Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Elke dag temperaturen door corona

<<

Eyes

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 17 Mei 2020 08:26

Bericht 17 Mei 2020 09:00

Elke dag temperaturen door corona

Hoi,

Ik ben nieuw ingeschreven hier, maar ik lees al een tijdje mee.

Nou heb ik zelf een vraag. Nu tijdens de corona tijd is mijn vader begonnen om mij en mijn zus s'morgens te temperaturen. Dat doet hij elke morgen wanneer we nog in bed liggen in onze kont :redface:
Mijn vader is verpleegkundige, hij heeft zelf nog geen corona patiënten gehad in het ziekenhuis.

Hij zegt dat dit nodig is om te kijken of we besmet zijn met corona en van achteren geeft het een betere meting dan in de mond. Hij schrijft onze temperatuur op een lijst. Ik ben net 18 geworden en mijn zus is 16. Vinden jullie dit normaal?

Bedankt en groetjes
Julia
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Mei 2020 09:02

Re: Elke dag temperaturen door corona

Nee dat vind ik niet normaal.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem279

Bericht 17 Mei 2020 09:07

Re: Elke dag temperaturen door corona

Eh, nee. Ik snap wel dat je vader er angstig voor is maar ik vind dat jouw vader op jullie leeftijd hiermee heel veel grenzen over gaat. Ik bij je vader aangeven dat áls hij zonodig elke dag jullie temperatuur wil weten, jullie die zelf wel op zullen meten door de thermometer onder je oksel te doen (halve graad bij optellen), en als daaruit zou blijken dat je verhoging of koorts ontwikkelt, je zelf wel je temperatuur rectaal in de gaten houdt.

Ik verwacht dat ze op de IC trouwens ook gewoon met oorthermometers werken. Sterker nog, toen ik als kind een paar weken in het ziekenhuis lag werd m’n temperatuur nooit rectaal gemeten, altijd via m’n oksel. Idd minder accuraat maar ik denk altijd maar: als ze dat in het ziekenhuis ook zo doen, is het kennelijk als indicatie betrouwbaar genoeg.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Mei 2020 09:08

Re: Elke dag temperaturen door corona

Ik vind het niet normaal dat je vader dat dagelijks doet. Hoe oud ben je? Edit oh dat staat er al.
Dit klinkt als een gek topic.

Volledig on topic: ja wij hebben onze temperatuur twee maanden lang dagelijks opgemeten. We waren begin maart behoorlijk ziek (griep of corona) en toen zijn we het blijven doen, incl spreadsheet van m'n man natuurlijk. Voelde toch best prettig om gewoon je eigen lichaam te kennen en direct bij twijfel thuis te blijven (wat niet is gebeurd, geen koorts meer gehad na die keer ziek zijn). Uiteindelijk voelde het arbitrair worden wanneer te stoppen en ik denk dat we er zo'n twee weken geleden mee zijn gestopt. Zoontje temp ik sowieso wat vaker, vind ik ook belangrijk nu hij weer naar peuterspeelzaal gaat, zodat ik 'm direct thuis kan houden bij twijfel.
Let's discover the world together.
<<

Neno

Kwebbel

Berichten: 499

Geregistreerd: 09 Feb 2020 08:45

Bericht 17 Mei 2020 09:24

Re: Elke dag temperaturen door corona

Denk dat we hier het beste niet op kunnen reageren en de burgemeesters hier even naar kijken.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Mei 2020 09:48

Re: Elke dag temperaturen door corona

Jongens. Niet serieus op reageren dit is zo fake als wat.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Mei 2020 09:53

Re: Elke dag temperaturen door corona

Dat leek mij ook Savi. Maar heb toch een serieuze reactie geplaatst voor wie 't verder interesseert.
Let's discover the world together.
<<

Eyes

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 17 Mei 2020 08:26

Bericht 17 Mei 2020 14:26

Re: Elke dag temperaturen door corona

Bedankt Marin voor je antwoord en dat je het serieus neemt. Ik had er misschien bij moeten zetten dat mijn vader eerst aan ons heeft gevraagd dat wij onszelf gingen temperaturen. Maar toen we dat telkens vergaten is hij het zelf gaan doen. Nadat hij het vanmorgen weer had gedaan wilde ik het kwijt en heb ik mijn bericht geschreven

Sorry aan degenen die dit niet wilden lezen!

Groetjes
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 17 Mei 2020 14:50

Re: Elke dag temperaturen door corona

Zeg tegen je vader dat je je hier niet prettig bij voelt. Als hij niet wil dat je het vergeet dan kan hij je hier ook gewoon aan helpen herinneren. Desnoods zet je zelf een wekker. Maar geef je eigen grenzen aan, het is vrij normaal dat je die hebt op jouw leeftijd.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Mei 2020 15:09

Re: Elke dag temperaturen door corona

Hij is verpleegkundige, maar zelfs in het ziekenhuis word je toch tegenwoordig met een oorthermometer getemperatuurd?

En al was dat niet zo, dan nog is dit natuurlijk niet normaal.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers