
<<

Anoniem28

Bericht 03 Nov 2013 16:54

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

ja.. daar ligt het vast aan...
<<

Anoniem66

Bericht 03 Nov 2013 16:55

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

Ik zie die mentaliteit hier verder ook nergens hoor ED, dus je hoeft je relatie niet weer op te hemelen. Het valt allemaal écht wel mee.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 03 Nov 2013 16:56

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

En daar gaan we weer... Ik weet sowieso een voorbeeld van een forumster hier waarbij de situatie omgekeerd is dus je zit weer eens te blaten over iets waar je niks vanaf weet.

Om het topic even bij de openingspost te houden, daar zou ik me bij neerleggen. Zoals iedereen al zegt, je moet het samen eens zijn. Zou de situatie andersom zijn (vriend wil wel maar ik niet) dan zou ik er wel over willen praten om te kijken of mijn redenen ook echt gegrond zijn. Maar wil ik het echt niet dan moet mijn vriend het ook accepteren.
<<

Anoniem124

Bericht 03 Nov 2013 16:57

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

Het komt weer lekker rot haar strot uit, maar op zich snap ik wel wat ED bedoelt en dacht ik dat eigenlijk ook wel. Dat vrouwen VAAK (in hoofdletters omdat duidelijke moge zijn dat hierin een nuance ligt) graag wél nog een kindje willen vanuit emotioneel oogpunt. En mannen eerder er tegen zijn vanwege praktische bezwaren.
<<

Anoniem8

Bericht 03 Nov 2013 17:03

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

Tja, dat is niet zo moeilijk. Het argument om nog een kind te willen zal namelijk altijd een emotioneel argument zijn en geen oraktisch. Je kunt zeggen dat je verlangt naar nog een kind omdat je graag een derde kindje de liefde en opvoeding wilt geven die je de andere twee geeft. Er is niet zoiets als 'ik wil nog een derde kind omdat we er praktisch gezien nog een nodig hebben om de auto vol te krijgen/de vierde slaapkamer een bestemming te geven/ons geld in te investeren'.

Als de situatie het om rationele redenen niet toelaat nog een kind te krijgen dan is het een makkelijke discussie. Het wordt oas moeilijk als er rationeel gezien geen bezwaar tegen een derde is maar de bezwaren emotioneel zijn. En die situatie zal er vaak genoeg zijn.
<<

Anoniem166

Bericht 03 Nov 2013 17:17

Re: Als je partner geen derde kindje wilt en jij wel,

Held op Sokken schreef:Tja, dat is niet zo moeilijk. Het argument om nog een kind te willen zal namelijk altijd een emotioneel argument zijn en geen oraktisch. Je kunt zeggen dat je verlangt naar nog een kind omdat je graag een derde kindje de liefde en opvoeding wilt geven die je de andere twee geeft. Er is niet zoiets als 'ik wil nog een derde kind omdat we er praktisch gezien nog een nodig hebben om de auto vol te krijgen/de vierde slaapkamer een bestemming te geven/ons geld in te investeren'.


:lol:

Ook weer mee eens.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers