Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 05 Apr 2022 19:32

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wat fijn, Marsy! Dat zal vast een eeuwigheid hebben geleken!

Ik heb echt een irritante hoest nu, word er doodmoe van (en het is ook best pijnlijk) en het vervelendste vind ik nog dat ik nu geen idee heb hoe lang ik nog in quarantaine moet blijven. Ik was steeds aan het aftellen naar donderdag, maar dat zie ik toch niet gebeuren op deze manier.
❤ 7 juni 2018
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 05 Apr 2022 20:01

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik weet niet exact wat voor hoest je hebt…in december zei de ggd tegen mij dat je voor een droge hoest niet in quarantaine hoeft te blijven, dat dat nog wel even aan kan houden doordat Corona een longziekte is en je longen dus ‘aangetast’ zijn.
Ik heb nu, bijna 5 weken na mijn 2e besmetting nog steeds zo’n vervelende hoest.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 05 Apr 2022 20:15

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Hmm oké, ik heb volgens mij wel een droge hoest ja. Ik kijk het nog even een paar dagen aan. Thanks voor de info! Vervelend dat jij al zo lang hoest zeg!
❤ 7 juni 2018
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 05 Apr 2022 20:55

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Daar ben ik zelf ook benieuwd naar Bliss. Heb wel gehoord dat als je ‘rest verschijnselen’ heb je naar buiten mag maar wat daar onder valt.

Ik hoest bijvoorbeeld bijna het hele jaar door, moet ik dan 10 dagen aanhouden..

Fijn marsy dat je man de kleine weer vast mag houden.
<<

Scheef

Bericht 06 Apr 2022 06:49

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Hier zei ggd toen we vanuit mijn werk gisteren belden: bij hoesten (en neusverkouden) 10 dagen aanhouden, in elk geval als je vaker dan af en toe een kuchje hebt. Ook als je bekend bent met hoesten, want ongeacht waardoor je hoest als je hoest verspreid je aerosolen en die maken het besmettingsgevaar. Bewoner waar wij voor belden hoest namelijk altijd.

Gelukkig maar Marsy
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Apr 2022 06:57

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Dat klinkt wel logisch inderdaad Scheef!

Ohh wat fijn Marsy, het lijkt me een enorme kwelling om je baby zo lang niet vast te mogen houden.

Met mij gaat het ok inmiddels. Maandag en gisteren was ik hartstikke beroerd maar de koorts is gezakt, ik heb weer eetlust. Ik hen alleen nog enorme hoofdpijn en moeheid. De verkoudheidsklachten zijn juist heel minimaal bij mij. Af en toe een nies of een kleine kuch, niet meer dan 10 keer per dag.

Straks gaan mijn man en kinderen weer zelftesten. Hopen dat zij de dans ontspringen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 06 Apr 2022 12:11

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Nou inmiddels zijn m’n man en dochtertje ook positief.

De kinderen voelen zich volgens mij wel goed, op wat keelpijn na. Zelf voel ik me flink beroerd worden. Maar goed, hopelijk kan het hierna alleen maar beter gaan.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Apr 2022 12:22

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

@Teun, hopelijk krijgt de rest niks. Hier hebben ze allemaal negatief getest.

@Bliss, ik zit daar ook wel een beetje mee. Ik heb wel echt nog dat ik af en toe moet hoesten en ik hoest ook wel slijm op dan. Maar er kan wel ook best een uur voorbij gaan dat ik niet hoest. Het neemt bij mij in elk geval wel echt in een snel tempo af ineens dus ik hoop toch dat ik snel uit quarantaine mag.

Ik heb alleen nog steeds dat ik helemaal bezweet raak als ik even iets ga doen en daarna dus ook echt moe ben. Gelukkig heb ik nog steeds wel het gevoel dat het minder is dan de dag ervoor. Het gaat niet snel maar er zit wel iets vooruitgang in. Dus daar blijf ik dan maar op hopen, dat het elke dag wat beter gaat.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Apr 2022 13:53

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik voel me vandaag toch echt weer wat minder hoor, echt zo strontverkouden! Steeds een megaverstopte neus, heel irritant. Het hoesten is wel iets minder dan gisteravond, maar heb het ook steeds koud. Ga zo even in m'n voorverwarmde bed liggen.
❤ 7 juni 2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 07 Apr 2022 05:00

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

He shit. Mijn leukste studie op werk is per direct compleet gecancelled omdat de omicron in China zo compleet uit de hand loopt. Echt bizar dat ze daar nog steeds proberen het volledig te controleren en er niet mee leren leven.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 07 Apr 2022 06:57

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Vervelend is dat hé Bliss. Bij mij kwam die verkoudheid en hoesten ook na paar dagen waardoor ik onverwachts langer in quarantaine moest.
Ik ben nu 2.5 week verder en nog steeds lichte verkoudheid en lichte hoest.

Hé balen, Whatever!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Apr 2022 12:57

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Whatever schreef:He shit. Mijn leukste studie op werk is per direct compleet gecancelled omdat de omicron in China zo compleet uit de hand loopt. Echt bizar dat ze daar nog steeds proberen het volledig te controleren en er niet mee leren leven.


Wat voor studie was dat dan? Coronagerelateerd? Wel echt balen!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Apr 2022 13:01

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Nou het gaat vandaag even een stuk minder lekker dan gisteren, ik ben steeds buiten adem en het zweet breekt me uit als ik maar heel even wat doe. Heb nu al een stuk meer gelegen dan gisteren de hele dag. Ben ook weer meer aan het hoesten.
En mijn man is inmiddels ook positief. Alle kinderen zijn negatief dus die zijn gelukkig vandaag weer naar school en opvang.
Hij is ook niet helemaal lekker, maar ligt nu wel voor de houtkachel (die hij aan heeft gemaakt) op de grond zakelijke telefoontjes te plegen haha.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 08 Apr 2022 10:51

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Hier thuis lopen griep, verkoudheid en Corona volgens mij door elkaar. Mijn oudste kwam gisteren met verhoging van de BSO en heeft inmiddels koorts. Ze test negatief, haar halve klas heeft ook griep dus het zou goed kunnen dat ze dat onder de leden heeft.

Mijn jongste dochter hoest en snottert ook al een week en test negatief, dit lijkt een verkoudheid.

Ik heb gisteren weer gewerkt vanuit huis, was alleen nog wat moe. Vandaag ben ik vrij maar heb ik opeens nieuwe klachten: meer hoesten en snotteren. Moet ik dat dan als Coronaklachten zien? Zondagavond had ik een positieve zelftest. Ik hoopte morgen weer naar buiten te kunnen 😑.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem323

Bericht 08 Apr 2022 11:42

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

@teun ja als het binnen de quarantaine tijd is, moet je langer in q. Klote zeg! Beterschap
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Apr 2022 12:42

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Nou ik snotter ook nog even door helaas. 🙄 Wel iets minder dan gisteren en morgen moeten we pakketten ophalen bij een afhaalpunt, anders gaan ze weer terug. Dus daar ga ik wel even heen, desnoods met mondkapje. Maar de overige weekendplannen kan ik wederom cancelen vrees ik.
❤ 7 juni 2018
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 08 Apr 2022 14:08

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

We hebben dus allemaal Corona en nu is ons dochtertje voor de middag buiten op haar mondje gevallen. De tandarts adviseerde koelen en pijnstillers want we konden nu niet langs komen.
Zetpil gegeven en ze is in slaap gevallen maar blijft huilen van de pijn.
Nu lijkt het het tandvlees boven te zijn.

Wat moeten we daar nou mee?
Ben gelijk bang dat t kind straks 2 voor tandjes mist😢
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 08 Apr 2022 14:43

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ah wat sneu voor je dochtertje Shally! Qua niet langs kunnen bij de tandarts maakt het volgens mij niet zoveel uit, die kan weinig doen (behalve de tandjes uittrekken als ze heel erg los zitten, maar dan is ze ze dus sowieso kwijt). Mijn zoontje mist ook sinds zijn 3e zijn twee voortandjes omdat hij op school op zijn tanden is gevallen. Heel rot, maar gelukkig zijn het maar melktandjes. Hopelijk valt het bij jullie mee en blijven de tandjes zitten!
<<

Anoniem323

Bericht 08 Apr 2022 15:00

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik zou nogmaals bellen shally en zeggen dat je komt met mondkapje
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 08 Apr 2022 19:21

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Bliss schreef:Nou ik snotter ook nog even door helaas. 🙄 Wel iets minder dan gisteren en morgen moeten we pakketten ophalen bij een afhaalpunt, anders gaan ze weer terug. Dus daar ga ik wel even heen, desnoods met mondkapje. Maar de overige weekendplannen kan ik wederom cancelen vrees ik.

Hoe lang zit je nu in quarantaine, Bliss?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Apr 2022 19:36

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Vandaag was dag 7. Het gesnotter neemt nu echt af gelukkig en de hoest is helemaal weg. Dus er is licht aan het eind van de tunnel!
❤ 7 juni 2018
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 09 Apr 2022 07:21

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik heb uiteindelijk nog even overleg gehad met de doktersassistente en die zei ook dat het inderdaad iets voor de tandarts is en dat ze het vreemd vond dat je niet langs mocht komen ondanks Corona.
We hebben het nog aangekeken en in de loop van de middag leek het wel beter te gaan.
Ze werd nu alleen weer huilend van de pijn wakker dus zonder paracetamol kan ze nog niet.

We moeten binnenkort op controle dus dan hoort ze het wel van me en mocht het dit weekend toch nodig zijn bel ik de weekend tandarts.
Maar ben gelijk weer vele grijze haren verder.

Dan nog even Corona vraagje, zoontje had gisteren ineens weer koorts. Dat zijn dus wel nog de klachten die binnen de quarantaine tijd vallen maar het sowieso toch Max 10 dagen en als hij dan nog klachten heeft mag hij er toch uit?

Zelf zijn mijn klachten volgens mij wel een eind over, dus goede hoop dat ik maandag toch eruit mag en mee kan naar de Efteling.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Apr 2022 20:23

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Hoe is het nu met haar ShallY?

Ik mocht vandaag eindelijk uit quarantaine na 10 dagen! We zijn met zijn vieren (dochter was bij een vriendinnetje) gaan wandelen, eigenlijk mocht J. nog niet, maar we zijn naar een hele rustige plek gegaan waar we niemand tegen kwamen. Ik was blij dat hij me meenam want ik merkte dat het mentaal echt slechter begon te gaan de laatste dagen, ik had deze wandeling even heel hard nodig en alleen was ik nooit gegaan. Lekker door de modder gebaggerd, uiteraard twee blije vieze natte kinderen. En ondanks dat het vermoeiend was heb ik enorm genoten en viel het me mee dat ik het volhield. Ik ben nog steeds totaal buiten adem als ik een trap oploop, maar gelukkig dus niet zo erg als ik gewoon wandel. Daarna was ik wel aardig kapot, maar dat was het wel waard!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 12 Apr 2022 17:05

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wat fijn Pompoen! 10 dagen is lang hè 😱

Ik voel me nogal late to the party maar ik heb nu dan ook Corona. Gister en vanochtend zelftesten die alleen een positief streepje hadden als je ze tegen het licht hield… dus wel thuisgebleven maar ik geloofde het nog niet echt. Kon vandaag via m’n werk getest worden, en werd net al gebeld. Ze zei dat m’n coronawaarden idd erg laag waren dus dat het niet gek is dat de zelftesten zo licht waren. Ik heb alleen een lichte verkoudheid, en ben 2 wk geleden nog geboosterd dus hoop dat het heel mild zal zijn. Vind het best spannend!

En ik baal van het paasweekend. Hadden zulke leuke dingen gepland staan. Maarja, timing is altijd slecht hè…
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem323

Bericht 12 Apr 2022 17:15

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Vervelend Zora!

Ik baal dat ik sinds corona met zo'n vervelende hoest ben blijven zitten. En ik ben snel buiten adem.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers